Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Toyota Hilux je odolná, nezničitelná a nově má být také sportovně-užitková. Je to vůbec u takového auta možné?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový design, nová tvář
  2. Více komfortu pro všechny, DPF v roli spasitele
  3. Univerzálně, jak je libo, Vzhůru, dolů
  4. Kolik za to?, Technická data
  5. Fotogalerie

Jméno Hilux má v dnešní době zvuk. Japonský model si za svých bezmála 45 let působení na trhu vysloužil pověst nezničitelného automobilu, se kterým můžete dělat prakticky co chcete a který vám bude věrně sloužit celá desetiletí. Pravda, už to není takový doslova tank, jako tomu bylo u první generace, po které mimochodem sáhnul také Volkswagen a v licenci z ní udělal předchůdce Amaroka. Stále ovšem jde o kvalitní automobil, který snese i to nejtvrdší zacházení, což dokazují nejen naše zkušenosti, ale také hojné používání při různých polárních expedicích nebo třeba výlet k roztopené islandské sopce s tím divokým názvem.

Jenže život je plný paradoxů. To, co dělá tento automobil zajímavý a unikátní by mohlo být na škodu. Všeobecné trendy na trhu jdou tak trochu proti automobilům typu Toyoty Hilux. Ubývá lidí, kteří chtějí nebo potřebují jezdit v těžkém terénu a naopak přibývá zákazníků toužících po sportovně užitkových vozidlech. Kategorie SUV prakticky za pár let vyprodukovala takové množství modelů, různých podskupin, crossoverů a dalších kreací typu SUC, že to je téměř až neuvěřitelné. Terénních pick-upů se tenhle trend týká také. SUV jsou okoukaná, naopak pick-up, ten má styl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hilux dostal především novou přední část, díky které se nejvíce podobá modelu Land Cruiser.

Pokud chtějí automobilky zvýšit prodej, pak musí zareagovat. Například Ford už dříve nabídl Ranger v čistě stylovém provedení Wildtrak s efektními barvami, spoustou chromu, velkými koly a bohatou výbavou. Protichůdné požadavky komfortu, designu a stylu vs. odolnost a prostupnost terénem chytře vyřešil Volkswagen s modelem Amarok. Ten se nabízí v několika verzích, s možností volby systému pohonu všech kol nebo měkčí či tvrdší varianty zadních listových per.

Volkswagen | První svezení

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Legendárnímu Hiluxu tak přibyl dost těžký soupeř a zdaleka nebude jediný, protože se na trh chystá nová generace Fordu Ranger, respektive Mazdy BT50 a zapomenout nesmíme ani na dvojici Chevrolet Colorado/Isuzu D-Max. Toyota to zkrátka nebude mít lehké. Zdaleka není vyloučeno, že by se také v tomto případě nebude opakovat situace kolem modelu Rav4. Ten sice prakticky stál u zrodu kategorie SUV a také svého času šel na dračku, jenže konkurence rostla, sílila, až nakonec Toyotu Rav4 úplně převálcovala.

Nový design, nová tvář
Hilux, jakkoliv je odolný a snese opravdu hodně, zrovna sportovně-užitkový pick-up to dříve nebýval. Aby oslovil nové zákazníky a zareagoval na novou konkurenci, musela automobilka přijít minimálně s faceliftem, což se také letos stalo. Hilux doznal řadu změn, které a jak už to tak chodí, začínají designem.

Je velmi zajímavé sledovat, jak se offroady, respektive terénní pickupy postupně změnily z hranatých krabic ve všelijak tvarované vozy. Asi nejdál se pustilo Mitsubishi se svým zaobleným L200 (ne příliš povedený SsangYong Actyon Sport necháme raději stranou). Hilux nevypadal špatně, ale nenabízel nic extra a navíc jeho vzhled citelně zestárnul.

Facelift přinesl především kompletně předělané vše, co se nachází před A-sloupek. Nový je nárazník, maska chladiče, světlomety a tak dále. Přiznám se, že jsem si na výsledek musel trochu zvykat, ale nakonec se mi začal docela líbit. Z některých úhlů připomíná větší Land Cruiser a určitě působí mnohem moderněji než doposud. Jisté nové detaily najdeme také na zbytku karoserie. Přepracovaná jsou zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo se posunulo kvůli lepší viditelnosti výše, disky kol dostaly nový design a konečně paleta barev karoserie se rozrostla o dva nové přírůstky. Výsledek určitě splnil to, co splnit měl.

Testy | Americká auta | Ford

Test: Ford Ranger 3.0 TDCi - pan schopný

Závěrem této čísti bych si dovolil jednu malou poznámku. Doba je těžká a automobilky kvůli prodejním číslům musejí dělat všechno možné. Na trh se tak dostávají nové modely v dříve absolutně nemyslitelných verzích a v tiskových zprávách se objevují spojení skoro až absurdní. Konkrétně testovaný Hilux má údajně „sportovní“ nárazník, do interiéru si můžete pořídit sportovní sedadla a tak podobně. Je to trochu smutné, ale doba a trh si to prostě žádají. Bohužel. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový design, nová tvář
  2. Více komfortu pro všechny, DPF v roli spasitele
  3. Univerzálně, jak je libo, Vzhůru, dolů
  4. Kolik za to?, Technická data
  5. Fotogalerie
Toyota Corolla 1.398
Rok výroby: 2006
Stav: 164 468 km
Cena: 65 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2010
Stav: 112 856 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Corolla Verso 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 266 899 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků