Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

127 komentářů

jiri
22. listopadu • 18:28

dnes jsem byl v autosalonu viděl jsem ji na živo. Nádhera nádhera nádhera. Za další výkon se dá zvednout potenciál tam toyota nechala u ofico úpravců až na 300 k na zadkolku bomba. To auto je sportovní náčinní ne ryze to jsou jiná auta ale sportovní náčiní pro obyčejné smrtelníky. Mít prachy na prdeli už ji objednávám.

runner42
22. listopadu • 21:39

:-D
Jasně, stačí přidat twin tubro kit, vyměnit vstřiky, dát nové sání, vyměnit CATy, chladič + přidat chladič oleje, vyměnit setrvák, spojku a možná převodovku za novou která zvládne víc Nm, jiná kola a pneu jinak nepřeneseš výkon na silnici, přeprogramovat ECU.
Připrav si 300 tisíc, pokud si to budeš dělat sám. A to se vyplatí :-P

lethal924
23. listopadu • 10:55

No to byste to auto pekne zprasili :-O

runner42
23. listopadu • 12:00

Já ne, nehodlám přidávat 50% výkonu. :-P

runner42
22. listopadu • 11:06

Časy GT-86 na okruhu jsou hodně špatné
http://www.fastestlaps.com/cars/toyota_ft-86.html...

lethal924
23. listopadu • 10:59

Ano, a take naprosto irelevantni

runner42
23. listopadu • 11:59

Irelevantní to není, dal jsem to sem jako potvrzení slova autora článku, že to není auto na okruh.

Vasil Ujec
22. listopadu • 15:46

je to principialne hodne podobne auto prvni generaci boxstera, ten mel taky dveste koni, ovsem nehral si na 4mistne kuoe a mel motor uprostred a opravdu precizni podvozek.jak skoncil boxster vsichni vime.. s nalepkou auta pro zensky a pozery.
vykon motoru mu opravdu citelne chybel a co se jizdnich projevu tyce, tak GT86 je proti nemu naprosty zabar.pokud toyota urychlene neprikluse s nejakou sportovnejsi verzi gt86-S, tak ta prvotni vlan zajmu hodne rychle splaskne - muj nazor.

Vendelín
20. listopadu • 19:16

Palec nahoru za fotky. Jen tak dál!

PoliceCollector
20. listopadu • 14:24

Možná hloupý dotaz ? Co to je sociální interiér ? Mě se tedy interiér GT86 líbil - a moc. Hlavně sedačky jsou super, letecké "přepínače"... Jediné co mi přišlo divné je že tam není "echt karbon" ale opravdu mi to auto vevnitř nepřišlo jako sociální. Akcelerovalo to jako raketa a hlavně-po dlouhé době jsem slyšel auto které řve. Jo, není to Ferrari nebo Lambo. Ale co je na té Toyotce špatně ? Já bych řekl že to je hodně zajímavé vozítko a rozhodně bych si ji koupil radši nežli třeba Octavii RS nebo ještě dražšího Forda Focuse. Pořád je to levnější nežli Impreza (vlastně ta už se teď jmenuje jinak, že jo, nebo Evo) ve kterém ale ještě odvezete rodinu. Mě GT-86 přišla - nesmějte se - jako - stíhačka. Všechno je tam účelové, nic tam není pro okrasu.... Určitě bych se nezlobil kdyby mi stála v garáži...

runner42
20. listopadu • 14:45

Taky bych měl jeden hloupý dotaz... vlastně dva - zaprvé s čím proboha srovnáváte, že se vám interiér libí a akceleruje to podle vás jako raketa?
Zadruhé by mě zajímalo, co je na tom autě tak drahého, že stojí 800 tisíc. Interiér je vyloženě laciný, motor jakbysmet, uzoučká malá a laciná kola... nechápu, kde jsou ty prachy.

PoliceCollector
20. listopadu • 20:06

Já nevím. Jak říkám - mě nadchly sedačky - ty jsou prostě super, interiér se mi líbil a kdybych na to měl, tak bych si to koupil... Přišlo mi to jako velice zábavná toymachina, prostě autíčko pro zábavu. Jestli je to auto pro puberťáky tak pěkně bohaté. V Japonsku stojí polovinu ceny. Chápu že máte Fairlaidy, ta také není špatná, chraň bohové ale GT-86 se mi líbí víc. Samozřejmě,pak tu jsou i jiné brutálnější sporťáky... Ale třeba takový Mustang má taky plastový interiér... Vždyť tyhle auta jsou brány jako brána do světa sporťáků... A Pony je ve své domovině také levný, že Toyota i Pony stojí v EU tolik kolik stojí je dáno mizernou politikou EU, ničím jiným. U GT86 je mi sympatické i že to je společné dítko Toyoty a Subaru, tak trochu vyvzdorované panem Toyodou, který prostě chtěl sporťák a tak ho má. Ale to je všechno jen teorie, já na GT86 nemám, ale nelze vyloučit že jeden kus v rodině - MOŽNÁ bude. Jinak druhý japonský sport'ák který bych chtěl (ale neuživil a navíc je už opravdu brutálně drahý je - Skyline.) Ale kdybych si měl koupit něco do milionu, tak bych šel do téhle Toyoty. Udělala na mě takový dojem že ji říkám "Messerschmitt" - protože Bf 109 byla taky oproti ostatním stíhačkám mrňavá a rychlá potvora. Podobně jako tahle Toyota. A navíc - jsme v Česku a tohle by mi nikdo nezáviděl. Prostě nemá to ten provokační (nebo chcete li - místy vekslácký) efekt jako Mercedes nebo BMW, není to exot jako Mustang, Camaro anebo Challenger nebo Corvette... Fairlaidy je přece jen starší, MX 5 je roadster a příjde mi spíš jako ženské auto, RX8 je stará no a zbytek stojí mnohem víc. A hlavně - já mám rád Toyotu i Subaru. Že to není založené na reálném pohledu ale jen emocích? A copak se takovéto v podstatě zbytečná auta kupují z rozumu ?

runner42
21. listopadu • 14:39

V něčem s vámi souhlasím, ale stále jste mi neodpověděl na to, proč podle vás GT86 akceleruje jako raketa a s čím srovnáváte, dokonce jste zopakoval, že je to rychlá potvora...

SumavaCZ
22. listopadu • 9:54

No, já když v osmdesátých letech přesedl ze stovky do Favorita, tak jsem měl taky pocit, že to jede jak raketa:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-DB-]
Když jsem v loni přesedl do 330K auta, tak jsem měl taky pocit, že je to raketa. Dneska mi to už tak nepřijde. Prostě si na výkon zvykneš a pak máš pocit, že už to neni ono. To samé bude u GT86. Akorát, tam ten pocit přijde hóóódně brzo.:-/

Oski
18. listopadu • 11:46

Mě se teda moc líbí, jak auto, tak celá myšlenka tohoto spojení dvou japonských automobilek. Komu by nestačil výkon, ať si počká na subaru brz "STi" které by mělo mít nějakých 194 kW (264 k) nebo ať si nechá auto upravit. Ano i s tím výrobci počítali a věřte, že to auto to vydrží. Toyota zatím neplánuje výkonnější verzi má plné ruce práce s výrobou dalších dvou sporťáků. A já jsem na ně teda velice zvědav. http://www.auto.cz/toyota-supra-mr2-71171...

pufko
19. listopadu • 19:33

Výkon to má preto taký lebo EU, kto vie čo budú ponúkať "doma" , Subaru má pohonných jednotiek dostatok, kludne do toho mohli dať 2.5i ked chceli atmosféru a hned by bola väčšia zábava

jirka
18. listopadu • 11:14

tohle auto je pro řidiče a ne pro koncernové šašky co neumí řídit a vše za ně musí udělat kdejaká elektronická škatule. Nazdar po dlouhé době konečně něco pro frajery. Něco podobného uměla prelude 2.2 i když předkolka nebo integra

Jakub
17. listopadu • 22:26

Chybějící koně jsou nahrazeny šílenstvím řidiče. Platí vždy a všude :-
S touhle Toyotou jsem nejel. Ale jel jsem s Mazdou MX5 z roku 94 s 1.6kou se 115koňma na nějakých 900kg a úplně bohatě to stačí na to, aby se člověk šklebil celou dobu, co kroutí s volantem, šlape na krutě citlivej plyn a kvedlá s ultrakrátkou řadící pákouB-]

ivar
17. listopadu • 23:03

S tou prvou vetou nesúhlasím, často je to naopak...
A v tej mazde si asi pochopil, že meradlo pre dobré auto nie je len počet koní pod kapotou...

Kebek
17. listopadu • 20:41

Myslím že ten motor asi dost trpý nutností plnit Euro 5 takže je v nízkých otáčkách utlumen.
Někde jsem četl že japonská verze se chová lépe.

Holden
17. listopadu • 20:38

Myslím, že jsem právě přečetl nejvýstižnější test této krasavice na českém internetu. Auto bylo vyvíjeno i pro denní ježdění a proto ten přívětivý nebo spíš normální charakter motoru v nižších otáčkách. Autor to nicméně vyjádřil perfektně, takže by to mohli pochopit úplně všichni. Díky bohu (a Toyotě), že zábavné vozy nevymřely a my fandové jen nemusíme trpět existenci zrůdek jako je např. Fabia RS 1,9TDI. Celosvětový úspěch tomuto vozu opravdu přeji, stejně jako delší projížďku jeho odpůrcům...

ivar
17. listopadu • 16:16

Myslím že je to dobré auto a toto je návod na športové auto. Nechápem zmysel športiakov s päťlitrovým motorom, automatom a hmotnosťou dve tony. Sám vlastním Mazdu MX5 staršieho dáta výroby a verte že aj jej úbohých sto koníkov vie úžasne pobaviť. To auto je totiž hlavne o podvozku, a o tom je aj nová GT86. A ešte aj o radosti z jazdy. Ale viesť o tom diskusiu so zástancami krút. momentu pri 2000 ot. a automatu nemá zmysel. Pre fandov typu "objem ničím nenahradíš" odkazujem nech si vždy pozrú údaj o hmotnosti auta a potom nech sa zamyslia, či diskutujú o športovom aute alebo o niečom inom(autom na frajerinu-image).
P.s.Vlastním aj diesel s krút.momentom pri 1900 ot. a motocykel s maximom 12000 ot. takže viem čom hovorím a jazda na každom z nich je o niečom inom. A teším sa na zvezenie s GT86 a až potom si dovolím kritiku.

KarelAntonin
17. listopadu • 17:27

Pro poučení klasické SVX cituji z Wikipedie :Subaru SVX je vůz od stejnojmenné automobilky Subaru (resp. Fuji Heavy Industries), který se prodával v letech 1991 - 1997 a bylo ho vyrobeno přibližně 25 000 kusů.
Sportovní kupé určené především pro americký trh aspirovalo získat pro Subaru místo mezi sportovními luxusními vozy. Design SVX vytvořil Giorgio Giugiaro z firmy Italdesign [1], bylo osazeno jediným typem plochého motoru „boxer“ s rozvodem DOHC o objemu 3319 cm³, o výkonu 169 kW. Kroutící moment motoru byl 312 Nm, vozy se vždy dodávaly se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Myslím že mělo rozhodně lepší parametry i lepší motor. Tohle auto ho nenahradí ani náhodou.

marcelo
17. listopadu • 18:03

Bože, to je jak komunikace s mentálně postiženým. Tady vám někdo napíše, že to auto není o max výkonu, ale o jízdních vlastnostech a vy napíšete, že auto s obsahem 3.3 má větší výkon než auto s obsahem 2.0.
Kupte si Mercedes C63 AMG a běžte si zrychlovat někam na rovinky.BTW: lepší motor to SVX nemá, vzhledem k obsahu v dnešní době težký podprůměr

KarelAntonin
17. listopadu • 18:17

Tady jde o to že to auto mělo být pokračovatelem SVX a to není.
Podivejte se na foto motoru máte tam SUBARU i TOYOTA a vzniklo ve spolupráci těchto dvou automobilek. U Subaru je to BRZ u Toyoty G86V Ženevě bylo vystaveno nejdříve jako Subaru RWD

marcelo
17. listopadu • 18:47

To auto není pokračovatelem SVX, ale AE86 (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla_AE86... ) .
Jinak malé srovnání pro ty co je zajímá výkon a jízda rovně:Subaru SVX 3.3 169kW zrychlí 0 na 60 mph za 7,3s
Toyota GT86 2.0 147kW zrychlí z 0 na 60 mph za 6,6sV Japonsku se GT86 prodává totálně oholené s možností dalších úprav včetně upgradu na turbo (to se údajně plánuje i do sériové výroby). Navíc GT86 je jen začátek a těch sporťáků možná přijde víc, takže třeba bude i konkurent pro 370Z.
GT86 není o max výkonu, ale o zábavě za volantem !

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KarelAntonin
17. listopadu • 19:12

To auto má motor SUBARU a bylo vyvíjené jako Subaru a dokonce u SUBARU je už vyvynuto BRZ GT300 jako supersport i když s tímto malým motorem. Už se o něm psalo i na těchto stránkách.http://www.autorevue.cz/subaru-brz-gt300-okruhovy... ...

marcelo
17. listopadu • 19:38

S nápadem přišla Toyota a vývoj probíhal ve spolupráci se Subaru, kde má Toyota podíl. Motor je od Subaru, ale se vstřikováním od Toyoty, auto ladil přímo prezident Toyoty.http://auto.idnes.cz/sportak-na-ktery-se-vsich... ... http://www.tyden.cz/rubriky/auta/testy/unikat... ...

KarelAntonin
17. listopadu • 19:53

Jo to je těžké když někdo nerozezná PR.
Je mi jasné že si zapřísáhlý fanatik Toyoty.:-D
Každá značka SUBARU i Toyota měla bezesporu svůj důvod vytvoření tohoto auta u Toyoty to možná bylo následovnictví GT2000 u Subaru zase něco jiného.
První s tím přišlo Subaru protože potřebovalo sporťák bohužel toto má do spoťáku daleko je to spíše auto pro hračičky a pubescenty, který s tím chtějí ,,blbnout" nám kteří koukáme po sporťáku na překonávání dlouhých vzdáleností bohužel nic zajímavého nepřineslo.

ivar
17. listopadu • 20:40

Nechápem o čom tu diskutuješ. Ked sa Ti to auto nepáči tak píš o niečom inom. V niečom máš pravdu, ale inak je to jalová debata...:-P

ivar
17. listopadu • 20:43

Sorry, tá odpoved patrila Karolovi antoníčkovi...

KarelAntonin
17. listopadu • 20:42

Mě se po vzhledu líbí, ale ten motor je prostě ,mololitrážka" Mohli by ho varábět ve více motoryzacích vždyť je mají kde vzít Toyota nebo Lexus vyrábí zajímavé motory třeba V8.

marcelo
17. listopadu • 21:48

S V8 by byl předek silně přetížen a jízdní vlasnosti by stáli za prd, na to je GT86 malá.

ivar
17. listopadu • 22:13

Plne súhlasím, V8 sa do tohto auta nehodí. Okrem toho dvojliter nie je malorážka, myslím že má sily dostatok. Ono sa to ťažko vysvetluje keď niekto nejazdil napr. s motocyklom o objeme 750 cm2 a výkone 120 koní. Športová jazda je o otáčkach a kto jazdí len velké objemy to nepochopí

KarelAntonin
17. listopadu • 23:27

U sporťáku je dvoulitr malorážka. Něco jiného je to u běžného sedanu nebo kombi tam už je do střední objem, ale u sporťáku je to pořád malorážka.

peeepan
19. listopadu • 9:31

ano pekne povedane, malorazka, tiez sa z nej da strielat, nikoho s nou sice nezabijem, ale to nie je mojim cielom

Mysh
18. listopadu • 13:31

No a? :-P

runner42
18. listopadu • 10:23

Absolutní souhlas.

ivar
17. listopadu • 21:00

P.s. A zbav sa toho predsudku o objeme... V8 je dobrý tak do tanku alebo pre zblblých američanov. Čo s tým chceš robiť v našej premávke? A ak chceš supervýkonné auto, skús u Ferrari...

KarelAntonin
17. listopadu • 21:36

Jakých předsudků to je osobní zkušenost. V současnosti mám 3l řadový 6vál.
Ono se to těžko vysvětluje lidem kteří neměli víceválcové motory většího objemu.
Osobně nic nemám proti malolitrážkám a méně válcům , ale každé má svůj ůčel.

ivar
17. listopadu • 20:45

Tak to máš pravdu, ale myslím že stačí. A komu je málo, má predsa spústu iných možností

marcelo
17. listopadu • 20:15

Ne, jen vycházím ze skutečnosti, že s autem resp. nápadem přišla Toyota, financovala to Toyota a vývoj probíhal se Subaru. Proto se tomu autu říká Toyobaru, bez Toyoty by nikdy žádné BRZ neexistovalo, není to tedy Subaru na které nalepili znak Toyoty. Nebo máš nějaký relevantní zdroj, že to je Subaru se znakem Toyoty ?
Navíc SVX byla tradičně po subarácku čtyřkolka a tohle je zadokolka ;-)Přesně tak, tohle je sporťáček pro zábavu, ne pro maximální výkony "a vo tom to je".
Komu to nestačí může si jej buď upravit nebo už upravené koupit, např. GT86 s úpravou na 320k:
http://www.autojournal.cz/toyota-gt-86-v-uprave-od-... ... nebo si počká na výkonější sporťáky. Tohle spadá do kategorie RCZ, Scirocco atd., jenže na rozdíl od nich je Toyota zábavná.

KarelAntonin
17. listopadu • 20:41

A jaké jsou tvé zdroje??? Že by PR články. Můžeš uvéct alespoň jeden seriózní zdroj , který nepíše na zakázku Toyoty.
Je jasný že jsou fandové různých automobilek já bohudík nejsem omezen jen na jednu značku vybírám si spíše podle parametrů pokud bych si tedy vybíral sporťák tak by mě zajímalo zrychlení, výkon motoru, maximálka, aj.
A upřímně řečeno auta, která mají výkon vyhoněný z malého motoru mě nezajímají auta na ,,blbnutí" již vůbec ne, ale každému co jeho jest. jsou prostě lidé kteří si rádi hrají a mají nato aby si kupovali drahé hračky nebo na to mají jejich rodiče.
Prostě jsem od tohoto auta čekal více.

marcelo
17. listopadu • 21:46

Článků tam máš více než dost, ale podle tebe jsou všechny jen PR. No ale ty jsi neuvedl ani jeden !Tak se na to podívej:Subaru SVX bylo kupé s pohonem všech kol a šestiválcem 3.3
Toyota Corolla AE86 bylo kupé s pohonem zadních kol a 1.6kou motorem.Pořád si myslíš, že GT86 je nástupce SVX a ne AE86 ?Ano, pro ty co neumí řídit a umí jezdit jen po rovince toto auto není, kup si nějaké auto nejlépe v dieselu ať máš radost ze zátahu na rovince. Ten kdo umí jezdit i v zatáčkách toto auto ocení.

KarelAntonin
17. listopadu • 21:56

Myslím že jsem článků uvedl dost a ne tendenčně zaměřených - PR.
Toyota a Subaru potřebovali vytvořit sporťák tak spojily síly aby je to vyšlo výhodněji.
To už tady několikár u různých automobilek a různých modelů bylo a bude.

marcelo
17. listopadu • 22:07

Dost ? Já vidím jen 1 a to je jen odkaz na BRZ GT300 kde o vývoji nic není.
Ano, auto je společným dílem kdy se vzali komponenty od obou automobilek z čehož vznikla tato trojčata (Toyota GT86/Subaru BRZ/Scion FR-S), ale původní návrh na postavení vozu šel z Toyoty a Subaru přišlo se svými návrhy a pod taktovkou Toyoty, která to financovala vznikla tato trojčata.

Skyline
17. listopadu • 12:14

Zajimalo by me, proc se vsude pise, ze to "dole" nenabizi "nic moc". Ktere sportovni auto dole nabizi cokoliv jineho a to vcetne vetsich objemu nebo turbomotoru? Je snad nejake, jakekoliv sportovni auto, ktere je na okruhu nejlepsi tocit do 3000 a pro maximum vykonu ho neni potreba tocit do cerveneho?Vyhodou GT86 je vaha, takze to "dole" jede velmi dobre a brzdou provozu clovek fakt nebude ani kdyz bude radit ve 3000. Vic v tomto rezimu nelze cekat ani od Zetka (zminuju zamerne s ohledem na mistni fanatickou komunitu), ktere taky nic-moc nepredvadi a kdyz chci jet rychle, musim ho - svete div se - taky tocit. Runner bude mozna oponovat, protoze on zaziva diky mamutimu kroutaku ten nejvetsi adrenalin od 1500 otacek a ve 3000 uz radi, protoze vejs to nema cenu, ale to mu samozrejme neberu. Co taky cekat od cloveka, ktery ma automat a poucuje ostatni o tom, ze to auto nema tuhou spojku:-DJinak moje domy z auta jsou o trochu jine, nez v testu, protoze jsem GT neprohanel po okerskach, ale po okruhu. Tam je podvozek naprosto fantasticky a auto diky nizkemu tezisti a vaze uzasne obratne. Otacky jsou nahore, takze jak to jede pri 2000 jsem neresil, nicmene pusu jsem mel od ucha k uchu uz po prvnich par zatackach. Tohle se proste musi zazit a naprosto nechapu kritiky, kteri tim nejeli. Pripadaji mi jako pubertaci, kteri kritizuji nejakou modelku a melou neco o tom, ze bude urcite o nicem v posteli. Takove to onanisticke drsnactvi, kteremu se clovek akorat zasmeje mimo jine i proto, ze tady moc dvanactiletych chlapcu neni. Holt nekomu nic jineho nezbyva ani v pozdejsim veku:-D

runner42
18. listopadu • 10:17

Jsi jen zakomplexovaný lhář:
" runner42 | 08. 11. 2012 14:24 | [86.61.131.xxx]
Tak to si nerozumíme, já GT86 nekritizuju jako celek, protože sem ji neměl možnost pořádně otestovat a nevím, jak na tom opravdu je.
Kritizuju komentář týkající se výkonu ve 2000 otáčkách, to mě u sportovního auta fakt nezajímá."Důvod výběru 370Z v automatu, pokud to někoho zajímá, najde to zde v mojí recenzi Zetka http://moje.auto.cz/runner42/zetko.html...
"Testoval jsem pečlivě Zetko jak s manuálem tak automatem, v provozu i na okruhu. Manuál v 370ce je sice dobrý a nezpochybňuji, že se hodí k charakteru sportovního auta, ale celkově ve srovnání ostatními testovanými auty hodně zaostával, má pouze průměrně přesné řazení a je hodně hodně tvrdý. Nemůžu ho doporučit někomu, kdo musí někdy popojíždět v kolonách po dálnicicíh nebo ve městě, nebo kdo současně jezdí s přesnějším manuálem v jiném autě, jako je BMW, Audi, MB. Moje denní auto je Audinka s opravdu perfektním manuálem a přesednout do Zetka s jeho nepřesným a tvrdým řazením byla bolest, která mi kazila dojem z jinak úžasného auta. Takže pro mě nakonec jednoznačná volba 7AT – které jsem zatím ani na sekundu nelitoval."Svoji volbu AT nějakému puberťákovi obhajovat nebudu.

Mino
17. listopadu • 23:43

To dole "nic moc" je prostě jen pocit, protože to neřve. Osobně jsem sice s GT86 nejel, ale moje Primera 2,0 má podobný průběh točivého momentu jako Toyota. 2000-3000 rpm skoro maximum točivého momentu, 3000-4000 rpm propad, 4000-5500 rpm blízko maximu a ve 4800rpm maximum a až pak to umírá. I když pocitově mi přijde, že při těch cca 4500rpm to táhne jak by to mělo rovnou tři turba (oproti tomu, co člověk pociťuje na nižších otáčkách), při skutečném měření zrychlení vyšlo najevo, že při těch cca 2500 rpm to zrychluje v podstatě stejně jako při 4500 rpm. Předpokládám, že i ta Toyota ne tom bude podobně. Pocitově to bude působit, že se až tak moc neděje, ale ono se děje.

Antiautomat
17. listopadu • 12:00

Tak toto je jeden z naozaj mala testov, ktore som si precital od A do Z.
Skratka sa stalo to, co sa stat muselo a konecne niekto na to prisiel ze v jednoduchosti je krasa a jedine co najtesnejsi kontak s tym, co sa deje, znamena zabavu. Tak snad sa dockame aj dalsich. Bravo, davam jednotku a k tomu ++ !!!

KarelAntonin
17. listopadu • 11:36

Objem ničím nenahradíš a tato Toyota to jen potvrzje. B-]

ACE
17. listopadu • 12:04

To je zase jen důkaz nepochopení účelu, není pro ně problém natlačit výkon na nějakejch 300 - 400k, ale o tom to ježdění opravdu nemusí být.

runner42
18. listopadu • 10:07

To jak argument majitele dragsteru, že sportovní auto není jen o nějakých blbých zatáčkách.

KarelAntonin
17. listopadu • 12:31

Tak si vemte staré dobré SVX od Subaru

Mokashi
17. listopadu • 10:59

mne se hlavne libi to ,ze je velmi nizke,jako by to byl nejaky zazrak.No,treba moje auto je jeste o kousek nizsi,ale clovek sedi pomalu na asfaltu :-D

runner42
17. listopadu • 10:41

GT-86 je nejpřeceňovanější auto poslední doby a tato recenze není výjimkou.
Sportovní auto, na které aspiruje, je charakterizováno výkonem a precizními jízdními vlastnostmi. To první tato Toyota prostě nemá.
K tomu přidejme těžce sociální interiér a diskutabilní design exteriéru a máme auto, které je za cenu 800 tisíc opravdu těžce předražené.

lethal924
23. listopadu • 11:31

Vim ze nekoho, kdo neni otevren novym nazorum, neumi sve zmenit a slepe veri pouze sve pravde nepresvedcim, presto se o to pokusim. Vlastnim Porsche transaxle z 80.let. Tehdy byl vykon kolem 150 koni dostatecny pro sportak. jaktoze dnes neni? Tehdy si ridici umeli za volantem uzit jizdu i s vykonem pod 200k a dnes to nedokazou? To bude asi lidska evoluce - nejaka zmena v DNA. Me se nastesti nedotkla, zustal jsem zaostaly a dokazu si uzit jizdu s timto autem i pres popraskanou starou papirovo-pryskyricovou palubni desku. Ma velice podobne dispozice jako GT86 - je hodne nizke, ma rozlozeni vahy 51/49%, motor vpredu a nahon vzadu. Nikdy mi v nem vykon nechybel. Ted si mozna budete myslet neco o socce se starym verglem co ani "neni prave porsche" a co nikdy nejela v nicem silnejsim... Se silnejsimi auty mam sve zkusenosti, nicmene vic me bavi si s autem trochu pohrat a ten vykon si zaslouzit. Clovek ma pak lepsi pocit z dobre vykonane prace. Toyota/Subaru se prave snazi o navrat k takovemu svezeni, ktere dnes ZADNE nove auto na trhu nenabizi. Snazi se vratit pocit z jizdy jaky mel clovek po svezeni s puvodni AE86. Toyota GT86 tedy naprosto zadnym zpusobem neaspiruje na kategorii "Sportovni vozy dnesni doby". NECHCE mit vykon a precizni jizdni vlastnosti. NELZE ji srovnavat s auty jako 370Z ci s cimkoliv modernim. Lze ji srovnavat pouze s vozy stare skoly a jejich pocitu z jizdy (Viz cisi zminka o starsi MX-5 nize v diskuzi). Jde o navrat ke korenum, zadny konkurencni boj. Nekdo proste konecne postavil auto podle stare skoly v novem kabate. Pokud tohle dokazete pochopit, jiste Vas pak neurazi ani cenovka. Vzdyt puvodni AE86 stala v prepoctu ve sve dobe stejne penize.

SumavaCZ
22. listopadu • 8:32

Naprostý souhlas, A ty víš proč:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Nechápu o čem se tady hádáte. Já si to auto osobně nekoupim asi za půl mega. Jak se říká, obsah ničim nenahradíš.:-P

runner42
22. listopadu • 9:16

Jéé čau Šumavo, jak se vede? :-D:-D:-D
To víš, já už zazimoval, takže teď se bavím neproduktivníma diskuzema na netu :-D Ty jezdíš Zetkem celoročně, viď... tak bacha, ať ho do jara někde nerozstřelíš a sejdeme se v dubnu na srazu ;-)

SumavaCZ
22. listopadu • 9:33

Jezdim celoročně. Nejezdim akorát, když je opravdu hodně sněhu.

marcelo
17. listopadu • 16:05

Tohle auto je určeno pro zábavu za volantem, pokud chceš jen tupě přidávat plyn na rovince, tak je určitě lepší Nissan 370Z a pokud chceš ještě lepší auto než ten Nissan, tak si můžeš vybrat BMW M3, Audi RS4, Audi RS3, Audi TT RS a další.

runner42
18. listopadu • 10:04

TT RS natož RS3 rozhodně lepší než 370Z nejsou. Ostatní nevím, nezkoušel jsem.Problém výkonu GT86 není jen pomalost v rovince. Je v tom, že když do něj sednete na testovací jízdě, auto subjektivně až tak moc nejede. Což znamená, že za rok, až ho budete mít bazvadně zmáknutý, vám ten výkon bude chybět ještě mnohem víc.

marcelo
20. listopadu • 16:15

Audi TT RS - 250kW a 0-100 za 4,3s
Audi RS3 - 250kW a 0-100 za 4,6s
Nissan 370Z - 241kW a 0-100 za 5,3sDle Vaší logiky větší výkon=lepší sporťák jsou obě Audi lepší.GT86 má 0-100 za tuším 7,6s, což mi přijde dostatečné a nepovažoval bych to za pomalé auto.

SumavaCZ
22. listopadu • 8:33

Za 7,6 dělá stovku kdejaký rodinný sedan.:-P:-P:-P

runner42
21. listopadu • 9:50

Tak máte pravdu, pokud budeme detailisti, obě audiny jsou o ždibíček rychlejší, na okruhu o 2%. Ty dvě procenta vás přijdou na půl milionu navíc.GT-86 naproti tomu je totálně jiná liga kterou srovnávat vůbec nelze a soutěží s A3 1.8 TFSI. Smutné :-/

XAWAX
17. listopadu • 14:47

Pan je asi odbornik.

runner42
18. listopadu • 10:29

Ne, jen potenciální zákazník.

Skyline
17. listopadu • 12:02

Klid runnere, at ti nepraskne zilka;-)Jinak je nejaky konkretni duvod, proc (mozna jen udajny) majitel sportovniho auta odsuzuje jine, aniz by se v nem svezl?

runner42
18. listopadu • 10:28

I psovi většinou stačí něco říct dvakrát.
Pro Skyline potřetí - GT-86 jsem se svezl, bohužel jen po Praze, takže sem nemůžu posoudit jízdní vlastnosti. Nelíbil se mi chybějící výkon a sociální interiér. Pokud upozornění na nedostatky pro vás znamená odsuzování, žijete pěkně těžký život.

runner42
18. listopadu • 10:00

Já ho neodsuzuji, jen poukazuji na některé nedostatky, které může přehlížet jen zabedněnec.
Pokud na něj máte a ty nedostatky vám nevadí, hurá do něj.

ACE
17. listopadu • 12:02

Přeceňované rozhodně není, jen není pro neumětele co je zvyklej že mu na dálnici sepne turbo a jede a jede a......
Je to pro člověka co rád řadí, co rád to točí volantem, co rád jezdí v zatáčkách, prostě pro toho co rád řídí a ne jen pro toho co chce závodit na semaforu.

runner42
18. listopadu • 9:58

Snaha fanoušků Toyoty za každou cenu předstírat, že výkon není potřeba, je opravdu dojemná.
Já třeba od sportovního auta očekávám jak zajímavé řízení a svezení, tak pořádnou akceleraci.

mojito
21. listopadu • 22:16

To je jen tvůj názor, každýho okamžitá akcelerace nebere...

runner42
22. listopadu • 9:50

Kyselé hrozny, že? :-D

Mino
18. listopadu • 13:40

To je právě ten problém. Ty od sportovního auta očekáváš pořádnou akceleraci, jiní zase od sportovního auta očekávají zábavu. Pro tebe prostě ta Toyota není (nejsi její cílová skupina), tak se do ní zbytečně nenavážej. Já pořád nechápu, co ti na ní vadí, když to není auto, určené pro tebe a ani jím nikdy být nemělo. Proč se nenavážíš třeba do Citiga, že má pro tebe malý výkon? Je to o tom samém, auto jiné třídy, která tě nezajímá :-)

runner42
18. listopadu • 14:01

Zábava a akcelerace se vylučují?
Mě na ní nic nevadí, dovolil jsem si pouze napsat, že nemá výkon hodný sportovního auta. To spíš někomu vadí, že na tuto vlastnost upozorňuji. Proč je pro mě záhada.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mino
18. listopadu • 18:09

Nevylučují. Ale zábava není jen o akceleraci, je spousta velmi rychlých aut, která prostě zábavná nejsou. Pokud bereš definici sportovního auta jako to, které rychle zrychluje, pak je jasné, proč se tady s nikým nemůžeš dohodnout. Cílem Toyoty podle všeho nebylo postavit rychlé sportovní auto, ale zábavné sportovní auto. Zábava může být i bez šílených rychlostí, může být třeba v ovladatelnosti. To, že ty spatřuješ "sportovnost" v akceleraci je tvůj pohled na problematiku. Někdo si užije za volantem i bez toho, aby jel pořád 250. Na svoje určení, tedy na zábavně ovladatelné auto, má Toyota dle mého názoru výkonu dost. Na rychlé sportovní auto (kterým pokud vím nikdy být neměla), je ten výkon malý, to ano. Znovu říkám, je blbost chtít od Ferrari 3 krychlové metry nákladového prostoru, když to auto stavěli za úplně jiným účelem. Stejně tak tady, pro svůj účel se Toyota může obejít i bez stovek kilowattů. A pro jinou cílovou skupinu, která spatřuje "sportovnost" v kilowattech, by brzy měla přijít přeplňovaná verze od Subaru. Ta se ti možná bude líbit.

runner42
18. listopadu • 21:22

Můžu se zeptat, kde jsem napsal, že sportovnost je o akcelereaci??
viz. moje předcházející příspěvky, např:
"Když by mě nešlo o svezení ale o hrubou sílu, jak tady někdo naznačuje, těžko půjdu do Zetka. Rozhodně bych si za stejné peníze vzal Camaro."Ano, BRZ se mi možná líbit bude.

Josef Stoupa
20. listopadu • 3:48

Už pár dní se kochám, tady počtením nových příspěvků v diskuzi a nemůžu zi "nepíchnout" do vosího hnízda resp konkrétně do "runnera"...myslím, že si recenzi moc dobře nečetl autor totiž doslova píše že auto je o řízení a že se jeví rychlejší než je...atd, nedůležité pro mě je podstatné, že lidi jako ty vůbec nepochopili co tím autem autoři zamýšleli a já sem za to rád, protože to znamená, že právě takoví jako "runner" to nikdy řídit nebudou a to je jen a jen dobře.
Co ve skutečnosti má doma za auto těžko říct, dle všemožných řečí bych nakonec tipoval Octavi 1.9TDI a o Z-ku si nechá každý večer zdát a pokud ho opravdu má, tak tohle diskutování vypadá jako když se spíš snaží peřsvědčit sám sebe, že ty prachy za Z-ko nebyly vyhozený, ale moc se to nedaří...BRZ se Vám možná bude líbit...hmmm to ste zaspal, BRZ, GT86 a FR-S se vyrábějí jsou naprosto totožná, včetně ŘJ a podvozků a liší se "3mi čudlíky v interieru, designem světel" a hlavně domluvenou prodejní strategií!!!
Ano není ideální, že má microtrh v ČR jen jedinou výbavu za 800,ale hned vedle v německu je za 700 bez kůže a xenonů...no at tu nemám román.
Těším se co se tu zas zítra urodí, abych si to mohl počíst, pobavit se a pak jít z vesela provětrat hlavu s mým GT86, které mi už přes měsíc stojí před barákem :-) a všem co tenhle drobek opravdu zajímá, tak můžu 1000x potvrdit že kapitola 3 tohohle článku sedí jako "pr.el" na nočník. Běžte si jí půjčit a nedejte se odbejt...s tím autem poznáte něco co ste možná nikdy nezažili a nikdy nechápali u motorkářů, když se "jeli projet"..a vo tom to je

runner42
20. listopadu • 10:40

Ano, chápu, koupil sis GT-86 za 800 tisíc, chtěl bys aby měla ještě víc sociální interiér, jsi šťastný že má jen 200 koní (možná 150 by bylo ještě lepší a víc řidičské, ne?), trávíš čas čtením recenzí o vlastním autě na Internetu a zpochybňováním názorů těch, kterým se tvoje modla nelíbí, oni to totiž dělají ze závisti, že? :-D:-D:-DTak hlavně že já se potřebuju o něčem ujišťovat ;-)

Josef Stoupa
20. listopadu • 12:18

Jo jo joooo, přesně si mě trefil, úplně jako hřebík na hlavičku! A hlavně se dooost dobře bavím jak se pořád postřelená husa ozývá!...Přesně trávím čas čtením recenzí o svým autě...ale nemusím nad ním drkotat zuby nebo slintat jako Ty :-D
Já narozdíl od tebe vím takové detajly jakože BRZ a gt86 jede ze stejné a jediné linky a jsou stejná až do osazování "kosmetiky".
Ničí názory zpochybňovat nemusím na to ty si vystačíš sám a je to faaakt k popukání. Já si jí objednával letos v dubnu, kdy ještě nebyl ceník a nevěděl sem kolik bude stát (a ani čím jí zaplatím :-) ale věděl sem co chci a že něco jako Z-ko to rozhodně není no a tak ty máš Z a je to, ne? To auto nemá být jako Z-ko ani jako nic jinýho a vo tom to je, pro mě to auto rozhodně není taková modla jako pro tebe "trn v oku" :-D
A to co ty cítíš jako zásadní nedostatky mě žíly vůbec netrhá, naopak mě to baví a líbí se mi to. A co tě žere - poměr cena/výkon/výbava to je přece tržní princip nechceš nech bejt,žádnej problém! Taky bych radši měl cenu jako ve státech 25t$ nojo smůla nejsme ve státech, ale ted je čekací lhůta 7měsíců to je fakt, takže se ti poměr cena/výkon/výbava nemusí líbit, můžem o tom do mrtě diskutovat, ale ...to je tak všechno. Je prostě vyprodaný :-)
Nikdo není dokonalý, já bych hned některý věci rozvrtal (a dřív nebo později to udělám) třeba výška pedálů vs. meziplyny, nebo olej v převodovce (která funguje až po zahřátí), mrtě by toho bylo, ale to nejpodstatnější autor trefil a já to musím zopakovat a ty si pak třeba půjdeš znova projet, cituju:"
V prvních chvílích si možná budete říkat, že jste čekali něco úplně jiného. Nejspíš chování moderních rychlých automobilů s limitem nastaveným tak vysoko, že jej v běžném provozu okusíte minimálně. Alespoň já jsem si v prvních chvílích něco podobného říkal, jenže jedete pět, deset, dvacet kilometrů a rázem zjistíte, že musíte dělat něco naprosto neuvěřitelného. Něco, co jsem už pěkně dlouho nezažil a nevzpomínám si, kdy jsem to zažil naposledy. Chcete jet s GT86 rychle? Musíte řídit!"
.......
Jo jo jo prostě boží malorážka co mi dělá úsměv na tváři a učí zase řídit...a ted do mě supiii ;-)

runner42
20. listopadu • 13:40

Jo a abych nezapoměl, prosím vás už mi nepiště nic tom, že GT-86 a BRZ jsou skoro stejné, je, bylo a bude mi to uplně ukradené. Nechápu, proč to tady pořád dokola píšete.

runner42
20. listopadu • 13:38

Já se neozývám jako potrefená husa, slušně odpovídám na váš příspěvek, který jste mi adresoval. To mě přijde normální, jestli vám ne, nepište mi.
"Já si jí objednával letos v dubnu, kdy ještě nebyl ceník a nevěděl sem kolik bude stát (a ani čím jí zaplatím" - to o vás vypovídá mnohé....
Ta citace, kromě toho že je dost obtížně srozumitelná, je i pěkně dementní. Uslintané blábolení plně srovnatelné s prohlášeními typu "Jedině vinylová deska je to pravé, CDje nanic" a "Pouze ten kdo poznal Alláha zná tu jedinou pravdu, ostatní nevěřící psi nic nechápou" nebo stejně extrémistické "GT-86 je nanic, jedině 911 Turbo".

Josef Stoupa
20. listopadu • 4:04

Jo a ještě subjektivní věci nechte na subjektech...mě třeba retro digitálky z 80tých přijdou boží a tzv. chudost interiéru bych klidně ješte přitvrdil...ala lotus
...a vůbec čím víc o tom přemýšlím, tak sem vlastně rád že to má "jen těch" 200koní, protože to přesně (jak je z reakcí vidět) filtruje tu svojí vlastní skupinu řidičů non"runnerů" :-D

Mino
18. listopadu • 21:53

V podstatě tady: "Mě na ní nic nevadí, dovolil jsem si pouze napsat, že nemá výkon hodný sportovního auta." Přiznávám, že jsem zde dal rovnítko mezi výkon a akceleraci, což sice není úplně správné, ale z velké části to spolu souvisí. Ano, tys volil zábavné auto, které je zároveň poměrně silné. Mi jde jen o to, že GT86 je rovněž zábavné auto (podle toho, co tak čtu, sám jsem ji neřídil), aniž by k tomu potřebovala vysoký výkon. Míra zábavnosti ale samozřejmě záleží na tom, co si kdo (subjektivně) pod tímto pojmem představuje. Tobě ten výkon očividně nestačí, věřím ale, že mnoha jiným lidem ano.

runner42
20. listopadu • 10:44

S tím jak to píšete nemám problém a věřím Vám, že výkon 200 koní někomu stačí.
Poukazuju na nekritické vychvalování GT-86, opomíjení zásadních nedostatků a na zcela neadekvátní cenu.

Mino
20. listopadu • 16:43

Jenže to je právě ono. Pro cílovou skupinu tohoto auta je 200 koní dostatečné (neříkám, že je to "výhra"). Proč by se v testech mělo kritizovat něco, co stačí? Pro cílovou skupinu (pro ty, kterým je GT86 určena) to auto v podstatě vážnější nedostatek nemá, neříkám ale, že je úplně bez chyby. Ano, kdyby to mělo o 20 koníků více, asi by se nikdo nezlobil... Cena je docela přimeřená. To, že se Vám povedlo sehnat 370Z levně, neznamená, že je to normální cena a že Toyota taky nepůjde někde sehnat levněji (nyní možná ne, později je to ale pravděpodobné). Srovnávat nejnižší možnou cenu u 370Z a standardní u GT86 jen proto, aby GT86 vypadala hůř, to není zrovna fér.

runner42
21. listopadu • 11:11

Zcela standardní cena 370Z je 31 tisíc euro, jde samozřejmě sehnat i levněji, i za 29
Zcela standardní cena GT86 je 28 tisíc euro a jde sehnat i levněji i za 26.
Rozdíl činí tedy průměrně cca 100 tisíc korun. Nic nefér na tom neshledávám.
Za kolik půjde někdy Toyota možná sehnat je zákazníkovi houby platné, protože se rozhoduje podle ceny a nabídky v okamžiku koupě.

ivar
23. listopadu • 20:04

runner: Už som ani nechcel písať, ale ešte niečo:
Všimol si si, že porovnávaš cenu novinky !!! (GT86) s cenami aut ktoré sú na trhu už pár rokov a viac menej dosluhujú, alebo ich čaká min. facelift? (napr Z370) Tieto autá majú v podstate výpredajové ceny a naozaj sa to nedá porovnávať.
No a ešte raz som si prečítal Tvoj článok o Z370 Black edition.
Tak tu kritizuješ cenu 800 tis. a Ty si dal za Z370 1.6 miliona, a teraz uvádzaš cenu Z- ka 900 tis. To nie je scestné? Prečo si si vlastne nekúpil tú zákl. verziu???
A ešte otázka: ako podla Teba má vyzerať komfortný interiér, keď interiér v koži, duál. klima a pod., je pre Teba "těžce sociální" ???
Človeče čím sa vlastne živíš, že dokážeš zarobiť na také auto, a pritom nechápať trhové princípy???
A ešte niečo: v jednom príspevku bolo niečo také, že každá výbava sa testuje samostatne, lebo EU... alebo niečo také.
To tiež nie je pravda, homologácia sa robí len jedna pre daný model auta a k nej sa robia len varianty. Žiadny výrobca nie je tak hlúpy, aby platil za niečo dvakrát, keď nemusí.Táto homologácia potom platí pre celú EÚ, takže z toho vyplýva že za to, že sa v ČR nepredáva lacnejšia varianta nenesie vinu EÚ, ale manažéri českého importéra, ktorí sa rozhodli, že ju nezaradia do cenníka a to je všetko:-/

runner42
24. listopadu • 9:08

Ahoj Ivar.
1) Novinka GT86 - máš pravdu, cena určitě půjde dolů. Už jsem to tady psal "Za kolik půjde někdy Toyota možná sehnat je zákazníkovi houby platné, protože se rozhoduje podle ceny a nabídky v okamžiku koupě."
2) Facelift Zetka - pro začátek roku 2013 obsahuje pouze pár kosmetických drobnostní, nic co by měnilo cenu "starších" modelů.
3) Cena mého Zetka - to sis přečetl špatně
4) Základní verzi jsem si nekoupil, protože jsem ji nechtěl.
5) Socální interiér - předpokládám, že jsi v GT-86 neseděl, protože pak by jsi tento dotaz nepoložil. Jde o celkový dojem. V GT-86 mám pocit laciného auta, stejně jaký jsem měl v Nissanu 350Z.

ivar
18. listopadu • 14:30

Pretože to tak nie je. To auto má svoje určenie a na to je výkon dostatočný. Ty si to zjavne nepochopil, takže zostaň pri Z-ku. Ale z tvojich príspevkov je jasné, že sa ti to auto páči, len si frustrovaný z nedostatku koní...
Skús si na Z-ku vypnúť všetky asistenčné systémy, a možno sa ti bude zrazu zdať premotorizované...

ACE
18. listopadu • 11:14

Víš, já snad ani nejsem fanoušek toyoty, nebo néé nějak zvlášť, ale oceňuji auto co je vyvážené (pro Tebe asi ne, pro mě ano), rozhodně víc než nějakej Focus s 300k, to je taková snadná cesta, nadopovat, nacpat bezvadným materiálem (na omak), v tabulce jsou ty hodnoty impozantní, proč ne, pro někoho je to fajn.
Já hodnotím jak se v autě sedí, jak mě poslouchá a jakej mám z něj řidičskej pocit, že mě na ťuknutí nezamáčkne do sedačky mě až tak nazajímá, že nejsou měkčené plasty pod předním oknem je mi taky šumák, mám rád když auto cítím, ale to bych chtěl po většině asi moc.
No a právě pro nás je to auto dělaný. Jen tak pro srovnání, co si představuješ Ty za sportovní auto, ať si udělám představu?

runner42
18. listopadu • 17:36

Jasně, sporťák čistě a pouze pro zábavu je pro mě Ariel Atom 3. V základní verzi s 2.0 litrovou 220 koňovou atmosférou od Hondy, 600 kilo, cena cca milion. Na ten nemám. Ne prachy, ale prostor na užití.
Univerzální sporťák je pro mě Nissan 370Z, 3.7 V6 330 koní, 1500 kilo, parádní svezení jak pro zábavu, tak na delší vzdálenosti, dříve za 1.2 mega, dnes za 800 tisíc - 1milion. Ten mám.
Univerzální sporťák vyšší kategorie je pro mě Gallardo a jeho nástupce, někdy možná si ho pořídím.
Když by mě nešlo o svezení ale o hrubou sílu, jak tady někdo naznačuje, těžko půjdu do Zetka. Rozhodně bych si za stejné peníze vzal Camaro.A co se týká Focuse s 300 koňmi.... nepovažuju to za sporťák, tak bych to sem netahal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
12. dubna • 2:19

800tis...haha :D a dnes?? :D:-P

VW
20. července • 20:48

Konečně slovo do pranice! Z 370 super auto i pro méně majetné! Není co řešit jediná rozumná volba!B-]

ivar
18. listopadu • 18:23

Konečne rozumná reč,až mi je divnô...;-)
Zjavne si v tomto fóre najbohatší diskutér. Máš pravdu, Z370 s momentálnou cenovkou je silná konkurencia pre ostatné značky. Ale nechaj žiť aj jednoduchšie autá.
A ruku na srdce: vyskúšal si šliapnuť plný plyn s vypnutými asistami? Ak zvládaš Z370 pod plným a bez elektroniky, tak klobúk dole, inak...
A ešte raz môj tip: vyskúšaj si MX5 starú tak 10-15 rokov a objavíš novú, pre Teba neznámu dimenziu radosti spoza volantu.... A to má len 120-130 koní, podla modelu.

runner42
18. listopadu • 21:16

Tak samozřejmě, že ano. Jezdím tak, když se na jízdu plně soustředím a je to o zábavě. Tedy okruh, okreska, kterou dobře znám a vím, kdy ubrat, na výjezdu když vím že naproti nic nejede, přehledný úseky atd.
Zrovna minulý týden sem jel z poslední letošní projížďky, telefonoval, zapomněl vypnutou stabilizaci a na semaforu dal plnej. Ještě bylo vlho a chladno. Málem sem skončil na středovým ostrůvku, ostatní se museli fakt bavit. Stane se. Ono zetko jak si tady už psal je bez stabilizace pěkně živá potvora :-D
MX5 sem řídil několikrát, naposled na srazu ve Vysokém Mýtě, 2 litr, nepamatuju si výkon ale asi 200 koní(?), určitě ne 130. Zajímavý svezení, za Zetko bych teda Miatu nevyměnil, na malý okruh jako je Mýto se docela hodí, ale někde v horách na okresce bych se v tom trochu bál. Je to hodně stísněný auto.
Subjektivně bych řekl, že jela líp než GT86 a působila lehčeji. Ale je to jen pocit, jistý si nejsem, GT86 sem tam nejel.

ivar
18. listopadu • 22:00

To si jazdil určite s novou. Ja Ti radím 10-15 ročnú(druhú generáciu). To boli ešte pravé nefalšované roadstery a bál by si sa v nej ešte viac. Alebo by si cítil pravú radosť. To je o srdci...
Tieto nové (tretia generácia) sú už také uhladené...
No a konečne sme sa prepracovali k tomu, čo je na GT86 to pravé. Lahký, presný a hravý podvozok a radosť z jazdy aj bez asistencie elektroniky. Proste jednoduché športové autíčko pre radosť z jazdy a zo života. Akurát, a to s Tebou súhlasím z prvého príspevku, cenu nastavil pán Toyoda dosť vysoko... Ale je to novinka, a časom bude určite nejaká akcia:-P

runner42
20. listopadu • 15:02

Výborně, tak teď se konečně dostáváme k jádru pudla. Já nekritizuju GT-86 jako takovou, natož její účel. Nebo že někomu stačí 200 koní. No problem, každý podle sebe. Já kritizuju fakt, že za 800 tisíc GT-86 není adekvátní hodnota a ve snaze ji obhájit jsou zcela opomíjeny zásadní konkurenční nevýhody, které v kategorii aut lehce pod milion prostě má.
MX5 je za 450 tisíc a to je přesně kategorie, kam GT-86 patří. Nevýkonný "sporťák na hraní" s dobrými jízdními vlastnostmi.
Označte ho takto, prodávejte ho za půl mega a nebudu s tím mít problém.

ivar
20. listopadu • 18:46

A načo to tolko kritizuješ? Ale k jadru pudla: keď si sa skludnil viedli sme celkom rozumnú debatu, ale dnes si ma trochu sklamal. Vážne nadobúdam pocit, že si do GT86 zamilovaný, a nevieš sa zmieriť s tým, že nesplňa tvoje kritériá. Ale kvôli tomu sa nenavážaj do ostatných, ktorým to stačí a nechci, aby sme sa stotožnili s Tvojim názorom.
A kde prosím Ťa predávajú MX5 za 450 tis. ? Ja som našiel cenu od 614.900,-kč a neviem ktorý dealer dáva zlavu 25% ?
A napísať na 200 koní "nevýkonný" je tiež neadekvátne, asi ako keby Ti frajerka povedala, že si nevýkonný, lebo si to dokázal len trikrát, a Mišo to dokáže päťkrát... ;-)
Skrátka strielaš od pása a triafaš pod pás a to si GT86 nezaslúži. Radšej argumentuj vecne, myslím že vedomosti na to máš.
A ešte odkaz pre Josefa Stoupu: tiež argumentuj vecne, vedomosti na to máš.
Asi si jediný majiteľ GT86 v tomto fóre, tak si odpusť invektívy a radšej napíš vecný príspevok o Tvojich skúsenostiach s GT86, myslím že to väčšinu diskutujúcich zaujíma ovela viac. Mňa teda určite áno.
Myslím, že všetkým sa nám GT86 páči, tak sa už chlapi vyserte na tieto osobné súboje svojich "neomylných" názorov ... ;-) :-P

runner42
21. listopadu • 8:56

Nevím kde jste ji našel za 614 tisíc, to je dealerův vtip, ne? Stačí se podívat po Internetu a najdete desítky MX5 v cenové relaci 17-18 tisíc euro.

Mino
21. listopadu • 10:34

Ty jsi fakt hodně zatvrzelý :-) Tak 147kW u GT86 je ti málo a 93kW u MX5 je OK, když už řadíš MX5 a GT86 do stejné třídy? Když už, tak srovnávej MX5 ve dvoulitru, ta se té GT86 přibližuje a tam se na 17 tisíc euro nedostaneš. Tam nejlevnější nabídky začínají kolem 20 tisíc (ofiko cena je 26 tisíc). GT86 jde sehnat od 26 tisíc, což oproti dvoulitrové MX5 od 20 není takový brutální rozdíl, jak to tu prezentuješ ty. Ve skutečnosti je to +30% a ne +80% jak uvádíš ty ;-) Ano, i tak je GT86 ve srovnání s MX5 poněkud dražší (to nepopírám), ale zase si nevybírej nejvyšší možnou cenu u GT86 a nejnižší možnou (navíc s nejslabším motorem) u MX5, abys dokázal, jak je ta GT86 předražená. Působí to hloupě ;-)

runner42
21. listopadu • 10:50

1) Já někde porovnávám ceny GT-86 a MX5? A kde?
2) Když už jste se pustil do porovnávání výkonů motorů, nezapomeňte porovnat i hmotnost ;-)
3) Začínám být z toytota fans trochu zmatený, už jste mi zakázali se na GT-86 dívat optikou středně výkonného sporťáku, teď mi zakazujete i optiku laciného sporťáčku pro zábavu.... jaká třída to tedy podle vás je.
Jestli náhodou není problém GT-86 právě v tom co kritizuju od začátku, že výkonově se řadí k těm laciným pro zábavu a cenou k těm mnohem výkonnějším :-P

Mino
21. listopadu • 11:23

Ty už fakt nevíš, co píšeš :-D Tvá slova:"MX5 je za 450 tisíc a to je přesně kategorie, kam GT-86 patří. Nevýkonný "sporťák na hraní" s dobrými jízdními vlastnostmi.
Označte ho takto, prodávejte ho za půl mega a nebudu s tím mít problém."Takže pro srovnání ta hmotnost. MX5 má 1150-1155 kg, GT86 má 1239 kg. To není až tak moc velký rozdíl. Výkon 93 až 118 kW, GT86 má 147kW. Max. rychlost. 194 až 213 km/h, GT86 226 km/h. Zrychlení na 100 za 9,9 s až 7,6 sekundy, GT86 rovněž za 7,6 sekundy. Myslím, že je jasně vidět, že GT86 se s MX5 1,8 jasně nedá srovnávat. To auto je oprávněně výrazně levnější. Srovnávat to můžeš s dvoulitrovou verzí (stejné zrychlení, o trochu nižší maximálka, obojí velká zábavnost). GT86 papírově vypadá jako trochu lepší auto. Oficiální ceny v ČR, MX5 za 721 tisíc, Toyota za 799 tisíc. To není moc velký rozdíl. Pokud vemu ty německé ceny, tam jsou ofiko ceny 26 a 30 tisíc, opět poměrně malý rozdíl. Pokud vemu nejnižší možné, pak jsem na 20 a 26 tisíc, což je už větší rozdíl. "jaká třída to tedy podle vás je." Levný sporťák pro zábavu. Ale nemůžeš to srovnávat s tím nejslabším, kterého najdeš. Když už to chceš srovnávat a dívat se na cenu, tak se dívej na něco, co je podobné. Až bude mít Toyota GT86 1,8ku motor s např. 140 koníky, pro mě za mně ji srovnávej s MX5 1,8. Ale GT86 má dvoulitr s 200 koňmi, tak ji dopřej tu radost a srovnej ji alespoň se 160koňovou MX5 ve dvoulitru. A tam už takový brutální cenový rozdíl není. Rozumíš už tomu v čem se neshodneme? Já netvrdím, že je GT86 superlevná (pokud to srovnám např. s 370Z za rovný milion, tak skutečně nevypadá moc levně, ale nemyslím si ani, že vysloveně předraženě). Jen tvrdím, že je doslova hovadina si vybrat standardní oficiální cenu GT86 a pak ji srovnat s nejnižší možnou cenou nejlevnější verze nejslabšího auta v dané třídě. To je fakt hloupé.

runner42
21. listopadu • 11:57

Prosím tě, psal jsem o kategorii, ne o ceně. Laciný sporťák na hraní.
Adekvátní cena GT86 je podle mě je maximálně 550-600 tisíc. Za 800 si to může koupit jen blbec, skalní fanda nebo oboje dohromady.
Navíc když to zmiňované zetko stojí ne milion ale max. 900 tisíc, působí cena GT86 za 800 jak špatný vtip.

Mino
21. listopadu • 13:07

Udělej mi prosím tě tu radost a alespoň jednou srovnej neofiko cenu 370Z s neofiko cenou GT86 a ne s tou ofiko. To pak jasně, že ti přijde GT86 předražená, když tak moc chceš, aby drahá byla. GT86 lze v přepočtu sehnat i za lehce nad 700 tisíc, takže tam máš i u neofiko cen zase cca 100-150 tisíc rozdílu (je to zhruba 5 tisíc euro).

runner42
21. listopadu • 14:13

Ceny tady už víše psal Michal Vlček. Jsou správné, podle mě zcela vypovídající a nevím, co bych k nim měl dodávat.

Josef Stoupa
21. listopadu • 13:01

nedá mi to i když sem pochopil, že rozumnými argumenty se tu nic nedosáhne...
Proč se vůbec hádáte kvůli něčemu jako je cena? Mě se taky nelíbí, ale tím kecáním o tom jí neovlivníte a i kdyby byla tááák předražená jak si tu většina myslí "runner"aj., tak má k tomu jediný podstatný důvod-jmenuje se tržní princip...neboli nikde si ted do nové "NEpředváděcí" vlastní nesedneš dřív než za půl roku, ojetinu za "půlku" ještě koupit nejde, celá produkce je vyprodaná a ....a tak si prostě můžou nasadit cenu!
To, že 370Z leží na skladech u dealerů a mrtě olítanejch v bazáčích zase znamená, že se dá sehnat levně, ale o GT86 je prostě ted větší zájem a je buřtus že je horší, ne?
A pak divím se že si necháte zvedat adrenalin, když Vás to nebere, přece OK GT86 je pro Vás nezajímavá a předražená, tak to je důvod k radosti nad tím Vaším vlastním zázrakem v garáži a skvělou cenou kterou ste za něj dali, at si z GT86 jezdí jen takoví troubové co si nevidí na špičku nosu (jako třeba já :-)
PS: O konkrétní zážitky (jako třeba co udělat s orig. osazenejma Michelinama) se rád podělím, klído písněte

ivar
21. listopadu • 14:32

Tak už napíš konkrétne zážitky a skúsenosti. Síce som asi jediný na tomto fóre koho to zaujíma, lebo všetci tu riešia problémy, ktoré aj tak nevyriešia...;-)
Ja som to už vzdal a teraz už len čakám na príspevky o aute a nie o blbostiach typu cena/výkon/socka a pod.
Tak sa nedaj prosiť, a píš o aute...:-)

Josef Stoupa
21. listopadu • 17:34

Ivar: Nevím co přesně by Vás zajímalo, tak něčím zkusím začít.
První 2dny (cca 120km) sem se nedostal k tomu vůbec cokoli zkusit, za to se mi dostalo klasického ježdění ve více či méně rychle jednoucích kolonách s rychlostmi od 30 do 100km...poměr město/mimo cca 15/75. Zkušenosti z toho nejsou adrenalinové ale následující spotřeba cca 7l (dle BC, nevím jak moc šidí, dal bych toleranci do 1/2l).
Řazení to v běžném provozu pobíra od cca 1700-1800 otáček, od 1900 to pobírá i 6-ka, 5 probublat celý město. Rychlosti jsou blízko a dost kroutáku už od 2t otáček, takže pro maniaky s tikem v ruce uvězněnými v hustém provozu je lahůdka házet to nahoru a dolů mezi 1900-2500. Pružnost na 6 i 5 je velmi slušná a ač píší v testech že 6ka je velmi dlouhá (nebo o dost nataženější než přetím), tak pobírá i slušné krpály a i dost odspoda.
Co s tím souvisí - hluk v kabině, do 2500 otáček je dá se říct ticho po pěšině (od motoru), pokud teda nejedete po čerstvým štěrku, protože zadní podběhy oznamují opravdu každý kamínek, ale přitom od předku je ticho jako po pěšině.
Z5 k otáčkám od 3tisíc nahoru se roztáčí pěkný koncert a motor se náležitě začíná odrážet dovnitř. Zvuk není nijak agresivní ani ohlušující, ale mění úplně charakter auta, tak jak se otáčky probouzejí pozvolněji ke 4t, tak i zvuk, ale dojem z něj je intenzivnější než skutečná rychlost...takže spolucestujícího upoutáte pozorností (přestane kecat) a hra začíná :-)
Musím ted zmizet, tak zítra pro změnu přidám něco záporů z prvních dojmů.
čavte

ivar
21. listopadu • 18:08

Zaujíma ma všetko o GT86 (jazdné vl., spotreba,subjektívne dojmy z jazdy atd.) ;-)
V mene všetkých s podobným názorom ďakujem za konečne vecný príspevok.
A pre ostatných: radšej choďte do krčmy diskutovať o globálnom oteplovaní, a keď s vami niekto nebude súhlasiť, dajte mu po papuli... :-/

Josef Stoupa
21. listopadu • 17:41

už sem tak zblblej z těch počtů a cen tady, že ani do 100neumím napočítat :-)
"poměr město/mimo 15/85" tak sem to myslel a i když sem nezačal čím byste u tohohle auta možná čekali, tak prostě zkraje nebylo kde a "boty sem zouval 2m přede dveřma :-)"

Michal_Vlcek
21. listopadu • 11:45

Nic proti, ale píšeš nesmysly. Kdo někdy kupoval nové aut ví, že oficiální ceny jsou bullshit, co se počítá je za kolik to teď hned můžeš s dealerem podepsat. A dnešní ceny jsou
MX5 2.0 - 20 tisíc euro - 118 kW 0-100 za 7,6
GT86 2.0 - 27 tisíc euro - 147 kW 0-100 za 7,6
370Z 3.7 - 31 tisíc euro - 241 kW 0-100 za 5.0Sorry ale toyota je cenou o 150 až 200 tisíc mimo, měla by být za 22 tisíc euro a ne se cenou přibližovat Zetku.

Mino
21. listopadu • 13:02

Ano, levnější by to o něco být mohlo, to jsme se tu už shodli. Nicméně, je to novinka, tak Toyota teď logicky využije prvotního vysokého zájmu a dá se očekávat, že až bude mít 1-2 roky prodejů za sebou, bude její cena bližší té MX5. Co se týče oficiálních cen, narážel jsem tady na ro, že runner mermomocí pořád srovnává oficiální venu GT86 s neoficiálními cenami 370Z a MX5 jen proto, aby GT86 vylezla jako extrémně nevýhodná. I ta GT86 jde neoficiálně sehnat levněji.

runner42
21. listopadu • 14:45

S první částí souhlasím, pokud cena klesne, sklapnu a budu mlčet.
S druhou částí nesouhlasím, není to pravda, srovnávám pouze neoficiální ceny, za které se to ale skutečně prodává. Ty oficiální cituji pouze v případě, že je označuji za nesmysl nebo se někomu směju, že to za tyhle nesmyslné peníze koupil.

Josef Stoupa
21. listopadu • 16:22

Milý a nádherně zabedněný pane "runnere" Váš problém je stále a stále tentýž stejný a ještě na sebe krásně ukazujete jak se svou hloupostí čníte nade vše. Kdybyste se o GT zajímal tak jako já a "nehonil" se stále jen za cenou a za tím jak všechny a všechno setřít a celý svět přesvědčit, že si má jako Vy koupit teploušský Z-ko, pak byste ze sebe neudělal trubku jako ted stejně jako pan Vlček s jeho cenama. Odkaz co ste poslal je Německou a zaregistrovanou a olítanou předváděčku a tudíž NEdostanete nový vůz a navíc si ještě budete muset odbýt papírování do CZ(abyste měl ojetinu z ciziny ;-) . Navíc ste o5 za neználka, protože základní-tedy tato Německá výbava NEobsahuje to co ta česká, takže např. kůže, která u nás je tak tam se připlácí 1500€....atd atd atd, a blablablabla

runner42
22. listopadu • 9:46
Josef Stoupa
21. listopadu • 12:39

Pro Michal_Vlček:
No nevím jak kdo, ale nesnmysly píšeš TY. Na GT86 dostaneš na skladovku cenu mínus max 1000€ a skladovek je tu v republice 2ks.
Pokud ale myslíš předváděčku, tak na tu dostaneš cenu co říkáš, ale máš ojetinu zaregistrovanou 3-6měsíců s 1-5tkm na tacho a barvu kterou mají.
Jinak se vrat do reality a běž se na GT informovat, dodání je nyní nejdříve za 7měsíců po objednání a složení zálohy!?! A za co by měla, nebo neměla být je věc hezká a Vy o ní můžete klidně diskutovat, klidně milionkrát nesouhlasit ale uděláte s tím prd :-)
Pořád si neuvědomujete, že Toyota opravdu za cenu NEMUŽE ani zastoupení v ČR ani japonská matka, tuhle cenu nám tady zajistila naše Evropská Unie!
A já pořád a pořád nechápu, proč srovnáváte GT86 s 370Z, když to sou auta z úplně jiného světa! Pro mě je 370Z něco ze dna kategorie "supersport" a GT86 je hračka-sport....mě se zdá že si tady všichni už v hlavě překlapli a mají v autech synonymum sport=supersport. To že GT86 vypadá dobře a lidi se za ní otáčejí víc než za 911, přece neznamená že se budu nahánět s galardem, no ni ;-)

runner42
21. listopadu • 14:34

Musím se fakt smát, vy jste tak zmatený, že už dokonce vášnivě argumentujete ve prospěch vašeho oponenta, který tvrdí, že je GT86 moc drahá :-D
GT86 je samozřejmě drahá, i když aktuálně stojí okolo 27 tisíc euro, nejetá. Michal píše správnou cenu. Že vy jste ji koupil za rohem za 800 tisíc je váš problém.
Koupit ji můžete v červené barvě např. zde: http://www.autohaus-schindler.de/angebotyaris.htm...

Josef Stoupa
20. listopadu • 16:20

Ano ano anooo, jako rudý hadr na býka 3-[
Ty máš ale ve všem pravdu: laciný kola z priuse, laciný motor co baští 7l, máš fakt pravdu nevýkoný sporták na hraní Jo to přesně je! On nakonec ten její účel je "jen aby tě tím vytočili" to že tu stojí 800t nemá ale s toy vůbec nic společného, za to si můžeme mi sami "vyspělá Evropa" ;-)
a i tu cenu si trefil přesně 1/2mega je to tak:
http://www.scion.com/cars/FR-S/... proč myslíš, že u nás tolik stojí?...protože má výbavu, která stejně moc "postižených" nebere: duální klima, xenony,prahy, kůže, tempomat, blbý toy rádio, airbagy, koberečky, lepící sadu s kompresorem(nebo zadní sedačky) brrr hned bych to vyházel a tím hned dost přes 100kg odlehčil....A ted proč má jen a jen tuhle výbavu a nejde bez ní objednat?!? To je oč tu běží......protože sme malý trh ano, ale celá EU není, ale ...je tak vyspělá, že se tu každá výbava testuje a certifikuje zvlášť jako jiný model a zas tak zajímavý trh nejsme, takže proto máme smolíka a tu stavebnicovou, tady nekoupíme a tou co koupíme připlácíme na ty stavebnice v "rozvojových" zemích, protože SME VYSPELA EVROPSKA UNIE, alelujááááá

ivar
18. listopadu • 14:19

Tak s týmto súhlasím a tiež ma zaujíma aké auto si vlastne runner a jemu podobní predstavujú. Mnohí už totiž ani netušia čo to znamená cítiť auto. Tie dnešné, a bohužial aj športové sú prepchaté elektronikou ktorá všetko stráži, a síce máte pod kapotou xxx koní, ale na kolesá sa nedostanú, pretože asistenčné systémy všetko obmedzia. Runner vo svojom článku(prečítal som ho) píše o drifte, len by ma zaujímalo či mal vypnutú elektroniku. V 350 ke sa to dalo, neviem či sa to dá aj v 370. V z350 keď sa to vyplo, tak to bol adrenalín, ale s elektronikou to bolo také krotké. Skrátka sú autá, ktoré musíte riadiť, a máte z toho radosť a sú také, ktoré riadia asist. systémy. Dá sa s nimi jazdiť rýchlejšie a asi aj bezpečnejšie, ale radosť z jazdy je úplne iná, ako keď mám auto plne pod kontrolou a viem že všetko ovládam ja a nie elektronika. A vtedy stačí aj nižší výkon a celá tá radosť prebieha v nižších rýchlostiach, a adrenalínu je určite viac. A myslím že o tom je GT86.
A ešte tip pre runnera a jemu podobných: vyskúšajte si Mazdu MX5 do roku výroby 2000 (neboli tam asist systémy) a pochopíte čo je to pôžitok z jazdy a zo spojenia vodiča s autom...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
18. listopadu • 17:51

Čudlík vlevo dole vypne ESP. Vždy zůstává zapnuté ABS a BLSD (Brake Limited Slip Differential). BLSD jsem v akci nikdy nezažil tak nemůžu posoudit, někde jsem na fóru četl, že se někomu aktivovalo, když se hrabal ze sněhu. Každopádně s vypnutým ESP elektronika do řízení nijak nezasahuje a v zatáčce si s tím můžeš vydriftovat mimo silnici podle libosti :-D
S zapnutými asistenty je 370Z krotké a na zadokolku velmi bezpečné i pro nového řidiče, to je ale taky podle mě smysl, že...
Nevím jak kdo, ale když někam jedu, tak mám ESP samozřejmě zapnuté, vypínám ho jen když se jedu "svézt". To je u mě tak 1/5 všech kilometrů. Poměr jízd je u mě tak 20% město, 20% dálnice, 50% okresky, 10% okruh.
A to sem si to auto kopil jako druhé jen na blbnutí.
Musím se fakt nahlas smát těm, co tady tvrdí, že motor GT86 se holt musí pořádně točit a že tak budou jezdit pořád. Blbost. :-/

ACE
19. listopadu • 5:37

Kdo nechce pochopit nepochopí. A co ten sporťák?? Nic? Nebo je smysl schazovat a ne debatovat? Já ví je to snadnější, když nic nemusíš obhajovat ;)

runner42
19. listopadu • 7:51

Píšeš do špatný větve vlákna, odpověď na tvoji otázku jsem ti dávno napsal.

ACE
19. listopadu • 23:28

Jo tááák :D, to byla odpověď? Ale to je je malinko někde jinde, ne? Jiná cena, skoro dvakrát větší motor, takovej Viper můžeš točit ještě malinko míň a pojede.

ivar
18. listopadu • 18:35

Ešte by sa mohlo vypnúť ASR, a ešte niečo sa dá vypnúť, ESP nie je všetko. Aspoň tak nejak to bolo v Z350, Z370 nepoznám tak neviem. A je možné, že sa všetko už ani vypnúť nedá. To je to smutné na nových športiakoch...
Ale v GT86 sa vraj dá vypnúť všetko;-):-):-)):-D

runner42
18. listopadu • 21:27

Píšu že se vypne vše kromě ABS a BLSD. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud