Přestože se Toyota stáhla z mistrovství světa v soutěžích a ve sportu se věnuje jen Formuli 1, vzpomněla si na své nejslavnější doby alespoň v civilním provedení posledního modelu typu Corolla. Kromě běžného vozu se objevila i modifikace T Sport, která už svým označením signalizuje charakter.
Kapitoly článku:
Zvenku se vlastně T Sport od ostatních provedení coroll moc neliší. Jen předním spoilerem a vcelku nenápadným označením na přední masce. Ostatní stylistické prvky jsou prakticky totožné s ostatními variantami.
Ve znamení kevlaru
Hovoříme o interiéru, který je koncipován rovněž s ohledem na sportovní image. Znamená to, že střed palubní desky a některé další plochy se vzhledem blíží tomuto pozoruhodnému materiálu. Stačí ale poklepat a iluze je pryč. Totéž se týká i okrajů madel ve dveřích.
T Sport existuje v tří i pětidvéřové verzi, ale sportovnější je ta třídveřová. Křídla dveří jsou velmi rozměrná, dopředu se velmi dobře nastupuje. To samozřejmě neplatí i prostoru vzadu, což je neduh všech dvou nebo třídveřových automobilů. S tím se ale musí počítat, sportovnější vozidla s větším počtem dveří už jaksi není ono.
Skutečně špičková jsou přední sedadla, u nichž je přesně vypočítaná výška bočních vzpěr. Ty pak dokonale drží tělo obou předních cestujících i při značném působení odstředivé síly.
Nápadná je rovněž řadicí páka s kovově lesklou hlavicí. Schéma řadicí kulisy na ní hovoří o tom, že tato nejvýkonnější verze corolly má šestistupňovou převodovku.
Na rozdíl od levnějších sester tu najdeme i ovládání rádia na volantu. Vyřešené je zcela ojedinělým způsobem, protože vyžaduje levou ruku – s tím jsme se ještě u jiných automobilů nesetkali. Ovladač na volantu je samozřejmě vždy přínosem, ale určitě existují lepší ergonomická řešení.
Nenápadný znáček odlišuje T Sport od „obyčejných“ coroll.
Interiér ve znamení kevlaru.
Samotná audiosoustava má společný ovládací panel s palubním počítačem, stejná kombinace je i v dalších vozech Toyota. Počítač píše velkými a dobře čitelnými číslicemi, leč tlačítko, jímž se přepínají jednotlivé funkce, najdeme až v pravém dolním rohu panelu, tedy hodně vzdáleném. Řidič se tedy musí – zejména pokud sedí dál od volantu – hodně natahovat. Displej je jen jediný, údaje se na samotné přístrojové desce neobjevují.
Palubní počítač je tedy praktický a dobře funkční, jen ovládání postrádá patřičnou míru komfortu a přirozenosti.
Sportovní komfort
Podvozek modifikace T Sport je trochu jiný než u všech ostatních coroll. Právě s ohledem na výkon a tedy dynamické parametry, bylo nutné tlumení a pérování poněkud ztvrdit a také světlá výška je menší. Poměrně krátký rozvor vozu a vůbec geometrie podvozku vzdáleně se přibližující čtverci vyvolává logicky představu o nervózním autě s neklidným chováním hlavně na nekvalitním povrchu. Jenže to je omyl, Corollu T Sport se podařilo vyladit tak, že na žádném druhu povrchu nepůsobí rozháraně nebo nepohodlně. Míru kompromisu mezi sportovními nároky a potřebným jízdním komfortem odhadli a vyprojektovali tvůrci podvozku velmi dobře.
U vozidel s podobným charakterem je dnes už zvykem užívat i pneumatiky větších rozměrů než je tomu v tomto případě. Bridgestone Turanza ER 30 s rozměrem 195/55 R16 ale plně dostačují. V době našeho testu nikdy nepršelo, takže nemůžeme posoudit jejich vlastnosti na vodě, ale za sucha se držely velmi dobře. Ovšem trochu nadměrně v rychlejších zatáčkách pískají.
Sedačkám snad skutečně není co vytknout. Nastavování
sklonu opěradla se řídí nezvyklým „pumpováním“.
Pod panelem elektronicky řízené klimatizace našla místo
zavíratelná skříňka a popelník, nad ní systém audiosoustavy
a počítače. Přepínač jeho funkcí zcela vpravo dole.
Celý vůz se v takové situaci chová velmi sportovně. Po extrémně rychlém nájezdu do zatáčky má tendenci potlačit přirozený sklon k nedotáčivosti a opisuje oblouk poněkud lomeným způsobem. Přesně tak se chovají třeba závodní auta v zatáčkách na okruhu.
O nějakém velkém naklánění nemůže být vůbec řeč, zkrátka i v tomto směru se Corolla T Sport chová hodně podobně čistokrevnému sportovnímu vozu.