Test Toyota Corolla 1,4 D-4D: ve stínu katedrál

Je to tak trochu miniaturizovaný Lexus, jinak ovšem stará dobrá Corolla. A je lepší než Auris. V čem? Nechybí ji majestátní kufr.
Seznam kapitol
  1. Ve znamení Lexusu, Na palubě klasika,
  2. Šetříme naftou, Naměřená dynamika a zrychlení, Na limitu jen obutí
  3. Toyota pro milovníky kvality, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Když jsme se loučili se starou Corollou a vítali nový Auris, srdcem věrných Toyotistů bušila vzteky a jejich oči zaplavovala sůl. Ne na dlouho. Toyota se smilovala a globální Corollu dovezla i českým zákazníkům. Těm totiž Auris nevoní tolik, jako masovější Octavia nebo Golf. Corolla má bezesporu větší šance. Přinášíme odpověď, proč...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve znamení Lexusu

Už v roce 2001 Toyota představila líbivou devátou generaci, která plně vycházela z designérských východisek menšího modelu Yaris. Kromě tří- a pětidvéřového hatchbacku, sedanu a kombi se představilo také zdařilé MPV Verso. Pod kapotou se objevily dva zážehové šestnáctiventilové čtyřválce s variabilním časováním ventilů VVT-i (1,4 l/71 kW a 1,6 l/81 kW) a dva přeplňované vznětové dvoulitry se systémem vysokotlakého vstřikování Common-rail o výkonu 66 a 81 kW.

Konec Corolly neiniciovali zákazníci ztrátou zájmu, ale sama Toyota, která v roce 2006 představila koncept Auris Space, jenž se v roce 2007 dostal definitivně do výroby jako nová modelová řada Auris. Pouze čtyřdvéřový sedan si ponechal označení Corolla, jinak se její osud prozatím uzavřel. 32 miliónů prodaných kusů jasně svědčí, že Corolla si označení „legenda na kolech“ plně zaslouží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Desátá generace si uchovává přednosti svých předchůdců a samozřejmě roste co do velikosti. Design nové Corolly je napodobeninou amerických modelů značky Toyota. Hranatá maska zdůrazňuje majestát, hranaté světlomety vybočují z běžné konfekce japonských vozů. Zakulacený přední nárazník má natolik masivní rozměry, že po subtilnosti předchozí generace není ani památky. K zařazení o dvě třídy výše chybí snad jen postranní ukazatele směru ve vnějších zpětných zrcátkách.

Profil vozu nabízí kypré zakulacené tvary v jednoduchosti převzaté z malého modelu Yaris. Žádné složité linky, jednoduché boky svědčí kráse. Hranatá spodní část bočního prosklení sice nevypadá jako z módního katalogu, ale snaha vyrovnat se Hondě Civic Sedan je patrná. Záď pak nese charakteristické zkosení, které známe již z modelu Camry z poloviny devadesátých let minulého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Samotná záď vás neuchvátí. Robustní tvary a jednoduchý design dnes již nejsou v módě a tak jde Corolla spíše cestou tradic než po stezce krásy. Rovněž odrazky v zadním nárazníku jsou trochu z jiného světa, i když jsou zasazeny elegantně. Design nové Corolly rozhodně neurazí, ale není ani dech vyrážejícím mistrovským kouskem. Vzhledovou Průměrností kupředu, takové je zřejmě heslo poslední generace Corolly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na palubě klasika

Interiér si japonské Toyoty předávají z generace na generaci. Zatímco Auris se pokusil být originální, u Corolly Toyota své nadšení z inovací zchladila. Základ palubní desky je sice stejný, ale detaily nezapřou tradice.

Po otevření dveří řidiče i zbytek posádky čekají pěkné tvary, tvrdé plasty a příjemné čalounění. Palubní deska si hraje s vlnovkami, nejviditelnější je to na přístrojovém štítu. Výplně dveří pokračují v elastickém vidění světa a tak tvrdým plastům dominují měkké oblouky. Platí ale zlaté pravidlo Toyoty - nikde nic nevrže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Středový panel pokračuje v imitaci matného hliníku, která se uvedla v modelu Auris. V Corolle vypadá docela sympaticky, jen tvrdé plasty na středovém tunelu nás mrzely. Corolla sice není určena movitým zákazníkům, i tak by si zasloužila plasty srovnatelné například s Focusem nebo Golfem.

Zato tříramenný volant s obšitím kůží a optitronové podsvícení přístrojů lahodí oku a konečná optická kompozice nás nutí vyslovit verdikt, že interiér je přes veškerou konzervativnost povedený a líbí se nám. Dvojice úložných schránek před spolujezdcem potěší manželku, která si může odložit zvlášť a daleko od manželova nepořádku. Jen ty plasty...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední sedadla svou ergonomií neurazí, ani neohromí. Na krátkých trasách lze pochválit měkké sezení, na delších trasách vás bude bolet za krkem kvůli nedostatečné ergonomii opěradla a hlavové opěrky. To je v této třídě obvyklý jev. Pochvala patří prostornosti na předních sedadlech, které se například osmé generaci příliš nedostávalo.

Na zadních sedadlech není přehnaně moc místa. Na výšku se sice vejde i dvoumetrový dlouhán, nicméně prostor pro nohy je značně omezený, zvláště pokud vpředu sedí rozměrnější pasažéři a posunou si sedačku dozadu. Ve dvou a do 175 cm výšky je vzadu super, pak už jde vždy o kompromis a v porovnání s Golfem je na tom Corolla hůře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 450 litrů. Zvětšit jej lze sklopením opěradel zadních sedadel. Objem je velmi slušný a vystačí nárokům českých rodin. Ostatně časy velkých nákupů jsou nenávratně pryč, stejně jako doby, kdy jsme kupovali naftu za třináct korun. A bude hůře - právě do těchto časů míří Corolla jako zdárný pomocník. O tom vás přesvědčíme v další kapitole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků