Kapitoly článku:
- Hlavně neurazit, Avensis útočí, Toyota Avensis potřetí
- Facelift k rozvoji osobnosti, Hospodárné motory, Nabídka verzí
- Doporučujeme výbavu Sol, Na první pohled, Komfortní a prostorný dostavník
- V kufru dost místa i dobré nápady, Za volantem s přehledem, Na silnici
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Doporučujeme výbavu Sol
Zřejmě nejatraktivnější variantou je ale stupeň Sol, který je k dispozici za nepříliš vysoký příplatek, přičemž navíc lze vybírat z nejširšího spektra pohonných jednotek a za své peníze dostanete opravdu špičkovou výbavu. Do ní patří hlavně adaptivní přední bi-xenonové svítilny a denní svícení s šesticí LED v každém světlometu, bezklíčové zamykání a startování tlačítkem nebo čalounění kombinací kůže a na omak příjemné Alcantary, přičemž lze vybírat z černého a béžového odstínu.
Pro ty nejnáročnější je pak připravena opulentní Avensis Premium nabízející panoramatickou střechu (u kombíku), elektricky stavitelná přední sedadla a volant s pamětí, akustický parkovací asistent vzadu, výkonnější audiosoustavu, celokožené čalounění nebo špičkový palubní systém Touch&Go Plus.
K testu jsme převzali kombiverzi Avensisu se základním vznětovým motorem a s takřka nejlepší výbavou Sol. Z prvků příplatkové výbavy disponoval prakticky pouze navigací Touch&Go, koberečky a metalízou.
Toyota Avensis Kombi 2,0 l D-4D 125 DPF Sol |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 664 900 Kč (zaváděcí ceník) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 419 900 Kč (zaváděcí ceník) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 7x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, BA, VSC+, TRC |
Centrální zamykání | Ano na DO, bezklíčové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | Alcantara/kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, man. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | Ano, s CD, MP3, AUX, USB, Bluetooth a nav. |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano, bi-xenonové adaptivní |
Palubní počítač | Ano |
Na první pohled
Zvenčí budí Toyota Avensis dojem robustního a bezpečného přepravního prostředku, a to zvláště v zadních partiích karoserie. V rámci posledního faceliftu se karoserie dočkala členitějších, ostřeji řezaných předních svítilen a mohutněji působících příček masky chladiče.
Při pohledu z profilu vyniká směrem vzad se výrazně zvyšující spodní linie bočního zasklení podporující dynamický dojem. Z vozu je přesto výborný výhled, a to nejen skrze rozměrné čelní sklo a nízko sahající boční okna, ale také díky rozměrným zpětným zrcátkům s sférickým zakřivením na bočních okrajích.
Avensis působí dojmem robustního a bezpečného vozu
Dojem celkové masivnosti kombíku Avensis podporují rovné plochy boků, jež nenarušují ani otěrové lišty, ani výraznější prolisy. Prakticky jediný je velmi nesmělý a najdete jej nad úrovní dveřních klik. Facelift přinesl také modifikaci zadních sdružených svítilen, kdy pásy LED pro obrysová světla nově zasahují i do částí svítilen upevněných na výklopné zádi.
Facelift vozu přidal na osobitosti
„Chromovanými“ lištami stylisté naštěstí vyloženě neplýtvali a nejdeme je prakticky pouze okolo bočních oken, na masce chladiče a nad tabulkou zadní SPZ. Zadní část vyniká robustním, ovšem vyváženým a přiměřeně dynamickým zjevem, k němuž přispívá také decentní střešní spoiler. Výtku si zaslouží krátký zadní stěrač, jenž v případě nečasu čistí jen malou plochu okna.
Komfortní a prostorný dostavník
Prostor pro posádku je pohodlně přístupný dostatečně rozměrnými dveřmi, z nichž ty zadní by se ale mohly otevírat ve větším úhlu. Zkoušený Avensis působil uvnitř velmi komfortním dojmem, nicméně je třeba přiznat, že velkou zásluhu na tom mělo jinak poměrně nepraktické světle béžové čalounění kůží a Alcantarou na sedadlech, částech dveří a bocích středové konzole (palubní deska i koberce zůstaly naštěstí tmavě šedé, takže se na nich různé druhy znečištění snadno skryjí).
Do vozu je pohodlný přístup
Obkladové materiály vypadají kvalitně, ale jsou především velmi dobře dílensky zpracovány (jak jsme ostatně u Toyot zvyklí). Na palubě se rozhodně necítíte jako na pouti (s čímž se bohužel setkáváme stále častěji), neboť dekorační prvky jsou stylově harmonické a střídmě užité.
Sedadla jsou rozměrná a pohodlná, nicméně na vyloženě sportovní jízdu se nehodí
Najdeme zde matově i leskle stříbřité doplňky kombinované v omezeném množství na středové konzoli a dveřích poměrně solidně působícími imitacemi dřeva. Přední sedadla jsou po faceliftu zcela nová, požadavkům „sportovní“ jízdy příliš neodpovídají, ale jejich vhodné tvarování a velkorysé rozměry zajistí řidiči i jeho spolujezdci pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti.
Na všech pěti místech je v Avensisu ve všech směrech místa dostatek a zvláště co do prostoru na zadních sedadlech patří Avensis kombi k největším ve třídě. Prostřední pasažér vzadu bude jistě kvitovat s povděkem absenci středového tunelu.