Test: Toyota Avensis 2,0 D-4D - klid v duši a dostupný luxus

Přichází s faceliftem, jenž má zdůraznit její osobnost. Avensis přesto stále zůstává věrný své tradici: je to věrný, vždy neutrální a servilní kumpán, který hodlá oslovit především nabídkou vnitřního prostoru, komfortem a rozsahem standardní výbavy.
Seznam kapitol
  1. Hlavně neurazit, Avensis útočí, Toyota Avensis potřetí
  2. Facelift k rozvoji osobnosti, Hospodárné motory, Nabídka verzí
  3. Doporučujeme výbavu Sol, Na první pohled, Komfortní a prostorný dostavník
  4. V kufru dost místa i dobré nápady, Za volantem s přehledem, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Hlavně neurazit

Potrpíte si na moderní styling, který má podtrhovat vaši unikátní osobnost, nebo spíše na sportovní akcent zdůrazňující váš dynamický životní styl? Neumíte se rozhodnout? Vždyť podle reklamních hesel prakticky nemáte žádnou alternativu! Ale nebojte se, jezdit MHD nemusíte. Naštěstí jsou tu totiž auta jako Toyota Avensis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Avensis ve své aktuální podobě

Aktuální Avensis třetí generace se představil na podzimním pařížském autosalonu v roce 2008 a v porovnání s generací druhou vynikal relativně dynamičtějšími liniemi. Šlo pochopitelně o zcela nový vůz s většími rozměry zvenčí i uvnitř, přepracovanými motory a špičkovou elektronickou výbavou, nicméně v podstatě o žádný průlom fakticky nešlo.

Stále zůstává kvalitativním standardem, ovšem bez jakéhokoli vlastního „ksichtu“, což v porovnání s konkurenčními strategiemi možná tím spíše nechává vyniknout osobnosti majitele. Avensis III se totiž držel stejného, osvědčeného receptu, který nastavily již předchozí řady  Carina s kořeny sahajícími až do roku 1980. Na loňském autosalonu ve Frankfurtu byl pak oficiálně představen facelift Avensisu pro rok 2012.

Testy | Toyota

Test Toyota Carina E 1,6i: s nejlepší pověstí

V roce 1992 přišla zcela nová Carina E zdůrazňující písmenem „E“ produkci v Evropě, jež se úspěšně etablovala ne evropských trzích, kde se zároveň stala synonymem pro zcela bezproblémový, bezpečný a spolehlivý automobil. A tato gloriola plápolá nad vozy značky Toyota od té doby dodnes.

Avensis útočí

Typ Avensis II debutoval na autosalonu v Bologni v prosinci roku 2002, kdy po 450 000 vyrobených vozech nahradil první generaci z roku 1997. Oproti ní měla nová generace o 70 mm delší rozvor náprav, rozchod kol širší o 50 mm a propérování delší o 20 mm. Po představení typů Yaris a Corolla byl Avensis II třetím ze zásadních modelů určených k ofenzívě na evropském trhu.

Testy | Toyota

Test Toyoty Avensis: nenápadná, velkorysá

Vývoj druhé generace Avensisu probíhal v designérském centru Toyoty v jižní Francii, přičemž v Evropě se uskutečnila také naprostá většina jízdních zkoušek. Díky tomu se zbavila posledních rudymentů svého japonského původu a vznikl účelný a do značné míry svérázný automobil, splňující také nejvyšší nároky na bezpečnost.

V rámci toho nabídl kromě běžných čelních a bočních airbagů jako jeden z vůbec prvních v Evropě také bezpečnostní vak chránící kolena řidiče!

Toyota Avensis potřetí

Stávající Avensis ve srovnání se svým předchůdcem Avensis II narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku.

Toyota

Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

V nabídce se objevilo šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ta přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní.

U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hlavně neurazit, Avensis útočí, Toyota Avensis potřetí
  2. Facelift k rozvoji osobnosti, Hospodárné motory, Nabídka verzí
  3. Doporučujeme výbavu Sol, Na první pohled, Komfortní a prostorný dostavník
  4. V kufru dost místa i dobré nápady, Za volantem s přehledem, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 195 789 km
Cena: 139 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2013
Stav: 85 300 km
Cena: 325 000 Kč
Toyota RAV4 1.995
Rok výroby: 2003
Stav: 242 646 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků