Kapitoly článku:
V interiéru ještě klasičtější
Ještě méně novinek najdeme v interiéru. Volant, sportovní sedadla, kovové pedály. A to je asi tak všechno. Jinak tu máme plastový interiér, jednoduchý design a všude možně kritizované ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu. Každý ví, že to je věc skoro nejdůležitější, hned po měkčených plastech, takže neskutečná ostuda…
Sportovní volant, kovové pedály a patřičná sedadla. V interiéru je Sport stejný jako běžný Swift. Vadí to někomu?
A teď trochu vážněji. Ani plasty, ani kolíček stejně jako design nemají u Sportu prioritu číslo jedna. Neříkám, že je jsou zmíněné věci ideální, ale jsou to drobnosti. Můžu vám garantovat, že na ně velice rychle zapomenete. Co je důležité, to jsou sedačky a volant. Sportovní ideálně tlustý věnec skvěle padne do ruky, sedadla s výrazným bočním vedením vás chytnou a nepustí. Já je označím za výborná, dokážu si ale představit situaci, že pořádnějším postavám už budou malá. Tohle bude určitě chtít pořádně vyzkoušet.
Swift je docela vysoký a díky tomu nebudou mít problémy ani osoby s výškou kolem dvou metrů. Je to příjemné u běžného Swiftu, u Sportu to působí trochu zvláštně. Sedí se vysoko a ještě máte nad hlavou rezervu. Určitě bych se nezlobil, kdyby posaz byl nižší, ale i na toto se dá zvyknout. Z počátku totiž budete mít pocit, že je auto vyšší a že přece v zatáčkách nemůže jezdit tak dobře. Opak je pravdou, což zjistíte po první rychlejší projížďce. Na vysoký posaz jsem si po půl hodině ani nevzpomněl.
Málo výkonu
I přes veškeré trendy, módy a emisní šílenství si ponechal Swift Sport pod svou kapotou atmosférický motor a jasně ukazuje, že se dá jít i jinou, než „oturbenou“ cestou. Parametry 100 kW při 6900 ot./min a 160 Nm při 4400 ot./min asi nikoho na zadek neposadí, ale jak známo, silný motor ještě zábavné auto nedělá.
Třeba taková Škoda Fabia RS by o tom mohla vyprávět své, přestože se mnou zřejmě spousta z vás nebude souhlasit. Je rychlá, má zajímavý motor ale ona emoce, něco navíc, to mi u Fabie RS chybí. Právě malá Škoda je typickým představitelem současných moderních hot-hatchů ze kterých se vytratilo charizma. Suzuki Swift Sport možná nemá tak výkonný motor, ale je téměř o 200 kilogramů lehčí a to je jeho hlavní trumf.
Jedna-šestka miluje otáčky. To nejlepší nabídne v rozmezí od pěti do sedmi tisíc.
Pokud vám někdy bude někdo říkat, že Swift Sport má málo výkonu, nevěřte mu. Už jsem to psal dříve. V dnešní době lidé zlenivěli a chtějí všechno hned. Jak to netáhne od dvou tisíc, tak to není zajímavé… Sport má pod kapotou klasickou atmosféru, která zpočátku vypadá řekněme líně. Postupně se sbírá, kolem čtyř tisíc už přitvrdí a zátah stále zesiluje až k samotné špičce, tedy k sedmi tisícům. Červené pole sice začíná až za touto hranicí, nicméně to se asi u Suzuki nechali trochu unést. Omezovač vás přes sedm tisíc nepustí. Maximum výkonu se ale ukrývá až při 6900 ot./min, takže na samotném vrcholu.
Swift Sport má díky použitému motoru dvě stránky. Při běžné jízdě se tváří jako jeho levnější sourozenec osazený jedna-dvojkou. O motoru nevíte, svůj potenciál nijak znát nedává. Naopak když se pustíte do ostré jízdy a když začnete řadit u omezovače, vždy po přeřazení spadnete někam k pěti tisícům. Přesně to je ta správná oblast, ve které motor předvádí to vůbec nejlepší, co umí. Swift Sport v takový moment po sešlápnutí pedálu plynu vyrazí dopředu jako Jerry, kterého honil Tom s kladivem. Reakce je blesková, okamžitá bez jakékoliv prodlevy.
Swift Sport reaguje ve vysokých otáčkách na sešlápnutí plynu bez nejmenší prodlevy. Zábava může začít.
Upřímně, o novém Swiftu Sport jsem četl spoustu článků, které neměly daleko k oslavným ódám, takže jsem se na auto těšil. Nebudu vám lhát, první dojmy nebyly tak slavné, jak jsem si představoval. On se ten Sport opravdu zpočátku tváří, jako že má slabý motor.
Dejte si s ním pár kilometrů na okreskách, vytočte jej, kam vás omezovač pustí. Je to pořád o tom stejném. Z motoru je cítit, že nemá s lehkým autem mnoho práce. Jak jsem byl z motoru zpočátku možná trochu zklamaný, tak jsem auto na konci testu nechtěl vrátit. Ne, výkonu opravdu málo není. Swift Sport více nepotřebuje.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross