Test Suzuki Swift 1,2 VVT: není pro starý

55 komentářů

Petr
13. dubna • 23:54

Auto hrozne! Nechapu toho co psal recenzi..Myslite si ze mladi lidi nepotrebuji alespon nejaky kufr? Jezdim v 1.2 fabii 40 kw a musim rict ze na 4000 ot. jede 130(tacho) takze prevody ma asi lepsi .. navic ten kufr u sviftu je silena ostuda a jeste takova mrnava deska..stydel bych se otevrit 5.dvere kdekoliv..

Calebos
24. dubna • 13:53

To verim, Knedlikari. :)

Jan
15. dubna • 7:16

Co to tady proboha placas?

Pavel
5. dubna • 23:46

Jel jsem nedávno s tím Swiftíkem 3. generace na předváděčce. Mám starýho Forda Mondeo a chci si koupit něco hodně malého, úsporného a levného. A musím říct, že tohle auto je zcela jasně můj favorit. Na 2000 otáček jede velmi svižně, do 4000 otáček není motor vůbec slyšet a i kolem 6 tisíc je to velmi přijatelný tichý šum. Motor je tedy zcela v pohodě. Spotřeba ve městě 7,1 litru mě nadchla. Jel jsem v tom prvně a neznám to, řadil jsem jak jsem zvyklý z Forda a to není na tento motor optimální. Takže jel jsem velmi nevhodně a neefektivně. Město by to mělo dělat za 6,1 litru a k tomu se za nějakej čas dostanu. Takže spotřeba je cca o 4 litry menší než v mém starém autě. Když k tomu připočtu všechno digitální, ovládání všeho na volantu, 7 airbagů, LED světla, noční senzor a spoustu dalších vychytávek včetně elektronů, chlazených kotoučů atd a to všechno teď jenom za necelých 340 tisíc, je to zcela jasná volba. Škodovka proti tomu může postavit pouze to svoje TSI, údajeně dobrý motor, neznám. Ale stejná výbava ve Fábii by přišla na bezmála 400 tisíc s mnoha kompromisy.

KZ
25. srpna • 20:20

Pan Pavol , prosim, ak ste uz vychytal spravny a usporny sposob radenia rychlosti podla poctu otacok, prosim napiste ich. Mam podobny problem,jazdila som doteraz na malom TICU, mam problem radit spravne rychlost na SUZUKI SWIFTE r.v 2012.Dakujem.

KZ
25. srpna • 20:09

Pan Pavol , prosim, ak ste uz vychytal spravny a usporny sposob radenia rychlosti podla poctu otacok, prosim napiste ich. Mam podobny problem,jazdila som doteraz na malom TICU, mam problem radit spravne rychlost na SUZUKI SWIFTE r.v 2012.Dakujem.

Petr Broža
3. března • 14:36

Běžně to nedělám, ale tady se vážně musím ozvat. Nejenže je kvalita testu nevalná, ale autor se ani neobtěžoval zjistit, jak se sklápí u Swiftu sedadla. Nejprve se sklopí opěradla a vunikne kritizovaný schodek. Poté lze ale zatáhnutím za šňůrku celé sedadlo přehoupnout, zvedne se sedák a složené sedadlo se opře o přední a zajistí se poutkem. Pak vznikne krásná a praktická rovná plocha.Další drobností je fakt, že rozvor se zvětšil o 50 mm, ne o 30, jak autor píše (2380-2430 mm).

jsk
15. března • 21:15

Bohužel u nového Swiftu se sklápí pouze opěradla, sedáky NELZE překlopit, mimo Evropu se dodávájí Swifty s dvojitým dnem kufru (stejně jako Swifty po FL(model 2008) a s blikači ve zpětných zrcátkách...někdy je modleová politika Suzuki skutečně podivná.

Ilia
3. března • 17:22

nikdo neni dokonaly, pane Brozo...

Karel
26. února • 19:09

Opět píšete kraviny. Točivý moment je pouze 118 N/m a ne vašich 154.

Honza
27. února • 11:48

Me se libi a ten motor je na 960 kg urcite dostacujici. Turbo znamena jenom starosti, radsi mam dobrou atmosferu. Tod muj nazor.

Shimi
27. února • 12:35

to Honza: Názor je jedna věc, ale druhák je, na základě čeho si ten názor děláš. Píšeš, že turbo znamená jenom starosti, tak se ptám, kolik jsi toho s turbomotorem najezdil a jaké starosti jsi řešil?

Honza2
28. února • 13:46

kamarádka toto auto vyfasovala jako firemní a měl jsem šanci se svézt i jej řídit, auto je to sympatické, motor je docela živý, jen mě zklamala jedna věc..... auto je totálně neodhlučněné oproti vnějším vlivům ( tím nemyslím hluk motoru ), jel jsem s ním po cestě sypané v zimě štěrkem a měl jsem pocit staršího pick upu, kde není přepážka mezi nákladovým prostorem a kabinou.....kdo v něčem takovém jel...pochopí, když se podíváte například na tapecírung střechy, je to snad jen látka nalepená na plechu...po této stránce mě toto vozítko zklamalo

Krasa?
25. února • 13:11

Zadna cast je otrasna. Hnus, to uz fobia ma krajsiu prdel

Thor
26. února • 2:57

No vidíš, já si zase myslim, že je moc pěkná, vůbec obecně moc povedená nákupní taška. Nemít rodinu .... tak mi stačí ;-)

jandaxx
25. února • 14:52

Točivý moment jistě nebude 152 Nm. To je jasná chyba. A v soupeřích mi chybí Mitsubishi Colt. Motor 1.1 v Coltu je výrazně slabší - jen 55Kw, ovšem třináctka má 70Kw a jede jako vítr:-)

Nommo
25. února • 12:43

S většinou by se dalo souhlasit, ale Citroën DS3??? :-O

Diesel
25. února • 12:19

To mu dali otáčkomer z nafty ? Maximum výkonu v 6000 rpm, kde končí otáčkomer. A červené pole od 5000 :-D

martan
25. února • 22:32

Ty si asi nasleply. Cervene pole zacina na 6200ot. Necitas nahodou iny clanok a komentujes iny?

martan
25. února • 22:34

Tak uz vidim tu fotku co myslis, ale skus si pozriet tie tri vyssie, tam je otackomer do 8000. Ta jedna fotka je z ineho modelu asi :-O

lethal924
25. února • 11:26

Me pobavil duel s 18 souperi. Zajimava disciplina :-)

pes
25. února • 2:11

zajimalo by me, jaky ma autor nazor na motor a jeho pruznost v porovnani s tsi? prece jen 69kw je hodne na tak lehke auto a v porovnani s fabii 1,2 tsi 77kw by to mohlo vyjit na stejno ne? akorat ze tsicka maji citelnejsi zatah z nizsich otacek

vaclav
9. února • 22:33

Porovnávat to s fabií jeskutečně blbost,,,,jel jsem v suzuce,párkrát,abych ji prohnal a vyzkoušel,,,ano na atmosferický motor jede skvěle,,ale opravdu se musí točit,jinak je to průměrný auto,,,ale když se točí tak ,,žere,,auto řve ,,,to je taková hurá jízda,,no mladasové se v tom vyžívají,,,takže fakt spíš pro mladé !!!

vaclav
9. února • 22:32

Porovnávat to s fabií jeskutečně blbost,,,,jel jsem v suzuce,párkrát,abych ji prohnal a vyzkoušel,,,ano na atmosferický motor jede skvěle,,ale opravdu se musí točit,jinak je to průměrný auto,,,ale když se točí tak ,,žere,,auto řve ,,,to je taková hurá jízda,,no mladasové se v tom vyžívají,,,takže fakt spíš pro mladé !!!

ThOr
26. února • 2:52

A jé, obligátně vše srovnávat s Schade. Ten Swift jí to natře, neni třeba se hned předposrat z něčeho jen, že to má to TURBO :-D:-D:-D. To je modla vidláků. Turbo, turbo, turbo .... To TSI má navrch v nízkých otáčkách, ale pak je to chípák. Po FSI a PD, je TSI další šlápnutí do ho.ven. B-]B-]B-]

MOJE JMÉNO
28. února • 10:52

Plácáte naprosté nesmysly Vy ŠMUDLO !:-D

miromen
26. února • 7:49

Hovna lezou tobě z palice a musim řict že je to pěkna sračka.

k22
1. října • 18:08

Mirku, už tě sleduju delší dobu i s Melloušem:), už ti chrastí rozvody nebo v makovici:-D

Toper
25. února • 11:13

Motory jsou neporovnatelné, každý je cílen na někoho jiného. TSI je univerzální motor pro každého. Poskytuje vyvážený výkon v celém otáčkovém spektru, sbírá se ochotně už od nízkých otáček a pěkně tahá až do vysokých. Dá se s ním jezdit jak dynamicky, tak úsporně, záleží na co má člověk zrovna chuť. Jde hlavně o linearitu.VVTI ve Swiftu je ale diametrálně odlišný. V nízkých otáčkách nejede a nepojede. Takže pokud si zvyklý jezdit obyčejně někde mezi 2-3.5 tis otáčkami, tak tě ten motor bude štvát. Jeho lepší stránka se ukazuje až někde nad 4 tis., kdy člověku připadne, že mu vyměnili motor, nebo že naskočil nějaký druhý. Má to úplně odlišný projev.
Problém pouze jeden, v těch vysokých otáčkách to neskutečně žere (na tak malý motor) ale i jede. Otázka je pouze jedna, jak chceš s autem jezdit?

velemir
10. května • 23:45

Tak uz si si do Swiftu alebo aj Splashu konecne sadol? Alebo budes este stale fantazirovat? Verim ze ako skuseny vodic budes len krochtat blahom. Pochopis o com to je, co stvaraju uz 3000 ot/ min. Ale radit v spravny cas. Neskutocne zere? Dialnicna rychlost 120-140 km/ hod. +- 6l, v sobotu poobede aj 5l, neviem o takych spotrebach u TSI motorov.
N.B. Pocas jazdy neprepinajte pocitac, ja mam lepsiu zabavu.

jsk
25. února • 12:08

Spotřebu při 130km/h má nižší než 1.2TSI podívej se na testy na auto.cz!

Toper
25. února • 12:29

Mě nezajímají tabulkové údaje, ale realita. A ta je taková, jak jsem popsal.
Ať se ti to líbí, nebo ne, ten motor v nízkých otáčkách netáhne. Já si tah představuji tedy zcela jinak, než asi ty. TSI ho má podstatně lepší, ale taky to není kdoví co.Pořád je swift o tom, že se musí točit, aby ze sebe dostal to nejlepší, to u TSI vůbec neplatí, to podává maximum především v běžných otáčkách a se vzrůstajícími už to žádná sláva není.

k22
26. července • 22:22

Právě teď se všude dělá akce na motory 1.2 TSI kdy se mění průběh krouťku tak, aby to vydržely rozvody. Takže ten zátah "vocpodu" už není tak velký a když ve Swiftu podřadím tak se NAPROSTo vyrovnám 1.2TSI 63kW ve fabce a nad 5000ot už TSI nestíhá....a mám spoelhivý motor, kde nemusím napjatě poslouchat, jestli mi rozovdy už zase chrastí;-)

asdf
25. února • 14:31

no dobry az dostanes ridicak tak si puc od otce favorit a pak tu pis zkusenosti. mezitim hybaj spinkat po obede! B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
25. února • 14:38

Aha, docela mě udivuje, že ty, jakožto človíček, pro kterého je malý i dvoulitrový turbomotor, sem chce něco objevného napsat. :-D

jsk
25. února • 12:06

Všechno kecy:ten motůrek táhne od téměř volnoběžných otáček (Dual VVT), zrychlení na 100? Podívejte se na Youtube, na 100 za 11 v pohodě, max. rychlost se nikdo nenamáhla změřit, všichni berou oficiální údaje,které jsou jak je u Suzuki zvykem velmi skromné. 165km/h je na 5. tychl. stupeň ´úsporný rychloběh, max je kolem 180 na 4/6200 ot/min. Ve výbavě GLS neváží 960 ale 1020 kg. 130km/h dosahuje na 5ku při 3800ot/min - lez jezdit velmi komortně a živě mezi 2000-3500ot/min. V nižších otáčkách se sice tahem nevyrovná TSI, ale také nevadne při 5000! Motor je ve skutečnosti pružnější než předchozí motor M13 1328ccm, který zabíral "až od 1500ot/min.Jízdní vlastnsoti vysoko vyčnívají nad Fabku, jeto prostě o generaci modernější autíčko, al eje fakt že na zábavu byl lepší starý Swift, tady řízení připomíná videohru, ukazujete volantem a autíčko tam jede, žádné pocity moc nepouští. Vůbec nasouhalsím s autorem, že není pro staré! Naopak, starý swift byl pro mladé a nevybouřené, tahle inkranace je pro svižné a přitom klidnoua bezpečnou jízdu. Optimální pro starší páry s odrostlými dětmi...

Armstrong
26. února • 0:09

ten motor je v poho naprostej souhlas,,,nějaké TSI???? škodovka je předražený auto bez výbavy,kdo si kupuje takhle malá autí tak by se fakt měl nejdříve svézt a pak dělat nějaké závěry ,,,svift je dobré autí za super cenu a """kvalitu "od WW bych si odpustil...

Toper
26. února • 11:08

Bla bla bla.
Uvědom si, že tu adoruješ auto, které má 69kW v poměrně vysokých otáčkách. Tzn všeobecně velký nic. Pokud si ale nikdy neřídil nic silnějšího, chápu, že je swift pro tebe něco úžasného.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xvasek
28. února • 19:34

Jenomže zrychlení je přímo úměrné výkonu a nepřímo úměrné hmotnosti. Pokud bereme, že že Fabia TSI váží o cca 8% víc, musí mít pro dorovnání o 8% větší výkon, což je plus mínus splněno a dle mého je srovnání těch dvou motorů zcela na místě. Přepočty proti 1,5 tunovému Passatu nebo Superbu už nechávám jako samostatnou práci, zpět k srovnání s TSI. Jeden motor se prostě musí točit a druhý jede ve středních otáčkách, ale celková dynamika je při správném zacházení velmi podobná.V praxi pak umím srovnat jenom s asi nejprofláknutějším motorem vůbec - já mám Superb 1.9 96kW a můj tatík Suzuki Splash 1.2 v automatu, což je v podstatě stejný motor, jako tady ten Swift, jenom má tuším o nějakých 5kW méně. Kdyby opravdu došlo při nějakém sprintu na lámání chleba, moc jistý bych si úspěchem Superbu nebyl, v Suzuki tomu člověk šlápne, vystřelí to k 7000ot a skoro hvízdnou gumy, paráda. Nakonec bych ho asi oprasil, ale souboj by to rozhodně byl vyrovnaný. V běžné praxi ve městě asi nemá cenu pochybovat, kdo bude mrštnější, než se ten diesel vyklechtá k nějakému rozumnému výkonu a odřadí způsobem, který nepřesype posádku třikrát dopředu - dozadu, je malý benziňák dávno pryč. Samozřejmě jízda okolo 130km/h po dálnici je úplně jiná disciplína.

Saj
25. února • 17:00

No nějak se mi nezdá, že by si suzuki uvedlo poddimenzovaný údaje.

Skyline
25. února • 11:00

Srovnavat stejne velky motor s turbem a bez nej nema cenu, zajimave je spis srovnani se zakladnim HovnoToPojede, ktere tady dlouha leta bylo hlavni skodifkarskou modlou. Skoda, ze s tim Suzuki prislo az ted, mohla byt vetsi sranda.:-)

Saj
25. února • 11:07

Proč škoda,suzuki přišlo s tímhle, škoda(VW) s TSI...VW opět boduje na plné čáře...
Mimochodem HTP je byl slušný motor ;-) pro pojízdítko kolem komína

Toper
25. února • 11:14

Na to zapomeň HTP je dobré na dálniční sprinty, na převážení celé famílie a na rally na okreskách. Na to je ten motor přece postavený. :-D

Saj
25. února • 11:33

Jo tak to samozřejmě taky:)
Ale když jedu 10 km do práce, z toho 5 km městem, sednu do fabie,tak se mi prostě ten úsek jede líp, než třeba v O2 nebo v bávu 320. Ta nafta je studená, chrochtá, auto těžkopádný, motor se chce rozjet a ne popojíždět. To HTP je vesele pružný, rychle se to ohřeje, i ten pocit menšího auta z takovýho pojezdu je ok. Nicméně pak když najedu na pěknou rychlou silnici, tak tam se to naprosto všechno otočí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
25. února • 15:08

Mas si koupit normalni auto a ne chrochtakaB-] Chvalit HTP na zaklade toho, ze topi vic nez diesel je usmevne. Ver, ze v jinem benzinovem aute by to bylo jeste prijemnejsi, doporucuji vyzkouset;-)

Saj
25. února • 16:59

Mám rád možnost šlápnout autu na krk, uhánět na dálnici jako vítr, akcelerovat od volnoběžných otáček a mít spotřebu 6 litrů nafty.
HTP nechválím kvůli rychlému ohřevu, jen říkám, že jako popojížděčka to naprosto splňuje všechny kvality:)

Skyline
26. února • 6:52

Chapu, ze mas tohle vsechno rad, ale jak to souvisi s dieselem v Octavii nebo 320d?:-DNaroky na popojizdecku mas kazdopadne dostatecne nizke na to, aby te uspokojilo HTP. Tenhle swift tedy musis povazovat za vrchol blaha, uplnou raketu, ne?

Thor
26. února • 2:46

Kterej chrocht prosimtě to vše splňuje???? Tedy akceleruje od volnoběžných otáček, jezdí za šest a uhání po dálnici jako vítr :-D:-D:-D:-D Snad ne nějaký 100 k lůzr od koncernu :-D:-D:-D:-D Ty vytáčim na dálnic nejraději, nejdřív vidim, jak chvíli prská z vejfuku, snaží se a pak uhne do pravýho pruhu. :-P:-P:-P:-P

Thor
26. února • 2:54

Typicky samozřejmě modrá Kokta nebo Passat, ty jsou nejchytlavější. Samo, že kombi, plný nějakejch krámů :-D:-D:-D

Saj
25. února • 10:41

69kw je vážně dost, ale zrychlení, maximálka, všechno špatně...TSI to rozseká na jedničku

k22
26. července • 22:15

Kecáš :-Dhttp://www.youtube.com/watch...
http://www.youtube.com/watch... k tym rychlostiam... nechapem jednu vec, napisane bolo, ze max. rychlost je 160, pritom som ho sla v noci prehanat po rakuskych dialniciach, nuz a isla som realnou rychlostou 185, merane na GPS, na tachometri to uz bolo dokonca o nieco vyssie, takze nechapem...a stale som tomu nedala priebeh naplno, myslim, zeby dokazalo vydat este vacsiu rychlost, ale nechcela som zase az tak riskovat... doma som dala SLOVO, ze budem dodrziavat rychlost:D spomenula som si na to a spomalila... ale nebyt tachometra a gps, ani neviem,ako letim.http://www.suzukiswift.sk/forum/viewtopic.php... B-]

25. února • 8:33

69 kW je sice dost, ale jsou až někde v 6000 otáčkách, kdežto TSI jej má mnohem níž a točivý moment o mnoho vyšší v širokém otáčkovém spektru, takže je to porovnání pružnosti myslím jasné.

pes
25. února • 2:16

jeste jsem zapomel dodat, ze mi docela chybi namerene hodnoty zrychleni treba 60-100 , 80-120 a take max rychlosti na ruzne prevodove stupne. Mne se zdaji tyto udaje velmi napomocne pri vyberu auta :-|

osvoboditel
25. března • 11:46

Ty údaje typu 60-100 a 80-120 jsou beztak obvykle uvedené v nějakém nesmyslném kvaltu, třeba na čtyřku a na pětku. Jsem to přestal brát v úvahu, když jsem si uvědomil, že když chci opravdu zrychlit, sázím tam o jeden, někdy o 2 stupně níž. Tento Swift by mohl mít těch 100 km/h na dvojku ještě těsně pod omezovačem.

asdf
25. února • 1:20

podle mě to autor moc prožívá, pro koho jinýho než pro důchodce a slečínky to auto je???ono označit čistě praktickou línou nákupní tašku za "živou a nepraktickou" :-D:-D:-D no hlavně že nemusíme chodit kolem horký kaše a bejt korektní :-/

Doporučujeme

Články odjinud