Kapitoly článku:
- Dlouhá fáze přípravy, Nabídka verzí, Spíše „svezení“ než „test“, Rozsáhlá výbava
- Dynamický na pohled…, … kompaktní a luxusní uvnitř, Zavazadelník s výhradami
- Za volantem, Na silnici suverénní, Kouzlo jménem CVT
- Trocha „schizofrenie“ na závěr, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kapitola 5
Trocha „schizofrenie“ na závěr
V předchozích kapitolách jsme se několikrát zmínili o jisté „rozporuplnosti“, která se pod slupkou Suzuki Kizashi podle našeho názoru skrývá, a nyní přišel čas vše osvětlit. V Kizashi se totiž utkávají sportovní a komfortní elementy. Do první skupiny patří především agresivní design karoserie i jejich útrob a tuhý, hbitý podvozek, do té druhé pak nijak živý motor, velká zpětná zrcátka, sedadla s omezeným bočním vedením nebo poměrně tenký a velký volant.
„Milovník sportovních vozů pár drobností odpustí“, namítnou v tuto chvíli někteří, zatímco jiní zvolají, „proč by měl komfortní a bohatě vybavený sedan aspirovat na mety sporťáku.“ Je třeba zdůraznit, že výše zmíněné prvky označujeme spíše za „vlastnosti“ než vyložené „nedostatky“. Suzuki Kizashi nalezne díky svým přednostem jistě uplatnění pro širokou škálu uživatelů, kterou však nesmí negativně ovlivnit lobby velkých leasingových společností, pivní názory o virtuální nadřazenosti produktů „koncernu“ ani na první pohled vysoká cena.
A vystupujeme
Kizashi si dovedeme snadno představit ve službách flotil alespoň na venek agilně působících firem i v garáži individualistů, kteří mají vysoké nároky, ale nechtějí slepě „šlapat brázdu“. Ale mohlo by jít také o alternativu pro jistou část našich „tunerů“, již možná už omrzel běžný recept „koupit Golfa, olepit ho spoilery a díky extrémně velkým kolům klepat koleny o zuby a nechat se v zatáčkách na nerovnostech unášet odskakujícími koly pro daný účel nevyvinutého podvozku“. Kizashi vypadá dobře a agresivně, s velkými koly se počítalo již při vývoji závěsů kol, žádné extrémní jízdní výkony sice nepodává (což běžný tuner ani nevyžaduje), ale zároveň nabízí velmi komfortně zařízený a pohodlný interiér.
Během našeho kratičkého testu, kdy jsme ujeli jen něco přes 200 km, jsme spotřebu paliva nehodnotili, na jeho závěru na palubním počítači zářila hodnota 11,2 l/100 km. Nadčasově a svérázně pojaté Suzuki Kizashi je kvalitním, propracovaným a dobře vybaveným celkem a i v následujících letech zůstane na našich silnicích klenotem, za kterým se takřka každý ohlédne. V jeho tržním působení by mu mohla pomoci alternativní instalace vznětového čtyřválce Volkswagen, o níž se údajně stále jedná…
Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Suzuki CanoCar (www.canocar.cz)
Kompletní technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 2 393 cm3, zážehový, VVT |
Vrtání/zdvih | 92/90 mm |
Stupeň komprese | 10,0:1 |
Nejvyšší výkon | 131 kW (178 koní)/6 500 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 230 Nm/4 000 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,8 s |
Nejvyšší rychlost | 205 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | Aut., CVT s šestistupňovou předvolbou |
Základní objem zavazadl. prostoru | 461 l |
Objem palivové nádrže | 63 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1 530/500 kg |
Spotř. paliva město/mimo město/komb. | 11,3/6,6/8,3 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 700 mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | 1 565/1 575 mm |
Délka/šířka/výška | 4 650/1 820/1 470 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 3 000 ot./min. | - | - |
3 | 2 600 ot./min. | 4 300 ot./min. | - |
4 | 2 100 ot./min. | 3 400 ot./min. | 5 500 ot./min. |
5 | - | 2 700 ot./min. | 3 900 ot./min. |
6 | - | 1 600 ot./min. | 2 500 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 9,17 |
2 | 8,87 |
3 | 9,20 |
Průměr | 9,080 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
Aut. | 6,31 s |
Man. | 5,33 s |
| |
80 – 120 km/h | |
Aut. | 6,95 s |
Man. | 7,63 s |
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross