Test: Suzuki Kizashi CVT 4x4 – čekání se vyplatilo

Na české silnice vyjíždí vlajková loď automobilky Suzuki, jež míří do segmentu dosud nepoznaného. Má na to v náročné konkurenci uspět?
Seznam kapitol
  1. Dlouhá fáze přípravy, Nabídka verzí, Spíše „svezení“ než „test“, Rozsáhlá výbava
  2. Dynamický na pohled…, … kompaktní a luxusní uvnitř, Zavazadelník s výhradami
  3. Za volantem, Na silnici suverénní, Kouzlo jménem CVT
  4. Trocha „schizofrenie“ na závěr, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kapitola 5

Dlouhá fáze přípravy

Japonská automobilka Suzuki masírovala veřejnost na většině kontinentů dlouhé roky různými koncepčními studiemi s jednotným jménem Kizashi. Nástupní trhy vybírali její předáci tak dlouho a obezřetně, až se v USA a Evropě prakticky trefili do vrcholu hospodářské krize. Ta nyní, jak se zdá, začíná odeznívat a jsme spolu s vámi zvědavi, jak se novému Kizashi povede. Jeho sériové provedení oslavilo svoji premiéru již předloni na autosalonu v Detroitu, evropské publikum si však na ně muselo počkat až na podzim do Frankfurtu. Kizashi budí zasloužené vášně, za pozornost stojí nejen přeplňované verze Kizashi Sport a Kizashi Turbo, ale také televizní reklamní šot pro letošní Super Bowl, v němž Kizashi uniká ze spárů rozzuřených sněhuláků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Japonské slovo Kizashi bychom mohli přeložit jako „příchod něčeho velkého“ a vůz má podle tvrzení výrobce skloubit evropský design s japonskou kvalitou. Jízdní zkoušky probíhaly v rozmanitých podmínkách od německých dálnic přes alpské průsmyky a dlážděné silnice Velké Británie až po trať okruhu Nürburgringu.

Nabídka verzí

S modelem Suzuki Kizashi je to u nás poměrně jednoduché, neboť se dováží pouze ve dvou verzích a bez praktické možnosti připlácet si za individuální výbavu. To však není v tomto případě žádný problém, protože rozsahem své standardní úrovně patří dnes v segmentu nižší hladiny střední třídy k mimořádným zjevům. Obě verze sdílejí výbavový stupeň nazvaný Sport a zážehový čtyřválec 2,4 l s proměnným časováním ventilů, vyvažovacím hřídelem a výkonem 178 koní (131 kW), liší se ale přenosovou soustavou točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Levnější provedení disponuje manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem kol přední nápravy, za příplatek 80 000 Kč pak dostanete automatickou bezstupňovou skříň CVT a pohon všech kol i-AWD s možností odpojení náhonu zadní nápravy, ale též uzamknutí mezinápravového diferenciálu s dělením točivého momentu na nápravy v poměru 50:50%. A to je dnes řešení v dané kategorii ojedinělé.

Spíše „svezení“ než „test“

My jsme k našemu velmi krátkému testu převzali právě „čtyřkolku“, s ohledem na omezený čas, který jsme za jejím volantem mohli strávit, se v dalších řádcích omezujeme především na naše první postřehy. Vůz měl na svém tachometru najeto teprve nějakých 4 000 km, při dynamických měřeních jsme jej však již považovali za zajetý. Neberte prosím tento článek jako regulérní „test“, ale spíše jako jakési „svezení“. Z výše uvedených důvodů také žádáme čtenáře o prominutí, že jsme zkoušené auto před focením tentokrát nestihli řádně naleštit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozsáhlá výbava

Jak bylo naznačeno již výše, na palubě modelu Kizashi nebudete postrádat prakticky nic. Těšit se můžete na bezklíčkové odemykání i startování (jehož se Suzuki v uplynulých letech stalo zejména mezi levnějšími auty jedním z protagonistů), sedm airbagů včetně kolenního před řidičem, alarm, stabilizaci ESP, elektricky ovládané střešní okno nebo na elektrické ovládání dveřních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek s možností jejich přiklápění.

Ke komfortu jízdy přispívají celokožené čalounění, elektricky stavitelná přední sedadla (u řidiče s pamětí, ale také elektricky regulovatelnou tuhostí bederní opěrky!), tempomat či vyspělá audiosoustava se sedmi reproduktory, subwooferem, ovládáním na volantu, přehráváním CD/MP3, konektorem USB ve středové konzoli a bezdrátovou synchronizací Bluetooth, skrze niž lze propojit nejen telefon, ale také externí zvukové zařízení. Ke zvýšení bezpečnosti a celkového dojmu přispívají projektorové xenonové světlomety, zatmavení zadních oken nebo osmnáctipalcové lité ráfky s pneumatikami 235/45. Na zkoušeném voze byly ale ráfky neoriginální, obuté do zimních pneumatik.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Výbava a ceny:
Suzuki Kizashi 2,4 CVT Sport 4x4
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
759 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH):
679 900 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
7x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, ESP
Centrální zamykání:
Ano, bezklíčové
El. ovládání oken:
Ano, 4x, vpředu jednodotykové
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a sklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, el., s pamětí
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., dvouzónová
Autorádio:
Ano, s CD, MP3 a Bluetooth
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dlouhá fáze přípravy, Nabídka verzí, Spíše „svezení“ než „test“, Rozsáhlá výbava
  2. Dynamický na pohled…, … kompaktní a luxusní uvnitř, Zavazadelník s výhradami
  3. Za volantem, Na silnici suverénní, Kouzlo jménem CVT
  4. Trocha „schizofrenie“ na závěr, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kapitola 5
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2015
Stav: 14 406 km
Cena: 204 000 Kč
Suzuki Swift 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 94 219 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki SX4 1.956
Rok výroby: 2010
Stav: 143 027 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků