74
Fotogalerie

Test Suzuki Grand Vitara 2,4i: stále ve formě

Kapitoly článku:


Na palubě

Všechna sedadla jsou pohodlná, ta přední však citelně postrádají regulovatelnou tuhost bederní části opěradel. Na druhou stranu jsou přiměřeně tuhá a i když se to nezdá, nabízejí slušnou oporu v zatáčkách. Použité materiály působí ve většině případů kvalitním dojmem a je z nich cítit záměr konstruktérů zaručit jejich odolnost a trvanlivost.

Nastupování je díky vyššímu těžišti a do široka otevíraným dveřím velmi pohodlné. Horní část palubní desky je čalouněna příjemným měkčeným plastem, ačkoli středové konzoli dominuje hladký povrch. Tmavé tóny vkusným způsobem narušují doplňky z matně stříbřitého metriálu, které najdeme na tubusech přístrojového štítu, na volantu, dveřích, středové konzoli a podobně. Část dveřních výplní je pak obložena textilem podobným jako na sedadlech, ve všech dveřích navíc nalezneme odkládací schránky.

P1010024.jpg P1010020.jpg P1010016.jpg
P1010021.jpg P1010022.jpg P1010025.jpg P1010026.jpg 

Zadní sedadla poskytují prostor jak u lepšího vozu nižší střední třídy, ovšem s výjimkou přebytku místa nad hlavou. Boční vedení je zde minimální, na druhou stranu lze sklon nestejně děleného opěradla individuálně a v několika fázích regulovat. Zkoušená Grand Vitara zde nepostrádala sklopnou loketní opěrku ani prostorově úsporné hlavové opěrky, které usnadňují sklápění zadních sedadel.

Za pozornost jistě stojí standardní bezklíčové ovládání. Je velmi jednoduché, až primitivní, ale spolehlivé a praktické, protože zároveň příslušný transpondér nemusíte vůbec vyjímat z kapsy. Pokud jej máte u sebe, můžete zámky dveří ovládat malými tlačítky na klikách předních dveří a zavazadelníku. První stisk otevře příslušné dveře, druhý celý vůz a třetí auto zamkne. Na místě spínací skříňky se pak nachází pouze jakási otočná růžice.    

P1010030.jpg P1010040.jpg P1010045.jpg
P1010041.jpg P1010061.jpg P1010065.jpg

Zavazadelník jen uspokojivý

Kufr po rozevření širokých dveří svým objemem neohromí, jeho využitelnost je nicméně velmi dobrá. Podlaha je v úrovni prahu dveří a šířka zavazadelníku není příliš omezena ani podběhy s obložením z dosti zranitelného měkkého plastu. Pod podlahou se čtyřmi kotevními oky pro síť se nachází malá schránka na drobnosti, další najdeme přímo v obkladu dveří. Pevný kryt prostoru nese v přední části roletky, které poněkud bizarním způsobem kryjí svým připojením k hlavovým opěrkám přední část kufru, inu, daň za proměnný sklon opěradel zadních sedadel.

Objem nákladového prostoru lze zvětšit sklopením zadních sedadel směrem vpřed. Opěráky se sklopí na sedák, celek se pak skrze plynovou podpěru vyklopí vpřed a lze jej pak zajistit přiloženým popruhem k hlavové opěrce předního sedadla. Rovná podlaha nevznikne, ale manipulace se zadními sedadly je zato velmi snadná. 

P1010070.jpg P1010071.jpg P1010028.jpg
P1010072.jpg P1010073.jpg P1010074.jpg

Za volantem

Všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu a jsou uspořádány do logických skupin. U většiny moderních aut stále opakovaným nešvarem je spínač předních mlhovek s vestavěnou kontrolkou, která pak chybí ve skupině ostatních kontrolek na přístrojovém štítu a řidič ji často přehlédne. Nevýhodou je také nepodsvícený ovladač naklápění světlometů. V horní části středové konzole je vestavěné autorádio s přehrávačem CD a MP3, kaplička s ukazatelem času a spotřeby zmizela díky zavedení plnohodnotného palubního počítače s displejem v tachometru. Za pozornost stojí, že nejen že toto rádio patří do základní výbavy vozu, ale je i kvalitní co do příjmu radiových vln a reprodukovaného zvuku. Jeho základní funkce lze ovládat také spínači na levé příčce volantu, na té pravé pak najdeme tlačítka tempomatu.

Věnec volantu má přijatelný průměr, ale vzhledem k dané kategorii působí poněkud primitivním, tedy velmi jednoduchým dojmem. Vedle řadicí páky jsou v přední části dvě (!) zásuvky na 12V a za nimi spínače vyhřívání předních sedadel. Mezi předními sedadly jsou dva kryté držáky pro kelímky či plechovky s nápoji, PET lahve lze umístit ve zvlášť tvarovaných předních částech kapes předních dveří.

P1010015.jpg P1010019.jpg P1010018.jpg P1010031.jpg

P1010037.jpg P1010039.jpg P1010042.jpg P1010043.jpg
P1010044.jpg P1010047.jpg P1010032.jpg

Přístrojový štít je tvořen třemi propojenými tubusy, které hostí bíle podsvícené číselníky a červené rafičky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo jej doplňují teploměr chladicí kapaliny a palivoměr a uprostřed se nachází dominantní tachometr. V jeho spodní části je usazen nový a rozměrný obdélníkový displej palubního počítače s kompletní škálou údajů včetně graficky zajímavě zpracované aktuální spotřeby. Nová automatická klimatizace si jako kdysi u Mondea zachovala tři kruhové moduly, kde ten střední hostí informační displej. Účinek soustavy je přiměřený vnitřnímu prostoru karosérie.

P1010033.jpg P1010035.jpg P1010036.jpg

P1010001.jpg P1010008.jpg P1010012.jpg

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud