Test Subaru XV 2.0i Lineartronic: Polem nepolem

Nejmenší model japonské automobilky prodělal poměrně zásadní změny. Má jinak naladěný podvozek, pozměněný vzhled a mnohem příznivější cenu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změn není málo
  2. Interiér udělal velký skok
  3. Hlavně bezestupňově, Podvozek na komfortnější notě
  4. Kolik za to?, Verdikt
  5. Subaru XV 2.0i Lineartronic: Fotogalerie

Když se řekne Subaru, většině z vás se nejspíš vybaví tmavě modrý sedan se zlatými koly a masivním křídlem, kterak se zběsilým tempem žene dveřmi napřed po šotolinové trati. Modelová řada japonské automobilky má ale co nabídnout nejen lidem, kteří s nostalgií vzpomínají na slavnou éru Colina McRae či Richarda Burnse.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | Sedany | Subaru | Audi A3

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Byla by přitom škoda přehlédnout při výběru nejmenší model automobilky. Je ale dost možné, že se vám v průběhu času trochu ztratil z mysli. Jak mi bylo při přebírání vozu vysvětleno, omezené kvóty dovozce způsobily, že v loňském roce musely v tuzemsku dostat přednost jiné modely - především tedy nový Outback a Levorg.

Změn není málo

To mělo za následek, že XV modelového roku 2015 se na naše silnice vůbec nedostalo. A to také zároveň způsobilo, že tu před námi stojí aktuální modelový rok, jehož změny se nezdráhám označit za skutečně rozsáhlé. Některé jsou pochopitelně významné méně, jiné více. Je ale zřejmé, že si automobilka vzala většinu výtek k srdci a na modelu skutečně zapracovala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zepředu jsou hlavními rozpoznávacími znaky modelového roku 2016 zejména přepracovaná maska chladiče, chromovaná linka u mlhovek a nové světlomety

Můžeme začít designem, který bych neoznačil za hezčí či ošklivější, ale prostě za trochu jiný. Jen skutečný znalec si všimne přepracované masky chladiče s větším logem, mnohem patrnější je jinak tvarovaný přední nárazník, který dostal chromované orámování mlhovek. Nové jsou i tvary světlometů, vyniknou zejména ty zadní, které jsou čiré a částečně disponují LED technikou.

Na přítomnost diod v podobě denního svícení ale musíte zapomenout, XV svítí oproti třeba modernizovanému Foresteru i nadále klasickou žárovkou a i příplatkové xenonové světlomety se spoléhají na klasický reflektor bez optiky. V tomto ohledu tedy XV působí poměrně zastaralým dojmem a pár diod v zadních světlech to nezmění.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Co skutečně vynikne, je barva karoserie. Pastelově modrá barva s názvem Hyper Blue je základním (a jediným) odstínem bez příplatku, velmi připomíná barvu, jakou nosí modely Polestar od Volva, ale i japonskému hatchbacku sluší. Pokud ovšem dáváte přednost méně výstředním odstínům, nezbude vám, než sáhnout po nějaké příplatkové metalíze.

Jinak je to Subaru XV tak, jak ho znáte. Tedy klasický crossover, který vychází z pětidveřového hatchbacku. K tomu přidal módní nelakované plasty a hlavně vyšší světlou výšku. I když však má svým designem blíže ke klasickému hatchbacku, výškou podvozku většinu klasických SUV nechává daleko za sebou. Právě světlá výška je při tom pro jízdu mimo asfalt zásadní a v Subaru to moc dobře vědí - XV disponuje hodnotou 220 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou je také nový základní lak Hyper Blue, který autu náramně sluší.
Introvertům ale příliš určený není

Společně s tím nemůže chybět (a u žádného XV ani nechybí) pohon všech kol. Tomu se ale budeme věnovat v samostatné kapitole, teď se pojďme podívat na interiér, který také doznal celé řady zásadních (a dlužno dodat, že velmi příjemných) změn. 

Radosti
Mnohem nižší cena než v minulosti
Příjemná převodovka CVT
Komfortní a přitom velmi jistý podvozek
Slušná světlá výška a schopnosti v terénu
Starosti
Motor by mohl být lépe odhlučněný
Vyšší spotřeba
Typicky japonský přístup k výbavám
Komplikovanější ovládání
7  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
IMG_3235.jpg IMG_3204.jpg IMG_1062.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změn není málo
  2. Interiér udělal velký skok
  3. Hlavně bezestupňově, Podvozek na komfortnější notě
  4. Kolik za to?, Verdikt
  5. Subaru XV 2.0i Lineartronic: Fotogalerie
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků