Kapitoly článku:
Na silnici suverénní
Jízdní vlastnosti Subaru XV jsou znamenité. I přes vysokou světlou výšku se karoserie v zatáčkách nenaklání, ve vysokých rychlostech vůz vykazuje velmi dobrou směrovou stabilitu a reakce na pokyny volantu jsou přímé a snadno předvídatelné. Brzdy mají optimální dávkování a ani přes zdánlivě malou činnou plochu nejeví při opakovaném intenzivním brzdění známky vadnutí.
Vysoká světlost a plochý spodek vozu pomáhají v pohybu terénem
Je ale třeba připomenout, že pérování je u Subaru XV naladěno dosti tuze. Ani na nerovnostech však kola nejeví tendenci odskakovat, i v zatáčkách s nekvalitním povrchem vůz bezpečně následuje natočení volantu a nevyžaduje korekce směru jízdy. Na špatných cestách silnic třetích tříd může být XV pro někoho až příliš tvrdé. Je zkrátka třeba vzít tuto skutečnost v potaz a při zkušební jízdě se na si soustředit.
Krycí plasty podběhů kol, prahů a nárazníků mají "karbonovou" texturu
Podobně suverénně se „naše“ Subaru XV chovalo také ve středně obtížném a citelně podmáčeném terénu. V něm k duhu kromě vyšší světlé výšky přichází také plochý spodek bez výčnělků a trvalý pohon všech kol, jehož přednosti jinak na silnici (zvláště v kombinaci s převodovkou CVT) postřehnete jen málokdy. Nepatrně limitujícím faktorem se může v náročných podmínkách stát snad jen poměrně dlouhý, snížený přední převis karoserie.
A vystupujeme
Subaru XV v testované konfiguraci nabízí za přiměřené peníze neortodoxní vzhled a koncepci, ale také slušnou standardní výbavu včetně couvací kamery. Nabízí překvapivě pohodlné cestování i pětici dospělých pasažérů a skvělé a vyvážené jízdní vlastnosti bez náznaku nedotáčovosti či přetáčivost za všech podmínek.
Subaru XV je příjemným vozem pro široké využití
Krátkodobý test a syrovost zkoušeného vozu nám nedávají potřebné podklady pro objektivní hodnocení spotřeby. Podle palubního počítače jsme jezdili ve městě za 10,2 l/100 km, mimo město za 8,3 l/100 km a v celkové kombinaci pak za rovných 9,0 l/100 km.
Technické údaje: Subaru XV
Rok • stupeň výbavy
2012 • Comfort
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 995 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
196 Nm při 4 200 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,7 s
Nejvyšší rychlost
187 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl. objem zavazadlového prostoru
380 l
Hmotnost: provozní • celková
1 380 kg • 1 865 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,6 • 5,5 • 6,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 525 mm • 1 525 mm
Rozměr pneumatik
225/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 450 × 1 780 × 1 570 mm
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh | 69 db |
50 km/h (4. st.) | 76 db |
130 km/h (5. st.) | 85 db |
| |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 10,86 s |
2 | 10,13 s |
3 | 10,31 s |
Průměr | 10,433 s |
60 – 100 km/h |
| 7,76 s |
| |
80 – 120 km/h |
| 8,84 s |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ