114
Fotogalerie

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Kapitoly článku:


Na silnici suverénní

Jízdní vlastnosti Subaru XV jsou znamenité. I přes vysokou světlou výšku se karoserie v zatáčkách nenaklání, ve vysokých rychlostech vůz vykazuje velmi dobrou směrovou stabilitu a reakce na pokyny volantu jsou přímé a snadno předvídatelné. Brzdy mají optimální dávkování a ani přes zdánlivě malou činnou plochu nejeví při opakovaném intenzivním brzdění známky vadnutí.

P1080947.JPGP1080948.JPGP1080954.JPG
Vysoká světlost a plochý spodek vozu pomáhají v pohybu terénem

Je ale třeba připomenout, že pérování je u Subaru XV naladěno dosti tuze. Ani na nerovnostech však kola nejeví tendenci odskakovat, i v zatáčkách s nekvalitním povrchem vůz bezpečně následuje natočení volantu a nevyžaduje korekce směru jízdy. Na špatných cestách silnic třetích tříd může být XV pro někoho až příliš tvrdé. Je zkrátka třeba vzít tuto skutečnost v potaz a při zkušební jízdě se na si soustředit.

P1080848.JPGP1080849.JPGP1080850.JPG
Krycí plasty podběhů kol, prahů a nárazníků mají "karbonovou" texturu

Podobně suverénně se „naše“ Subaru XV chovalo také ve středně obtížném a citelně podmáčeném terénu. V něm k duhu kromě vyšší světlé výšky přichází také plochý spodek bez výčnělků a trvalý pohon všech kol, jehož přednosti jinak na silnici (zvláště v kombinaci s převodovkou CVT) postřehnete jen málokdy. Nepatrně limitujícím faktorem se může v náročných podmínkách stát snad jen poměrně dlouhý, snížený přední převis karoserie. 

A vystupujeme

Subaru XV v testované konfiguraci nabízí za přiměřené peníze neortodoxní vzhled a koncepci, ale také slušnou standardní výbavu včetně couvací kamery. Nabízí překvapivě pohodlné cestování i pětici dospělých pasažérů a skvělé a vyvážené jízdní vlastnosti bez náznaku nedotáčovosti či přetáčivost za všech podmínek.

P1080843.JPGP1080855.JPGP1080941.JPG
Subaru XV je příjemným vozem pro široké využití

Krátkodobý test a syrovost zkoušeného vozu nám nedávají potřebné podklady pro objektivní hodnocení spotřeby. Podle palubního počítače jsme jezdili ve městě za 10,2 l/100 km, mimo město za 8,3 l/100 km a v celkové kombinaci pak za rovných 9,0 l/100 km.

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství C&K, a.s. 

Technické údaje: Subaru XV

Rok • stupeň výbavy
2012 • Comfort
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 995 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
196 Nm při 4 200 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,7 s
Nejvyšší rychlost
187 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl. objem zavazadlového prostoru
380 l
Hmotnost: provozní • celková
1 380 kg • 1 865 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,6 • 5,5 • 6,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 635 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 525 mm • 1 525 mm
Rozměr pneumatik
225/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 450 × 1 780 × 1 570 mm

 

Orientační měření hlučnosti
Volnoběh69 db
50 km/h (4. st.)76 db
130 km/h (5. st.)85 db
  
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
110,86 s
210,13 s
310,31 s
Průměr10,433 s
60 – 100 km/h
 7,76 s
  
80 – 120 km/h
 8,84 s

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud