Kapitoly článku:
Atletická postava
Oproti standardní Impreze se Subaru XV vyznačuje značně zvětšenou světlou výškou, která dosahuje 220 mm, a takřka plochým spodkem, z nějž nevyčnívají výfuky, diferenciály ani další prvky, jež by v náročném terénu mohly dojít úhony. Na první pohled si všimneme také plastových obkladů podběhů, prahů a nárazníků, jež nesou zajímavě působící texturu připomínající „karbon“.
Subaru XV působí vyváženým a originálním dojmem
Přídi dominují sdružené svítilny se samostatnými parabolami pro dálková světla, přičemž ta potkávací nesou xenonové výbojky. V tělesech mlhových svítilen se nachází zdroje denního svícení, v poloze Auto na levé páčce pod volantem se spínají ihned po rozjezdu a v případě zhoršení světelných podmínek samočinně přepínají na „potkávačky“.
Celkově působí Subaru XV nečekaně dynamickým, svérázným, ale přesto jednoduchým dojmem. Rozměrné čelní sklo i směrem vzad se zužující plocha bočního zasklení tento dojem dále podtrhují. Spodní část zadního nárazníku nese nejen samostatnou mlhovou svítilnu, ale také náznakový, lakovaný difuzor.
Nové XV se v terénu rozhodně neztratí
Nečekaně prostorný
Je až neuvěřitelné, kolik místa se konstruktérům v útrobách Subaru XV podařilo vytvořit. A to i přes vysokou světlost v kombinaci s poměrně nízkou střechou, jejíž výška nijak výrazně nepřesahuje běžné hatchbacky nižší střední třídy.
Interiér se vyznačuje kvalitním zpracováním a odolnými materiály
Interiéru vládnou poněkud fádní, do černé a šedé laděné obkladové a čalounické materiály, nicméně k jejich kvalitě a dílenskému zpracování nelze mít výhrad. Dokonce i fanatici „ujíždějící“ na měkčených plastech si přijdou na obkladech horní části palubní desky, středové konzole a dveří na své.
Přední sedadla jsou náznakově anatomicky tvarovaná, kotevní místa ISO-FIX na zadních sedadlech jsou snadno přístupná
Palubní deska působí dosti strohým dojmem, ale nelze jí rozhodně upřít přehlednost rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Přední i zadní sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky, které poskytují účinnou oporu stehnům a navíc umožňují nečekaně pohodlný, vzpřímený posaz.
Zavazadlový prostor má slušný objem, navíc jej lze výrazně zvětšit do roviny sklápěnými opěradly zadních sedadel
Kvalitní a objemný
Alespoň ta přední sedadla nabízejí náznakové anatomické tvarování, nicméně stavitelné bederní opěry bohužel chybí. Cestující vzadu mají překvapivě mnoho místa pro hlavy, ale především pak pro kolena. Ani s šířkou to tam není vyloženě špatné, takže si dovedeme představit relativně pohodlné cestování i v plném obsazení osobami běžného vzrůstu.
Pracoviště řidiče je přehledné a dobře vybavené
Otcové a matky malých dětí budou vzývat nebesa za „deklíky“ úhledně kryjící velmi snadno přístupná kotevní místa ISO-FIX, ostatní pak ocení alespoň množství míst pro odkládání drobností v okolí všech sedadel. Ty se nacházejí nejen ve všech bočních dveřích, ale také před a za voličem převodovky.
Mezi předními sedadly jsou držáky nápojů a v kryté schránce také konektory USB a AUX
Kolébkové přepínače dvoustupňového vyhřívání předních sedadel se bohužel stále nacházejí na obtížně přístupném místě až za pákou ruční brzdy. Středová loketní opěra mezi předními sedadly prakticky chybí, inkriminovaný díl překrývající další odkládací schránku se zásuvkou na 12V a vstupy USB a AUX lze považovat spíše za víko než nějakou opěrku. Ale už existují nápady, jak tuto nepříjemnost snadno vyřešit…
Odkládacích míst je u všech sedadel dostatek
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ