Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

30 komentářů

AM
27. července • 12:50

Prosim o radu: rozhodujeme sa medzi benzinovymi 1.6 CVT a 2.0 CVT, jazda najma medzimestska, po dialnici, cca. 60 km denne, parkrat do roka dlhsie trasy, aj do hor. Ktore si vybrat?

nzg
6. března • 13:22

"V něm k duhu kromě vyšší světlé výšky přichází také plochý spodek bez výčnělků a trvalý pohon všech kol, jehož přednosti jinak na silnici (zvláště v kombinaci s převodovkou CVT) postřehnete jen málokdy."Ten trvaly pohon vsech kol je u teto verze s CVT vyraz ponekud nepresny. V testovanem voze je verze Active AWD, coz je system bez mezinapravoveho diferencialu, tudiz se zadni naprava pripojuje pres spojku v pripade potreby, vice zde:http://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start...

Vana666
6. března • 13:51

Tak je logické že když zadní pohon na silnici moc nepohání tak ho nejde ani postřehnout.
Aspoň to ale potvrzuje že test byl proveden poctivě. :-)

Antiautomat
6. března • 12:28

Auto pekne, skoda ze to nema poriadnu prevodovku. Variator do auta NEPATRI, viz multitronic v audi. Ta ista sr.cka.

Moik
6. března • 11:58

A opět písničky o skvělém trvalém pohonu všech kol... škodě ze tohle XV ma obdobu Haldexu.

Moik
6. března • 11:56

A opět písničky o skvělém trvalém pohonu všech kol... škodě ze tohle XV ma obdobu Haldexu.

Honza
6. března • 22:04

Ale houbeles, i Subaru s lineartronicem jsou stálé čtyřkolky. Jenom to není klasických 50:50, ale v základu 60:40, které se podle potřeby přesouvá. Nikdy nejede auto pouze na jednu nápravu!

nzg
6. března • 23:13

Nemas pravdu, s lineartronicem ma Subaru vzdy Active AWD, viz muj prispevek nize

Honza
7. března • 6:11

Dobrá, ale jak se přišlo na tom, že je tam základní rozdělení 100:0? V materiálech přímo od Subaru se píše: "Elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol Subaru zahrnuje lamelový diferenciál (MP-T) pro přenos hnací síly na kola zadní nápravy. Jednotka řízení převodovky používá základní nastavení s rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40. Rychle reaguje na změny jízdních podmínek, například zrychlování, výjezd do prudkého svahu nebo zatáčení, a v reálném čase mění rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Pokud je zaznamenán prokluz předních kol, systém okamžitě zvýší točivý moment přenášený na kola zadní nápravy, aby byla zajištěna dostatečná trakce"

Vana666
7. března • 7:25

Lžou. Žádný mezinápravový diferenciál tam není, jen řízená lamelová spojka a pro tu je poměrně obtížné udržovat nějaké přesnější rozdělení momentu.

Chudy
6. března • 20:54

Manual nema Haldex, ale original AWD.

Vana666
6. března • 9:01

Čím to je že 150PS auto má maximálku jen 187 km/h ? Ztrácí se spousta výkonu ve variátoru nebo je to měřené podle nějaké pesimistické japonské normy ?

kiskovce
6. března • 9:45

skor to bude aerodynamickym odporom. ten rastie kvadraticky s rychlostou.
podla mna tych 187 Km/h je ocakavana hodnota...Laguna 3 s vyrazne nizsim aerodynamickym odporom (liftback) a 135 konikmi ide 192 km/h.

Vana666
6. března • 9:57

V tom případě je tohle Subaru příkladnou ukázkou mrhání energií. Běžné efektivně fungující auto se stejným výkonem má maximálku minimálně o 20km/h vyšší. Je to nějaké divné
EDIT: zrovna koukám do datasheetu a nafta 2,0D 147 PS s manuálem má psané 198 km/h a tenhle benzín 2,0 150PS opravdu jen 187 kmh a to shodně manuál i CVT. Takže o tři koně slabší nafta jede o 11 kmh rychleji. Tomuhle už vůbec nerozumím a podle mě je u tady něco špatně.http://subaru.cz/download/tech_listy/12/Te... ...

?
6. března • 11:09

A nac ti je vice jako 150kmh?

marfušenka
6. března • 11:13

Na dálnici;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
6. března • 11:28

Na tu německou co 3-[

louis
6. března • 14:17

Já kdykoliv u Němců sem, tak to aspoň jednou na 240 km/h vytáhnu, jednou za čas. Ale těch 187 by asi stačit mělo.

Kosobecny
6. března • 11:02

A není to tím, že se auto vyrábí v Japonsku a tam mají omezení na 180km/h? Já to mám na impreze taky taky a kdyby jste si koupil STI z Japonska tak ho má taky tak.

Vana666
6. března • 11:49

A nafta může v Japonsku teoreticky jezdit rychleji ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
6. března • 16:00

Predpokladam, ze smradlak se tam vubec neprodava.

Pilot
7. března • 8:05

.. jste jak malí kluci, kteří se na pískovišti hádají, které auto je lepší podle toho koli má výfuků .. :-)Maximalní rychlost kterou máte v techničáku, je vesměs výsledek, poměru maximálních otáček motoru, převodových poměrů "nerychlejšího" stupně a velikosti kol, pakliže není předem zřejmé že jízdní odpory nebudou vyšší než výsledný moment motoru. Pokud ano, je maximální rychlost stanovena průsečíkem momentu motoru za převodovkou a známých jízdních odporů (tření+aero), byť otáčky ku převodovce by dovolovali jet rychleji, ale motor to už neutáhne (klasicky 6. stupeň ve slabších autech).Soudit auta jen podle maximálky, je jako říci, že je něco divného na expedičním off-roadu, že má maximálku jen 90km/h když motor má výkon třeba 130 koní ... :-)

Vana666
7. března • 12:22

Blbost, za prvé si myslím že se maximální rychlost nepočítá průsečíkama ale měří empiricky za stanovných podmínek
Ale v každém případě tady nikdo nesrovnává XV s nějakým expedičním offroadem ale s auty jemu rovnými. A dokonce je rozpor v maximálkách i u samotného XV když benzínová verze má maximálku o 11 km/h nižší než o tři koně slabší naftová verze téhož auta což vypadá opravdu divně. Takže buď neodpovídá skutečnosti technický údaj benzínu čímž japonci devalvují skutečné parametry auta a můžeme se ptát co tím sledují. Anebo ten benzín opravdu jede míň a pak udělali chybu i při návrhu auta což je ještě mnohem horší.Běžným autům na 187 km/h stačí výkon kolem 100 PS, Pokud XV na stejnou rychlost potřebuje 150 PS, znamená to že bude jezdit dost neekonomicky.

Pilot
7. března • 18:57

Ten argument co uvádíte:"A dokonce je rozpor v maximálkách i u samotného XV když benzínová verze má maximálku o 11 km/h nižší než o tři koně slabší naftová verze téhož auta což vypadá opravdu divně."Jen to potvrzuje co říkám.
Benzínové a naftové auta mají přirozeně jiné převodovky .. respektive jiné převodové poměry, které jsou nastaveny vůčí optimálním otáčkám motoru a nejčastějším rychlostem. Tj. 50/90/130 +- .. a toto nastavení převodovek, které Subaru zvolilo, má jiné maximální rychlosti ... nic víc v tom není .. Jinak, maximálka není jen průsečík síly motoru a jizdních odporů. V tomto konkrétní případě, u tohoto Subaru, je evidentní že prostě jsou převodovky takto nastaveny. Polopatě, byť prostě motor sílu má, a vy ucítite že pořád "táhne" ale nepojedete více jak těch 187 protože zasáhne omezovač otáček, mít ale další rychlostní stupeň, jelo by.... a vyvozovat z toho ekonomičnost provozu ... bych si vůbec tedy netroufal .. ;)

Vana666
7. března • 20:50

Pilot:: tak tohle je ještě větší blbost. Když se podíváte na převodové poměry z odkazu
http://subaru.cz/download/tech_listy/12/Te... ...
tak zjistíte že při otáčkách největšího výkonu na nejvyšší kvalt mají kola u benzínu cca 2000 ot. ale u nafty jen 1570 ot./min
Takže benzín má daleko delší poslední kvalt než nafta. Tj, krátkými kvalty benzínu to určitě není a jeho omezovač nemá vůbec důvod zasahovat

Pilot
9. března • 12:48

.. pravda ... je to přesně 2952 u CVT benzínu a 1572 u 6MT nafty ...Nicméně ... díky hydroměniči to ale nemusí u CVT takto exaktně platit .. ale faktem je, že hydroměnič bere cca až 20Nm takže ta rychlost by seděla .. ale pořád platí premisa, že maximálka je tedy u benzínu průsečík výkonu (síly) motoru a známých jizdních odporů ... těch 11km/h bude ten měnič ...

Vana666
9. března • 13:27

Nemate pravdu. V menici ten rozdil neni protoze o stejnych 11kmh min jede i benzin s manualem a otacky kol ma presne jak jsem napsal vyse.

Vana666
8. března • 14:57

Dovolil bych si požádat autory nesouhlasných reakcí o podrobnější zdůvodnění nesouhlasu. Respektive námitky mohou mít pouze ohledně pravdivosti technických údajů výrobce z odkazu. Vše ostatní jsou již jen kupecké počty nikdo snad nezpochybní že 2+2=4

Pilot
7. března • 18:56

.. jistě že mám pravdu .. :)Ten argument co uvádíte:"A dokonce je rozpor v maximálkách i u samotného XV když benzínová verze má maximálku o 11 km/h nižší než o tři koně slabší naftová verze téhož auta což vypadá opravdu divně."Jen to potvrzuje co říkám.
Benzínové a naftové auta mají přirozeně jiné převodovky .. respektive jiné převodové poměry, které jsou nastaveny vůčí optimálním otáčkám motoru a nejčastějším rychlostem. Tj. 50/90/130 +- .. a toto nastavení převodovek, které Subaru zvolilo, má jiné maximální rychlosti ... nic víc v tom není .. Jinak, maximálka není jen průsečík síly motoru a jizdních odporů. V tomto konkrétní případě, u tohoto Subaru, je evidentní že prostě jsou převodovky takto nastaveny. Polopatě, byť prostě motor sílu má, a vy ucítite že pořád "táhne" ale nepojedete více jak těch 187 protože zasáhne omezovač otáček, mít ale další rychlostní stupeň, jelo by.

Doporučujeme

Články odjinud