Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Uplynulý víkend jsme strávili za volantem ostře sledované novinky z dílen značky Subaru. A jaké jsou dojmy po prvních desítkách kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  2. Atletická postava, Nečekaně prostorný, Kvalitní a objemný
  3. Za volantem, Něco tady chybí…, Startujeme
  4. Na silnici suverénní, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (115 snímků)

Velký návrat

Nad modelem XV zaplesá snad každý zastánce tradičních hodnot automobilů značky Subaru. Vypadá to, že se Subaru XV snaží vrátit tam, kde kdysi začínalo lehké SUV Forester. Od dob první generace Foresteru se toho totiž hodně změnilo, Forester se během let stal komfortně vybaveným a naladěným a jaksi „vyměklým“ strojem, kterého nelze nenařknout z jisté dávky podbízivosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru XV vyniká svetlou výškou 220 mm, přesto není o mnoho vyšší než běžné hatchbacky

Nové XV je jiné. Má ostře řezané křivky, snad až nečekaně tuhý a sportovně působící podvozek a nádavkem také řadu výbavových prvků, které dosud byly značce Subaru prakticky neznámé. Přesto vás však napadne několik drobných samozřejmostí, na které si zatím budeme zřejmě muset ještě počkat… 

Vlastní cestou

Třída SUV vládne světu. Kdo chce prodávat, musí tento segment plnit novými modely (viz třeba Nissan, který v Evropě už prakticky nic jiného nenabízí), které se budou od konkurence lišit. Na rozdíl od předchozího Subaru Impreza XV už nepůsobí nové Subaru XV jako levná parafráze na Octavii Scout, ale jako sebevědomý, svérázný model.

SUV | Byznys | První svezení | Subaru

Subaru XV: první jízdní dojmy

Ačkoli Subaru XV technicky vychází z nové generace Subaru Impreza (a i na první pohled je to dosti zřetelné), automobilka jej vyčlenila do specifické modelové řady. A především v Evropě je jasné, že XV na úkor Imprezy vyloženě favorizuje. Zatímco Impreza bude k mání pouze se zážehovým motorem 1,6i, Subaru XV se nabízí s trojicí motorů a několika převodovkami.

Zkoušený vůz

Ke krátkodobému vyzkoušení jsme převzali agresivně oranžové Subaru XV s výkonnějším ze zážehových motorů v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT a prostředním výbavovým stupněm Comfort, které je podle ceníku nabízeno za 709 000 Kč včetně DPH. V této částce se překvapivě nachází nejen koberečky, ale také metalizovaný lak.

Jednotlivými nabízenými verzemi a konkrétními cenami se na tomto místě zabývat nebudeme, najdete je v přiložených odkazech. Soustředit se budeme spíše na přímé zkušenosti s tímto vozem, který měl na začátku testu najeto teprve něco přes 800 km a my jsme k této částce přidali nějakých 120 km.

O obvyklé tabulky technických údajů, výbavy i naměřených hodnot vás nepřipravíme, na podrobnější popis modelu Subaru XV si však počkejte na běžný redakční test.

Subaru XV 2,0i CVT Comfort
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)709 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)569 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, VDC, BA
Centrální zamykáníAno (klíčem)
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Vyhřívání sedadelAno (přední)
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AudiosoustavaAno, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno, s denním svícením
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, xenonové
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  2. Atletická postava, Nečekaně prostorný, Kvalitní a objemný
  3. Za volantem, Něco tady chybí…, Startujeme
  4. Na silnici suverénní, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (115 snímků)
Subaru Outback 2.457
Rok výroby: 2006
Stav: 212 514 km
Cena: 120 000 Kč
Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru Outback 3
Rok výroby: 2001
Stav: 193 484 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků