Kapitoly článku:
Podobně je na tom i zavazadelník
Vzhledem k rozdílům celkových rozměrů nelze čekat ani zásadnější novinky v zavazadelníku. Podle oficiálních tabulek dokonce předchozí generace nabízela větší objem (526 l vs. 512 l), ale pokud se podíváme na maximální objem, zjistíme, že se situace obrací ve prospěch nové generace (1848 l vs. 1726 l). Konkrétní hodnoty vztahující se k zavazadelníku najdete v tabulce.
Subaru Outback 2015 vs. 2014: Prostor pro náklad [cm] |
|
Outback 2015 |
Outback 2014 |
Min. šířka |
109 |
109 |
Max. šířka |
156 |
160 |
Výška po plato |
43 |
43 |
Výška náklad. otvoru |
76 |
76 |
Max. délka ložné plochy |
106 |
102 |
Šířka nakládacího otvoru |
110 |
115 |
Tabulkové objemy ale nakonec nejsou zas tak důležité, v praxi více oceníte to, jak moc je nabízený objem využitelný a praktický. V tomto směru má nová generace co nabídnout i ve srovnání se svými aktuálními konkurenty. Zavazadelník je široký, opěradla se sklápí do roviny páčkou ze zavazadelníku a myslelo se i na praktické drobnosti.
Třeba pás pro prostředního cestujícího můžete uklidit do stropu, krycí roletku lze jednoduše uložit pod dno. Tam mimochodem najdete ještě hodně objemnou schránku (rozměry 36 x 58 x 21 cm, délka x šířka x hloubka), ale ve standardu tam nenajdete rezervu. Tak si říkám, není Outback pouze se sadou na lepení trochu proti povaze auta?
Zavazadelník je objemný, široký a dobře využitelný. Roletku můžete uklidit pod dno, kde také najdete ještě další velkou přihrádku. Rezerva součástí výbavy není. V rámci příslušenství si ale můžete dokoupit plnohodnotné lité kolo za 7700 Kč, případně dojezdovou rezervu za 5600 Kč.
Nový Outback má prostorný zavazadelník a je praktický (když sklopíte zadní sedadla, posunete sedadlo spolujezdce zcela vpřed a postavíte jeho opěradlo co nejvíce kolmo, zvládne tohle kombi věc dlouhou 218 cm). Určitě se nebojte, že byste při cestách na dovolenou nebo na chatu neměli kam dát zavazadla.
Škoda jen pomalého elektrického otevírání pátých dveří. Já vím, člověk si zvykne, ale přece jen by tahle věc šla udělat lépe. Krom toho vám prostor pro pohon (je umístěný na levém boku zavazadelníku) trochu omezuje šířku vstupního otvoru, což je mimochodem důvod, proč v tabulce vidíte, že u této kolonky vykazuje stará generace lepší hodnoty.
Elektrické otevírání pátých dveří je fajn, ale nemuselo by být tak pomalé. Maximálně výška otevření dveří je 180 cm, což každému nemusí stačit.
Upravený diesel je v praxi pomalejší
Nabídka motorizací pro nový Outback nepraská ve švech. Ačkoliv by si mnozí přáli třeba přítomnost benzinového šestiválce, evropské emisní limity takovou věc nedovolují (musíte se zastavit v nějakém americkém dealerství), takže si evropský zákazník může vybrat mezi benzinovým čtyřválcem 2,5i s automatem, nebo dobře známým naftovým dvoulitrem. Ten je nabízen i s manuálem, ale data z prodejů ukazují, že drtivá většina zákazníků manuál nechce. Naším případem je proto kombinace diesel + Lineartronic.
Naftový boxer vypadá v tabulkách technických údajů pořád stejně. Nezměnilo se vrtání ani zdvih, zůstal i maximální výkon (110 kW/150 k) a vrchol točivého momentu (350 Nm). Přesto Subaru uvádí, že na motoru bylo modifikováno plných devadesát procent dílů. Důvod není potřeba dlouho hledat, dieselový Outback nové generace musí plnit normu Euro 6.
Úpravy se kromě jiného dotkly bloku motoru, vstřikování, snížil se kompresní poměr (ze 16,0 na 15,2:1), přibyla nízkotlaká recikrulace výfukových plynů a nová generace filtru pevných částic. Mimochodem limitů Euro 6 se podařilo dosáhnout bez nutnosti zařadit systém vstřikování močoviny. Sečteno a podtrženo, nový motor by měl produkovat méně emisí.
Naftový boxer prošel řadou změn, ale jinak jde o stejný motor, jaký známe ze starší generace. Nový Outback je ovšem těžší, takže má japonský diesel s autem více práce, což znamená vyšší spotřebu.
Paradoxem ale je fakt, že v praxi je naftový Outback pomalejší a zvýšila se i spotřeba. S kolegou jsme se po přesednutí z auta do auta okamžitě shodli, že stará generace jede lépe, byť ta nová je první fázi trochu živější. Jenže jakmile se dostanete na dálnici nebo k rychlejší jízdě, starý Outback je více při chuti než ten nový.
Odpovědí na toto záhadné chování i na vyšší spotřebu je hmotnost. Novinka je totiž těžší. Zatímco tabulky pro Outback předchozí generace udávají pohotovostní hmotnost pro diesel s automatem 1624 kg, minimum pro testovanou novinku je 1676 kg (podle výbavy to ale může být až 1712 kg). Inu pevnější karoserie a větší komfort něco stojí.
Je to paradox, ale starší generace v kombinaci diesel+automat je vinou nižší hmotnosti živější. Dokazují to oficiální tabulky i naše subjektivní dojmy. Přesto nelze říci, že by nový Outback byl pomalé auto.
Neberte to ale tak, že by byl nový Outback pomalým automobilem. Přirozeně vám elán dieselových šestiválců nebo dvakrát přeplňovaných čtyřválců nenabídne, ale když na to přijde, i s ním zvládnete nepředpisové dálniční cestování.
Nicméně tohle Subaru má být především o klidné, komfortní a plynulé jízdě, což nakonec podporuje také přítomnost bezstupňového automatu. Ten mimochodem točí při 140 km/h necelých 2500 ot./min a je jedno, zda zrovna sedíte ve starém nebo v novém Outbacku. U obou je tato hodnota stejná.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ