97
Fotogalerie

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Kapitoly článku:


Na první pohled si jsou možná obě auta ještě relativně podobná, ale jakmile otevřete dveře, rázem vezmou veškeré zmínky o faceliftu za své. Nová generace je uvnitř úplně jiná než ta stará. Je výrazně lepší.

Ten hlavní rozdíl najdete v interiéru

Porovnání starého a nového Outbacku je úplně stejné, jako kdybyste srovnávali auto prémiové a neprémiové kategorie. Tam, kde ještě nedávno vládly pevnou rukou tvrdé plasty, najdete dnes hodnotě vypadající plasty měkčené. I použité dekory jsou někde trochu jinde a lepší dojem dělají třeba i masivnější výplně dveří s bohatě čalouněnou loketní opěrku.

Vzpomínám si, jak jsem speciálně na tento detail nedával během cesty do Chorvatska přes Bosnu, protože už v Rakousku jsem tam loktem vytlačil důlek a opíral se o tvrdý plast. To se u nové generace určitě nestane.

Dobře vypadá i volant, který se kromě toho také výborně drží a dojem vylepší i multimediální systém StarLink zasazený do lesklého panelu. Miniaturní displej staré generace, kam se ale promítal obraz parkovací kamery, vypadá vedle tohoto řešení opravdu směšně.

outback-70.jpgoutback-93.jpg
Jednoduchost i základní uspořádání palubní desky si nový Outback ponechal. Vše ale teď vypadá podstatně lépe. Kritice neprémiového interiéru za prémiovou cenu je konec. 

Na druhou stranu je sympatické, že se u Subaru nepouštěli do žádných revolucí po stránce ergonomie (třeba jako Peugeot), takže když se podíváte blíže na fotky palubní desky obou generací, zjistíte, že základní prvky zůstaly na svém místě.

To znamená displej multimediálního systému v úrovní přístrojového štítu, pod ním oddělené ovladače klimatizace, jednu menší přihrádku před voličem, tlačítko parkovací brzdy pěkně po ruce... Na zorientování se v ovladačích vám u Outbacku stačilo pár krátkých chvil a to se u nové generace nezměnilo. Pouze vše jako celkem lépe vypadá.

Za zmínku ještě stojí upravený výhled z místa řidiče. Nový Outback má totiž posunuté A-sloupky směrem vpřed, takže vznikl prostor ještě pro malé boční trojúhelníkové okénko, zpětná zrcátka ovšem nezůstala na kraji dveří, ale jsou posunuta kousek vzad. Díky tomu je lépe vidět šikmo vpřed. 

Takže ano, nový Outback je v interiéru výrazně lepší, než tomu bylo dříve. Výsledek se posunul na úroveň, která odpovídá pořizovací ceně auta, což je dobrá zpráva. Ale jak je to s nabízeným prostorem?

outback-66.jpgoutback-67.jpgoutback-68.jpg
S místem v interiéru nemá nový Outback nejmenší problém, je ho tu opravdu hodně. Ale říci, že je novinka ve všech ohledech větší než předchozí generace, nejde. 

Prostor se vlastně nezměnil

Místa v interiéru je mnoho. Jednoduše, na rozdávání. Je jedno, jestli sedíte vpředu nebo vzadu, respektive jestli vaše výška dosahuje sotva průměru, případně zda vás už na škole lákali do basketbalového týmu. S prostorem nemá Outback nejmenší problém. 

Zajímavé je ale přímé srovnání obou generací. Jak Subaru avizovalo, novinka nabídne více prostoru co do šířky v úrovni loktů. Vpředu jsme naměřili rozdíl plných šesti centimetrů, vzadu pak činí rozdíl čtyři centimetry. K našemu překvapení se ale ukázalo, že nová generace nabízí o něco méně místa v podélném směru, kdy jsme za řidičem vysokým 190 cm naměřili rozdíl tří centimetrů ve prospěch staré generace.

outback-90.jpgoutback-91.jpgoutback-92.jpg
Kdybyste si chtěli třeba koupit některý z posledních exemplářů předchozí generace Outbacku, co do prostoru nepřijdete ve srovnání s nejnovějším vydáním vůbec o nic. Už starý Outback dokázal nabídnout spoustu místa.

Z tabulky pak vyčtete také rozdíly u prostoru pro hlavu opět ve prospěch staré generace, to je ale dáno přítomností střešního okna, které dostal do své výbavy testovaný nový Outback.

I přes rozdíly v podélném směru ale na zadních sedadlech nebudete strádat, já se tam se svými 190 cm posadím „za sebe“ s rezervou před koleny, především vám bude nová generace připadat prostornější kvůli větší šířce interiéru a vpředu také kvůli tomu, že jsou sedadla umístěna dále od sebe. 

Subaru Outback 2015 vs. 2014: Prostor pro posádku [cm]
  Outback 2015 Outback 2014
Šířka v úrovní loktů vpředu 154 148
Šířka v úrovni loktů vzadu  152 148
Prostor pro hlavu vpředu max. 99 104
Prostor pro hlavu vzadu  96 99
Délka sedáku vpředu  47 46
Délka opěradla vpředu  64 61
Min šířka sedáku vpředu  31 32
Délka sedáku vzadu  47 48
Délka opěradla vzadu  54 55
Prostor pro nohy za 190 cm řidičem 25 28

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud