Test Subaru Outback 2,0D: král allroadů?

Nový Outback nedávno vstoupil na náš trh již ve čtvrté generaci, která sází na komfort. Jaký je s dieselovým motorem pod kapotou?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér a vnější rozměry, Interiér a výbava
  2. Motor, Spotřeba paliva, Jízda na silnici i mimo ni
  3. Cena, Závěr, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

SUV, crossover, allroad, kdo se v tom má jen vyznat. Hoďme názvy tříd za hlavu a pojďme se na jeden takový univerzální vůz podívat. Není jim nikdo jiný než Subaru Outback, zakladatel kategorie allroad. Nový podsegment Subaru objevilo v polovině devadesátých let, později následovalo Volvo XC70 a například Audi A6 a A4 allroad nebo nejnověji Saab 9-3X.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Outback je vlastně křížencem kombi a vozu kategorie SUV a pro letošek značně posiluje. Derivát kombi Legacy se již dříve osamostatnil a dnes je Outback považován za samostatný model. Na český trh přišel v polovině října již ve čtvrté generaci, která sází na maximální pohodlí posádky, nabízí tři stupně výbavy, tři motory a tři převodovky. Má zvýšenou světlou výšku (200 mm), chlubí se ochranným oplastováním karoserie a několika dalšími úpravami.

Jaká je tedy novinka s nejžádanějším dieselovým dvoulitrem pod kapotou? Splní naše očekávání?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od střízlíka po otesánka

Předchozí generaci přerostla konkurence ve všech směrech, což se příchozí čtvrtá generace snaží dohnat. Nový Outback tak s karosérií 4775 mm dlouhou překonává svého předchůdce o 45 mm, na šířku dokonce o 75 mm a na výšku o 50 mm. Rozvor se protáhl o 75 mm na konečných 2745 mm. Nárůstu se nevyhnul ani rozchod kol, který je nyní u obou náprav stejný a dosahuje hodnoty 1540 mm oproti dřívějším 1495 vpředu a 1485 mm vzadu.

Outback opustil štíhlou eleganci a působí jedním slovem robustně. Určení pro nezpevněné cesty dokreslují masivní ochranné lišty. Novinkou jsou střešní ližiny skrývající příčníky a boční okénka zavazadlového prostoru nepravidelného tvaru. Za své vzala bezrámová konstrukce dveří, prý kvůli tuhosti karoserie a akustickému komfortu. S novým kabátem se také nepatrně snížily nájezdové úhly včetně přechodového.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cestujeme první třídou

Nová karoserie přinesla cestujícím více místa a dotáhla se na konkurenci, která stačila během let pořádně vyrůst. Zlepšila se prostornost, která byla u minulého modelu pouze průměrná. Přední sedadla zaslouží pochvalu za dlouhé a široké sedáky, které dostatečně drží tělo v jejich útrobách. Stejně na tom jsou i zadní sedadla, která poskytují dostatek prostoru třem osobám (například v podélném směru poskytují oproti předchůdci o 62 mm více místa a v oblasti hlavy o 40 mm více). Opěra navíc lze polohovat, což přináší nečekaný komfort při dlouhých cestách. Celkově interiér vyniká solidními materiály a bytelným provedením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volant má optimální průměr i tloušťku věnce a lze ho konečně nastavovat podélně i výškově. Ramena volantu jsou stejně jako u většiny konkurentů poseta tlačítky usnadňující ovládání audiosoustavy, což u Subaru nebylo nikdy zvykem. Potěšila mě i kvalita zvuku audiosoustavy, která u předchozího modelu nepatřila k nejlepším. Nepotěšilo mě však ovládání archaického palubního počítače kolíčkem za volantem. Navíc se majitelé musí smířit jen se sudými hodnotami aktuální či průměrné spotřeby paliva (počítač to prostě jinak neumí).

Zvětšil se také základní objem zavazadlového prostoru, který nyní pojme 526 litrů (mezigenerační nárůst 67 litrů). Kufr dosahuje šířky 1 090 mm, hloubky 1 070 mm a díky úspornějšímu zavěšení zadních kol i solidní využitelné výšky 815 mm. Po velmi jednoduchém sklopení zadních sedadel docílíme rovné ložné plochy dlouhé 1 660 mm s využitelným objemem 1 677 litrů. Potěšil mě vstupní práh v úrovni podlahy, který usnadňuje nakládku větších předmětů. Po sklopení zadních sedadel (jedním pohybem) vzniká rovná ložná plocha. Páté dveře se vyklápějí dostatečně vysoko, bohužel jejich zavření vyžaduje větší porci síly a ne vždy se napoprvé zavřou. Škoda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dieselový Outback je možné mít ve třech stupních výbavy (Trend, Active a Komfort). Již základní výbava Trend je vcelku bohatá a zahrnuje řadu užitečných prvků. K novým prvkům výbavy patří elektronická parkovací brzda nebo bezklíčkový vstup i startování. Bohužel ve všech stupních výbavy chybí parkovací asistent či adaptivní tempomat.

Subaru Outback 2010
zážehové motory
2,5i Active 6 MT 840 000
2,5i Active Lineartronic CVT 900 000
2,5i Comfort 6 MT 970 000
2,5i Comfort Lineartronic CVT 1 030 000
3,6R Comfort 5 AT 1 180 000
vznětové motory
2,0D Trend 6 MT 840 000
2,0D Active 6 MT 880 000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků