Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Určitě nezbourá prodejní statistiky mezi kombíky nižší střední třídy, jenže to vůbec nic nemění na faktu, že jde objektivně o výborné auto, přestože se pár nedostatků najde.
Seznam kapitol
  1. Design = návrat ke kořenům
  2. Interiér? Známe, Rozměry interiéru
  3. Jeden objem, jeden výkon, jedna převodovka (naměřená dynamika)
  4. Podvozek, který nepotřebuje adaptivní tlumiče
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Subaru Levorg: Fotogalerie

Letošní rok je pro Subaru nebývale bohatý. Přišel nový Outback, dorazil Forester kombinující dieselový motor a automatickou převodovku a ještě na podzim přišla další důležitá novinka. Evropané se nakonec dočkali kombi se jménem Levorg.

Kombi | Byznys | Subaru

Subaru Levorg dorazilo na český trh. Stojí minimálně 759 000 Kč

Příběh Levorgu je poměrně zajímavý. Začal totiž už v roce 2013, tedy přesně řečeno skoro před dvěma roky, kdy Subaru tento model světu poprvé ukázalo na autosalonu v Los Angeles. Logicky se nabízí otázka, proč se vůz dostal do Evropy až s dvouletým zpožděním. Odpověď je absolutně jednoduchá. Subaru totiž zezačátku vůbec nepočítalo s tím, že by Levorg do Evropy dováželo. Jenže odpovědní lidé nakonec svůj názor přehodnotili, což je jen a jen dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled není problém poznat, že jde o sourozence modelů WRX a WRX STI. V realitě běžného provozu vypadá Levorg opravdu velmi dobře

Levorg sdílí technický základ s modely WRX nebo u nás prodávaného WRX STI. Kdo měl tu čest s aktuální generací „estéíčka“, ten už jistě začíná tušit, že nepůjde o jen tak nějaké tuctové kombi, které se chlubí hlavně stovkami litrů v zavazadelníku, přihrádkami bůh ví kde všude, takovou prémiovostí, že to tříská dveřmi nebo cenou z kategorie „za hubičku, v rámci akce ani to ne“.

Současné STI totiž vyniká dost zajímavými jízdními vlastnostmi, velmi pevnou karoserií, tuhým podvozkem, přesným řízením. Jestli se Subaru podařilo dostat nějaké geny ze své legendy do rodinného kombi, pak by mohlo jít o sakra zajímavou alternativu ke všem těm Octaviím, Leonům, Hyundaiům a podobným s odpuštěním tuctovkám, kterých jezdí nejen po českých silnicích hromada.

Testy | Kombi | Subaru

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Design = návrat ke kořenům

Už o novém Outbacku jsme psali, že svým způsobem připomíná čtvrtou generaci Legacy, která se designově nesmírně povedla. To samé platí také o Levorgu, který se na Legacy čtvrté generace přímo odkazuje. Sice nemá bezrámová okna, ale proporcemi i některými designovými prvky svého prapředka připomíná více než jasně. A to se mi moc líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zepředu trochu civilnější STI, zezadu sympatické kombi a jako celek znovuzrozené Legacy čtvrté generace

Pro někoho možná bude design stále ještě japonsky zvláštní, já musím říci, že kombinace vytažených blatníků, velkého nádechu na kapotě a celkově malé výšky dává Levorgu velmi sportovní vizáž. Mimochodem zepředu je prakticky k nerozeznání od STI.

Na čtvrtou generaci Legacy s karoserií kombi se Levorg odkazuje i vnějšími rozměry, které nejsou příliš rozdílné. I když se to na první pohled nezdá, karoserie s celkovou délkou 4690 mm přesahuje staré Legacy o jeden centimetr, naopak rozvor náprav je kratší o dvacet milimetrů a výška 1485 mm je pro změnu o patnáct milimetrů větší.

Levorg je minimálně na pohled zajímavé kombi, ale jak známo, design je věc subjektivní, takže pojďme k důležitějším věcem. 

Radosti
Výborný podvozek
Precizní odhlučnění
Komfort při běžné jízdě
Chování při ostré jízdě
Starosti
Vyšší spotřeba malého motoru
Pouze jedna verze v nabídce
Přeposilované řízení
Navigace jen pro vrcholnou výbavu
9  /10
119 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie119 fotografií
_DSC0929.jpg _DSC0930.jpg _DSC0931.jpg
Následující kapitola
Hyundai i20 1.12
Rok výroby: 2014
Stav: 105 271 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků