Test Subaru Legacy/Outback: diesel vs. LPG, 2012 vs. 2013...

V rychlém sledu jsme pro vás vyzkoušeli dva kombíky Subaru. Šlo o Legacy Kombi 2,5i CVT LPG a Outback s naftovým motorem a manuální převodovkou. Jsou to auta v mnoha ohledech podobná, ale zabývat se budeme hlavně tím, čím se liší.
Seznam kapitol
  1. Bitva ve vlastním hnízdě, Testovaná auta, Zkoušené vozy
  2. Okénko pro historiky, Novinky MY2013, Nový motor a přesněji vedený podvozek
  3. Na palubě, Druhy pohonů, Na silnici, Diesel lepší v nižších rychlostech
  4. Provozní náklady LPG vs. diesel, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012)
  6. Fotogalerie Subaru Outback 2,0D 2013

Bitva ve vlastním hnízdě

Tento srovnávací test bude poněkud jiný, než na co jste od nás zvyklí. Na příkladu dvou technicky velmi podobných vozů si budeme moci názorně a obrazem porovnat řadu rozdílů ovlivňujících užitné vlastnosti i jízdní schopnosti. V obou případech šlo o kombíky, Legacy Kombi a jeho „soft roadové“ provedení Outback. Připomeňme, že Outback byl do samostatné řady vyčleněn až s příchodem aktuální, páté generace Legacy, ovšem na konstrukční příbuznosti se nic nezměnilo.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

S představováním začneme podle pravidel slušného chování, tedy od toho staršího. Tím byl modrý kombík Subaru Legacy výběhového modelového roku 2012 (doprodávají se skladové zásoby) v kombinaci se zážehovým, tradičně výrazně podčtvercovým motorem 2,5i, bezstupňovou automatickou převodovkou CVT a nižším výbavovým stupněm Active. Jeho výrazným rysem byla oficiální zástavba LPG přímo u prodejce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní hvězdy našeho dvojtestu: nahoře Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012), dole pak Subaru Outback 2,0D MT (2013)

V modelovém roce 2012 byly vozy Legacy Kombi dodávány ve výbavových stupních Active a Comfort. Oba z nich bylo možno kombinovat s vznětovým motorem 2,0D, nebo se zážehovým agregátem 2,5i. Zatímco diesel se prodával pouze s manuální převodovkou, zážehová jednotka jen s bezstupňovou převodovkou Lineartronic (CVT).

Testovaná auta

Zkoušený modrý vůz pocházel z akční nabídky platné v době našeho testu, jež se týkala několika zvýhodnění. Byla zde nejen sleva 70 000 Kč na skladové vozy, ale také o 13 200 Kč nižší cena vestavby LPG Vialle (jinak 64 800 Kč), takže vůz na snímcích vyšel na docela zajímavých 820 600 Kč. Zajímavou informací je skutečnost, že konstrukce nového motoru 2,5i (FB25), který dosud používaný agregát téhož objemu (EJ25) od modelového roku 2013 nahrazuje, již požadavkům na instalaci LPG neodpovídá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zimní hrátky: známý terén v kyprém sněhu umožní bezstarostně prohnat i Legacy Kombi s nijak výraznou světlostí

Druhým z vozů byl vínový Outback s faceliftem pro aktuální modelový rok 2013, který kromě tvarování nárazníků v plném rozsahu platí také pro výchozí Legacy v obou karosářských verzích. Zkoušený Outback byl opatřen vznětovým motorem 2,0D s manuální převodovkou a nejvyšší výbavou Executive. Tato kombinace figuruje v aktuálním ceníku s částkou 1 039 000 Kč.

Takže v následujících kapitolách budeme hlavně srovnávat. Budeme si všímat zejména změn pro nový modelový rok, rozdílů mezi Legacy Kombi a Outbackem, automatickou a manuální převodovkou a zážehovým a vznětovým motorem. Zvláště nás pak bude zajímat srovnání provozních vlastností agregátů na naftu a LPG.

 Subaru Legacy 2,5iSubaru Outback 2,0D
Rok výroby20122013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)820 600 Kč (akce)1 039 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)869 000 Kč879 000 Kč
   
Výbava  
Posilovač řízeníAnoAno
Airbagy6x6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, BA, TCS, VDCABS, EBD, BA, TCS, VDC
Centrální zamykáníAno, na DOAno, na DO, bezklíčové
El. ovládání okenAno, 4xAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno, vč. přiklápěníAno, vč. přiklápění
Čalouněnílátkakůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el.Ano, el., s pamětí
Stavitelná bederní opěraAno, el.Ano, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélněAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopnáDělená a sklopná
TempomatAnoAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónováAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USBCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAnoAno
NavigaceNeAno
Přední mlhová světlaAnoAno
Nárazníky v barvě vozuAnoAno
Litá kolaAnoAno
Xenonové světlometyAnoAno
Denní svíceníNeNe
Palubní počítačAnoAno
Kožený potah volantuAnoAno
Vyhřívaná sedadlaAno, předníAno, přední
Vyhřívaný volantNeNe
Parkovací asistentAno, vč. kameryAno, vč. kamery
Start/stop systémNeNe
MetalízaAnoAno
Následující kapitola
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků