104
Fotogalerie

Test Subaru Impreza WRX vs. STi: tak kterou?

Kapitoly článku:


Pro koho WRX a pro koho STi?

Agresivnější vzhled a jízdní projev vrcholné Imprezy STi je vykoupen vyšší pořizovací cenou, která začíná na částce 1 268 800 Kč. Po STi sáhnou skalní příznivci šesti hvězdiček, pro které je dobrý pouze ten nejvýkonnější a nejlepší model u kterého si mohou vyhrát s nastavením podvozku a dopřát si tak atmosféry soutěžních speciálů.

Ostatním řidičům toužícím po velmi rychlém voze (který mohou celoročně využívat k běžným potřebám) doporučuji sáhnout po dnes testované Impreze WRX 265, která je o 370 tisíc korun levnější a jízdními vlastnostmi se až „nechutně“ přibližuje k vrcholnému modelu. Obrovský rozdíl pořizovací ceny tak snadno smaže absence dvojice výfuku či přítomnost jen pětirychlostní převodovky či nemožnosti volby jízdních režimů (SI-Drive) a nastavení středového diferenciálu, kterým je STi obdařeno. Výkonnostní rozdíl po navýšení výkonu WRX nehraje pro běžné smrtelníky příliš vážnou roli. Za cenu plně vybavené Octavie tak získáte sportovně pojatý vůz, který dokáže splnit téměř veškerá přání sportovně zaměřeného řidiče.

Test Subaru Impreza WRX 265 13.jpg Test Subaru Impreza WRX 265 19.jpg Test Subaru Impreza WRX 265 17.jpg
Test Subaru Impreza WRX 265 21.jpg Test Subaru Impreza WRX 265 22.jpg Test Subaru Impreza WRX 265 23.jpg

Cena v základním provedení (Impreza 1,5 R Active): 528 800 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Impreza WRX 265): 898 800 Kč
Cena v testovaném provedení (+ metalíza): 909 600 Kč

Cena v základním testovaném provedení (Impreza STi
): 1 248 800 Kč
Cena v testovaném provedení (STi Top+ metalíza): 1 388 800 Kč

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem pro WRX 265 (pro STi v závorce)

Motor

  • Vodou chlazený čtyřválcový motor boxer z lehké slitiny, 4 ventily na válec, 5x uložená kliková hřídel, 2 vačkové hřídele pro každou řadu válců, rozvod DOHC, rozvodový řemen s bezúdržbovým napínáním, variabilní časování sacích ventilů AVCS, sodíkem chlazené výfukové ventily
  • Objem: 2 457 ccm
  • Vrtání/zdvih: 99.5 x 79 mm
  • Kompresní poměr: 8,4:1 (8,2:1)
  • Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 200 ot./min. (221 kW (300 k) při 6000 ot./min.)
  • Největší točivý moment: 343 Nm při 4 000 ot./min. (407 Nm při 4000 ot./min.)
  • Palivo: Natural 95 (Natural 98)

Převodovka

  • Pětistupňová přímo řazená (Šestistupňová přímo řazená)
  • Převody WRX 265 / STi:
  • 1.stupeň 3,16 / 3,64
  • 2.stupeň 1,82 / 2,24
  • 3.stupeň 1,29 / 1,59
  • 4.stupeň 0,97 / 1,14
  • 5.stupeň 0,74 / 0,89
  • 6.stupeň   --   / 0,74
  •  
  • zpátečka 3,33 / 3,55
  • stálý převod 4,44 / 3,90

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 209 km/h (250 km/h)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s (5,2 s)
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 14,4 (13,8)
    • Mimo město
      : 8,1 (8,2)
    • Kombinovaná: 10,4 (10,3)
  • Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
  • Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení zadních kol, dvojitý lichoběžník
  • Rozměr pneumatik: 225/45 R17 91W (245/40 R18 93W)
  • WRX 265 stálý pohon všech kol se třemi diferenciály. Zadní diferenciál s tzv. měkkou viskózní spojkou, mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou (STi stálý pohon všech kol se třemi diferenciály - samosvorný diferenciál vpředu i vzadu, mezinápravový diferenciál Multi DCCD)

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 485 - 1 550 kg (1 580 - 1 600 kg)
  • Užitečná hmotnost: 400 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 415 mm
  • Šířka: 1 740 mm (1 795 mm)
  • Výška: 1 475 mm
  • Rozvor náprav: 2 625 mm
  • Součinitel odporu vzduchu: 0,34 (0,36)

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 301 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 216 l

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud