Dobrý den, Forestr 2,0 mě velice zajímá a mám pár podstatných otázek, které jsem v diskuzi nevyčetl.1) dojezd na tovární LPG.?2)cena servis a dostupnost náhradních dílů.?3) Tovární LPG je v kterých ročnících?
Stručně.Za svůj život jsem měl cca 10aut.Náhodou jsem se dostal k novému Forestru.Můj názor,jiné auto v této cenové kategorii už nechci.Po všech stránkách.
Muzu si vybrat firemni auto s omezenim leasingove splatky 24tis., jezdim vetsinou D1 z Prahy na Vysocinu a vikendy po Vysocine, takze chci nejaky kompromis auto, ktere se neztrati na dalnici ani v terenu a nesezere me. Napada me Octavia Scout v TDi nebo Forester s LPG, protoze se mi libi vetsi auta nebo SUV. Asi jsem spis pro toho Forestra, ale neni to pro me zbytecny??
Mám Forestra 2.2Active už 3 roky,najazdených 140tis.,jazdím hlavne dlhé trasy,preveril som s ním aj tažký terén(v slovenských horách na poľovačkách)aj v miestach kde jazdia len Nivy,bez problémov,súverenný na ceste i v teréne,žiadna korejska (a iná) módna SUV konfekcia...Spoľahlivý a bezpečný,suverénny na cest...skrátka Subaru,auto pre znalcov...so srdcom na pravom mieste...v každom prípade ak budem po rokoch kupovat nové auto tak len Subaru...doporučujem každému.
takze bez ohladu co bude po rokoch bude to opat Subaru.... :-D
Já mám forestra i s LPG a jiný auto než subaru už nechci. Je to tak úžasný auto, že si ho zamilovala i moje žena a velice ráda ho řídí.
To by mne zajímalo, kdy bude nástupce-další generace Forestera. Současný je dobrý, ale chybí mu větší zavazadlový prostor, více místa na zadních sedadlech (v současném je to horší než u Octavie I), diesel (samozřejmě boxer) a moderní výbava.
http://www.subaru.jp/forester/forester/
Model 2006 byl myslím posledním faceliftem (změn bylo víc) - u modelu 2007 jsou změny oproti 2006 spíše kosmetické. Tzn počítám tak přelom 2009/2010. Ale Subaru umí překvapit - viz facelift Tribecy na jaře 2008 po necelém roce prodeje :-) Takže uvidíme
lze také přestavět 2.5 turbo???
lze, ale servisáci to nedoporučují, kvůli teplotnímu namáhání turba - tohle mi alespoň řekli v autorizovaném servisu.
Ano lze, ale zvýhodněná nabídka Subaru se týká pouze těchto modelů: Outback 2,5i, Legacy 2,0R a Forester 2,0R. Jméno firmy, které provádí přestavbu zjistíte na stránkách této automobilky.
Tak já jsem se k Subaru dostal víceméně shodou náhod. Kupoval jsem auto v březnu a je dovezené z Německa, kde vyšlo o cca 170 000 levněji než tady - bylo ojeté - mělo najeto 8 km:-D. Co se záruky týče - čeští prodejci jsou povinni auto v záruce opravit, protože jde o záruku Evropskou a basta fidli - kdyby někdo trvdil cokoliv jiného - vymýšlí si... Něco jiného je asistenční služba v případě poruchy - byť to pro Subaru dělá v Evropě jedno středisko - tak u automobilu koupeného v Německu se musí volat na německou asistenci, která kontaktuje českou..... Prakticky nevyzkoušeno, jen prověřeno - vzhledem ke spolehlivosti vozu nepředpokládám, že bych prakticky zkoušel..... Taky mne strašili gigantickou spotřebou - tak asi takhle - mám najeto 5000km. Když jsem forestra honil po dálnici stále mezi 190-200 km - tak byla spotřeba okolo 15,2litru - a to při protivětru. V současné době, kdy auto užívá hlavně drahá na cukání ve městě - asi 80% provozu - a já - 20% užívání si na okreskách, bez omezování "rozběhu" forestra - to vám prostě nedá - tak je spotřeba v průměru 12,3l - poslední tankování 11,7l. Před tím jsem měl šestiválec, který forestra překonával ve spotřeba, ale zdaleka nedosahoval jeho zrychlení a schopnosti držet se na silnici. Zkuste se zeptat nějakého majitele Q7, který svou obludu bude honit okolo 190 za hodinu, jestli půjde pod 14 nafty - pokud to bude tvrdit, tak jednoduše řečeno - kecá..... A i když jsem teda už zkoušel jestli se vyhoupnu ke 20 na sto - tlačítko Power u převodovky aktivováno a poměrně razantní jízda, k nelibosti mnoha majitelů koncernových TDíček - přes 15 to nešlo. Ale dovedu si velmi živě představit lidi, kteří zkoušení manuál a k těm 20 se dostanou - to už nemá, ale mnoho společného s rozumnou jízdou a hlavně nejezdí se svým.... Vybíral jsem z několika aut - pokud se Vám nezdá interiér subaru dostatečně moderní - věrte mi, že Vás jízdní vlastnosti pohltí a nebudete mít čas šilhat po vnitřku, který mimochodem nepodléhá různým módním výstřelkům a je velmi dobře udržovatelný, pokud se rozhodnete zablbnout si v terénu....
Hodnocení vozu naprostý souhlas - interiér je sice trochu za obzorem, ale vše je na svém místě a perfektně funkční - zejména 2,5 XT (i low) už má prima výbavu. Ad spotřeba - katastrofické scénáře 18-20 l /100 jsou zejména problémem automatické převodovky - ale i tak kdo má s manuálem tuhle spotřebu, vytáčí pořád motor k totálnímu maximu a po dálnici lítá 230 km/h v jednom zátahu ... Já osobně jezdím s 2,5 XT za 12,3 a to si občas skvělé zrychlení užívám. Ad oprava Subaru - kolega to zažil u svého Outbacka (ironické je, že si auto koupil ve švédsku, protože tam rok pracoval) - Subaru ČR ho drtilo s tím, že u každé opravy zahraničního vozu musí nejprve "prověřit" ! jestli bude závada uznána jako reklamační, protože uživatel mohl vzhledem k absenci českého návodu atd !!! chybu zapříčinit neodbornou obsluhou ... no pruzení, pruzení -- dusili ho tehdy skoro 3 týdny a to bylo jisté, že to nebyla závada kterou mohl způsobit sám. Naštěstí to byla prkotina, která nijak nevadila v jízdě, ale i tak ... být to auto nepojízdné, to už by legrace nebyla
chtěl jsem říci -- katastrofické scénáře 18-20 l /100 jsou zejména problémem manuální převodovky - omlouvám se
Opravdu je to Subaru tak dobre, nebo si to auto kupuji jenom fandove, kteri na neho nedaji dopustit (stejne jako broukari rikaji, ze nejlepsi auto na svete je klasicky Brouk). Me prijde divne, ze ho vsichni (at v clanku, nebo v diskusi) jenom vychvaluji a negativum je pouze vyssi spotreba a maly zavazadlovy prostor. Jsou ty oslavne ovace na Forestera obecne, nebo pouze na posledni modelovou radu.Chci si koupit ojete auto a uvazuju o Foresterovi (starsi model pred rv. 2002). Ale chtel bych ho s automatickou prevodovkou. Hodne lidi tady uvadi jako dost velikou nevyhodu automat pouze se 4 stupni. Je to opravdu velika nevyhoda? Mam radsi sehnat manual?
Začátkem dubna jsem kupil Forestra s AT. Je pravda, že s novým motorem (116 kW) takže nedokážu přesně posoudit ja se bude chovat ten starší, ale tohle je fakt pohoda. Záleží na tom, kudy a jak jezdíš. Terén a sportovnější jízda je jednoznačně asi manuál. Ale pokud převažuje klidnější jízda a silnice (o městském provozu nemluvě) pak bych znovu volil AT. Pohoda, klídek, zjistíš že máš i v hustém provozu ve městě najednou na všechno daleko víc času a pokud si zvykneš a naučíš se ovládat automat plynem, tak není co řešit. 4 stupně se možná zdají málo, ale prostě po nějaké době to úplně přestaneš řešit. Ve 130 na dálnici to točí něco kolem 3000 - 3200 od/min, obecně se mi zdá laděný celkem nízko a spotřeba takyy celkem ujde (cca 8,5/100 ale mám najeto jenom 4 500km, takže si to ještě sedá). Víc zkus fakt zjistit na www.subaruclub.cz, starší s AT tam maj a při výběru a zvažování AT/MT jsem to tam s nima probíral. Stačí se podívat do diskuzí. Přeji Ti dobrou volbu a mnoho spokojených kilometrů.
V poslední době jsem testoval téměr všechna nová SUV. Ve srovnání jízdních vlastností nemá Forester (v cenové kategorii do 1 mil. Kč) konkurenta. Nejblíže se k němu příblížila nová Honda CR-V, kterou jsem však testoval s motorem 2.2 i-CTDi. CR-Véčko má vynikající jízdní vlastnosti na silnici (suchém asfaltu) a třeba na polní cestě. Na kluzském povrchu však na Forestera ztrácí. Interiér CR-V je o třídu výše. Dále mi prošla rukama Hyundai SantaFe s 2.7 V6 po kapotou, která neposkytuje tak jednoznačný pocit z řízení jako dva předcházející konkurenti. Oproti nim je více těžkopádná a již nepřipomíná jízdu kombíkem. V neposlední řadě má výše položené těžiště. Dále jsem testoval Nissan Xtrail, Ssangyong Kyron a mnoho dalších. Žádné z nich nedosáhlo jízdních kvalit ležatého boxeru. Abych Forestera jen nechválil, vadila mi absence palubního počítače (je dodáván pouze s navigací) a nemožnost si ho připlatit. Dále mě zpočátku nenadchl interiér, ve kterém jsem se po čase zabydlel. Malý zavazadlový prostor byl již zmiňovaný a spotřeba i přijde adekvátní.
zkus se zeptat na www.subaruclub.cz , majitelu forestru je tam dost
ma nekdo zkusenost s obema vozy? jsou to pro me finaliste a nemuzu se rozhodnout ;o) cena podobna, fulltime 4x4 taky oba, u suzuki me laka diesel a forester se mi zase celkove vic libi ;o) poradite?
Diesel vo Vitare je stary renaultacky motor, pokial viem. Jazdil som s nim, je priserny. Najviac mi vadilo na moj vkus nepresne radenie a velmi vibrujuca radiaca paka. Inak sa mi Vitara paci, na Slovensku sa v benzine da kupit s full vybavou vratane navigacie (sice velmi jednoduchej) za menej ako milion Sk. Ale tiez nema palubny pocitac - ukazuje len okamzitu spotrebu a mozno este nieco, ale dojazd nie. A interier tiez nie je dobry - plasty s imitaciou dreva, plastove klucky na dverach a pod. Tu uz radsej interier Forestera, ten sa na nic nehra :-) Na shortliste som mal aj Vitaru, ale zvitazila CR-V kvoli lepsiemu interieru a ovela lepsiemu motoru. Vitara sa tu neda kupit ako N1, takze po odpocte DPH sa s CR-V dostanem takmer na rovnaku cenu.
Taky jsme stejne dilema v rodine resili. Vitara je super auto, ale z pohledu jizdnich vlastnosti je forester o tridu vys (myslim na silnici) a je taky drazsi. Tchan se nakonec rozhodl pro vitaru, ja bych bral samozrejme forestra:) Co se tyce dieselu, tak tlumocim nazor dlouholeteho prodejce Suzuki: ktery velmi rasantne tvrdil: NEBRAT suzuki s DIESELEM! Jsou tam motory franc. vyroby (nevim, jestli renault, peugeot..) a spolehlivost pry je "diplomaticky receno" dost za ocekavanim. Vitara ma blize ke klasickemu offroadu (napr. regulerni zaverka centr. diferencialu), vyssi teziste.
Když jsem auta vybíral, u Suzuki mi vadilo (zkušební jízda s dieselem):- velmi výrazný turbo-efekt (pod 2000 ot. skoro nejede a pak najednou jakoby kopanec zezadu)- má redukci, ale podle tvrzení prodejce se smí zařadit/vypnout jen u stojícího vozu (Subaru umožňuje kdykoliv za jízdy). Takže rozjezdu s těžkým přívěsem redukce nepomůže a protože nehodlám jezdit do těžšího terénu, je mi taková redukce na nic. Mimo to, ta redukční převodovka vyloženě vyčnívá pod podlahou vozu dolů - dle mého názoru ideální kandidát na její urvání někde mimo silnici, a nemusí to být ani o nějaký balvan.- Suzuki=off-road s 5. dveřmi otevíranými dostrany a k tomu DOPRAVA, k chodníku. V Japonsku se jezdí vlevo, ale v našich městech je to zásadní problém (stejně to mají všechny japonské vozy s 5. dveřmi otevíranými do boku; Forester, nové CRV nebo Nissan X-trail mají klasické 5. dveře otevírané nahoru a rezervu uvnitř).Můj známý, automechanik, mi Suzuki velice doporučoval, ale já ho škrtnul z výše uvedených důvodů. Hodnocení je vždy závislé na osobních preferencích kupujícího, takže nikomu svůj názor nevnucuju.
Na přelomu roku minulého a tohoto jsem vybíral nové auto do rodiny, kategorie SUV. Myslím, že dost pečlivě a Forester patřil k horkým favoritům. Dodnes, když ho vidím, mám trochu pocit smutku. Ale praktické důvody nakonec vedly ke koupi jiného vozu:- vysoká spotřeba. Všechny velké vozy 4x4 "žerou" relativně hodně a pak už člověk myslí na každý litřík. Prakticky všechny SUV u nás jezdí na naftu a Subaru zásadně ztrácí tím, že nafťák nenabízí. I ta chybějící šestka spotřebě nepomůže.- cena. Ceny, které u nás prosazuje oficiální zastoupení, jsou vyšší, než např. v Německu. Část prodejců proto s oficiálním zastoupením nespolupracuje a nabízí individuální dovoz z Německa. Ušetří se tak třeba i 50 000, ale zase nastanou problémy se zárukou - síť oficiálního zastoupení vyhrožuje a dělá prý obstrukce těm, co mají auto importované (viz např. "http://www.subaru-alm.cz"). Což mě dost naštvalo a vyvolalo odmítavou reakci - když vy na mě takhle, tak si trhněte! Nevím, proč bych měl za stejný výrobek platit víc než Němec, zvlášť když on má zásadně vyšší životní úroveň.
nooo, tos jim to tedy ukazal, dobre jim tak ;-) jaky vuz nakonec tedy vyhral? ja mam outbacka i forestera a jsem nadsen obema a je mi sumafuk za kolik euro nebo za kolik mesicnich platu si koupi nemec, brit fin ci madar subaru; pro me je podstatne, jaky mam vyber ze zde dostupnych aut v CR a zde - s ohledem na *moje* priority a pozadavky - naprosto vitezi outback a forester. jo a mimochodem, obe subaru jsem si poridil nikoliv rozumem, ale srdcem a presto ci mozna prave proto jsem stastnej jak blecha
No nakonec - přiznávám s uzarděním - rozhodla cena ve vztahu k výbavě. Protože žádné z kandidátních aut mi nepřipadalo úplně ideální, tak jsem využil akci, kdy Nissan na začátku roku vyprodává vozy vyrobené v předchozím roce s výraznou slevou. Takže jsem na začátku 2007 koupil X-traila diesel vyrobeného v 12.2006 se slevou 140 000 oproti tabulkové ceně. Protože jsem neměl k dispozici celou potřebnou částku, asi půlku kupní ceny jsem platil půjčkou, tak mi na ceně záleželo v řadě ne poslední. Nissan má taky své konstrukční mouchy, ale zatím po ujetí 3000 km jsem spokojen. A oproti benzíňákům, které jsem dosud mohl řídit, mi dieselák vyhovuje víc.
jo český Subaru straší, protože kdyby nestrašilo, tak by hrozilo, že nebudou mít co dovážet.....Jinak samozřejmě záruka platí všude a na záruku ti musí opravit i v ČR tzv. importované vozidlo, já například koupil před 2 roky zde http://www.dansk-autoimport.dk/, cena v té době o cca 200 tis. Kč u nejvyššího Forestra 2,5 XT, v současnosti to vychází bohužel stejně, nepočítám tedy slevu co vám dá český obchodník, ale ta asi jistě nedosáhne takové výše.
Uz par mesiacov riesim nove auto. Forester bol jednou z alternativ. Nakoniec si ho nekupim, pretoze nema palubny pocitac, ma stary interier (dvom znamym vnutri nieco vrzga), nema 6-ku, nema ESP - resp. len najdrahsi automat sa da kupit s ESP (ano, viem, Subaru je Subaru, ale aj tak by som ESP chcel), na Slovensku sa neda kupit v N1 a bratislavsky predajca je jedna velka katastrofa. 3x som im volal, vzdy mi povedali, ze nemaju predvadzacie auto. Exterier Forestera je inak nadherny, som zvedavy, ako bude vyzerat dalsia generacia. Zhrnutie: Idem objednat CR-V s benzinom. Sice nejazdi tak dobre ako Subaru, ale vyzera vyborne nielen zvonku, ale aj zvnutra. S odpoctom DPH sa dostanem na cenu Forestera a vybava bude lepsia.
V CR-V novém jsem sice nejel, ale z SUVček bych ho určitě nejvíce doporučil;), máme ho už podruhé. Forestera jsme taky měli, naprosto výborné, ten podvozek je neuvěřitelný, právě bych ho rád srovnal s novým CR-V, když o něm tak básní; teď máme Outback. Prostě Subaru je skvělé. Ale zvuk Hondy mi sedí přecijen více ;)
takže si sa nakoniec rozhodol pre CRV? myslím, že dobrá voľba, aj keď minule som bol dať urobiť geometriu na outbacku v Mikone BA a tvrdili mi, že odpočet DPH je ale už si nepamätám na aké modely. K tomu chýbajúcemu ESP, ja to mám (teda volajú to VDC) a keď je to aktívne má blikať kontrolka... v živote som to blikať nevidel a to nejazdí práve najpomalšie...
LPG v ktoromkolvek aute je pre mna nedostupne. Nielen ze ma nepustia do podzemnej garaze ziadnej firmy, obchodaku, ale nemohol by som parkovat ani len v garazi v prizemi mojho domu. Vsade zakazove znacky pre LPG. :(:(
Ona je to jen papirova diskriminace ... schvalne, trochu predstavivosti co se tak asi stane, kdyz s LPG autem do takove garaze vjedete? Provozovatel toho moc delat nemuze a zpravidla neudela nic.
Samozřejmě, je to alibismus provozovatelů garáží. Vozů na plyn není tak moc, aby garáže bolelo jejich odmítnutí. A plynu se každý bojí. Je to podobný alibismus, který zakazuje požívat vysílačky a MOBILY v prostoru čerpacích stanic - ačkoliv v celosvětové historii prý není znám ani jeden případ, kdy by mobil způsobil požár (samozřejmě, při vyzářeném výkonu mobilu je to naprostý nesmysl).
Taky myslim,ze je to spis diskriminace a neznalost. S LPG se nesmi parkovat z principu jen v podzmnich garazich, protoze v pripade uniku plynu,ktery je tezsi nez vzduch, klesne do nejnizsiho patra a tam se hromadi.....az to muze bouchnout. To je ale teorie. V praxi snad nebyl takovy pripad a napr. v Holandsku je nekde mozne parkovat i v podzemnich garazich (tam ale nemaji stare 120ky ;-). U modernich motoru totiz problem s tesnosti neni. Navic do nedavne skoro nikde nebyl zakaz CNG... Ted v Praze docela casto doplnuje zakaz LPG.byeBob
pokud máš v přízemí garáž a zároveň odvětrání ze dvou protilehlých konců, tak tam parkovat můžeš
to si nemyslím.... vím o "podzemních" garážích které mají cca 1/3 nad terénem a minimálně na třech stranách místo oken jen protidešťové žaluzie a také tam platí zákaz LPG
Např. v obchodním centru Hostivař je zákaz vjezu LPG i do vyšších pater a to je mají otevřené, vítr profukuje. Zkrátka diskriminace.
zákazy LPG v garážích -jednoduché řešení - sundej nálepku na okně a ser na to. stejně nikdo nic nepozná - je to opravdu diskriminace nevěřících Tomášů!! nejde ani tak o odvětrání protože LPG je v nádrži vozu v kapalném skupenství a pokud není nádrž vystavena (kapalný LPG) vystaven patřičnému teplu udržuje si i kapalné skupenství nějakou dobu i při běžném atmosférickém tlaku. jeho problém je že jako kapalnej reaguje s kyslíkem a určité chemické prvky mohou tuhle reakci celkem zázračně urychlit a to je ti i větraná garáž k prdu. ale narozdíl od obyčejných benzíňáků musí být LPGčko každý rok/30tis. km ta kontrole těsnosti celého systému a tlakové zkoušce nádrže. zajímalo by mě jestli tohle někdo řeší u starších benzíňáků, kde ty kovové trubky nebo hadice čas od času odejdou a stačí auto nechat někde pár dní státá a je zaděláno na malér. nicméně s LPG mam celkem bohaté zkušenosti: 1. Š Favorit r.v.1993 (KO - ségra), 2. 1203 r.v. 1990 (KO - zub času), 3. Š Felicia combi 1.3 r.v. 1998 - na LPG nalítáno 280 tis. motor stále svěží i při -20°C startuje bez přidání "plynu" ale už ve službách dalšího uživatele, 4. Š Fabia 2.0 combi - s LPG najeto zatim 20tis. za 7 měs. !!!pozn.: nejsem žádnej škodafil, ale spíš realista jezdím s tím na co mám + minimalizace nákladů!! poslední měsíc silně uvažuji o koupi Forestra 2,5turbo počítám i s přestavbou na LPG. ale dostala se ke mě informace o praskání vložky 4. válce od automechanika pracujícího v bavorsku - setkal se tady s tím už někdo?
Koupili jsme jednoho Forestrika cca pred rokem - je to verze 2,5 XT Low. Dnes má najeto už skoro 60.000 km a můžu říct, že je to velice oblíbené auto. Pravda - u ženské části nefrčí, ale mužské osazenstvo se o něj spíše pere :-) - a to je nutné podotknout, že je z čeho vybírat (Máme řadu vozů - 5x Mondeo, 4x Passat, 3x Opel Vectra, 12x BMW, 7x Avensis, samozřejmě i 27x Octavií, 12x Fabií, 19x Yarisů a řadu dalších vozů po "jednom kusu". Forestera jsme původně kupovali jako auto "do každého terénu". Já osobně jsem k němu přistupoval s velkým despektem (krabice), ale jak už někdo řekl v předešlém příspevku, byl jsem velice překvapen skvělým jízdním projevem rodiného kombi, které má jízdní vlastnosti na špičce - a v této motorizaci prostě úchvatný ! motor. Dodnes na autě nebyla jediná závada - cca 10 procent km zvládnul mimo silnice, na polních i lesních cestách - necestách a troufám si říct, že auto je pořád jako nové. Klady : Špičková dynamika 0-100 za 6s u manuální převodovky, pružný flexibilní motor (mamutí zátah prakticky v celém spektru otáček), špičková 4x4, solidnost zpracování, "držák" (spolehlivost), auto typu "kam volant tam vůz", výborná výbava v ceně základního 2,5 modelu. Zápory : Menší kufr, méně místa na zadních sedadlech, při opravdu ostré až drsné jízdě velká spotřeba (17-18 /100), je vám líto trápit pěkné auto v terénu na práci:-), otázka jestli vydrží spojka, u verze s automatem pouze 4 rychlosti Já osobně mám Forestra velice rád - projev celého vozu s kombinací se Subaru 4x4 a tímto motorem je famózní. Je úsměvné občas někoho pozlobit třeba na semaforech - málo kdo čeká takového draka pod kapotou :-) Nedávno nám přibylo BMW X3 SD - to je prakticky asi jediné auto tohoto typu, které je i s dynamikou Forestera srovnatelné. Kdybych měl tato auta srovnat (ne cenovkou - Forestrové jsou za tohle BMW víc než dva), BMW má ještě trochu více jistější a sportovní vlastnosti, je ovšem méně komfortní na nekvalitní silnici, z jízdy s Foresterem má člověk více dojem z jízdy s jakoby běžným vozem, X3 ač skvělá je už více "krabicová". Jen pro zajímavost - průměrná dlouhodobá spotřeba je u našeho vozu 12,6 l / 100 km. Malý vzkaz - až uvidíte na kapotě Forestera v zadním zrcátku vzduchové sání na kapotě, jehože řidič Vás nechce ušetřit pohany, uhněte z cesty :-), protože pro měření sil musíte mít VELICE silné auto :-) Ale budtě klidní - je zvláštní, že alespoň dle mých zkušeností Forestery řídí klidnější a slušní řidiči, kteří nemusí nikomu nic dokazovat.
zdravím, přemýšlím o koupi forestra 2,5 turbo měl bych dotaz ohledně otáček motoru kolik točí otáček při 130km/h a jestli máte zkušenosti s LPG s tímto motorem.Dik
dle mých zkušeností Forestery řídí klidnější a slušní řidiči, kteří nemusí nikomu nic dokazovat???????????Takze sa im treba uhnut lebo nevedia inak obehnut druhe auto?
Ten posledni odstavec jsem nepochopil. Pohany? Nejake tezke zavodnicke komplexy?
No vypadá to, že jediný, kdo má nějaký komplex budeš ty
Lepší zvuk má už jen HTP
Buď si děláš špatnou srandu, a nebo jsi v subaru nikdy neseděl :-). Ten zvuk, to je lahoda. K výčtu dobré "motorové hudby" bych přidal ještě Golfíka 3.2 (nebo audi A3 s tím samým).
Řadový šestihrnek BMW
Nejak Vám tam nesedí převody :) Např. u trojky při 60 km/h píšete 2750 ot ale u 120 km/h už 5800 ot, správně by mělo byt 5500 ot (a nebo 2900 ot u 60 km/h..) To samé např u čtyrky při 90 km/hje psané 3250 ot ale při 180 km/h enom 6250 ot, správně by mělo byt 6500 ot (a nebo 3125 ot při 90km/h)
Subaru je parádní, a souhlasím, srdeční záležitost. Kdo se v něm nesvezl, nepochopí.Jedna věc mi ale vadí - vysoká spotřeba. A je do značné míry daná zpřevodováním. Přece jen, v dnešní době by to chtělo ekonomický 6 stupeň. Když si koupím tak drahé auto, chci s ním jezdit i dlouhé trasy.Takže (odpuste kacířskou myšlenku) - jsem zvědavý, jaký bude ten nový turbodiesel. Prý boxer. Jestli se alespoň trochu povede, a bude k tomu 6 kvalt - subaru má nastartováno k vyšším prodejům (i když uznám, verze na LPG má také něco do sebe).
Podle mě je to klasický omyl - stokrát opakovaná lež se stává...:). Spotřeba se jeví vysoká ve srovnání s předohrabem. Nezapomeň, že to auto má tři diferenciály a honí stále všechna kola. Tchánova suzuki vitara 2.0 má nachlup stejnou spotřebu jako forester. Prostě čtyřkolka bude mít vždy větší spotřebu než auto s jednou hnanou nápravou. A nepomůže ti moc ani 6. r.stupeň. Kolik asi tak žere audi quatro (s central. diffem)?:)
To je to - v audi maji vsichni (resp. drtiva vetsina) turbodiesel.6 stupen by podle mne pomohl hodne - jednoduse z principu - nizsi otacky=nizsi spotreba. Myslim, ze motor by to mel utahnout. Je myslim zname, ze kdyz zacnete forestera honit pres 120, spotreba roste exponencialne (u ostreho 2.5 se do dostat i k 25-30 litrum).Jinak ale souhlasim - vyssi spotreba jen dan za permanentni 4x4. Ale i tak si myslim, ze jsou na spotrebu lepsi motory (BMW, Porsche).Proste, subarko - to je srdecni zalezitost. Kvuli spotrebe ho asi nikdo nekoupi ...
U Audi jsem mel na mysli samozrejme benzinak (ma ho znamy) - jinak srovnani nema vyznam. Myslim, ze 6.st se zacal delat hlavne kvuli dieselum, protoze maji "mensi sirku pasma":), tedy mensi pouzitelny rozsah otacek. Ale pro vyssi rychlosti se sestka hodi v kazdem aute:), o tom neni sporu. Treba Porsche ma taky motory boxer. Myslim, ze na soucasnem stupni vyvoje benzinaku uz nejsou velke rozdily v ziznivosti - myslim ciste motory.:-) Ja si dokonce myslim, ze kdyby byl boxer napr. v oktavce:), tak by zrala min. Motory typu boxer jsou mensi, lehci, maji kratsi klikovku atd. Ale to uz zbytecne zabredame do detailu.
Otáčky jsou odezírány z otáčkoměru během jízdy, tak k chybě dojít samozřejmě může. Přesto například u trojku skutečně nebyl přesný poměr, a tak při 120 km/h ručička otáčkoměru atakovala hranici 5800 ot.
Tak příště objetujte 10 minut Vašeho života a ty rychlosti radši spočítajte ;-) A ten poměr byt přesný musí.. jedině že by tak hodně proměřoval otáčkoměr, což sa mě ale nechce zdát.
Spočítat, ale jak? Jak víte, která z odhadů je přesný? Ten spodní, nebo ten horní?Jednoduše řečeno, ty otáčkou, které u testů uvádíme jsou jen orientační. Je jasné, že pokud auto jede na 1000 rpm rychlosti 20 km/h tak na 2000 rpm pojede 40 km/h ovšem zjistit tu přesnost je poměrně složité.A ono ve finále je jedno, zda je to +-100-200 otáček mimo přesný výpočet, nebo realitu. Pokud auto točí 3900 místo 3800 je myslím zcela irelevantní a zaobírat se má smysl tak s +- 500 ot.
Jak spočítat ? Jednoduše - obvod kola vs. stálý převod vs. převod dané rychlosti vs otáčky a je to naprosto přesně :) Práca tak na 5minut. A mě odchylka 250-300 ot. přijde už vcelku velká, jestli tak přistupujete aj k ostatním údajom v testu tak potěš koště :) Pak sa spíš ptám, proč tam ty údaje vůbec uvádíte, pokud je to pro Vás moc náročné to přesně změřit, počítat, je to nepodstatný údaj. Tak než bych psal vědomě nepřesné údaje, nenapíšu radši nic. Můj názor.
Dobrý den, nevíte, jak je to s možností použít CNG v autech upravených na LPG? V západní Evropě se údajně více prosazuje CNG. Děkuji.
CNG a LPG jsu uplne jine systemy. Jinymi slovy CNG do LPG auta nedostanes. Leda vyhazet prestavbu LPG ven a udelat uplne novou prestavbu na CNG
Auto upravene na pohon LPG neni mozne "krmit" CNG. Je to kazde neco jineho. Pohon CNG u nas zatim zadne velke vyhody nema. Draha prestavba, velice malo cerpacich stanic, s timto pohonem malo zkusenosti v servisech...
Systemy nejsou kompatibilni - nadrze na CNG musi byt pevnejsi nez ty na LPG a system vstrikovani je take uplne jiny.
Není zcela pravda. Mám v autě sekvenční Tartarini Etagas je připraven i na CNG (stačí vyměnit směšovač) a samozřejmě nádrž.
mam jiz druheho forestera, (bez lpg).jezdim rocne 45 000km. mam problem, kdykoliv presednu do jineho auta, abych se nezabil.velmi rychle si zvyknete na fantasticke jizdni vlastnosti a posunete si odhad nekam, kde ostatni auta pri stejne rychlosti nasleduji setrvacnou stranu prikopu.motoricky uplne staci 2,0 motor od modelove rady 2006 - jde mnohem lepe do otacek a zrychluje na jakykoliv stupen az do maximalky 190-200 km/hod. casem se zacnete bavit pozorovanim vyjevenych majitelu bavoraku, octavek, mercedesu a ostatnich "aut", kdy se jim ztracite v zatackach ci na kluzkem povrchu.obraz plavajiciho auta za vami v zrcatku, kdy si do kazde zatacky musi nadjizdet do protismeru, aby vam alespon trochu stacil, vam zarucene odcini spotrebu kolem 10 litru.na dlouhe streky vcetne nemeckych dalnic s max. 150km/hod se da jezdit na 8,6 litru.subaru je bezpochyby srdecni zalezitost
Skus to niekedy s tym nadchadzanim zataciek , resp. prechadzanim v protismere (samozrejme, ked nejde nic oproti:-)) Komfort jazdy je daleko vacsi. Hlavne ked vezies este niekoho v zadu, tak ten to oceni daleko viac, ako ty za volantom. A nema to nic spolocne so znackou auta.
Já když za sebou mám takového závodníka amatéra, tak zpomalím, dám pravý blinkr a nechám ho, aby mě radostně předjel... když si tím někdo dělá dobře... hlavně, aby při svých hrátkách nezabil nevinné lidi.
Samozřejmě hlavně s rozumem..
Mozna se nedivi tomu, jak ti to jede, ale tomu, co jses za blazna.
Subaru ale mile, hodně rychle přilne..
S tím najížděním do zatáček, co vidíš ve zpětným zrcátku to může být i jinak - takhle se to stalo mě...Honil jsem novýho souseda, měl 323F ještě s mrkačkama a já za ním ve Focusu. Dával ji teda kouř, známe tu silnici oba dost dobře. Já si najížděl zatáčky, on předemnou jel striktně oblouky.Když jsme zastavili, hned rozjel debatu nad tím, že jsem si to musel najíždět, žeten Focus moc nesedí na silnici no a moje (dnes už) manželka se v tom probudila a říká - jé to už jsme doma?? :-))Třeba ti za tebou jen někoho vezou a najíždí si to kvůli pohodlí, co? :-)))
Je to presne ako sa pise...Skutocne si ho neviem vynachvalit...Hadam jedine co sa vytknut je vyssia spotreba, ale v pripade ze jazdim na LPG je to suma fuk resp. ked uz mate auto s takym sportovym motorom tak to nejde na to nesliapnut :) Ale za tie peniaze hadam ani neexistuje lepsie auto. Ja ho mam vo vybave ACTIVE WP a cenovo ked to porovnam s Octaviou tak ta v rovnakej vybave by stala o 100K viac.
A jak vypadá srovnání s podobným vozem? Přeci jenom Octavie je vše, jenom ne konkurent pro Forester...
Spis Octavia Scout je Foresterovi nejblizsim konkurentem. Ale v zadnem pripade ne Forestera nema.
Predpokladam, ze jsi obe auta otestoval, tak nam napis v cem konkretne nema O.Scout na Forestera?
ja mam oktavku 4x4 tdi i forestera a srovnavat mohu - oktavka ma plus: mensi spotreba, vetsi kufr; forester ma plus: zivejsi sviznejsi elastictejsi motor (lze tocit to 7500), trvaly 4x4 nahon (haldex 1 generace tezce suxx), krasny navykovy uzasny zvuk, vyrazne lepsi podvozek, vyrazne lepsi pruchod lehkym terenem ... co vsak je pro me nejvice dulezite je ZAZITEK z jizdy. oktavou jsem se rezignovane presunoval z mista A do mista B, foresterem se jedu obcas projet ciste jen tak pro radost z jizdy, pro radost z projizdeni zatacek, pro zvuku motoru, pro stabilitu podvozku atd. To je pro me nejvetsi plus, ktere vsak neni uvedeno nikde v tabulkach ani cislech, ale ktere musis sam zazit.
Ale ja se ptal na Scouta s Haldexem II ;-)
porad je to haldex !!! ano, zabira jiz po 150ms pri pootoceni o 15" blablabla viz marketingove materialy - ano je dobrej na vyjeti zasnezene/rozbahnene cesty k chate nebo z pole na silnici, ale neni to nahon urceny pro rychlou jizdu pod trvalym zaberem vsech 4 kol. krome toho stale zustava podvozek a hlavne jiny motor. Tezko popsat slovy - domluv si jizdu u dealera a projed tytez trasy scoutem FSI a pak foresterem. Zajed na sumavu do zatacek, zkus jezdit po sotoline, po bahne snehu na mokrym asfaltu a listy a trave po desti.... cokoliv ale zkus to. To co zde piseme jsou pouha slova slova slova a subjektivni nazory. Dokud to nezkusis je zbytecne o tom psat nebo porovnavat ruzna cisla v tabulkach a cist fora nebo brouzdat po webu.
No ja se projel Foresterem i OII 4x4 (FSI i TDI) a zadny velky rozdil v jizdnich vlastnostech jsem nepoznal resp. OII mi prisla dokonce lepsi. Nejsem zadny skodofkofil, ale subarufanatici dle meho nazoru jen malicko prehaneji ;)Kazdopadne Forester je fajn auto, ale dle meho nazoru ma uz sva nejlepsi leta za sebou.Btw. haldex druhe generace je dle informaci vyrobce rizen i prostrednictvim ESP tzn. neceka jen na prokluz kol, ale spina i v zatacce na zaklade informaci z ridici jednotky (ESP) = natoceni volantu, rychlost vozidla, poloha pedalu plynu, naklon ...
:-Dtak to si na velkom omyle ak si myslis ze oktavia druhej genercie s haldexom je lepsia ako forester s awd....ty sa do toho prd rozumies ja som skusal aj oktavku 4x4....ta to sa s mojim foresreroma ani nemoze rovnat!!!!!! nech zije subaru!!!!!
ja se projel oktavkou obyc, 4x4, benziny i traktory - naproti tomu forestrem, legacy, outbackem a imprezou i imprezou STI. z dalsich 4kolek treba audi, nejaky jeepy, suv s haldexy i trvaly 4x4. muzu subjektivne prohlasit ze subaru maj nejlepsi podvozky a ten 3litrovy motor u outbacka je bomba. jizda STIckem byla pro me zatim neprekonanym zazitkem - to neni auto, to je surove zvire. forester je spica auto, rozhodne o dost lepsi jizdne nez O2. je to horky favorit pro nove priblizovadlo meho otce - jezdi na chalupu kde byva v zime dost problem vyjet, neni treba prohrnuto.PS nejsem subarofil, mam doma nissana :-)
pokud nerozpoznas rozdil mezi jizdnimi vlastnostmi scoutu a forestera, tak si vyber dle tabulek, cisel, parametru nebo stupne lesklosti marketingovych materialu vyrobce vozu.
Dle informace výrobce , v inzerátech atd ... . Škoda že né také na mokré vozovce ...
Najezdil jsem relativně hodně kilometrů s verzí 2,5 XT low (model 2006). Povtrzuji vše co bylo řečeno - Forster je prostě skvělé auto. Měl jsem k němu jen pár připomínek - mohl by být o chlup větší kufr (na druhou stranu sedadla lze sklopit do naprosté roviny), scházel mi palubní počítač s dojezdem kilometrů, verze s automatem má pouze 4 rychlostní stupně, a poslední - když člověk u 2,5 litrového benzínu využíval často maximální potenciál motoru, spotřeba šla rapidně nahoru (i 15-16 l/ 100km) - to je prostě nemoc turbo motorů .. Já jsem měl dlouhodobou spotřebu cca 11.8 l/100 km. Ale pozor --- tento motor 2,5 XT umí Forestera rozhýbat (manuál) za neuvěřitelných 0-100 km/h za 6 !! vteřin ... a to je až neskutečné zrychlení. Jestli můžete svezte se s tímhle vozem - já jsem z něj byl nadšen - navíc si na SUV do lehkého terénu pouze nehraje (jako mnoho konkurentů) a mimo silnici je slušně použitelné - jako bonus dostanete jedno z nejléepe hodnoceních aut stran spolehlivosti ve své kategorii
Naprosto pravdivé informace, kdy 6 s u mého 2008 narozeného, ač modelu třetí generace s 2,0 110kw benzínem nikdy nedosáhnu, začínám svým pocitem tuto značku zařazovat do kategorie neuvěřitelných aut. Ty věci navíc z francouzského lva pomalu zapomínám a užívám si pocitu z jízdy. Každopádně jen souhlasím a dávám článku palec hore...
Přesně tak!Ja ho měl taky, manual, 2,5 turbo, fantazie, komfortní, neprovokuje.A ten zatah turba, kamaradum padala brada....co ten "kombik" umi.Jezdil jsem kolem 12 l , na permanentní pohon 4x4, 230 PS a horší aerodynamiku je to slušný.Jen mi vadí ty 4 st. v automatu a bez ESP u manualu.
NO v rámci velikosti auta, objemu motoru , turba a výkonu pokládám danou spotřebu za výbornou. Jak tu kombinovanou, tak tu sporřebu při využivání potenciálu motoru..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.