Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Vrcholná verze Subaru Forester s přeplňovaným boxerem dříve slibovala pořádně divoké svezení. Nový Forester je ale jiný: má mnohem větší, prostornější karoserii a nejsilnější motor nabízí jen v kombinaci s převodovkou CVT. Něco z DNA jeho předchůdců mu naštěstí v krvi zůstalo...
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje

První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného boxeru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné.

Kombinace mohutného nástupu síly, kterému předcházel zrovna tak mohutný turboefekt, těžiště jen o málo vyššího než u osobních aut a univerzálních pneumatik ve výsledku dávala auto s omezenou praktičností, ale úžasnou schopností řítit se okreskami a driftovat na polních cestách. Motorističtí novináři Forester XT milovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSubaru Forester modelového roku 2014 vyrostl do velikosti běžného SUV; palubní deska má původ v modelu Subaru XV

Forester se od těch dob hodně změnil. Narostl, zkulturněl, mnohem víc se blíží mainstreamové představě o kompaktním crossoveru. Dnes je na trhu čtvrtá generace, která rozhodně vypadá víc jako SUV než jako STI. Ostře tvarovaná přední část s velkými světly nemůže – a ani nechce – zamaskovat konzervativní proporce s vysokou střechou a bohatým bočním prosklením.

Mezigenerační posun Subaru Forester výborně ilustrují údaje o změnách hlavních rozměrů. Rozvor náprav narostl o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm delší, o 20 mm vyšší a o 15 mm širší. Celková délka prostoru pro cestující se prodloužila bez pěti milimetrů o deset centimetrů.

Subaru Forester v roce 2013 už zkrátka není tím malým zvýšeným kombíkem jak kdysi, ale pořádným SUV.

Palubní deska včetně přístrojového štítu, středové konzoly a informačního displeje v horní části bude neuvěřitelně povědomá všem, kdo někdy seděli v crossoveru Subaru XV. S tím ostatně nový Forester sdílí platformu, což znamená také společný podvozek, elektroinstalaci a součásti hnacího řetězce.

Všechny motory, se kterými si můžete Forester objednat, jsou ploché čtyřválce s protiběžnými písty – v tomto ohledu zůstává Subaru naprosto věrné tradici. Základ tvoří atmosféricky plněný dvoulitr o výkonu 150 koní, k dispozici je samozřejmě také Subaru Boxer Diesel s výkonem 147 koní. My jsme ale jezdili ve vrcholném provedení 2.0 XT. Na konstrukci a parametry přeplňovaného motoru se podíváme v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Čtvercový boxer; Převodovka CVT, jakou svět neviděl
  3. Motor krotký jako beránek; spojka místo diferenciálu
  4. Drobnosti, které štvou; Konečně přijatelná spotřeba
  5. Verdikt a fotogalerie
  6. Technické údaje
Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru Outback 3
Rok výroby: 2001
Stav: 193 530 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků