59
Fotogalerie

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Vrcholná verze Subaru Forester s přeplňovaným boxerem dříve slibovala pořádně divoké svezení. Nový Forester je ale jiný: má mnohem větší, prostornější karoserii a nejsilnější motor nabízí jen v kombinaci s převodovkou CVT. Něco z DNA jeho předchůdců mu naštěstí v krvi zůstalo...

Kapitoly článku:


První Forester XT byl šílený. Zástavbou přeplňovaného boxeru vytvořila automobilka Subaru ze svého crossoveru auto jako žádné jiné.

Kombinace mohutného nástupu síly, kterému předcházel zrovna tak mohutný turboefekt, těžiště jen o málo vyššího než u osobních aut a univerzálních pneumatik ve výsledku dávala auto s omezenou praktičností, ale úžasnou schopností řítit se okreskami a driftovat na polních cestách. Motorističtí novináři Forester XT milovali.

IMG_0545.jpgIMG_0509.jpgIMG_0524.jpgSubaru Forester modelového roku 2014 vyrostl do velikosti běžného SUV; palubní deska má původ v modelu Subaru XV

Forester se od těch dob hodně změnil. Narostl, zkulturněl, mnohem víc se blíží mainstreamové představě o kompaktním crossoveru. Dnes je na trhu čtvrtá generace, která rozhodně vypadá víc jako SUV než jako STI. Ostře tvarovaná přední část s velkými světly nemůže – a ani nechce – zamaskovat konzervativní proporce s vysokou střechou a bohatým bočním prosklením.

Mezigenerační posun Subaru Forester výborně ilustrují údaje o změnách hlavních rozměrů. Rozvor náprav narostl o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm delší, o 20 mm vyšší a o 15 mm širší. Celková délka prostoru pro cestující se prodloužila bez pěti milimetrů o deset centimetrů.

Subaru Forester v roce 2013 už zkrátka není tím malým zvýšeným kombíkem jak kdysi, ale pořádným SUV.

DSC_0776.JPGProhlédněte si nejlépe hodnocené fotky vozů Subaru od našich čtenářů

Palubní deska včetně přístrojového štítu, středové konzoly a informačního displeje v horní části bude neuvěřitelně povědomá všem, kdo někdy seděli v crossoveru Subaru XV. S tím ostatně nový Forester sdílí platformu, což znamená také společný podvozek, elektroinstalaci a součásti hnacího řetězce.

Všechny motory, se kterými si můžete Forester objednat, jsou ploché čtyřválce s protiběžnými písty – v tomto ohledu zůstává Subaru naprosto věrné tradici. Základ tvoří atmosféricky plněný dvoulitr o výkonu 150 koní, k dispozici je samozřejmě také Subaru Boxer Diesel s výkonem 147 koní. My jsme ale jezdili ve vrcholném provedení 2.0 XT. Na konstrukci a parametry přeplňovaného motoru se podíváme v následující kapitole.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud