Kapitoly článku:
Schopnosti v terénu a hlavně poctivý rám mají neblahý vliv na jízdu po silnici. Rexton se všemožně naklání, kolébá, prostě dává najevo, že rychlé zatáčky pro něj nejsou. No a pokud potkáte v zatáčce sérii nerovností a jedete dost rychle, Rexton prostě nezatočí. Nic na tom nezmění ani přítomnost osmiprvkové zadní nápravy. Dostupnější provedení s manuálem má klasickou tuhou nápravu. Převod řízení logicky taktéž odpovídá velikosti auta. Kdo chce rychle střídat jednu zatáčku za druhou nebo rychle manévrovat ve stísněném prostoru, ten si za chvíli na rukou uplete ukázkovou vánočku.
Samozřejmě tohle všechno berte s nadsázkou, ale realita je opravdu taková, že na silnicích řidič nesmí zapomenout na to, že sedí v off-roadu. Mohl by se totiž dost divit. Spotřeba se většinou pohybuje mezi jedenácti a dvanácti litry. Pod deset se ji moc nechce. Ale když to nikomu neřeknete, tak to také nikdo nepozná. Jakkoliv má Rexton vyhřívaná zadní sedadla nebo umí připojit telefon přes Bluetooth, na palubní počítač se jaksi zapomnělo.
Rexton umí být pohodlný, ne že ne, ale jízda odpovídá konstrukčnímu stáří auta. V dnešní době, kdy SUV typu Santa Fe nebo Sorento jsou schopna létat po okreskách v ostrém tempu a především kdy si na tento fakt už zákazníci zvykli, nelze označit jízdu s Rextonem jinak, než jako podprůměrnou. Ano, v terénu to je tank, ale v běžném provozu spíše Titanic.
Škoda té hry na SUV
Možná na to nevypadá, možná máte pocit, že se mi Rexton nelíbí, ale opak je pravdou. Tohle auto není špatné, má ale z mého pohledu jeden docela zásadní problém, kvůli kterému se o něj zákazníci prát nebudou. Rexton je off-road a vypadá, že po technické stránce i něco vydrží, ale já z něj mám pocit, že by SsangYong byl mnohem radši, kdyby to bylo obyčejné SUV. Jenže tahle hra na SUV přinesla Rextonu v podstatě vše, co mi na něm vadí.
Nepotřeboval bych kůži v interiéru, mnohem raději než nefunkční automatickou klimatizaci bych měl mechanickou, rádoby dřevo bych rovnou vyhodil a stejně tak střešní spoiler vzadu nebo prahové nášlapy. Rexton osekaný o všechny tyto zbytečnosti by nakonec byl autem, které si na nic nehraje. Byl by to jednoduchý pracant, bez zbytečné elektroniky a v neposlední řadě by také mohl mít ještě atraktivnější cenu. Tak, jak je na tom aktuálně, se tváří, že by snad chtěl ukousnout trochu z koláče prodejů v kategorii SUV, kde nemá nejmenší šanci.
Nevím, možná se v tomto mýlím. Možná i zájemci o pracovní auto chtějí rádoby dřevo na volantu, ale vzhledem k tomu, že na českém trhu svítí v případě Rextona jedna velká prodejní nula, bohatá výbava příliš netáhne. A zapomínat bychom neměli ani na jednoho možná trochu skrytého, ale o to většího strašáka. Až jednou náhodou budete chtít tohle auto prodat, musíte počítat s obrovskou ztrátou hodnoty.
Rexton může být zajímavý pro zákazníky, kteří chtějí pracanta na těžkou práci a potřebují zvládat na svých trasách těžší terén. Všichni ostatní nechť se Rextonu vyhnou. Za podobné peníze je v podstatě jakýkoliv vůz z nově příchozích SUV lepší, a to jak jízdně, tak co do prostornosti interiéru, zpracování a komfortu. A sem tam nějakou tu polní cestu také zvládnou.
Technické údaje: SsangYong Rexton W RX200 e-XDI
Rok • stupeň výbavy
2013 • Executive AT
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/16 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 998 cm3
Nejvyšší výkon
114 kW (155 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 400 až 4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
360 Nm při 1 500 až 2 800 ot/min
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 5 stupňů
Objem palivové nádrže
78 l
Hmotnost: provozní • celková
2 094 kg • 2 710 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
12,2 • 7,5 • 9,2 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 570 mm • 1 570 mm
Rozměr pneumatik
255/60 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 710 × 1 900 × 1 840 mm