Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

47 komentářů

Ernie
20. dubna • 11:09

Pan redaktor - tu fotogaleriu myslite vazne? Ten Olympus E-M1 sa bud naucte ovladat alebo aspon dodatocne vyrovnat a zosvetlovat fotografie... A tie fotky (vacsina aj po zvacseni) s rozlisenim 640x320 su vtip?

Ernie
20. dubna • 10:35

Pan redaktor, auto na obrazkoch ma 17" disky, nie 18"...nabuduce si to overte ;-)

Ladislav Fojtík
19. dubna • 11:19

To já už zase ne,už mám toho kvedlání pákou akorát dost,už jen DSG

Mrdokvas
23. března • 11:31

vle v RSu to s těma světlama vypadá celkem v poho, ale u jiných verzí je to spí*ený... přiveďte Kabaňe bude lynč! B-]

orgasmic
22. března • 13:49

Je dobré, že tu máme další objektivní test facelift Octávie :-D

Antiautomat
21. března • 12:43

Co sa tyka motorovej palety vobec, 1.8TSi je uz len vybeh, rovnako ako 1.6TDi, ktory je parametrami naozaj pozadu: drzia sa v portfoliu len zotrvacnostou.A dockame sa aj 1.4TDi, ostatne 77kW/250Nm na normalne jazdenie postaci. V kombinacii s novym DSG (co aj pride, hoci nie moja volba) bude podla mna priestranne usporne auto pre nenarocneho vodica. Len ten dizajn...takze naspat do sablonenhauzu a premalovat.

pacho
21. března • 18:26

na "oktáviju" môže aj nasrať a spravia z toho dizajnersky skvost. a "ofce" to budú kupovať

Marty Martyy
21. března • 7:51

a kolik se toho zázraku prodá? Naprosto zbytečný model. Kdo chce svezení a má peníze koupí RS, kdo chce svezení a nemá peníze, tak nekoupí ani tohle a vezme s povděkem nějakou ojetinu, např. za tyhle peníze 3-4 letého Superba 3,6 FSI 4x4 a to jiný kafe.

Leon
21. března • 7:07

... ten předek je prostě nádhera,....a "kluci z Nošovic nebudou mít co žrát"... (poz.myšleno samozřejmě ironicky),...ona ta nová grafika "budíků" to má být také nějaký posun vpřed ??,....mě z toho vychází prostě jednoduše "Kabaňova pomsta" před odchodem,....a základní verze motorizací snad nemá cenu ani komentovat :-O:-O,....snad přijde hooooodně brzy 4.generace !!

Mirek
21. března • 7:52

Musíš si počkat tři roky.

Joe Doe
20. března • 21:54

Aj nadche chyba do chripky len kusok...

skodafil
20. března • 15:46

Na 18 je mimoradne komfortni? To je dobre protoze na 17 je to uskakana koza. Na 21 to tedy musi byt svetovy etalon pohodli.

ovec
20. března • 23:32

mimořádně komfortní...pan redaktor jel předtím asi na trakaři v dešti, nebo dostal dovolenou v karibiku ABY NAPSAL CO BOLESLAV PORUČILA jinak si nedovedu vysvětlit takovej žvást. A ŽE JE TO HNUSNÝ TO TEDA JE , VYPADÁ TO JAK PIDLOVOKEJ KYKLOP...

jean
20. března • 19:51

Hej, to aj mna pobavilo. Aj na 16 je to koza nekomfortna

E15
20. března • 14:05

a co ta vnitřní světla? Jsou tam dálkové led a nebo jsou to jen falešné prázdné plastíky?

H
30. března • 23:01

přesně tak, jsou tam dálkové LED

Zero
21. března • 17:05

Tak to bylo už i u OIII před FL , že půlka lampy s xenonem je prázdná a stačila by poloviční velikost.

Gašpo
20. března • 15:10

Ono to svetlo v skutočnosti delené vobec nie je, Je to jeden kus ako predtým, len je zvonku designove predelené plastovou lištou. Takže v prípade LED slúži vnútorná časť len ako odrazná plocha.

Ernie
20. dubna • 10:48

Vnutorna cast je dialkovy svetlomet aj v pripade Full-LED, ziadna dekoracia ako v pripade predFL...

MOJE JMÉNO
20. března • 14:57

O takových nepodstatnostech jako je technická konstrukce světlometů (hlavně LED) se nikdo moc nezmiňuje. Podstatné jsou přeci výstupky pod lahví, které mi umožňují chlastat za jízdy jak je libo, protože Octávka za mne lahev otvírá skoro sama. Pak je ještě vždy potřeba zmínit velikost kufru a jeho využitelnost. Co kdyby o tom někdo nevěděl. Jo a ještě ta skvělá, bleskurychlá navigace, ke které je nově třeba vozit ŠKODA-hadr, aby šmatlanice šlo efektně utírat. No teď vážně. Opravdu nechápu, proč se nikdo z redaktorů více nezaměřil na skutečně podstatné a hlavně užitečné detaily - nikoliv jen designové. Co takhle srovnávací test svítivosti ?

Antiautomat
20. března • 13:01

Auto ma dve slabiny:
a/ dizajn (hlavne predna cast je skratka disharmonicky hnus, bez urazky).
b/ slaba prevodovka, pricom problem je o to vacsi, ze koncen disponuje podarenym (a ten naozaj podareny je) manualom, s ktorym ma motor 320Nm a to uz je poriadny rozdiel (rovnaky max.krutiaci moment ma 1.4TSi). Ostatne o suchom DSG uz bolo popisane dost a dost a vieme dobre ze je to smejd na jedno pouzitie. Dat si zbytocne skr.vit motor len preto ze sudruhovia potrebuju vybehnut staru technologiu...pani, vazne, toto s RS naozaj nic spolocne nema :-)

Sir CHerokee
20. března • 11:18

Test není úplný. Chybí tabulka srovnání technických údajů a hlavně výbava testovaného vozu s jeho cenou. Cena a její srovnání je přeci důležitým argumentem. U testu by to měla být samozřejmost.

bzzz
20. března • 12:07

No asi protoze z tabulky by bilo do oci, ze ten kousek je vlastne dooost velkyyy ;-)

Drake
20. března • 11:06

Viděl jsem ten facelift živě a můj názor, že je to ošklivé se nezměnil. Přitom čumák byl podle mě jediný, co nepotřeboval zásah... Přiblížit to na dosah RSa je ale podle mě nesmysl. Kdyby došlo na měření na okruhu, tak rozdíl v časech bude propastný a to nemluvím o verzích se samosvorem...

Petr K.
20. března • 11:02

A dozvím se už konečně, jak ta LED světla svítí? Lépe než předchozí xenony, stojí to za to platit za ně? Zatím akorát všude čtu, že bych si je měl určitě koupit, abych nevypadal jako socka...

moje jméno
13. června • 13:38

Takže se ozývám. Měl jsem tu "čest" vyzkoušet světla v noci při cestě z Německa přes Polsko do Čech, a to po dálnici i okreskách, a to za jasné noci. Výsledek? Ano, světla svítí excelentně, ale je tu ALE ! Tlumená světla svítí jen malý kus před auto (a hodně do šířky), což chápu z důvodu těch proti, ale se správně seřízenými halogeny vidím na tlumená do dálky více. Když se rozsvítí dálková, nastane jasný DEN !! ALE !! Nikdy by mne nenapadlo, jak moc protivné dokážou být všechny reflexní cedule a značky podél silnice. Představte si, že před sebou máte každou chvíli jasně svítící až oslňující desku, která je velmi nepříjemná až do chvíle než ji minete. Výsledek je takový, že tam, kde bych s halogenem vesele dálkoval, jedu s LED na tlumená a nadávám. Možná jsem v této věci zšenštilý, ale příplatek 25.000,- Kč bych si po této zkušenosti rád odpustil a peníze bych radši utratil za užitečnější doplňky.

Pekram
25. března • 6:50

LED světla bych vůbec neřešil, s autem takovéto nehodnotné značky budeš vypadat jako socka vždycky. ;-)

wcwec
20. března • 16:19

Chces-li hustokrutoprisne dat najevo, ze socka nejsi, pritlac. Neni podstatne jak sivit, ale ze na ne mas! :-D:-D:-D:-D:-D

MOJE JMÉNO
20. března • 14:50

Taky se přidávám. Nikde nic. Za dva měsíce dám vědět, až to vyzkouším ve služební Octě. Všichni řešej design, krávoviny okolo (které si koupí málokdo), ale aby někdo napsal o doplňku za 25.000,- Kč něco podstatného, to ne.

Freddka
20. března • 9:07

Jo prej k RS jen kousek.
Tak se na to podivame, co v clanku vubec neni:- manual ma 320Nm, verze 4x4 ma 320 a 6st. mokrou DSG. No a pak je tady jedna verze "nesmysl" tj. 7DSG suche spojky a tocivy moment snizeny na 250Nm. To je neskutecny nesmysl prijit o 70Nm jen kvuli tomu, ze tam VW da debilni prevodovku
- 7DSG se suchymi spojkami je ubohost a moc nevydrzi (cca 100-150tisic). Samozrejme cim silnejsi motor, tim mene vydrzi, takze tohle je nejhorsi mozna kombinace
- k RS je pry jen kousek. No jestli vam prijde rozdil 180/230K a 250/350Nm kousek, me to prijde hodne velky kus
- podvozek 1.8 TSI neni "vylepseny", naopak - je to uplne normalni podvozek s viceprvkem, to vsechny levnejsi/slabsi verze maji ochuzeny podvozek s vlecenou zadni napravou
- toto 1.8 TSI je tragedie, ktera zere olej, bezne i 1l/1000km. Samozrejme ne vsechny kusy, jen 80% z nich a proste mate sanci 1/5 ze si koupite kus, ktery je na tom lip a zere jen 2 deci na tisic. Reseni neexistuje.
- zminivane jizdni vlastnosti jsou pekny nesmysl a nenechte se zblbnout - s RS ten podvozek NELZE srovnavat

Pavel
20. března • 11:39

Když se podívám do konfigurátoru, tak i pro manuální převodovku Škoda uvádí 250Nm a pro 4x4 max 280Nm.
Je ale pravda, že 7DSG je převodovka na prd. U passatu i pola GTI platí to jak píšeš, že nezvládne více jak 250Nm, takže kvůli ní přijdeš o 70Nm.

Freddka
20. března • 19:02

Jo to je mozny ze ma jen 280Nm, mozna to je pro zmenu omezeni kvuli haldexu, ale jsem liny to hledat :)

jehoVista
20. března • 11:33

"Samozrejme cim silnejsi motor, tim mene vydrzi"
A nebude to spis zaviset na tom, jak s tim clovek jezdi? Kdyz budu jezdit jako vyrovnany, dusevne zdravy clovek, tak musi byt prevodovce jedno, jestli mam 150, nebo 300 koni.

Ijon
20. března • 15:23

Jedno to opravdu není. V tomto případě bude navíc ta už tak poměrně nešťastná suchá DSG převodovka namáhána na 100%, což není už ani teoreticky OK. Koncern přitom už do Golfa montuje novou mokrou 7-kvaltovou DSG, která umí až 340 Nm, jenže na tu si musí Octavia ještě počkat.
Nevím, jak na tom jsou aktuální 1.8TSI s karbonováním a opotřebením pístních kroužků, což vše vedlo k jízdě na mix.

čert
20. března • 14:57

Ale krouticí momemt jí jedno není.:-)

Petr
20. března • 11:01

+1

Gašpo
20. března • 8:22

Ja osobne si myslím, že ten nový čumák degraduje inak možno skvelé vylepšenia. Nevadia mi delené svetlá, vadí mi narušená logická spodná línia prechodu medzi nimi. Proste to človek s estetickým cítením vníma ako kaz, ktorý ho ruší. Až sa tie autá začnú masívnejšie objavovať po uliciach, určite si na to zvykneme a prestaneme to riešiť. Podobne ako u človeka s telesnou vadou. Prvýkrát ho vidíte, tak jeho handicap priťahuje nepríjemne vašu pozornosť. Až ho poznáte lepšie, prestanete to riešiť a už ho vnímate ako každého iného. Lenže ten človek si tú telesnú vadu "nevyrobil" zámerne. Ale škodovka áno. Tomu celkom nerozumiem tejto logike. Vypustiť auto, ktoré si skrz vzhľad hodne ľudí vobec nekúpi a hodne ich bude riešiť ako to zamaskovať, akú farbu vybrať pri ktorej to tak nekričí, priplatiť si pretože vyššie varianty to lepšie maskujú. Určite sa nájdu takí, ktorím sa to páči, vkus je čiste subjektívna záležitosť. Ale neverím že ich je vačšina.

Ladislav Fojtík
19. dubna • 11:22

ale kúpi,ozajstne kúpi,

k.ik
20. března • 9:09

facelift minulé generace se taky nepovedl, ale na prodeje to nemělo vliv

MOJE JMÉNO
20. března • 14:44

Co člověk, to názor. Octa II FL byla velmi hezká při pohledu zepředu, ale z boku to k autu vůbec nepasovalo. Zadek neměl chybu odnikud a byl hezčí než před FL.

Gašpo
20. března • 10:05

Tam šlo síce o designérsky posun smerom, ktorý sa nepáčil ani mne, ale je to rozdieľ. Mne sa nepáči ani "perzský" design BMW odchádzajúceho designéra z Libanonu. Ale patrím evidentne k menšine. Hodne ľudí kupuje autá podľa "ázijského baroka" pretože im pripadajú pekné a zujímavé, mne sa to absolútne nepáči. Tu ide vyslovene o vkus, podobne ako u ženských, každému sa viac páči iný typ.
Lenže facelift Octavie III je podľa mňa designérsky prehmat v takej miere, že to vyzerá ako kaz. Ako keď si nadšenec bez vkusu nakúpi prídavné svetlá a v doma v garáži si to "vytuní". U tohoto faceliftu som spočiatku bojoval s podozrením že je to zámer VW, aby Octavia nerástla až moc, alebo dokonca že je to nejaké technické nedopatrenie ako za socializmu, že bol designér postavený pred hotovú vec, ktorú nebol schopný riešiť inak. Musel proste nejak napasovať "hotové" svetlá. To je určite hlúposť, ale mozog sa s tým proste odmietal zmieriť.:-D

čert
20. března • 11:05

Tyhle detaily, jako světla, promáčklé víko kufru, nehezkou spáru přední kapoty, zapadlá kola ve slabších verzích, atd., neřeším.. Mně se prostě nelíbí celý tenhle styl alá rýsovací prkno.. Něco se prostě zvrtlo u faceliftu O II a od té doby mi design Škody přijde čím dál ošklivější. Čestnou výjimkou je současný Superb. Teda alespoň proti zbytku škodováckého portfolia. Takový Seat jde naopak s designem nahoru.

jj
20. března • 9:03

Odpovedel jste si sam... "priplatiť si" ;)

sokar
20. března • 8:20

Ten předek je prostě HNUS.

Josef
20. března • 20:48

I když se to snažili v rámci "prezentací" okecat, že ty "4 světla" vepředu vypadají jako Mercedes a jak je to "elegantní", objektivní pravdou je, že se to moc Škodě nepovedlo. Když nic jiné, tak by si Škoda neměla na nic hrát - buď tam dát "poctivá" pořádná 4 světla a neblafat, nebo tam nechat jen 2. Co je ale podstatné, to je realita, že přední maska není celé auto (naštěstí) a že si na to lidi časem zvyknou a budou to brát jako normálku - stejně jako v případě FL u Octavie 2.generace, kdy se "korejská" světla též všude všemožně "probírala". Za vylepšení podvozku Octavie ale zaslouží Škoda pochvalu.
Podle mého názoru je prvním "poctivým" krásným a povedeným autem Škoda je současný Superb. Všechny linie - detaily designu se Kabaňovi opravdu povedly. Stejně tak je povedená i současná Fabie. Dalo by se říci, že do třetice dobrého i zlého se dílo Kabaňovi povedlo a ta dylší též. První pokus - Rapid, parodie. Nevyváženost linií, zejména úzký interiér i vnějšek. Trošku se to podařilo vylepšit následně verzí Sportbacku. Octavie III? Též nic moc, očekával jsem více a současný FL to s těmi světly nevylepšil. Navíc pohledem z pár metrů v provozu člověk nerozezná Octavii od Rapida, ale cena, kterou zákazník zaplatí, odpovídá spíše tomu, že se jedná o na silnicích nezaměnitelný "originál" (no, možná to je důvod těch 4 světel ve předu faceliftu...)
Co se týče článku - celkem zajímavé hodnocení z pozice uživatele. Motor 1,8 TSI je opravdu příjemný a navíc už má vychytané mouchy, i když si toho někteří zdejší "diskutéři" nevšimli. Nové pístní kroužky by měly jednou provždy vyřešit problémy s vysokou spotřebou oleje a problémy s rozvody by měly být též už minulostí. Provokativní hodnocení redaktora budící dojem, že rozdíl s RS a motorem 2.0 TSI je "zanedbatelný", považuji za sdělení skutečnosti, že "fajnšmekři" stejně míří jinam a "strejdové" rozdíly se stopkami v ruce neměří, protože takovým stylem s RS (a ani s obyčejnou 1,8 TSI) stejně nejezdí a spíše ocení velký kufr a hodně místa vzadu. Naopak "fajnšmekr" místo kufru požaduje jiné "detaily" v jízdních vlastnostech, které Octavia nabídnout rozhodně nemůže, a proto ho jakékoliv "hodnocení" jakékoliv Octavie nechává chladným. Asi nezpochybnitelným argumentem je pohled do stájí soutěžních rallye týmů. Něco lze zjistit i ze "srovnávacích" testů Octavia RS a "nabušených" Golfů nebo Focusů. No a třeba taková Honda Civic R-Type je ve srovnání s Octavií RS asi zcela bez diskusí, má přitom slušný zavazadlový prostor a místo vzadu... a není o moc dražší jak ta zmíněná nejvýkonnější současná Škodovka.

janl
22. března • 11:02

Kdyby tam dali elektromotor už dávno, žádné problémy s motorem by nebyly žádné, žádný olej, žádné problémy s písty, cena servisu by nezvýšila cenu auta o 30 %...
A cena baterií by už dávno byla pod ůrovní toho rakovinovýho prdu, který má přes 1000 pohyblivých součástek, co se můžou porouchat.
A dojezd by už dávno byl 2000 km.

Josef
22. března • 19:51

Ono by úplně stačilo, kdyby v koncernu dotáhli vývoj motoru do konce před jeho uvedením do výroby. Mám obavy, že s novou 1.5 TSI to bude obdobné jako s tou 1,8 TSI (1,6 FSI, 2,0FSI, 1,2 HTP, 1,2 TSI, 1,4TSI, 2.0TDI PD s filtrem pevných částic,...atd). Jsem zvědav, jak se projeví "převratný" tříválec 1.0, který nahradil 1,2 TSI...
S tím elektromotorem by to ale koncern mohl snad zvládnout hned napoprvé, protože elektromotor je jednodušší jak pístový turbomotor. Ale ani tím si zrovna nejsem jist (stačilo, jak řešili triviální "kosti" u Fabie I a potom to museli "vylepšovat")... Koncern zkrátka rád dělá ze svých zákazníků testovací jezdce.

Doporučujeme

Články odjinud