61
Fotogalerie

Test Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4: muž mnoha tváří

Kapitoly článku:


Inteligentní řešení z Česka

Pokud jste dočetli až sem, už jste si jistě stihli udělat přibližný obrázek o tom, kdo že je zač ten sympatický vousatý chlapík z mladé Boleslavi. Nahlíženo z mého subjektivního hlediska se Škodovákům s Yetim zadařil nejsympatičtější počin za dobu partnerství se slovutným koncernem VW. Dravá moderní karoserie, na které nic nechybí ani nepřebývá ukrývala v našem případě poklad v podobě turbobenzínu 1,8, který se při trochu racionálním smýšlení kupců může stát významnou hrozbou pro dosud protěžované agregáty TDI, které nejeden český občan nakupuje už tak nějak ze zvyku - rozdíl v ceně oproti nejvýkonnější modifikaci 2,0 TDI CR činí poměrně propastných 80 000,- Kč a ještě propastnější (ovšem opačným směrem) je rozdíl v chování obou motorů.

Nekonečná variabilita interiéru se může stát zhmotnělým snem chatařů, kteří ocení velmi slušnou zdatnost škodovky v přiměřeném terénu jakož i celkovou odolnost konstrukce. Limitující faktory jízdy mimo silnici je třeba hledat především v menší světlé výšce a přeci jenom omezenějších trakčních schopnostech Haldex spojky.

Z Yetiho sálá dojem bezpečí a sebejistoty, který může ke koupi zviklat i muže, který chce svoji rodinu převážet v bytelné tvrzi na kolech, ze které je velmi dobrý výhled do všech světových stran. O čem budou zákazníci přemýšlet déle je cena auta, která osciluje ve značném rozpětí v závislosti na zvolené konfiguraci výbavy a motoru. Při zvážení reálných kvalit auta i cen konkurence se nicméně s klidným svědomím kloním k názoru, že 604 800,- Kč za testované provedení není žádný úlet.

Cena v základním provedení (Yeti 1,2 TSI 4x2 Yeti): 362 800 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Yeti 1,8 TSI 4x4 Ambition): 604 800 Kč

Test Skoda Yeti 18 TSI 4x4 02.JPG Test Skoda Yeti 18 TSI 4x4 08.JPG Test Skoda Yeti 18 TSI 4x4 26.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 798 ccm
  • Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Šestistupňová manuální převodovka
  • Pohon všech kol (Haldex)

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 200 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 10,1
    • Mimo město: 6,9
    • Kombinovaná: 8,0
  • Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 505 kg
  • Užitečná hmotnost: 545 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 223 mm
  • Šířka: 1 793 mm
  • Výška: 1 691 mm
  • Rozvor náprav: 2 578 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 410 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1760 l

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

Doporučujeme

Články odjinud