37
Fotogalerie

Test Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4: to nejlepší z Boleslavi?

Kapitoly článku:


Velký kombík jak se patří

Vlajková loď domácího automobilového lídra (rozumějte první mezi jedním...) je už v základním uspořádání karoserie velmi dobrým autem s příjemnou cenou. Tam kde sedano-liftback ztrácí kytičku lehce kontroverzním ztvárněním zadních partií, kombi sklízí body za perfektní harmonickou siluetu nepostrádající i jistý sportovní švih. Superb Combi je podle mého názoru jednoduše nejhezčím autem, které od dob kupátka 110R opouštělo brány továrny, konkrétně závodu v Kvasinách. Vůz působí na pohled skutečně majestátně a svoji důstojností si ani v nejmenším nezadá s renomovanou konkurencí.

Obrovskou devízou velké Škodovky je výtečné využití obestavěného prostoru, kterým se řadí na úplnou špičku třídy. Až megalomanský je už tradičně prostor před nohami zadních cestujících. Řadu praktických vychytávek nabízí zavazadelník, jehož velikost nikterak neutrpěla implantací pohonu zadních kol.

Jejich připřahání do tahu pomocí Haldex spojky je ze své podstaty méněcennou variantou klasického permanentního pohonu všech kol a u vozu, jakým je Škoda Superb bych si za 60 000,- Kč, které si výrobce za tento sytém oproti klasické dvoukolce žádá, raději pořídil jiné položky příplatkové výbavy. V předpokládaném přirozeném prostředí velkého křižníku přijde zadní náhon ke slovu opravdu zřídka kdy a opravdu citelný prospěch je znát jen za zhoršených trakčních podmínek na výrazně obtížném povrchu vozovky. Minusovou položkou je u škodováckého 4x4 logicky také vyšší hmotnost a s tím související mírné zhoršení spotřeby i dynamiky.

Také u provedení Combi se osvědčil moderní dvoulitrový čtyřválec common-rail, který ale u těžšího auta působí přeci jen ospalejším dojmem. U Combi lze stěží počítat s využitím ve službách státních úřadů, o to více se ale nabízí jako reprezentativní a současně velmi praktický vůz do firemních flotil, spokojení zákazníci se jistě najdou i v řadách rodin s velkými cestovními nároky.

Cena v základním provedení (Superb Combi 1,4 TSI Comfort): 594 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Superb Combi 2,0 TDI CR 4x4 Exclusive): 979 900 Kč

Test Skoda Superb Combi 20 TDI 4x4 03.jpg Test Skoda Superb Combi 20 TDI 4x4 05.jpg Test Skoda Superb Combi 20 TDI 4x4 27.jpg Test Skoda Superb Combi 20 TDI 4x4 35.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 968 ccm
  • Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 200 ot./min
  • Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
  • Palivo: Nafta

Přenos výkonu

  • Šestistupňová manuální převodovka
  • Pohon všech kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 217 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 8,4
    • Mimo město: 5,4
    • Kombinovaná: 6,5
  • Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
  • Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení
  • Rozměr pneumatik: 225/40 R18

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 669 kg
  • Užitečná hmotnost: 563 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 838 mm
  • Šířka: 1 817 mm
  • Výška: 1 510 mm
  • Rozvor náprav: 2 761 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 633 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 865 l

 

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud