Test Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4: to nejlepší z Boleslavi?

101 komentářů

ANDRÉ
16. března • 13:31

Dobrý denMám na vás dotaz co vlastníte škoda superb 4x4 s tažným zařízením Mám auto škoda superb 1 řady sedan s tažným a tahám za ním autovlek bržděný do 1 tunyChci letos kupovat Škoda Superb 4x4 combi s tažným zařízením a chtěl bych od někoho názor kdo takové vozidlo vlastní. Jestli při naložení autovozíků pomahá zadní náprava nebo jen když prohrábne kolo ?? Ať nekupují třeba zbytečně 4x4 ..Nemám ze 4x4 žádnou zkušenostPředem vám děkují

J. K.
19. května • 19:05

Teď budu trochu off topic a popíšu svoje dojmy z hodně podobnýho Superba:
V našem služebním kombi Superbu 2.0 TDI 125 kW s DSG automatem a předokolkou (ne 4x4 jako ten v článku) jsem podle cestovní knihy najezdil zatím asi 17500 km, většinou ne kratší cesty než 400 km. Musím říct, že se s ním jezdí celkem příjemně, já si zamiloval hlavně automat DSG. Nejsem žádnej závodník, takže automat mi nevadí a v koloně neznám nic lepšího. Řekl bych, že výkonově na dvoulitra nad ostatníma autama ve svý kategorii vyniká, bez problémů se s ním předjíždí i v rychlostech nad 130 km/h a pořád má navíc příjemnou spotřebu. Nádrž má objem 62l, takže se na ni dá najet i 1000 km. Vnitřní prostor je nadprůměrně velkej všude. DSG převodovka pro mně bylo příjemný překvapení - pokud se na to vyloženě nesoustředíte nebo na to nešlapete jak u nějaký dvanáctistovky, přeřazení v podstatě ani nezaregistrujete. U studenýho motoru je dost drsná spotřeba (až 24l/100km), takže na nějaký krátký cukačky po městě tenhle motor není, ale to nejspíš žádnej turbodiesel. Po zahřátí (asi 7 - 12 minut podle ročního období) ale spadne na průměrných 5,8l. Na sněhu jsem s ním vyjel všechno, i když 4x4 to není. Trochu mě zklamalo pohodlí - starej kombi dědek Mondeo 2003 mi přijde pohodlnější a přitom jistější a čitelnější na silnici a taky má i tak nějak líp vyřešený sklápění zadních sedaček. Ale to srovnávám jablka s hruškama. Pro průměrnýho kombíkáře mi přijde trochu drahej, ten spíš půjde do kombi Oktávky nebo Mondea nebo jinýho kombi maximálně za 600000 Kč. Superb není vůbec špatný auto, ale pro mě není. Je na mně drahý i velký. Mám už dva roky kombi Avensise 2008 2,2 d4d a jsem spokojenej.

garry
1. března • 8:47

Máte skvělé testy, které rád a pravidelně čtu. Jako fotografa mě trochu mrzí kvalita vašich fotografií (brutální barevná aberace na lesklých plochách, neostrost v rozích a vypálené plochy způsobené přímým vestavěným bleskem). Doporučuji koupit: kvalitní zrcadlovka dnes stojí 15 000 Kč (Nikon nebo Canon) objektiv 18 - 105 mm plus blesk s difuzérem a otočnou hlavou za 7 000 Kč (Nissin). Uvidíte ten rozdíl.

Ivan
16. srpna • 23:03

a podvozok má z golfíka?? asi jo pro cechy,ale né pro nemce pro ni má podvozek z Audi!!B-]

CJ
6. června • 18:35

Auto nemalo 18" s pneu 225/40 (ako sa to 2x chybne uvadza v teste), ale podla fotografii len 17" s pneu 225/45...

Jarda
2. května • 20:00

:-);-):-D Moc Hezké auto ale drahé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a vysoká spotřeba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zelí
20. dubna • 18:09

Tak po čipu na 240 koní a k tomu 4x4 vám za ty peníze těžko někdo nabídne. Pokud bude mít SII obvyklou spolehlivost jako má např. OII, tak to nemá tady žádnou konkurenci. Passat 4x4 s dsg se nedá bohužel čipovat..

skodovak
19. dubna • 12:07

;-)

XP3
14. dubna • 3:17

Divím se, že autor vůbec nezmínil, že kromě V6 je jen TDI 125 kW 4x4 schopno tahat přívěsy do (tušémže) 1000 kg...

TakyGogo
14. dubna • 7:41

2 tuny, ale je na to potřeba řidičák B+E :-(

XP3
14. dubna • 15:52

JDík za opravu, jsem se přepsal. ;-)

hannah
14. dubna • 21:57

B+E je potřeba na všechno nad 750kg

TakyGogo
15. dubna • 20:21

Nemáš pravdu. B+E je potřeba tam, kde souprava osobák + vlek překročí celkovou hmotností 3,5 t. Takže SUP /2,3 t/ takže 3,5 - 2,3 = 1,2 t. Takže s B můžeš tahat nebrzděný přívěs do 750 kg a brzděný do 1,2 t.

hannah
14. dubna • 7:28

He? Proboha kdes tenhle nesmysl vzal? I Oktávka má hmotnost přívěsu 1200kg

lukas
12. dubna • 22:27

A já myslel, že hluk odvalování kol na zadních sedadlech se bere u kombíku jako normální vlastnost díky tý hloupý roletce která nic neutlumí. To se divim že se tomu ještě někdo dneska diví ?

lunochod
12. dubna • 21:14

a dokonce ani tempomat s brzdným účinkem, čímž se automaticky deklasuje z pozice dálničního a luxusního vozu ...

Brouk
13. dubna • 13:35

s ctyrvalcovou briketou na pozici luxusního vozu nedosahne ani kdyby mel adaptivni okna a vyfuk. na dalnici ok, sice z toho clovek vyspoupi ohucenej a vybrnenej, ale trochu to jede.

realita bez maskovani
14. dubna • 7:39

takze S-klasse s dizlovym 4valcem luxusni vuz taky neni?

asdf
18. dubna • 21:47

neumis cist nebo mas problem s chapanim? B-]

zdenek
13. dubna • 22:06

No nevim, dneska je vetsina aut tak dobre odhlucnena, ze bez pohledu na otackomer neni poznat, zda jjde o naftak nebo benzin. Mluvim o poslechu uvnitr, ne venku.
A navic kazdemu vadi jine frekvence, nekomu nizke produkovane dieselem a nekomu vysoke produkovane benzinem. To vysvetluje i to, ze pri mereni naapr bmw 1 nebo golfu 6 je vetsi vnitrni hluk u benzinu, jen je na frekvenci, ktera je spouste lidi prijemenjsi....

tom
12. dubna • 16:33

A opět mi chybí odkládací prostor pro nápoje pro řidiče a spolujezdce v předu a vzadu!!

XYZ
12. dubna • 13:43

Dát skoro milion za škodivku, to chce asi zvláštní náturu. Zas tak špatný auto to asi nebude, ale v téhle cenové kategorii jsou i mnohem lepší hračky.

realita bez maskovani
12. dubna • 14:12

budme realisti, za ty penize se vykonejsi, prostornejsi, komfortnejsi auto s kvalitnim automatem a nejakym 4x4 systemem proste koupit neda.Da se kupit komfortnejsi - C5....
Da se koupit sportovnejsi - A4, BMW, Subaru...
Da se koupit lepsi 4x4 - Subaru, A4...Ovsem zadny z nich to neslouci do velmi solidniho a vyvazeneho balicku. A o to pak casto jde.I kdyz pravda, ne vse z vyse uvedenho se tyka verze 2,0 TDI, ale verze 3,6 V6 FSI.

Otan
13. dubna • 20:29

Dovoluji si nesouhlasit a to především s pasáží,kde tvrdíte že žádný výrobce není schopen(ty které jste uvedl dát pořádný auto)čili to dokáže jen český výrobce německých aut,to by ovšem znamenalo že škoda je nejlepší na světě.Bohužel a jistě se mnou souhlasíte-Není.A spíše bych ho řadil na opačný konec,vzhledem ke zkušenostem kolegů .Srovnávat je těžké,zřejmě jste výše uvedená auta řídil,ale tomu taky nevěřím ,protože pak by jste to nenapsal.Co se týče komlexnosti,motoru pohonu 4x4,vyváženosti ...to u mne vyhrává Subaru,velice doporučuji se povozit,budete hodně mile překvapen.4x4 od VW je pro smích.B-]

Zdenek
13. dubna • 22:03

A vy jste evidentne nepochopil, co chtel autor rici. Pokud ctu puvodni prispevek, tak pise, ze se da koupit lepsi ctyrkola, lepsi jizdni vlastnosti. A pokud je to pro vas nejdulezitejsi a berete v potaz, ze do situace, kdy dojde k vyuziti rozdilu v jizdnich vlastnostech na nasich silnicich se spousta lidi ani nedosta, pak ano. Pokud ale do komplexnosti zaradim treba i pocit za volantem, ergonomii, sedacky atd... uz to neni tak jednoznacne. A hlavne vsechno jsou subjektivni vlastnosti. Ale muzete mi vysvetlit jak to, ze kdyz v nemeckem auto/motor/sportu byly tato auta v testu, tak napr v jizde do kruhu a vyhybacim manevru mel superb vyssi rychlost nez se dostal do problemu nez subaru.
Netroufnu si hodnotit tato dve auta vedle sebe, protoze kazde miri na trosku jineho uzivatele, ale povazovat za komplexni vlastnosti auta jen typ pohonu 4x4 mi prijde hodne uzkoprse...Za sebe muzu rici, ze se mi lepe sedelo a jedilo v superbu, vsechno po ruce, umirnene, hned jsem nasel polohu v sedackach, s timto jsem mel u subaru problem. A za sebe muzu rici, ze radsi nez dat prednost projeti zatacky o 5 km rychleji si pohodlne sednu;-).
Nakonec jsem koupil mondeo;-)

realita bez maskovani
13. dubna • 23:29

je to tak, jak pisete, dotycny vyse to nepochpoil, pritom jsem to schvalne napsal jeste zvlast, aby to kazdy mohl precist a pochopit, bohuzel ani to nepomohlo

jogurt
12. dubna • 20:05

Jojo, jest to tak. Pkud někdo ještě dnes plácá jak je hloupé dát skoro milion za škodovku, nebudu ho nijak napadat, protože jediné, co mu náleží, je upřímná lítost, neb s tohohle se na rozdíl od ožralosti nevyspí.
Stejní plácalové pindali jak někdo může dát jedenapůl až tři miliony za Volkswagen. No vida, těch co tyhle peníze dali za touareg, se za pár let našlo dokonce 750 tisíc.
Naštěstí, hodnota auta se neměří plácáním žvanilů, takže je to v pohodě. Superb Combi je v pohodě taky.

homer
13. dubna • 9:57

Škodovky opravdu nejsou hezké a v tom vidím důvod proč by neměli mít současný cenovky.

realita bez maskovani
13. dubna • 16:01

takze pekny smejd muze mit cenovku a skaredy dobry ne? a kdo urcuje co je krasne a co ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
14. dubna • 11:02

Na cenovku kvalita nestačí musí odpovídat i vzhled a jestli produkty škody považuješ za něco povedeného tak za ně plať. Já ne.

realita bez maskovani
14. dubna • 13:30

mnoho lidi v diskusich rika, jak je skoda predrazena, jak jsou tu lepsi, levnejsi, vybavenejsi, luxusnejsi auta. Kdyz pak clovek kupuje, pak zjisti, ze jedno je sice vykonejsi, ale ne vybavenejsi. dalsi je vybavenejsi, ale neni levnejsi a nakonec zjisti, ze nic podobneho na trhu poradne neni.
Navic se tu porad nekdo ohani tim, jak "kdo to muze koupit, ja ne". ocividne je to uplne jedno i bez techto pozeru skoda prodava o 106, navysuje prodeje a nema o zakazniky nouzi. takze teorie o tom, jak je to hnusne, jak je to nekvalitni, jak je to predrazene nejak v realne praxi nefunguji.Naopak predokonalene a prekrasne znacky dle mnohych maji problemy s odbytem. Saab umrel, Volvo je pred funusem, Alfa zije v klinicke smrti, Seat to same. JP znacky v EU nikdy neumely prodavat a Opel by bez miliard od statu ruznymi formami nebyl uz 10 let. Skoda zije bez dotaci, prodava stovky tisic aut rocne, navysuje prodeje, navysuje trzni podily.

homer
14. dubna • 18:20

Škoda prodává o 106, navyšuje prodeje a tržní podíly? Máš alespoň představu o velikosti týhle automobilky v celosvětovym měřítku? O její pozici v technickém pokroku, designu, ekologii, bezpečnosti, sportu? Škoda se vyrábí jenom proto že náklady na pracovní sílu jsou - narozdíl od seatu, saaba,volva,alfyromeo - směšné a to jak u nás tak v Číně, Indii i Rusku. V tom je ten super kšeft přesvědčit zákazníka že cena je správná.

realita bez maskovani
14. dubna • 20:12

bavime se o trhu v ramci EU. jinak je uplne jedno jaka Skoda je a co nabizi, jedine co je rozhodujici nejsou teorie homera na netu a jeho prani, ale to, ze to zakaznici kupuji. Pokud to kupuji je to auto dobre, pekne a takove, jake chteji zakaznici aby bylo. A i schopnost prodat je soucasti znacky. A cena je zrejme dobra, kdyz se ta auta prodavaji, coz se neda rici o Alfe, saabu, volvu, seatu, opelu apod.
Nechapu, ze nekdo furt resi, jak je ta Skoda hrozna, mozna je a mozna neni. Ale zakaznici jasne ukazuji, ze neni.
Chapu, ze tu budou nekteri furt psat casto hlouposti, aby tu automobilku shodili, protoze je to in, ale maji smulu, prodavat bude.a hlavne - budme radi za to, ze Skoda existuje. Chapu, ze pro mladsi rocniky je to slozite pochopit, ale z pohledu ekonomiky CR budme za ni radi a naopak chtejme at prodava co nejvice a vyroba zustane u nas.
Ale tomuto pohledu brani omezenost nekterych lidi.

homer
15. dubna • 15:47

Co to tady pořád meleš o prodejích? V EU má škoda cca 2% trhu a když zítra zmizí a její fabriky budou montovat jinou značku nikdo si toho ani nevšimne a jede se dál. Tak se tady přestaň rozplývat nad důležitostí škody pro ekonomiku. Neznamená vůbec nic.

realita bez maskovani
15. dubna • 16:47

ty jsi zase odbornik. Skoda Auto nema na ekonomiku zadnou dulezitost. Ano, akorat zamestnava primo a neprimo v CR par desitek tisic lidi, do statniho rozpoctu dodava z dani a odvodu par desitek mld apod. ale je to zanedbatelne.Jinak v ramci evropy ma skoda podil neco kolem 4,5-5%.Ale chapu, ze kdyby nebyla, tak to ceskou ekonomiku nijak nebude trapit. Prijde o par desitek miliard prijmu, k tomu se navysi vydaje statu na hmotne zabezpeceni tech nezamestnanych, nebude tu fungovat subdodavatelsky system, ktery prinasi dalsi desitky mld. korun apod.Ty jsi vazne rozeny ekonom. Nejvetsi firma v zemi a v podstate byt nemusi.

heh
15. dubna • 20:34

jako že jiná fabrika na auta, která by zastoupila místo po škodovce v ČR není jo ? :)) si děláš prdel ne ?:))

realita bez maskovani
16. dubna • 8:44

Koukni se na podniky, co se u nas zavrely, ktere zamestnavaly tisice a desitky tisic lidi, pak je zavreli a nasli se novi investori. Kolik z nich je na tom lepe, nez predtim?Mozna by to nekdo kopupil a mozna ne. Tezko rici, ale i Nosovicky zavod, ktery vyrabi polovinu toho, co Skoda, ma cca 8x mene lidi, takze pokud by zde nastoupily ryze montazni fabriky nejake teoreticke automobilky. Proste tu je Skoda, ktera vyrabi auta, co se prodavaji, co zamestnava desitky tisic lidi apod. Toto je realita, ne nejake prazdne reci o tom, jak by tu byl nekdo jiny. Nebyl a ukazuje se to na kazdem kroku, jak by to dopadlo (poldi, skoda holding, vitkovice, zelezarenske a strojirenske firmy...).Mne spise udivuje ten chtic, aby se Skode nedarilo. Ta neschopnost ocenit, ze ji tu mame. Mi jsou jeji vyrobky putna, ja si je kupovat nebudu, ale jak rikam - vice takovych firem u nas. Ale koukam, ze nejaky pocit menecenosti a zavisti je dulezitejsi.

homer
16. dubna • 9:53

Nehraj na sociální noty - jsme celý západní evropě za blbce který makaj za čtvrtinu jejich mzdy (v nejlepšim případě) ale životní náklady maj stejný (v nejlepšim případě).
Jestliže zaměstnavatel u nás má stejný náklady a zisky jako za hranicema ale platí zaměstnancům zlomek odpovídající mzdy, k ničemu to nevede - to sis možná za posledních 20 let všimnul.

realita bez maskovani
16. dubna • 11:04

mi jsou socialni noty uplne u ****, ale jsem realista. cemu vadi skoda u nas? tedy mimo par diskutujicich, kteri to nedokazou stravit. Jsme montazni stat, mame to, co si lidi ovoli ve volbach. To je odraz naseho naroda jako celku, tedy tebe, stejne jako mne.Proste budme radi, ze tu Skoda je, ze vyrabi a prodava. Pokud s tim mas problem, je to tvuj boj. Pokud si neumis vydelat penize, taky je to tvuj boj a pokud mas problem s tim, ze nekde berou vice nez ty, opet je to tvuj boj.Naopak mam pocit, z toho co tu pises, ze bojujes se silnou zavisti "oni si vydelavaji vice nez my" a nebo "radeji at zkrachuji, hlavne at tu nejsou".Mozna mas ale lepsi napady, jak zajistit lidem praci, resp. nejaky tajny recept, jak k nam prijde 1000 firem, budou platit jako v Nemecku a bude nam hej a dobre. Jenze jak tak koukam, jenom reci co?

homer
20. dubna • 13:30

jéžíši to jsem si naběh, já ti vysvětluju význam Škody a postavení Česka na týhle planetě a ty pořád dokola ať jsme rádi co máme, že je to tak dobře, že jsme si to zvolili, nezávidˇme,
stejně nic lepšího nevymyslíme atd.
Ty jsi ta ovce která se bojí i kritizovat, napomínáš druhý a nazýváš to realita. Přesně kvůli tobě to tady takhle vypadá.

zdeněk
21. dubna • 10:13

Homere, po přečtení tvých příspěvků jsem nucen konstatovat, že jsi nebetyčný hlupák. Ale nejhorší pro tebe na tom je to, že ty zřejmě nikdy nedokážeš pochopit, proč...

Booster13
14. dubna • 0:02

urcuje to zakaznik platenim.

realita bez maskovani
14. dubna • 7:40

vazne mate za to, ze si lidi kupuji pouze to, co se jim libi? ja bych spise rekl, ze se kouknou na konto, zjisti, ze je to bida a jdou koupit "jednookeho mezi slepymi".
navic skoda se kupuje, prodavaji co vyrobi, takze asi to bude krasavice. Proda 10x tolik co "krasna Alfa" 400x tolik co Ferrari.. holt krasavice to musi byt :)

Booster13
30. dubna • 9:46

No jo, samozrejme pravda. Ludia si kupuju to co sa im paci v ramci stavu uctu a penazenky :) a za predpokladu podobnej vybavy za danu cenu.

Ralf
12. dubna • 12:58

Neměl by mít takhle náhodou spíše boční nárazníky a elektronický zobrazovač zdviženého prostředníčku?

Chatumbabub
12. dubna • 9:07

"... vábnička na méně náročné zákazníky nebo třeba taxikáře."proc zrovna taxikare ? :)

Dusan
12. dubna • 11:55

Protoze klasicka PD TDI jsou jejich zamilovanou motorizaci. Jednak i ve mestech jezdi za pomerne rozumne penize a hlavne oproti silnejsim dieselum jsou mnohem spolehlivejsi. Vykon taxikar nepotrebuje a na vibrace si holt musi zvyknout.

karlos89
12. dubna • 11:54

Levnější, starší motor s jednodušší údržbou a především nižší spotřebou... sice taxikář do dvou let z toho chrochtání ohluchne, ale ušetří :-D

jaroslavek
12. dubna • 9:03

tyhle testy na ar, to jsou dzouky. ale sranda nejsou samotny testy, ale radoby vtipnost autoru. takze autore, ja se ti smeju, protoze jsi k smichu :-D ps: ale musim uznat, ze v tomto testu to zase takova sranda neni, casto byvaji jeste smesnejsi

CyberVic
12. dubna • 1:55

...a jeste me napada, ze na narustu hmotnosti zrejme nemela zasadni podil karoserie, ale spis system pohonu 4x4 ...:-)

zaq
12. dubna • 0:20

:-/

Cybervic
12. dubna • 0:12

...myslim, ze na zvyseni spotreby oproti drive testovanemu sedanu mel spis podil pohon 4x4, nez narust hmotnosti o cca 70kg...:-) :-) :-)

tt
12. dubna • 1:27

zas to chlapec zabil s tym ze 4x4 bude skor na obtiaz lebo ho pouzijem len par krat v roku. Ako taku hovadinu moze napisat niekto kto testuje auta. Auto s pohonom vsetkych kolies mam a vyuzivam ho denne aj na suchu.
Mimochodom nikdy by som si nemyslel ze budem chciet skodofku ale toto kombi v 3.6 fsi 4x4 si asi kupim ked predam terajsie auto.

Peer
21. dubna • 8:39

A naco ti je na suchej ceste 4x4? Si zavodnik? Ak ano tak v pohode.. Ale jked 4x4 tak jedine staly pohon a nie tieto sunty pripojitene. Skus si predstavit tu situaciu ze ides v zime do tiahlej zakruty pod plynom nejakych tych 80-90 km/h a zrazu sa dostanes na lad kde predne pneu stratia adheziu a zapne ti zadne.. Potom budes rad za kazdy airbag a za vsetky ESP aostatne sracky aby si bol kome iba mesiac.. Toto je realita, realny pribeh ktory sa stal znamemu na octavke 4x4 a teraz je treti mesiac doma na PN-ke.. Keby mu nezoplo zadne kola tak nahle tak je stastny a beha si po svete..

Flavio
21. dubna • 15:36

Nezlob se na mě, ale tohle je typický případ nepřiznání si vlastní chyby, tím pádem se vše svede na techniku. U nehody, zejména za nepřiznivých klimatických podmínek, je tolik proměnných faktorů, že říct, že za tohle může zrovna Haldex je neobhajitelné. Takže, vyřiď známému, ať příště používá při řízení více hlavu, nebo si to příště zopakuje i se stálým 4x4.

peer
21. dubna • 20:05

Nepriznanie si vlastnej chyby nad cim? Precital si si co som napisal? To sa moze stat ako tebe tak aj mne. Tu nejde o jazdne schopnosti ale o logicky princip pripojitelneho pohonu a co sa ti realne moze stat ci pojdes 40 alebo 90. Je to uplne jedno lebo sa ti to proste stane a otoci ta! Premyslaj , potom pis.. Technika tu zradila a preto ked 4kolku tak jedine permanentnu.

Jura
14. dubna • 20:00

Když si vezmeš, že za 4x4 zaplatíš o bratru 60 tisíc víc, tak se nedivím, že autor píše, že ho použiješ jen párkrát do roka a že se vlastně nevyplatí. Ano, za 60 tisíc, se běžnému občanu prostě nevyplatí (pokud nebydlíš na horách nebo nevozíš denně vajíčka do Užhorodu). Radši bych za těch 60 táců to auto pořádně vybavil, nebo je propálil v palivu...

MF
12. dubna • 8:58

Presne. Aj airbagy su blbost. Ved sa vyuziju maximalne raz a to len zlomok sekundy. Tiez mam 4x4 a rozdiel oproti dvojkolke je znacny a to aj na suchu.

tt
12. dubna • 9:41

lenze ten rozdiel pochopi len ten kto naozaj ma alebo mal stvorkolku. Take dristy typu sak na co vyuzijem to len par dni v zime ked mozno napadne snech uz ani nemozem pocuvat. A zvlast ti co si kupuji TDicka a chipuju a na predku maju 400Nm a to auto sa pri plnom plyne ani nepohne alebo ubera vykon tak na polovicu len preto ze nema sancu to preniest na cestu. Nebodaj este naprsi tak to uz vobec. Je super ked mozem vypalit z kriovatky ked potrebujem ci je sucho alebo mokro stale s plnym zaberom a hlavne bezpecne. Je skoro jedno ci je to permanentny nahon alebo pripajatelny. Prave v takychto situaciach je potrebny.

mikes
13. dubna • 19:02

OMG, pro zrychleni z 0 na 50kmh od semaforu je ctyrkolka fakt naprosto nezbytna... B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tt
14. dubna • 14:03

presne tak, konecne to niekto velmi inteligentny pochopil. Presne o tom tu vsetci piseme, ze 4x4 je najviac potrebna na semafore do rychlosti 50km/h. Preto ma aj Bugatti Veyron 4x4 aby sa mohlo pohnut na semafore, inak bez sance. Fanfary, postupujes do druheho kola. :-D

realita bez maskovani
12. dubna • 9:58

jen dodám, že před současnou AWD jsem měl 300 koňovou predokolku a nikdy jsem nemel problem s jezdenim a kdyz slo do tuheho, tak byla stejne rychla jako ta awd.proste nutnost awd povetsinou striktne vyzaduji ridicska polena, co svou neschopnost maskuji za nemoznost prenosu vykonu pres jednu napravu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
12. dubna • 19:55

300 koní na přední nápravě a bez problémů !!!! Možná nějakej klobouk, který to lechtá na 10-15%. Jinak i v létě problémů s trakcí habaděj.
V zemích (letos i v čr), kde je zima 5 měsíců v roce je 4x4 opodstatněná volba.
Samozřejmě odboráři, kteří na zimu špalkujou a největší hrdinství je výjezd pro vánoční nákup do tesca, ti samozřejmě 4x4 neužijou. Kdo jezdí celý rok ten ho využije na 100%.

realita bez maskovani
12. dubna • 22:15

jaky klobouk zase? nevyhoda predniho nahonu s timto vykonem se realne projevuje tak do 40 kmh, pak uz s eto pri kvalitnim nastaveni podvozku a pouziti kvalitnich pneu temer neprojevuje. samozrejme se snizujici se adhezi predni nahon ztraci, ale zase ze by to nebylo pouzitelne to vubec ne. ostatne to dokazuje fakt, ze na okruzich nemaji 4x4 na suchu vuic predokolkam o stejnem vykonu sanci. samo sjedeme na sotolinu a je to jine.

Zelí
15. dubna • 21:20

Předohrab za deště protočí kola i ve 120kmh a při výkonu 100hp. Je to fyzika, příteli.

mrazik
16. dubna • 15:06

Ano na rovine, do kopce, z kopce, v zatacce, proste vsude. To vite 100 koni je straaaaasne moc.
O muj boze

Zelí
13. dubna • 8:01

Tak na okruhu je položen špičkový asfalt a jsou tam stálé adhezní podmínky. Nevyskytují se tam v podstatě žádné úseky s prudkým stoupáním, je to jízda na placce. Neřeší se otázka průjezdnosti a průchodnosti. Čili požadavky jsou velmi úzké. Auto do běžného provozu je vystaveno daleko, daleko širším nárokům. A tomu 4x4 vyhoví úplně nejlíp. Poradí si téměř se všemi situacemi se kterými se v běžném celoročním provozu můžeš setkat.
Poslat do běžného provozu auto s 300hp na přední nápravě může jen idiot. Samozřejmě je to lepší varianta než koncepce žigul s 300hp na zadní nápravě. Tam je to na kriminál.

realita bez maskovani
13. dubna • 8:50

nesouhlasím. výko není žádný problém. problém je maximálně řidič. a pro neschopného je 300 koní stejně nebezpečných ve FWD jako v AWD. Naopak díky určité pocitové jistotě AWD může takový řidič jezdit rychleji s AWD, což může mít horší následky. Proste 300 koní na předku, pokud o nich řidič ví a chová se dle toho, není žádný problém.

tt
13. dubna • 13:32

no a o com som tu cely cas pisal??? presne o tom ... do 40km/hpodme do extremu, ok zastavis v krizovatke, odbacas na hlavnu a ups nevsimol si si nachipovaneho zavodnika s passatom kombi s leddiodami ako sa vali na teba, dupnes plny aby si to ako tak stihol a z 300 koni je tak max polovica lebo to auto to neprenesie a hlavne ked mas odlahcene kedno kolo pri odbacani. Takze toto vidim ako hlavny prinos stvorkoly aj na suchu, skratka bezpecnost, to je vsetko. Jasne ze ked prepisknes zakrutu aj so 4x4 ides von, to je uz vec odhadu ale prave v takychto rychlych manevroch sa to hodi. Nebavmi sa uz vobec o vyuzity na mokrej vozovke a snehu to ani nema cenu komentovat tam je to jasne. A napriklad ja mam haldex takze az pri preklze kolies sa zapoji ale je to tak rychlo ze prave uz viackrat ma vytiahol s pruseru prave o akom som pisal. Inak na dialnici idem len s prednym a v pohode ale ako zaciti neistotu tak pripaja a je to vidiet.

realita bez maskovani
13. dubna • 16:03

bydlim v menste, najezdim 3-6tkm mesicne po meste, po okreskach apod. mel jsem jak jsem psal vykonou predokolku, mam full time awd. pravda, bylo par okamziku, kdy pri najezdu na hlavni bych ocenil vice pohanenych kol. Ovsem takove situace zaznamenavam tak 1x rocne +- autobus. To je jako s tim snehem co napadne najednou. Taky prijde realny prinos na par okamziku a pak to clovek taha 360 dnu tak nejak zbytecne.Proste ja nepopiram vyhodnost AWD, ta tu je. Ale i bez toho se da v klidu zit a to i s vykonem 200-300 koni. A uprimne receno, i 200 koni je velky nadstandard toho, co jezdi na ceskych silnicich.

tt
13. dubna • 16:49

tak to je pravda aj 200k je niekedy aj moc pri dnesnych zapchach a psychopatidkych soferoch co v zakrute pridavaju a na rovine brzdia ked nic pred nimi nejde... Aj to s tym obcasnym vyuzitim, alebo lepsie povedanym maximalnym vyuzitym je obcas ale uz len to vedomie ze je tam ked potrebujem ma hreje

tt
12. dubna • 10:54

pobavil som sa, ked som mal carreru mal som zadokolku s 34O konmi a prenos vykonu bol super. Len este musim poznamenat ze sirka pneu bola 285. Ja hovorim o dnesnych tdickach ktore maju vysoky vykon len na predku a o beznych soferoch ktori vedia vela krat prd o jazdeni ale hlavne ze maju ty jo passáta v dechtu alebo ty kokos novu RS octavku najlepsie tu v tdi a v manuale aby bol pocit sportovej zadny dokonaly. No a tak o tom hovorim, naprsi a z krizovatky sa nepohnem poriadne, alebo na mokrej vozovke to prepisknem a s tazkym naftovym predkom si to suniem do protismeru a potom su titulky ze vodic octavie z nevysvetlitelnych pricin vosiel do protismeru... o tom hovorim ty poleno...
a preto hovorim o 4x4

zdeněk
21. dubna • 9:50

Pokud to při rozjezdu "přepískneš" tak, že vlítneš do protisměru, a proto potřebuješ na rozjezdy 4x4, tak to musíš být za volantem opravdu mimořádný lempl, to se na mě nezlob...

Honza
12. dubna • 15:13

Kdyz s Haldexem prezenes najezdovou rychlost do zatacky a budes tam moc rychle (treba na exitu z dalnice), tak pujdes po tecne stejne ven jako s predokolkou....Vyhodu Haldexu vidim hlavne v nezahrabani se na blate a snehu pri rozjezdech a vyjezdech do kopcu, coz se muze u 1.7t auta hodit.

Alterovo Ego
12. dubna • 11:57

Jak vás tak čtu, tak se docela divím, že křižovatky nejsou plné aut, co se nemůžou rozjet, protože nemají 4x4. To jsou takové "zasvěcené" plky, až to hezký není.
Nehledě na to, že zadohrab položí každou čtyřkolu. :-P

karlos89
12. dubna • 12:01

Mercedes s 4maticem má standardně náhon na zadek a v případě potřeby si připojí i přední nápravu... Fakt by mě hodně zajímalo, jakou má oproti němu standardní zadokolka výhodu :-DJinak já jsem všema deseti pro pohon všech čtyř. Už ta jistota, že se člověk dostane z čerstvě zapadaného parkoviště, že se nesekne v zimě v kopci kvůli pár nablblým kamioňákům... to stojí za to. Proč pohánět jen jednu nápravu, když můžu dvě?

Alterovo Ego
12. dubna • 12:25

Obávám se že 4matic není permanentní 4x4, které se tu snaží někteří kázat coby slovo boží.
Když porovnám svoje okruhové zkušenosti s permanentní čtyřkolkou a svým bramborovým zadohrabem, tak v zatáčkách jsem mnohem rychlejší. Přece jenom kontrolovaný smyk je se zadokolkou rychlejší jak se čtyřkolkou. Čtyřkola sice vystartuje rychleji, ale v nájezdu hodně ztrácí.
Pokud budu porovnávat na klasické ježdění naše služební předokolky se šéfovou čtyřkolkou, tak v běžném životě jsem se se služebákem v celoročním ježdění vyhrabal ze všeho. A kdybych chtěl čtyřkolu na české silnice do běžného života, tak maximálně jako Offroad. Ale to jsme už úplně někde jinde. :-)

Sutrak
14. dubna • 14:18

Odkdy je prujezd zatackou rychlejsi v kontrolovanem smyku se zadohrabem nez se ctyrkolkou? A mel jsi na mysli, ze i ctyrkolka jede v kontrolovanem smyku?

jogurt
12. dubna • 20:08

A na tuhle chujovinu jste soudruzi přišli jak? Mercedes 4matic je trvalý 4x4 s centrálním planetovým diferenciálem, u některých verzí bez uzávěry, u jiných s mechanickou uzávěrou. Takže v podstatě obkružuje základní systém Subaru s planetovým centrálem s uzávěrou v podobě viskospojky z obou stran, z té horší i z té lepší.

realita bez maskovani
12. dubna • 22:13

no to neni zdaleka tak jak pisete, tech 4maticu je vicero. Od 3 uzamykatelnych diferaku s redukci (Gecko) pres elektronicky rizeny pripojitelny system cecko, ecko...

mabosk
13. dubna • 18:16

4-matic v aktualnych modeloch je vzdy fulltime.

realita bez maskovani
14. dubna • 13:33

no ono je to s 4maticem komplikovanejsi. neni to mimo terenich modelu klasicky full time s mezinapravovym samosvorem, coz vyrazne degraduje schopnosti systemu. Nema zdaleka ty schopnosti co modely s centralnim samosvorem (alfa, audi, subaru), anopak systemem pohonu a funkcnosti se to blizi spise x-drive. Ono pribrzdovani kol pres brdy v pripade prokluzu funguje pekne hlavne na papire, bohuzel v praxi se to dost chova jako pripojitelne systemy. Proste dle meho je to skoda, vymluvy na to, ze toto reseni je komfortnejsi je blbost, mozna levnejsi, ale ze by byly auta se stredovym samosvorem mene komfortni? to bych nerekl. Pravda u starsich torsenu to neni uplne ono, alednes je to necitelne.

realita s maskováním
14. dubna • 21:55

realita bez maskování tu ten svůj blud asi bude šířit donekonečna. Hej ty moulo, všechny 4matic jsou fulltime s centrálním diferenciálem. Liší se jen způsobem uzávěrky, případně její absencí. Žádný x-drive, haldex ani nic jiného připojitelného MB nedodává.

realita bez maskovani
15. dubna • 11:33

panove nemate pravdu. otevreny stredovy diferak je proste dira a je to jako kdyz ma nekdo predokolku s EDS a resi, ze s tim udela stejny zazrak jako ten, co ma treba haldex. neudela. Omezeni, ktere toto reseni prinasi je zasadni a velke. jakykoli adhezni problem to resi slozite a pribrzdovanim kol, coz je silne neefetkivni. ve finale 4matic s otevrenymi diferaky pri jen trochu horsich podminkan zvlada situaci hure, jak haldexy apod. jedna naprava stoji a druha se protaci. neni to jako u jinych, ze umi protocit kolo na kazde neparave, proste brzdy to neumi natolik pridusit, aby to protocilo napr. zadni zadizene kola, kdyz predek je ve zvduchu.ano, pro ty, co jezdi silnice, sem tam se dostane na snih je to na pohodu. ale staci se blbe dostat do prikopy jednim kolem do vzduchu a auto se nehne.neco jsem se s novym Ceckem a 4matikem nablbli letos v zime.

mabosk
15. dubna • 12:46

Nehnevaj sa tak tymto si sa uplne diskvalifikoval. 4matic je schopny preniest vykon aj ked ma trakciu len jedno koleso. Na nete bolo jedno pekne video ked ML preslo strmym stupanim aj ked malo 3 kolesa na valcoch (bohuzial domena www.whnet.com kde to bolo uz nefuguje)

realita bez maskovani
15. dubna • 13:51

takze super. ty se kouknes na youtube (nebo shodou okolnosti neexistujici web) a vis, ja s tim najezdil mraky kilometru, zkusil si to v realne praxi a nic. Jak rikam - soucasne cecko, jedno predni kolo ve vzduchu uplne, druhe na lede na hrane prikopy. zadek to nedal, pribrzdovalo, ale proste auto se nehlo ani za mak. tot realita.
Navic systemy C,E,S funguji jinak, nez M, G, GL.Takze uprimne i kdyz vim, ze s mercedesy jezdis dost a dlouho, mel jsi ML a mel jsi eSko, tak proste nemas v tomto pravdu. klasicke osobaky toho moc nezvladnou. Za ML nebudu hovorit, s tim jsem to nezkousel, ale stale to je jenom o pribrzdovanim celisti aut. Neco jako EBS u predokolky.

mabosk
15. dubna • 15:18

To video bolo len ukazka pre neveriaceho tomasa, skusensti som s fungovanim som popisal v minulom prispevku (vyjazd kopca so zladovatelym povrchom).
Dalej 4matic funguje na rovnakom pricipe u C, E, S, M, GL, R (u G dam bokom tam je to komplikovanejsie), rozdiely su len kozmeticke a v nastaveni elektroniky. U M a GL mozu mat aj uzavierky.
Ak som pochopil tvoju prihodu s priekopou spravne tak sa zadne kolesa (aj predne kolesa) tocili len s autom nepohli, co skor vyzera na to ze nemali dostatok trakcie (co mi prijde logicke kedze auto je na bruchu a zadok vyrazne odlahceny a predne koleso je na lade) a nie ze system nefungoval.

realita bez maskovani
15. dubna • 15:57

ne, priklad chapes spatne. zadni kola byla zatizeny proste stala napevno. prave predni bylo v prikope, leve predni bylo na hrane prikopy a protacelo se chvilemi. zadek stal. auto nebylo na bruchu, resp. lehce se dotykalo,ale nijak zasande. zadni kola se neprotocily ani jedno.u torsenu mi v situaci, kdy sem mel obe kola predni ve vzduchu zadni mely snahu se protaceti.takze nedelej zavery na saptnem vyhodnoceni. proste proc delat z neceho ne uplne dokonaleho vec dokolalou? proste to, ze tam maji diferak a neni samosvorny je naprosta kravina. kdyz uz ho tam davam, tak tam dam to, co opravdu a dobre funguje. samo, ze i s otevreny mse da jezdit, proc taky ne, ale smankote, stoji to stejne a prinese to vice, tak cemu to tam vadi?spise mne udivuje, ze proste tvras na tom, jak to staci. ono ve finale staci mit i predokolku, ze. proste pokud to vezmeme tak, ze "je to lepsi jak dratem do oka" pak ano souhlasim, je to dobry system. ale horsi, jako system se samosvornym stredovym. Funkcnost diky otevrenosti a tom, ze jedine zaverky funguji an bazi pribrzdovani kol je stejna, jako ucinnost preodkolky s EBS. proste ty meze jsou krute potlaceny vuci mechanickemu reseni. A na tom nezmenis nic.Navic ten MB furt vyzaduje pro funkci uzaverky mit zapnutou elektroniku. Coz pokud bys realne navstivil i neco jineho nez asfalt rychle pochopil, ze ve velmi spatnych podminkach je nesmyslne.

mabosk
15. dubna • 17:03

Ok, tak so to nespravne pochopil. Je to vasa skusenost, ja mam inu ( a nie som jediny: www.youtube.com ... ).4matic bez uzavierok neni vhodny do tazkeho terenu rovnako ako akykolvek iny system bez uzavierok. Navstev mimo asfalt som mal dost (aj ked ziaden HC teren) a elektronika ani 4matic ma nijako neobmedzoval (limity boli skor vo mne a pneu).A kedze sa mi doteraz ziadneho technickeho ani teoretickeho vysvetlania preco je 4matic horsi ako system so samosvornym centr. diff. nedostalo, tak by som to uzavrel s tym ze je to tak lebo to tvrdi uzivatel "realita bez maskovani"

realita bez maskovani
16. dubna • 8:50

proc ten "ukrivdeny" ton. ja uz zde asi 3x psal o tom, v cem je otevreny diferencial, kde je zaverka nahrazovana pribrzdovanim kol brzdami horsi, nez samosvorny. Samosvorny funguje porad, nezavisle na elektronice.
Elektronika motoru ma napr. nadrazeno to, ze motor nesmi zdechnout, takze pokud EBS pribzrudje kola, aby se omezil prenost momentu an protacejicim kole a poslal se na ty, co se neprotaci, a dochazi ke stavu, kdy jsou kola silne zatizena a brzdove celisti by musely to kolo temer uplne zastavit, kde hrozi zdechnuti mtooru, tak elektronika to proste nedovoli a nepribrzdi tu celist tak moc, takze se nedosahne potrebne svornosti. U samosvorneho stredoveho diferaku do toho motor nema co kecat, takze ta svornost se tam projevi i za cenu zdechnuti motoru, coz v pripade prokluzu na hranici zdechnuti motoru, spolu se spojkou a plynem, muze prines vysledek lepsi.
Ono si spise polozme otazku - pokud je otevreny diferencial s tim, ze svornost se nahrazuje pribrzdovanim kol celistmi stejne dobry, jako samosvorny diferencial, proc se toto reseni nepouziva v offroadech, nebo ve sportovnich autech, kde kdyz pomineme XDS od seatu a zajdeme se kouknout na M3, Ferrai. Subaru apod. - proc tam jsou vsude samosvory mechanicke, ci viskozni, ale to je principem to stejne a nejsou tam tyto otevrene diferaky?Proste pripada mi to jako hadka, ze haldex zvladne to same a je stejne dobry jako fulltime. Neni, ma omezeni, ktere full time nema, ma veci, ktere full time nema a ma provozni chovani, ktere fulltime nema.A u otevreneho diferaku je to same. Proste to je jako u predokolky. Zkuste si sednou treba do mazdy3 MPS, jedno kolo na led a druhe na asfalt. Zkuste to same s Leonem Cupra. Jeden ma mechanicky a druhy elektronicky samosvor. Rozdil brutalni.

mabosk
14. dubna • 21:40

Co si predstavujete pod takym vyraznym degradovanim schopnosti systemu? A v com konkretne je horsie ako torsen?
V praxi s tym mam najlepsie skusenosti tak by ma to teda zaujmalo.

realita bez maskovani
14. dubna • 22:03

nejde o konkretne torsen, jde o otevreny stredovy diferak vs. samosvorny stredovy diferak. Mas to uplne to same, jako u auta s jednou pohanenou napravou co ma a nema samosvor. U samosvorneho stredu jde o to, ze system reaguje okamzite, definovane. realna praxe...- u samosvorneho stredu ti hrave hrabe v nouzi jedno predni a jedno zadni kolo.
- u otevreneho stredu ne. tam v pripade ze hrave jedna naprava, tak se pribrzudji brzdami protacejici se kola a tim se ma zajistit prenos momentu dozadu. coz ma samozrjeme mnohem vetsi omezeni a navic, nelze plne deaktivovat elektronicke systemy, coz je docela negativni napr. pri jizde v hlubsim snehuTen system s otevrenym stredem je proste lepsi nez nic, ale svym zpusobem je jeste horsi, nez haldex apod. protoze spojka umi sepnout vice, rychleji a s mensimi ztratamy zivotnosti a omezenimi. Kdyz s tim otevrenym stredem, kde se o svornost staraji brzdy najedes do horsi situace a potrebujes moment dostat na napravu s adhezi, bzdy za chvili odrovnas a ucinek se snizuje.
Dobre to funguje napr. na jinem auta s jinym systemem a to Grand Vitare. Ta pouziva misto zadniho samosvoru otevreny diferak a o svornost se staraji brzdy. Kdyz najedes do terenu, tak to za chvili v pripade potreby odvaris. Byt tam mechanicky samosvor, muzes nechat kola protacet dva dny a nic se nedeje.Proste stredovy samosvor dokaze presunout moment na spravnou napravu lepe, efektivneji s mesnim omezenim. Pro bezne jezdeni je to prast jak uhod, ale pokud prijde na nouzi, coz je stav, kdy se 4x4 nejvice projevuje, neni to zrovna nejlepsi reseni.Nic vic v tom neni. Proste kdyz uz mam auto, kde dam stredovy diferak, taham sebou 100 kilo navic, priju o 10% vykonu diky ztratam apod. tak tam ten samosvor proste dam, ziskam tim mnohem vice.

mabosk
15. dubna • 10:15

Jedine v com suhlasim je ze 4matic v zakladnom prevedeni (bez uzavierok) neni vhodny do tazkeho terenu (prave kvoli RELATIVNE rychlemu opotrebovaniu brzd). V normalnych podmienkach (lad, sneh, mokro) je vsak plne funkncy aj dlhodobo (osobne vyskusane niekolko krat) a nikdy som nepozoroval ani prehrievanie ani nadmerne opotrebovanie brzd. Taktiez so v praxi nespozoroval ziadne nevyhody oproti torsen. V praxi vsak oproti x-drive (X3) ten system fungoval vyrazne lepsie (na sirsisch gumach a s vacsou vahou) som bol schopny vyjst zladovately kopec tam kde X3 nebola (uznavam ze to mohlo byt sposobene aj rozdielom zimnych gum ale obe auta ich mali std. znackove).

Vana666
15. dubna • 6:52

realita: určitě souhlasím že samosvor je výrazně lepší než otevřený+brzdy (EDS)ovšem u otevřeného+EDS taky hrabe vždycky jen jedno kolo na nápravě. A při dlouhém prokluzu můžeš samosvor zničit taky - samosvor brzdí rozdíl otáček třením, takže v něm vzniká ztrátové teplo i když míň než v brzdách. Tvoje představa o dvou dnech protáčení kol je optimistická.a elektronické systémy (ESP, ASR) jdou u otevřeného+EDS taky deaktivovat všechny. EDS se může přitom nechat nebo v nouzi vypnout taky, proč by to nešlo ? Vypnout elektroniku je větší problém u připojitelných systémů, ty jsou na elektronice závislé ještě víc

hannah
13. dubna • 20:58

Realita a Hannah si nejen pletou značky, ale mají guláš i v technice. Plácat nesmysly je koukám v česku moderní.

Pan Kája
12. dubna • 11:16

Obávám se, že ti, o kterých píšete, v tom protisměru nebo mimo silnici skončí i s náhonem 4x4. Ale možná až ve vyšší rychlosti a na křižovatkách budou mít jistě rychlejší a plynulejší zrychlení za mokra, ale...
Jinak, ani já nepopírám výhody obou poháněných náprav. Především v zimě a za mokra.

tt
12. dubna • 11:50

jojo,ale aj zasucha. Napriklad ked vychadzas z hlavnej cesty a odbacas, potrebujes skratka rychlo vystartovat, jedine co sa stane je ze sa odlahci jedno koleso a to hrabe a trakcia je polovicna. Stvorkola zabere a vystrelis, no a hlavne o tom hovorim ak hovorim o suchu, o mokru a snehu ani nehovorme

Jenyk
15. dubna • 18:55

Dobrá somarina....prokluzující kola jsem viděl naposledy u mladého idiota s nějakým starým Suzuki, kterého evidentně omrzela spojka. Dnešní průměrná auta potřebují na to, aby proklouzla, mimořádně brutální zacházení (i kvůli nízkému kruoticímu monentu převažujíícíh nafťáků v nízkých otáčkách). Nebo to poleno.

Alterovo Ego
12. dubna • 12:00

Myslíte ty elektronické čtyřkolky, co měly takovou drobnou chybu, že když jim prokluzovalo jedno kolo, tak je elektronika vypla celý? :-D

realita bez maskovani
12. dubna • 11:04

urcite se shodneme na tom, ze vetsina aut jsou predokolky. a vidite lidi jezdi, na dalnicich prasi TDI/JTD/HDI o sto sest, na okreskach taky apod. takze ono to zase nebude tak horke.4x4 je ok, jsou situace, kdy je extremne prinosny a jsou sitauce, kdy je prinos nulovy. myslet si, ze stejne nedotaciva 4x4 neco zasadniho zmeni je mylne.

realita bez maskovani
12. dubna • 9:41

mam full time asymetricke AWD, vykon vetsi jak uvadeny superb, byt ne extremne. Nicmene v cem mi to awd na suchu prinasi vyhodu? nejsem zavodnik, na semaforech nesprintuji, zatacky projizdim stejnym tempem jako s minulou predokolkou a nemam pocit lepsich prujezdu apod.mam az to, ze ta vyhodnost se projevi ne u beznych ridicu, ale u tech, co to maji sanci vyuzit a u tech, kteri o tom chteji psat, aby byli zajimavi. Ja nesnizuji vyznam awd, jine auto bych uz taky nechtel, prinasi mi radu vyhod, ale u ridicu jezdic dle pravidel, kteri si nehoni triko v kazde zatacce je awd pri beznem zivot dost k nicemu. Ano, v desti parada, vyjete koleje parada, snih o tom ani nemluvim apod. ale v beznem zivote kor na suchu prinos blizky nule.a to uz nemluvim o systemech ala haldex, xdrive apod. ktere funguji az tehdky, kdy uz to clovek ani nepotrebuje. asi jako by airbag bouchnul, az by auto po nehode zastavilo.

Doporučujeme

Články odjinud