Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

70 komentářů

ivan
20. prosince • 10:33

tento portál by sa mal premenopvať na Volkswagen skoda autorevue,a v popise
reklamný portál pre VW Skoda...B-]

Karel
19. prosince • 15:56

"jak jsme všichni u Superbu zvyklí, nadprůměrné množství místa"Myslíte nadprůměrné místo pro kolena vzadu? Všude jinde je podprůměrné a pro kolena vzadu je to jedno, když se tam vyšší člověk neposadí (díky opravdu málu místa na hlavu). Nějak tedy nechápu, co přesně znamená to "bezkonkurenční" v nadpisu...Mimo toho, je zábavné číst hodnocení bez srovnávání s jakoukoliv konkurencí... Ve třídě, do které se Superb snaží zapadat, jsou věci jako jeho sedadla, šířka interiéru, kvalita některých materiálů, ale i takové věci jako použité tlumiče, ramena, nebo motory těžko akceptovatelné, pokud vůbec. A před vychvalováním šestiválce, postavte si ho v reálu proti papírově obdobně výkonné konkurenci z Německa, nebo třeba Švédska a sledujte, co se bude dít... jednoduše na papíře a bez srovnání šestiválcový Superb vyvolává dojem, že je o dost rychlejší, než je ve skutečnosti a dost českých dálničních pseudo-závodníků pak jen smutně bouchá do volantu.

Antiautomat
20. prosince • 10:05

Ktore z ci uz byvaleho alebo cinskeho Volva ma 0-100 pod 6s ako trebars passat CC?
A vobec, ktora ta konkurencia ma taky motor? Mozno MB so svojim triapollitrom. Toho motora je skoda, predstavte si ze s nepodarenym DSGckom ide passat CC porovnatelne s 335i, teda aspon po rovine...Problemom tradicne pri koncerne je na h.vno prevodovka a zastavba do nafuknuteho golfa (superb). Do tejto kasne to skratka nepasuje.

ernie
19. prosince • 9:35

Auto na obrazkoch ma pneu 225/45 R17, nie 205/55 R16...

Twin
18. prosince • 13:06

V lete som mal moznost porovnat Superb sedan pred FL 2.0 TDI 125kW Elegance s manualom a Accord Type S 180 DTEC po FL, oba na 18" kolesach. SII ma jednoznacne navrch kufrom, moznostou DSG a 4x4. Toto Honda neponuka. V danej konfiguracii "so silnym dieselom" a manualom je vsak Accord ovela lepsim a soferskejsim autom. Acco posobi pruznejsie, DTEC bezi hladsie a tichsie ako TDI, Acco na 18 je pohodlnejsi a lepsie tlmi. V zakrutach je Superb v porovnani s Accordom tazkopadny a nedotacavy jazvecik. Tym ze je to dlhy sedano-liftback, karoseria je menej tuha, hluk viac rezonuje. Acco je pocitovo kvalitnejsie postaveny, lepsie odhlucneny. Vzadu ma SII kratke sedaky, aj preto ten megapriestor na kolena, Acco ma sirsi interier, pododlne kresla, menej miesta na kolena. Prevodovka v Acco ma kratke presne drahy, krasne to tam cvaka. V SII su drahy dlhsie, a ma vacsiu volu v kulise.
Celkovo na mna Acco posobil ako auto na urovni nemeckej premie, Superb ako prerastena Octavia :-/

3MPS
18. prosince • 16:30

Je to tak, Accord je hodně dobré auto, co se týká jízdních vlastností. Když jsem o něm na jaře uvažoval, tak jsem - téměř rozhodnut - navštívil dýlera - ovšem ouha. S tou kvalitou provedení to není až tak růžové. Kde Accord vyloženě ztrácí proti Superbu, je antikorozní ochrana, zejména je třeba se podívat na konstrukci zadních lemů. Zatímco Superb má lemy bez ohybu, kde se může hromadit zimní bordel, tak Accord má ohyby. Kde má SUperb dokonalé oplastování, tak Accord nemá skoro nic. Ochrana prahů u Supa II je sice proti I horší (asi se už muselo šetřit), ale Accord je na tom ještě hůře. Toliko zvenku. A nyní otevřeme kapotu: pravda, můj kandidát byl 2 roky starý, ale aby v motorovém prostoru byl kdejaký šroub olezlý od rzi, to na svých dvu Oktávkách a jednom Superbu 2,5TDI, které jsem vlastbnil před lety, to fakt nepamatuji. Kdejaký krycí plech kolem výfukových svodů, jak liška. Hliníkové díly povrchově masivně zoxidované. Jelikož jsemse domníval, že tento kus Accorda zřejmě ležel na dně Vltavy nebo Slapské přehrady, nechal jsem si předvést jiný vůz, také z roku 2011. A budete se divit, věrná kopie. Že by dva vozy této značky byly náhoda, se mi věřit prostě nechce.K samotnému Superbu II - můj názor je ten, že ať bude SII procházet jakýmkoliv faceliftem, tak to je předem prohraná bitva - boční linie/proporce kastel jsou prostě hnusné, obrovská boční hmota, k tomu utopená kola, ne, tohle dostal kdysi elegantní Si za trest. To nová Oktávka II(ta letošní), je opravud hezká, to se jí upřít nedá. A člověl by měl jezdit v takovém autě, které je nejen na výši po technciké stránce, ale musí být i ke koukání. Ještě, že existuje verze kombi, na ni se dáaspoň trochu dívat.A co se týká jízdy, tak SII proti SI je dalko horší, co se týká komfortu cestování. Mluvím o sedadlech. Zatímco v SI přední sedadla měla vysoký opěrák, dlouhá sedák, výborné bočnice, to vše u SII chybí. O zadním posezu raději nemluvím, to je prostě zcela jiná-horší-liga proti SI.
V SII jsem dokázal doma sednout ráno v 6 hodin a večer v 7 jsem vyskočil křepce v Magentě (asi 30km za Milánem, kam jsem jezdil pracovat) a to bez bolesti zad a kyčle. Tohle už v SII není.
Čím novější, tím horší. To samé platí o Oktávce. OII (FL) byla mizerná, záda z ní bolela, ale aspoň mě netlačily ty debilní bočnice do stehen, jako u OII/III. Nechápu, proč je bopčnce tak blbě useknutí v místě, kde by naopak měla maximálně podporovat vedení nohou a ne do nich tlačit. To samé dělá SUperb II. Děkuji, ale za ty peníze je SUpII velmi předražený a dovedu z fleku vyjmenovat X aut za stejnou a nbeo i nižší cenu, která nabídnout větší pohodlí za jízdy.

Antiautomat
19. prosince • 9:33

Tak to mi hovorite priamo z duse, sedi vec, na 1oo%.
So Superbom I. som najazdil par tisic km (a div sa svete obycajna 1.9 TDi 74kW) a bol som spokojny. Po meste to bolo neohrabane, ale vonku velmi pohodlne auto, ten motor z toho raketu nespravil ale ked sa to uz rozbehlo, 130-140 kmh, tempomat, pohodicka, klud, dalo sa s tym ist aj na kraj sveta...Navyse prijemna spotreba. Proste dobre velke auto na pohodlne vozenie a bez vyhrad, malo to nieco do seba.

:)
18. prosince • 12:59

Konečne to nemá ten hnusný zadok s tými svetlami... to sa mi fakt nikdy nepáčilo...

R
21. prosince • 22:50

a mi se prave zadek toho predchoziho modelu moc libil. hlavne proto, ze byl originalni

Karamba
18. prosince • 12:03

Spotřeba je opravdu tragická. Kdyby konečně nasadili velice dobrý 3.0TDI, nemusel by se motor trápit a kombinaci by jezdil za 7 litrů.

Antiautomat
19. prosince • 9:21

...nie som si isty ci by ho ten podvozok uniesol, aj s tou tazkou prevodovkou...Idealny je do tohoto auta dvojliter, ci uz diesel alebo benzin. Ten 3.6 je uz predsa dost prerasteny, aj ked mat sestvalec v aute je radost sama osebe, ten pocit nic nenahradi.

Petr
18. prosince • 13:02

Motor se dá dost načipovat, nepomůže spotřebě zvýšení výkonnu?

Karamba
18. prosince • 13:46

Z 3.0TDI se dá taky dostat i 350 koní...ale asi se bavíme o továrních hodnotách a spotřebě možná tak o litr..

Petr
18. prosince • 14:34

osobně nechci nic s naftou (jan kdybych měl SUV, tak bych o tom uvažoval), přoč bych měl chtít naftu, jezdím na LPG a ušetřím na každách 100 km 200 korun oproti naftě a benzínu, není co řešit

Revan_21
18. prosince • 14:44

Problem je s přestavbou TSI motoru na LPG. Klasický system vtřikování před ventil témeř nefunguje. Už je system nový... specialně pro TSI... ale přestavba stojí cca 60k.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
18. prosince • 15:32

přiznám, se, že me to znělo jako úplná blbost, tak jsem zavolal svému plynaři a potvrdil si, že to je úplmá bobost, zde vám udělají zásatvbu TSI na plyn za 30 táců: http://www.fedorauto.cz/index.php...
jak jste přišel na tšch 60 tisíc, máte nějaký odkaz...

Revan_21
18. prosince • 18:09

Odkaz který jste my poslal právě ukazuje KLASICKY system pro motory se vstřikováním do sání. To je ale pro motory s přímím vstřikováním velice špatná volba... Proč? Musí se tam dělat přívstřik benzínu kvuli chlazení ben. vstřikovačum, aby nedošlo k jejich zapečení... Vlastně jedete na obě paliva zároven

Revan_21
18. prosince • 20:18

omg:D omlouvám se:D má to být "který jste mi poslal" :D

Petr
18. prosince • 21:26

to neřešte :-)

Revan_21
18. prosince • 18:07

Jedná o oplně nový system Prins (myslim že se to tak píše). Jdo oto že se to nedělá klasickým zpusobem že se do saní navrtají trysky a jsou zam zvlašt vstrikovace na benzin a LPG.
Nahradí se tam klasické benzínové čerpadlo za čerpadlo upravené které umí jak benzín tak LPG... pro vstřik LPG se používají stavající benzínové vstřikovače. Je tam taky uprevaná nádrž která obsahuje čerpadlo které tlačí plyn dopředu. Nechci podcenovat vašeho plynaře... je možné že otom neví. Jinak se jedná o Holandský systém. Pokusím se to najít na netu.

Revan_21
18. prosince • 18:11

Zde jsem vám našel odkaz na system.
http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax...

Petr
18. prosince • 20:25

Cena je tam uvedena 31 900,-, tak kde jste vzal těch 60 tisíc?

Pro Petr
22. července • 22:17

Prins určitě nebude stát 31 900,- , tak nemel sra.ky.

Revan_21
18. prosince • 20:40

Má informace je když ten system byl uplně novej, je možné že už to kleslo... ale nezdá se mi že by to kleslo na polovinu

Petr
18. prosince • 21:25

co se vám nezdá na vlastním odkazu, každopádně zástavby 4V se pohybují okolo 30 tisíc i ty nejšpičkovější jako je BRC: http://www.neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG/3143.html...
ceny paliva o 20 korun nižší, nechápu jak někdo může jezdit na naftu (až na SUV a tam se dá také montovat LPG /přimíchávání k naftě při spalování cyklu/)

Revan_21
18. prosince • 23:14

Ovšem! Zástavba klasické "MPI" motoru. Motor TSI je věc uplně jiná... Ten odkaz byl jen kvuli malému popisu a tomu schámatu konkrétní cena tam nikde přímo tohoto systemu napsaná není... Já měl tu informaci přímo ze školení tohoto systemu.
No já docela jo. Osobně jezím OI 1.8T 110kw na LPG spotřeba kolem 7L/100km což je slušné...
A muj otec má octavii II 1.9tdi 77kw... a když se to přepočítalo na kč/km tak u něj to vycházelo jen o malinko víc... Takže zaleží hodně na danem naftáku... jsou i naftaky ktere žerou při normálních výkonech 6l...

Petr
19. prosince • 11:48

ná každý touží po Ochcávce 77 kW PD (ani i když to byli snad nejlepší nafty co Škodaovka používala)

Petr
19. prosince • 11:52

dodatek: a započítal váš tatínek to co za naftu Škodě zaplatil navíc, Škoda si účtuje 60 000,- většina lidí si ani nedokáže spočítat, že s jejich nájezdem by se jim vyplatil benzín natož LPG

Revan_21
19. prosince • 12:07

A ikdyby ho nové koupil, s jeho ročním nájezdem kolem 30 000km by se mu to vrátilo za cca rok a půl

Petr
19. prosince • 12:19

schválně jak jste k tomu výpočtu došli

Revan_21
19. prosince • 13:10

Spočítal jsem si mojí kombinovanou spotřebu benzínu, a jeho kombinovanou nafty a nafta byla asi na 60% toho co já s benzínem... Při ročním nájezdu to vyšlo něco přes rok a pul

Petr
19. prosince • 17:38

jste schopen napsat konkrétní čísla

Revan_21
19. prosince • 18:14

Tedy dobrá... porovnávám to s mojí benzínovou octavkou. Spotřebu jsem zaokrouhlil na celá čísla.
Kombinovanou spotřebu TDI má 5l/100km při ročním nájezdu 30000km (vzal jsem pruměrné ceny paliv) je to 54750kč.
Kombinovaná spotřeba mého motoru je kolem 8l/100km a to při stejném ročním nájezdu je to 86640kč.
to je rozdíl 31890kč... Trošku jsem se předtim přepočítal... máme to necelé dva roky.
Za necelé dva roky se by se mu při koupi nového auta... vrátil příplatek za naftáka.

Petr
19. prosince • 18:24

To má být propočet návratnosti LPG?

Revan_21
19. prosince • 19:43

vzhledem k tem hodnotám je jasné že ne. Když ten benzín zredukujete na nějakých 55%

Petr
20. prosince • 13:36

od začátku kecáte nesmysly (zástavba LPG pro TSI stojí 60 000) a teď si ještě hrajeta na chytrého, to je tedy síla, takže si to spočtěme, nenapsal jste jak ojetou Ochcávku váš otec kupoval, ale dejme tomu kompromisně, že na stejnou ojetou naftu zaplatil určitě minimálně o 30 táců více naž za co by sehnal benzín, to je cena zástavby LPG a i když vezmu vaše hodnoty (s benzínem by jistě váš otec jezdil za míň), tak jízda na LPG znamená na 30 000 km ročně uspořených 10 000,-, takže co stále třepete o návratnosti skoro za dva roky, návratnost okamžitá a úspora ročně min 10 táců/rok a auto s LPG se dá prodat váhodněji než čistý benzín (a pokud má Ochcávku ještě z doby kdy byli atmosférické benzíny, tak si k tomu přičtěte ještě nižší náklady na serivs)

Revan_21
19. prosince • 12:04

Auto nekupoval nové... Říkal jsem to jenom na porovnání

Petr
19. prosince • 12:17

A není snad nafta dražší než benzín i jako jetá?

Revan_21
19. prosince • 13:08

Spíš záleží co si vyberete

Petr
19. prosince • 17:40

co to zase melete, bavíme se o Ochcávce 77 kW

Revan_21
19. prosince • 17:58

špatně jste mě pochopil:D mluvil jsem o určitem kusu... A vzhledem ktomu že naftovejch octavek je nejvic... tak obsahujou všechny možné cenové kategorie.

Petr
19. prosince • 18:10

bože už raději nic nepište :-O

Radek
21. května • 23:09

Petre, jediny kdo tu placa kraviny jste Vy.
1. Prins Direct LiquiMax je jak uvedl chtrejsi kolega vyse specialni system vstrikovani kapalne faze pres benzinove vstrikovace. Coz je vhodne pro TSI, ale ne vsechny TSI jsou podporovany. Cena v roce 2014 je necelych 60k (LPG Frystak)
2. Ano, normalni sekvencni vstrikovani stoji cca 30k dle vyrobce atd. LPG prasata to dokazou namontovat na TSI ale aby se neznicily benzinove vstrikovace, vsitrikuje se pri jizde na LPG i benzin, jednoduse receno. Tim je zajisteno minimalni chlazeni, ale ekonomika jde trosku do rite, protoze to proste porad zere benzin, pomalu ale zere. Takze sekvence nejlepe do klasickeho 1.6 ( a nebo do vasi prazdne kedlubny)
3. Zbytek nebudu komentovat, protoze ty vase kydy jsou na facku, naucte se chovat, zjistovat si informace a argumentovat

Petr
18. prosince • 11:40

natažený Golf za 800 000,-, tvrdý, hlučný, nepohodlný, ten kdo se sveze v daleko menším MB C už by se nikde do tohoto střepu nechtěl vracet, raději MB C než Superb

Standa
18. prosince • 11:37

Povedený automobil. Navíc má klasické střešní okno místo panoramatického. Bohužel nevím proč si člověk v této položce nemůže vybrat podle toho, co by se mu líbilo více.

mattias
23. prosince • 0:18

Ono se muze vice libit obycejne nez panoramaticke? :-)

Choroš
18. prosince • 10:29

Nechci se hádat a působit jako kverulant. Ale zrovna pohodlí a odhlučnění nejsou nejsilnější stránky Superbu ve srovnání s konkurencí (Mondeo, Passat, C5, P508). Když zkusíte bezprostředně přesednout, uvidíte, že v tomhle ohledu je Superb ze jmenovaných nejslabší. Ano, Octavie III je na tom ještě o poznání hůř, ale ona je na tom z hlediska komfortu a odhlučnění bohužel nevalně i v rámci nižší střední. Na druhou stranu se mi docela líbí, jak Superb s ohledem na svou velikost ochoten zatáčet.

Tom
18. prosince • 10:49

tak s francouzema bych i souhlasil.. Passat se mi jeví více méně podobný, ale Mondeo je na tom podle mého, pokud jde o pohodlí mnohem hůře.

sir
18. prosince • 13:51

..tak to si snim asi nejel :D Mondeo co se tyce pohodli celkove je na spici..ve srovnani zminovanych konkurentu.Btw...vzdy me rozesmeji srovnavacky typu Oktavka vs Mondeo...nebo Oktavka vs Passat...jak probehlo nekolikrat v Autotipu....i Oktavka vs Mercedes C.....a nikdo ten nebetycny rozdil v komfortu nezminuje...pritom je to des a hruza.

Choroš
18. prosince • 17:59

Ano, je to přesně tak. Testeři si těchto "detailů" často nevšímají. Viz nedávno text Octávky RS na auto.cz, kde pronesli cosi o vyžilém Mondeu. Škoda, že si tamní recenzent nevšimli převahy Mondea v komfortu, odhlučnění, prostoru, jízdních vlastnostech, kvalitě interiéru... A to není nic proti Octávce. Prostě jiná třída.

Zelí
19. prosince • 14:56

Já chápu, že když někdo vlastní mondeo, tak je z něho celý dojatý. Konečně má to, cosi vysnil ... viz věta " převahy Mondea v komfortu, odhlučnění, prostoru, jízdních vlastnostech, kvalitě interiéru".... hlavně si to vsugerovat a pak je všechno pravda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mattias
23. prosince • 0:17

zrejme majitel Octavie, ktery nemohl priplatit na Mondeo? Nemam ani jedno s obojim sem jel a minula Octavia nebyla vubec spatna, ale nezlobte se, Mondeo je opravdu vyssi trida. A to naschval mluvim o minule Octavii, protoze nedavno jsem mel moznost jezdit novou Octavii a ta se OPRAVDU nepovedla. Vyborny interier, krasny zevnejsek, ale ten komfort? A zvuky od zadni napravy (na prazskych silnich) - hruza! Minula generace Focuse je naprosto jinde, natoz Mondeo. Opravdu des a hruza :( Podle razu od kol v interieru jsem mel dojem ze jedu s 10 let starym autem s najetyma 200tis km a ne s naprosto novym modelem auta..

sergeant
18. prosince • 15:28

Skús sa previezť v C5 s hydroactive a zistíš, ako sa šeredne mýliš ;-)

.
18. prosince • 7:48

U tohoto auta si nedovedu představit nic jiného než automatickou převodovku. Na co je mě všemožné pohodlí, když musím stále řadit.

cabmanxx
18. prosince • 21:58

Přesně tak. Mimo město je to jedno protože ta 1.8 jede stejně pořád na šestku a ve městě je automat nesrovnatelně pohodlnější.

homer
18. prosince • 13:32

stačí ta raketa za dvouhmotu ještě lepit za vysypané dsg

Antiautomat
18. prosince • 9:06

To je jednoduche. Niekto radit totiz CHCE. Inak povedane, existuje skupina vodicov, ktori radsej JAZDIA namiesto toho aby sa pasivne VOZILI. Navyse s mensim rizikom neskorsich problemov (teda pokial to s tou vecou tam vpravo dolu a dvoma pedalmi vieme, ze). Mna napriklad bavi ked to mam 'zmaknute' tak ze mi tie rychlosti padaju presne na otacky, ci uz hore alebo dolu, trebars aj o dva tri stupne ak treba s nulovym preklzom na spojke - to chce samozrejme trochu cviku a motor, ktory nalezite reaguje (co je u niektorych eko-zmrd.nych motorov dnes coraz vzacnejsie). Menej je niekedy viac, naucte sa to a budete sa bavit a na nejake prapitome DSGcko si ani nespomeniete.

Tom
18. prosince • 9:36

z čeho usuzujete že neumí/me řadit... např. já na cestách preferuju pohodlí a komfort

jájo
18. prosince • 9:57

no mě článek spíše přijde jako velké klišé... motor 1,8 tsi jede dobře ale je vhodný spíš pro někoho kdo moc nenajezdí a kdo jezdí hodně v klidu. reálná spotřeba kolem 10L a při kotli 20L je prostě moc. tím se nevylučuje že na okresce se s ním v klidu dá i za 7....osobně ale nevidím důvod proč ne diesel 125Kw - a to jsem spíš benzínovej, servisní nároky jsou totiž podobný. a že superb není na řezání zatáček? proč? ukazuje se, že superb je právě i na rychlou jízdu výbornej, dobře vyváženej, převídatelnej a podle řady mejch kolegů i líp jezdí než passat...na zatáčky to samo není 3ka bavorák, ale za ty prachy? a breky kolem automatu? v roce 2013?....

Antiautomat
18. prosince • 12:33

To ze ten motor dvakrat podareny nie je je znama vec a stale netusim naco ho tam drzia (asi kvoli tomu ze maju nasekanych x-tisic prevodoviek). Jednasestka TSi (ale podarena) by bola ovela vhodnejsia. A ano, v tomto smere je ten diesel vhodnejsi (ale predrazeny).

prndek
18. prosince • 10:04

To má takovou spotřebu? Za 10 jezdí táta s 3,6...minule na dálku jsem s ním jel a v průměru 100km/h ukazoval počítač 9,2l. Škoda že ten motor ruší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PetrSY
18. prosince • 11:31

Je to velká škoda, šesti hrnek nic nenahradí...

Tom
18. prosince • 9:02

taky myslím, že manuál patří dnes už jen do "sportovního náčiní" a to už dnes taky neplatí 100%.
navíc myslím že 90% odmítačů automatu s moderním automatem nikdy nejezdilo a při nákupu auta je to jen otázka peněz a možná strachu do budoucna ze servisu.
Neznám nikoho kdo si pořídil automat a chtěl by se vrátit ke kvrdlání pákou... věk 30+ (takže žádný důchod)

.
18. prosince • 15:19

já mám právě tohoto Superba model elegance, TSi 118kw s automatickou převodovkou a musím říct, že si nedovedu představit řadit. Pokud chci jet sportovně, dám si režim sport a v klídečku se soustředím na jízdu. Doteď jsem měl jen manuální převodovky a od teď mě přijde, že manuální převodovky patří do minulého století. Navíc s automatem můžu řadit manuálně "nahoru dolů", ale kdo by to proboha dělal? právě naopak, lituji ty "chudáky" s manuálem.

LOL
18. prosince • 19:56

každý soudruh má jiné chutě. S automaty mám naježděno spoustu km, vím oč jde. Nicméně sám bych si automat nikdy nepořídil, mně baví kvedlat s fofrklackem a šlapat na spojku.

Revan_21
18. prosince • 20:17

po dlouhé době s tebou musím souhlasit :D

Standa
18. prosince • 11:40

Tady nikdo netvrdí, že moderní automaty jsou vyloženě špatné. Ale prostě jsou lidé, kteří z nejrůznějších příčin preferují klasickou převodovku. Ať už z důvodu skutečně nižší spotřeby, jednodušší údržby a v neposlední řadě se mnozí řídí heslem co nemám v autě to se mi nemůže pokazit. Ono opravy automatických převodovek nepatří k nejlevnějším... navíc i s manuálem se dá jezdit tak, že ani nepoznáte, že měníte rychlosti.

mattias
23. prosince • 0:11

Asi stale nemluvite o dnesnich automatech, protoze vetsina modernich automatu ma nizsi spotrebu nez manual..

LOL
18. prosince • 8:53

:-D
vyjedu za obec, trochu přidám na čtverku ceres, hodím tam za šest a jedu až po značku další obce.. (tedy když si neužívám samotné jízdy, do které patří i řazení). Když se nebavím samotnou jízdou, tak řazení ani nevnímám, dělám to podvědomě.Všechno to je otázka dostatečně výkonného motoru, pak už řazení při běžné "plavbě" (např. když vezu rodinu) je celkem nepodstatné, na šestku se dá jet od 80-90km/h do dvou set.

Jouza
18. prosince • 10:06

Pokud ma stejnou prevodovku jako OII 1,8, tak na 4 lze take jet 200 :)

Doporučujeme

Články odjinud