Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

Škoda Superb není v úplně ideální pozici. Nová Octavia narostla, dostala řadu nových systémů a celkově se přiblížila letitému Superbu na dostřel. Facelift tak byl vyloženou nutností, nicméně jeho rozsah jasně naznačuje, že aktuální Superb na trhu moc dlouho nezůstane.

Modernizovaný Superb už nějaký ten pátek jezdí po veřejných komunikacích. Jak se říká, opakování je matka moudrosti. Určitě tedy neuškodí stručné připomenutí toho, co poslední facelift změnil. Kdo čekal revoluci, ten se zřejmě dočká až s příchodem nové generace. Poslední modernizace upravila design, na záď přidala „kubistické“ trojúhelníky, objevily se nové vzory litých kol. To je plus mínus vše. Novinky v technice? Žádné nejsou.

Škoda | První svezení | Škoda Superb

Superbu facelift prospěl. Je stylovější a úspornější

Jednoduše řečeno, současný Superb je v důchodu, dožívá. Svědčí o tom mimo jiné nezměněná navigace. Stále v interiéru najdete tu starší a u zlodějů tolik oblíbenou, kde je v jedné krabici úplně všechno. Ale to určitě každý ví.

Co se možná tolik neví, nebo se o tom tolik nepsalo, to je v našem konkrétním případě přítomnost mezinápravové spojky Haldex předchozí čtvrté generace.

Zatímco Yeti dostal v rámci modernizace pětku, Superb se ani této novinky nedočkal. Zzřejmě nejzajímavější technickou inovací je tedy přepracované ovládání víka zavazadelníku. Jedno tlačítko dělá ze Superbu sedan, druhé liftback. Malý, ale celkem užitečný detail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmě, ostré hrany a vzadu trojúhelníky. Současný Superb vypadá velmi dobře. Své stáří důkladně maskuje.

Superb vypadá po modernizaci lépe, o tom nemůže být pochyb. Všechno ostatní ale působí především ve srovnání s novou Octavií trochu zastarale. I když i tady může někdy platit, že méně je více.

Bezkonkurenční

Do testu jsme si vzali výbavu Laurin & Klement, takže to nejlepší, co si vůbec můžete od automobilky Škoda pořídit. Interiér tomuto zařazení naplno odpovídá. Uvnitř čekejte hodně kvalitně vypadající kůži, velmi solidní zpracování a hlavně, jak jsme všichni u Superbu zvyklí, nadprůměrné množství místa.

Testy | Design | Škoda | Srovnávací testy | Nová Octavia | Názory | Škoda Octavia | Škoda Superb

Test Škoda Superb Greenline vs. Škoda Octavia Combi: manažerský dvojboj

Především cestující vzadu mají k dispozici obrovský prostor. V rámci faceliftu byla ještě navíc vylepšena situace pro vpravo sedícího pana majitele, který dostal tlačítko pro elektrické odsunutí sedadla spolujezdce. To kdyby si potřeboval udělat pohodlí. Řidič drží v rukou nový volant a pro lepší dojem se objevilo pár nových dekorů. Novinkou je i dvoubarevná palubní deska. Ta se nás ovšem netýká.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se nezměnil. Stále tu je starý multimediální systém, stále Superb boduje bezkonkurenčním prostorem pro nohy ve druhé řadě. Z pozice pravého cestujícího můžete díky poslednímu faceliftu ovládat také sedadlo spolujezdce. 

Superbu není ani po letech mnoho co vytýkat, ovšem přítomnost starého multimediálního systému poměrně povedený celek kazí. Nedá se nic dělat, novější by se sem velmi pravděpodobně nevešel.

S odstupem času se mi jeví jako vyloženě ostudné, že si do Superbu stále nelze objednat parkovací kameru.

Zaprvé by se vzhledem k rozměrům auta docela hodila, zadruhé je trochu těžko pochopitelné, proč ji dostal Yeti, který je poměrně malý, a vlajková loď automobilky má stále smůlu. 

A jak už jistě víte, vše zůstalo při starém také v případě použitých motorů. Na 1.8 TSI pod kapotou testovaného auta se podíváme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků