57
Fotogalerie

Test Škoda Roomster 1,2 TSI: turboprostor

Kapitoly článku:


Větší kvalita pro široké masy

Zatímco obchodní řetězce vychovávají českou populaci ke konzumaci potravy, kterou by na západ od našich hranic nepozřeli ani klienti Armády spásy, největší domácí producent automobilů se naštěstí chová úplně opačně a kvalita jeho výrobků kontinuálně roste. A týká se to i vylepšeného Roomsteru.

Lehce pozměněná vnější optika skrývá pár užitečných změn učiněných v interiéru, který od počátku výroby představuje ideální přepravní kapacitu pro rodinu s kupou bagáže. K největšímu kvalitativnímu posunu však došlo pod kapotou. Koncern VW už takřka úplně eliminoval výrobu atmosférických jednotek a prozatím se zdá, že jde o trend velmi životaschopný, jakkoli nejde o cestu, která by neměla své stinné pasáže.

Jedním z plodů této politiky je i povedená jedna dvojka TSI, která poháněla zkoušený kousek. Sladěním motoru s „dlouhou“ pětistupňovou převodovkou se podařilo docílit solidního kompromisu mezi hospodárností a dynamikou. Když testovanému kousku šlapete na krk, umí jet docela svižně, když to ale neděláte, je hospodárnost ve srovnání s předchozím motorem 1,4 litru, ale i 1,2 HTP citelně lepší.

Pro toho, kdo chce Roomster s levnou benzínovou motorizací a neskočí bezhlavě po nejnižší cenové nabídce, by se motor 1,2 TSI měl stát při výběru nového auta první volbou. Jen 25 000,- Kč navíc za TSI se základní výbavou (Easy TSI Start = 284 900,- Kč) oproti HTP je nicotnou investicí ve srovnání s kvalitativním rozdílem mezi oběma motory. Pak je tu samozřejmě několik konkurentů, jenže škodovácké mini-MPV se podle všeho o svou pozici na trhu bát nemusí.

Cena v základním provedení (Roomster 1,2 HTP 51 kW Easy): 269 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Roomster 1,2 TSI 63 kW Easy Start): 284 900 Kč
Cena v testovaném provedení (Roomster 1,2 TSI 63 kW Attractive): 364 900 Kč

Test Skoda Roomster 12 TSI 01.jpg Test Skoda Roomster 12 TSI 57.jpg Test Skoda Roomster 12 TSI 18.jpg Test Skoda Roomster 12 TSI 46.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 197 ccm
  • Největší výkon: 63 kW (85 k) při 4 800 ot./min
  • Největší točivý moment: 160 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Pětistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 172 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 7,1
    • Mimo město: 4,9
    • Kombinovaná: 5,7
  • Objem palivové nádrže: 55 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: vlečená ramena, zkrutná torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 221 kg
  • Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 213 mm
  • Šířka: 1 684 mm
  • Výška: 1 607 mm
  • Rozvor náprav: 2 608 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 480-560 l
Objem zavazadlového prostoru po sklopení/vynětí zadních sedadel: 1810 - 1585 l

Škoda Roomster

Škoda Roomster bylo první české MPV a vzbudilo při svém příchodu rozruch nekonvenčním designem. Stejně jako ostatní škodovky se stal i Roomster nejprodávanějším modelem své třídy. V roce 2015 byla jeho výroba ukončena bez přímé náhrady.

Test • Historie Škody Roomster

Doporučujeme

Články odjinud