Test Škoda Rapid 1,4 TSI DSG: docela drahý kufr

157 komentářů

Jenda
16. listopadu • 18:51

Rapid si myslím všeobecně zklamal, je to úpadek škody. Pokud by měl člověk vydat takové peníze, tak určitě ne za toto fiktivně "dobré auto". Za ty prachy se dá pořídit třeba VW Polo, které je kvalitnější. Na kufr s velkým objemem kašle "bílý tesák", k čemu vozit vzduch?? Logika některých čechů je však úchvatná.

Filip
14. listopadu • 23:57

Když kupuji auto, tak skoro vše lze zjistit, pouze spolehlivost je ve hvězdách. A když už to výrobce není schopen seriózně sdělit, tak správně by měla být v ceně záruka na 10 let nebo 150 tis. km (co nastane dřív) a je na výrobci jak spolehlivé auto vymyslí a jaký mu pak z toho vyplyne zisk na základě záručních oprav. (Samozřejmě bych souhlasil s navýšením za tu záruku.)
Spolehlivost je o to důležitější, že nejezdící auto krade čas a peníze a na dovolené dokonce několika lidí a navíc ani ND a práce na právě není rozhodně charita.
A poslední bohužel po zakoupení už vždy jen první věcí je nekvalita servisů.

červa
5. července • 9:48

ten rapid nic moc....plno lidí si raději vybere octavii navíc sem si všiml, že některé přepínače už něco pamatují

mikinko
7. června • 17:58

ahojte,
tak prečital som si skoro vsetky Vase prispevky, aj o forde aj o hyundai a pod. Ja mam asi prvého rapida co prisiel na sk a predal sa zakaznikovi ako predvadzacie vozidlo v martine. Je vo výbave elegance motor 1,6TDi. Moj nazor??? Je to v porovnaní s konkurenciou drahsie auto. V reále s ním ale jazdim za taku spotrebu s ktorou u inych znaciek nemam sancu. A to som byvali predajca znaciek Renault a Kia. Momentalne jazdim s autorpepravníkom do svajcu a poviem Vam odskusal som si vela aut tejto triedy. Aj ja som pcval ked po troch mesiacoch znižili cenu a doplnili výbavu o akcny paket. Aj som pisal mail na import v BA ale nikto nic, je to trhovy kapitalizmus, je to hold pravda. Co sa týka jazdnych vlastností. Mám najazdených 17000 km teraz som menil olej a filtre aj ked je tam predlzeny interval. Len pre klud. Plasty ma vobec netrapia ze su tvrde, nic nevrzga, oco ma O2fl a ako mu tam vrzgaju plasty vo dverach to by ste sa cudovali. Auto ma super kufor aj ked ta nakladacia hrana je trosku vyssie. Pri vysokych rychlostiach alebo nekvalitnej asfaltke s castymi vytlkmi a zakrutami je to auto trosku uskackane. Ale cim viac mu naložim do kufra tak tym ide lepsie co sa tyka jazdnych vlastnosti myslim. Viezli sme sa styria kolegovia zo svajcu plus plný kufor bagaze aj na plate pod oknom boli veci a este na zadnom sedadle medzi kolegami boli nejake veci a auto pri rychlosti 150 - 160 km/h papalo 5,1 až 5,3l. Mám tam 17 elektrony a nic mi nesuchalo o blatniky auto ani trosku nekleslo v medzere medzi kolesom a falcom blatniku. Pred tym som mal passata B7 pre niekoho b6 a tam to bolo nieco strasne. Ja netvrdim ze ten rapid je super auto. Pre kazdeho nieco ine jednemu vyhovuje to inemu ono. Treba si uvedomit po com sa tie auta predavaju po troch, piatich rokoch. Skoda je na tom urcite lepsie. Kazdy ma dnes diagnostiku na skodovku jedny tvrdia ze koli tomu bo sa to furt kazi iny zas ze je to jednoduchena opravu s inymi znackami furt len do servisu.Na Ceskoslovenske cesty je to auto super a vdaka sirokým sedakom aj na dlhe trasy. Cena???? Ako si kazdy sam vyberie. Kazdy cakal na novu O3 ale ked som vydel cenník na novej oktavke v elegance vybave a s tym istym motorom tak tam stalo 22000 eur aj nejake drobaky. mna moje vyslo 17 a cosi. Dosť vyrazny rozdiel ked si vezmemze v tom odveziem skoro to iste.Ukoncenie- Mne sa rapid paci az na par chyb ale to je u kazdej znacky a nech mi nikto nevravi ze to nie je tak. Kto sa rozhodne pre iny model inej znacky gratulujem aj to je dobra volba, nikoho neodsudzujem a neurazam. Kazdemu vyhovuje nieco ine. Tak vela stastnych kilometrov a stastnu ruku pri kupe noveho auta

strelec01
29. května • 8:49

Uvažoval jsem o něm, protože jsem chtěl auto kolem 4,5 m a ne větší. Ale když jsem ho viděl na vlastní oči tak nevím. Proč ho neudělali aspoň o 5 cm širší, takhle vypadá jako auto pro blbce. A chlubit se tím, že vychází z dílů z malého auta a pak to všelijak natahovat a prodlužovat, co je to za nesmysl. Jako když pejsek a kočička vařili polévku.
Motor 1.6.TDI je možná úsporný, ale do budoucna by mu měli přidat aspoň 30-40k

Lex DRUID
29. května • 3:54

"S povděkem jsme kvitovali šikmé prolisy po stranách tabulky SPZ, jež působí originálním dojmem a odpovídají celkově hranatým proporcím karoserie." Autore styď se!

Stefan
17. dubna • 8:20

Volkswageny rapid oktavie etc sa mi nepácia,su predražené,záruka je minimalna,majú nizke podvozky ako tradične VW takže sa človek bojí v uliciach niekde vybociť do nejakej priehlbinky,aby sa mu nerozbila vana na olej etc etc a sú predražené...a su vyrobené z lacných dielov vyrábaných kade tade po svete po dedinách,kde si vytvorili nejaké výrobné haly!!B-]

Bidlo
13. dubna • 6:21

Prostě Škoda - Simply NEVER, aneb je škoda kupovat Škodu!B-]

tielk
8. dubna • 14:08

Mám najeto 8900km a nezdá se mi že by nějak umíral ????

tielk
8. dubna • 10:22

Já ho mám čtyři měsíce 1.2 tsi 77kw a nemůžu si stěžovat je to supr auto ale pro některý kteří na něho nemají tak ho budou kritizovat B-]B-]

xx
27. května • 9:38

mam ho 5 mesic a super proste najdou se tu masla kteri jezdi v trabantech a jsou nadseni

VW
8. dubna • 12:18

Kolik máš najeto? Jinak ale držím palce!B-]

HHH
5. března • 13:52

Vtip týdne - prý nám koupi nikdo nevnucuje! :-)

Milos
5. března • 14:17

Tak to me docela sere, uz jsem si to chtel koupit! Tak asi jeste chvili pockam!?

Šaňo
23. ledna • 8:42

To auto na parkovisku, vypadá ako keby malo 10 rokov a má už niečo za sebou, a pritom to vyšlo z linky, neviem kto si to auto vôbec môže kúpiť, sú tak bohatí ludia, že si nevedia zrátať, 2+2 /sprostí a naivní/, radšej chodiť autobusom ako sa hanbiť za Rapida.

Olda
23. ledna • 9:34

Na jednu stranu souhlasima na druhou musim oponovat! Rapid je urcen pro nizsi tridu financnich moznosti! Tak je situovan a tak je i postaven z financne nenarocnych, zastaralych a jednoduchych dilu! Jedna se celkem o slusne auto vzhledem k jeho moznostem! Cena je ale nesmyslne nadsazena! Pokud nebude nekde kolem 220 000Kc, tak nema Rapid sanci ke slusnym prodejum! No snad to panove v MB vcas pochopi a neposlou toto celkem slusne auto do propadliste dejin! Vzdyt i nasi bohati zapadni sousede jezdi stale casteji v Daciich a Thaliich!

Omyl
29. ledna • 11:55

Tak jsme si v patek privezli krasneho noveho Rapida 1,2 MPI! Pro masi potrebu pro dva duchodce na jezdeni na chatu super! Nase nadseni vsak zkoncilo v sobotu rano, kdy jsme chteli na chalupu odjet! Bohuzel -15° pod nulou! A nas novy Rapid ne a ne nastartovat! Tak jsme zvedavy v cem bude problem?

Komsomolec
31. ledna • 6:12

No já mám zase Hyundai a po měsíci mám tak ošoupanej volant, jako by měl najeto 400000 km. Ale nic se neděje! Mám 70 let záruku :-D

Olda
22. ledna • 10:19

Souhlasim! Chapu vasi logiku! Cim horsi kvalita, tak tim vice prace pro servisy a opravare! Co vice si prat a to i s ohledem na kvalitu nahradnich dilu, vzdyt zaruka na ne je jen 6mesicu? Nebo snad si nekdo dovoli poskytnout zaruku 24 mesicu?

Olda
22. ledna • 8:52

Ma rec! viz: Dnesni Lidove noviny! A jaka bude realita Octavie 3!?

ka-spel
21. ledna • 21:34

Jedenáct litrů za tempomat.:-D

Reven_21
21. ledna • 23:34

To je ale adaptivní tempomat.

Milos
19. ledna • 14:35

Prave jsem se vratil z famozni predvadecky nove Oct 3 z Harrachova. Po shlednuti ranniho Autosalonu jsem byl zvedavy jaka je skutecnost! Bohuzel opet zadny zazrak se nekona! Jedna se o ponekud vetsi kus plechu typu Rapid! Tvrde plasty kam se podivas, nehlede na podvozek a cenu za TSI 1,4 DSG pres 500t je rana! A to si ani neumim predstavit, jak bude ta jebka vypadat v zakladu!? To nam bohuzel panove z MB zatim taji! Asi vedi proc!? Mam takovy pocit, ze uvedeni Rapidu a Octavie 3 je zacatek cesty do pekel!? Je jen otazkou casu jak dlouho jim to budou v Cine , Indii a soudruzi v Rusku zrat!?

Reven_21
21. ledna • 23:35

Autu řikáte jebka. Tak proč jezdíte na předváděčky? Aby jste hledal hnidy a pak dostaval plusy od blbů na internetove diskuzi?

Komik
19. ledna • 14:19

Mě by cena pripadala OK, pokud by obsahovala dnešní standardní položky, jako palubní PC, klimatizaci, elektriku aspoň vpředu. Tím, že prodávají holátka s tolika položkami příplatků jen ukazují na to, že standardní výbava je horší než v Dacii. Myslím si, že základ s rádiem, klimatizací, zadní stěračem :) atd za 260,- s klasickou 1.6mpi aby člověk co málo jezdí přemýšlel jen o střešním okénku a tažném :) za 20-25 tovární vestavba na LPG a není co řešit. Pokud to má být využití staré dobré techniky, která stačí... tak proč 3hrnek??

FrantaL
18. ledna • 6:54

Za ty prachy bych čekal zlatý volant. Osobně se mi Rapid nelíbí a výbava to nezachrání.

Reven_21
18. ledna • 15:49

:-(Mate pravdu, musim uznat ze Rapid je propadak!

alesus
17. ledna • 17:58

som divny ked sa mi zda karoseria Rapidu krajsia ako novej Octavie?

Well-being
17. ledna • 6:36

cituji z článku:
Škoda Rapid by měla posloužit jako jistý nástupce řady Škoda Octavia I z dob, kdy dožívala v podobě osekaného provedení Tour. A proto si dovolme malé srovnání základních rozměrů obou vozů. Nový Rapid sice má o 90 mm delší rozvor náprav (2 602 mm), ale rozchod kol je užší o 53 mm vpředu a dokonce o 64 mm vzadu (1 418/1 428 mm).
Bože to jsou nesmysly. Přečtěte si prosím co píšete o rozchodu kol vpředu a vzdau !!! Porovnejte tento blábol s údajem, který uvádíte v tech. parametrech na konci článku.

Jiří  Duchoň
17. ledna • 12:24 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den pozorný čtenáři, děkuji za Vaši věcnou připomínku, už je to v textu opraveno. Těch 1 418/1 428 mm je mimochodem šířka interiéru v úrovni ramen vpředu a vzadu.

Antiautomat
17. ledna • 12:03

Octaviu I 1.6i Tour 75kW mame zhodou okolnosti v rodine.
Aj s nejakou tou vybavou stala 13.200euro.O ziadnom nastupcovi nemoze byt ani rec. Odhliadnuc od technickej stranky veci, vezmime si to recou cenniku. Trebars taky Rapid 1.2 63kW Ambition ZACINA na uplne absurdnych 13.730 euro, pricom vybavovy stupen velmi napadne odpoveda tomu, co mala ta Tourka v serii. Pokial si to len zo srandy dovybavim na uroven tej OI Tour, dostavam sa na 14.700 euro. No a uplne obscenne potom posobi v spomenutom cenniku 'bonus 1000euro', co asi v reci marketingu Skody ma zrejme znamena, ze mam byt uplne stastny ze ma spomenuty model a konfiguracia nevysla na 15.700 euro. Bravo. Niekomu uz uplne....

PoliceCollector
16. ledna • 23:53

Tohle auto má smůlu. Testovaná verze je cenově dost mimo... Ano, má všechno. Ale stojí 560k CZK. Mně se upřímně Rapid líbil. Ale toto auto by mělo konkurovat Citroenu Elysee, Peugeotu 301 anebo Renaultu Fluence. A nyní, když byla představena Octavia III - je prostě - K.O.. "Oktávka" má stejné moderně-konzervativní rysy ale je úplně nová, luxusnější, větší.... Interiér je z lepších materiálů. A cenově je na tom nejnižší verze docela dobře. Pokud bych šel ke Škodovce a chtěl nové auto, z nové generace Škodovek, koupil bych si Octavii III. Ne Rapida. A už vůbec ne Rapida za 560k.. To bych si připadal jako blázen. Já jsem osobně ještě Rapid neviděl. Ani jeden. Jenže - Škodovky se kradou. Takže bych si asi beztak musel koupit něco jiného. Asi Mazdu 6. Já si myslím že Škoda udělala naprosto nesmyslnou věc. Představila Rapid, nastavila na něm vysokou cenu, jenže zahraniční konkurence postavila podobná auta, podle stejné filozofie (stará technika-nový vůz) ovšem mnohem lacinější. Zanedlouho představili svůj trhák - Octavii III, za docela příjemnou cenu a teď se diví že Rapid nikdo nechce. Proč taky... Takže test je to zajímavý, ale nemyslím že by se těchto vrcholných verzí prodalo nějak moc, vlastně mě nenapadá kdo by tohle auto v maximální palbě mohl chtít. Jaká je cílová skupina ? Filozofie levného auta se starou technikou za více než půl milionu.... Pardon. Zapomeňte na Rapid. Octavia III je prostě zajímavější řešení...Musí li to být Škoda, of course.

Honza
16. ledna • 22:26

Za ty fotky byste zasloužili nakopat mezi nohy! To je vážně tragédie...

AleScout
16. ledna • 21:43

Jak je to prosim s prednimi svetly na Rapidu? Ja mam za to, ze tlumene a dalkove maji samostatnou zarovku a parabolu.
Ale v testu se pise: "Sdružené hlavní svítilny budí dojem samostatných parabol pro dálková světla, ovšem tyto paraboly slouží jen dennímu svícení."

Reven_21
16. ledna • 21:58

Jestli je to tak, tak tam bude použita zřejmě normální H4 s tlumenýma a dal. světlama v jednom "bloku"

yoggi
16. ledna • 20:58

dnes som videl peugeot 301, to auto vobec neposobi zle, musim uznat. To som zastanca koncernu , skody. Aj ako obhajca a zastanca by som nikomu nedoporucil kupit rapida za cenu aka je. Preco ? Lebo je predrazeny. 301 nevyzera na prvy pohlad zle, je tam vidiet nizkorozpoctove auto, ale bohuzial to je aj rapid a tiez to vidiet. Ak bude chces skodovka aby rapid nebol prepadak musi ist s cenou aspon o 1500 eur dole, inak nepredajne ( ved o tom hovoria cisla ).
benzin:
Rapid 1,2 TSI 77kW ambition (stredny stupen) 14 530 eur
301 1,6 VTI 81kW allure ( najvyssia vybava ) 11 790eurnafta:
Rapid 1,6 TDI 77kW ambition (stredny stupen ) 16 530 eur
301 1,6 HDI 68kW allure (najvyssi stupen ) 12 990 eurNeviem co si myslia, ze ludia si kupia drahsieho benzinoveho rapida ako naftovu 301.

X1
16. ledna • 22:36

O 1500? Malo.. Minimalne o 1/5 s cenou dole, minimalne.

sarusian
17. ledna • 11:01

zaklad u 301 a elyse id od 8490 euro, zaklad u rapidu ide od 11400 euro, vsetky 3 su trojvalce a kto vyhraje tento suboj ? no predsa nova dacia logan, ktora cenovo bude najmenej o dalsich 1000 euro pod 301 a elyse, pricom kufor cez 500 litrov, esp v cene a 4-valcovy motor

JirkaK
16. ledna • 20:56

Dobrý den
Máte chybu v tabulce s technickými údaji, TSI určitě nebude VZNĚTOVÝ motor ;-)

Jiří  Duchoň
16. ledna • 21:18 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den i Vám, děkuji za upozornění. Máte pravdu, já se kaji a údaj opravuji.

Zelí
16. ledna • 20:36

Připomínky na šířku interiéru jsou už zcela trapné. Žádné auto na trhu není dostatečně široké, aby si vzadu sedli pohodlně tři dospělí. To platí i pro s-kový mercedes. Nic na tom nemění to, jestli má auto vzadu šířku kokpitu 1450mm nebo báječných 1500mm, kdy se redaktoři můžou rozchrochtat blahem. Rozdíl 50mm nic, zdůrazňuji nic neřeší. Navíc pět osob jede v autě zcela vyjímečně. V naprosté většině případů tam jedou maximálně čtyři. Co je pro přepravu vzadu zásadní je podélný prostor. Čili pokud má rapid vzadu šířku jen 1430mm a podélný prostor vzadu delší než dnešní mondeo, tak je to rapid pro cestovatele vzadu výhodnější a tudíž je to pro pasažéry lepší auto než např. mondeo, které je v poslední anabolické verzi řádně nafouklé, ale podélný kabinový rozměr je podprůměrný.

Nihil Ichtyl (V0174)
17. ledna • 8:26

Podle mého názoru není až tak zásadní šířka interiéru, jako spíše šířka a tvarování zadních sedadel. Zřejmě kvůli bezpečnosti začali výrobci sedadla dělat užší, u dveří je tak spousta místa a prostřední místo se stalo už naprosto nouzové.
Ještě ve Felicii mi subjektivně přišlo místa vzadu víc než ve Fabii či Octavii, přestože šířka interiéru se příliš lišit nebude. Člověk seděl nalepený na dveřích, ale při jízdě v pěti lidech alespoň nemusel sedět vzadu na půl zadku, aby se vešel rameny.

pacho
17. ledna • 0:22

Pane, ale s tou šírkou zabúdate na jednú zásadnu vec, že v zadu neumiestnite tri detské sedačky , čo pre cielenu skupinu (tj. rodinné auto) je dosť veľký problém. Sú ľudia, ktorý myslia aj na deti, nie len na svoje pupky

Engl
16. ledna • 20:58

Zapomínáte ,že i ta šířka je hodně důležitá hlavně u ručně řazené převodovky.Je děsný když u pomerně velkého auta mlátíte spolujezdce při řazení do nohou,při předváděcí jízdě osobně vyzkoušeno a to jsme byli dva průměrně urostlí chlapi asi tak do 180cm a 85 kg.

Dr.River
17. ledna • 9:26

"...mlátíte spolujezdce při řazení do nohou...?!? Jaký druh postižení to máte?

Mattbaylesa
16. ledna • 20:20

"jediné zadní mlhovky"...no, ona je tam jedna dost mozna schvalne, aby se pri zapnuti nepletla s brzdovymi svetly. OII ma v obou zadnich lampach pripravu, staci jen zapojit drat, uz z vyroby je ale vypojeny, prave z duvodu, ktery pisu. Takze podle me se to neda pocitat jako low-cost prvek. A pokud vim, tam vepredu ma uzzsi rozchod, takze ve srovnani rozchodu s OI to mate naopak.Ve stribrne to nevypada zle, jel jsem s activem a souhlasim, ze to je tvrde. Tlumice jdou neustale nadoraz.

Reven_21
16. ledna • 18:14

Cena testovaného modelu mi přislá divná a nedalo mi to.
Při stejně výbavě mi to vyšlo na cca 503k jak je to asi možné?

Jiří  Duchoň
16. ledna • 19:15 • redaktor AutoRevue.cz

To je jednoduché: počítal jste špatně. Již prostým součtem těch prvků, které jsem vybral do kapitoly Zkoušený vůz, vychází 519 300, a to v tom není každá rohožka (obrazně řečeno).

Reven_21
16. ledna • 21:56

Jedna věc mě zaráží. To že motor 1.4TSI je pouze s automatem. Víte něco o motoru s manualem? Né každý chce automat.

Antiautomat
18. ledna • 14:48

Tipujem ze je to tak ´genialne´ navrhnute, ze sa tam jednoducho nevojde.

Reven_21
18. ledna • 18:08

Neznám rozměry konkrétních převodovek, ale řekl bych že automat je větší než manuál.

Antiautomat
16. ledna • 17:27

a/ Skoda Rapid 1,4 TSI/90 kW AP Elegance -> 463 900 CZK
b/ Ford Focus Titanium Champs Edition 1.6 EcoBoost 110kW -> 451 150 CZK....este nejake otazky, ktore z toho si vybrat?

17. ledna • 10:48

Ten Focus má taky automat?

Antiautomat
17. ledna • 11:27

Nema, a preco by ho mal mat?

17. ledna • 11:42

Protože pak je to cenové srovnání trochu mimo...

Antiautomat
17. ledna • 12:17

Nemyslim si to. Odhliadnuc od ostatnych technickych faktov, zaprve ten Rapid ma o triedu slabsi motor, no a zadruhe moznost manualu pokial viem nema vobec, co mi je mimochodom do celkoveho obrazu akosi nie a nie zapadnut...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
17. ledna • 12:44

Tyhle dvě auta jsou prostě úplně jiná cílová skupina kupců. Stejně tak jako ty bych mohl argumentovat, že Focus 1.6 Titanium (92 kW, 6 st. PowerShift) stojí 577290 Kč.

Reven_21
16. ledna • 18:14

Víte kde se nachází majitel fordu? :-)
Přec v servisu :-) Takže zustanu raději u škodovky:-)

štaflík
16. června • 21:22

Máte recht. Spolehlivost 1.2 HTP, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 2.0 TDI... je vyhlášená. Ty auta jsou držáci a táhnou pěkně vocpodu.

Lojzo
18. ledna • 11:24

:-DUz si konecne toho predrazenyho Rapida kup a neotravuj normalni lidi! Pane Reven!

Reven_21
21. ledna • 23:38

Pojem "normalní člověk" je hodně relativní:D a vy do obecného pojmu rozhodně nezapadáte, Lojzíčku :-)

jaster-83
19. ledna • 12:53

caka az Skoda vytiahne eso z rukava - nasadi davno overeny packet vybavy - verziu RAPID JUNIOR :)))))

František
17. ledna • 21:13

Od roku 2002 mám už třetího fokusa kombíka,první a druhý byly ojetiny, posledního
z roku 2010 mám nového. Ty staré mě nestály nic jiného než výměnu oleje, destiček,
obložení spojky. U nového olej a jezdí a jezdí.......

Nikolas
17. ledna • 9:37

Nevím, jezdím na Focusu 2010 a v servisu nejsem kromě vlastní blbosti (zrcátka) a garanček vůbec. A auto se po 110 tis. chová víceméně jako nové.

Reven_21
17. ledna • 13:11

Auto je dělané na určitou životnost:D tzn: na dobu než ti dojde záruka:D

Atomas
18. ledna • 13:03

Dle této logiky jsou evropská auta stavěná na dva roky a korejská na 5 resp. 7 let? A teď co si vybrat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
18. ledna • 18:03

Špatně jste mě pochopil. Třeba náplň v převodovce se uvadí že je celoživotní a nemění se. To ale platí POUZE do konce záruky- tím se myslí celoživotní. A zase kcemu mi je záruka 5-7let když mě bude korejec pravidelně škubat při návštěvě servisu?

Xanadu
18. ledna • 20:01

Doporucuji ti nepapouskovat blbosti a zjistit si skutecne servisni naklady povinnych rocnich prohlidek u sikmacu... mozna budes prekvapen, ze ten prumerny rozdil 1500Kč proti Skodovce nema cenu ani diskutovat, kdyz za ni hned na zacatku vyplaznes o 80 koliku vic.Nehlede na to, ze za dva roky budes potom kazdou prkotinu platit z vlastni kapsy :-P

Reven_21
18. ledna • 21:35

Ale budu platit jen tu prkotinu, a ne 1000 dalších věcí a ještě mě při tom odrbou.

Xanadu
19. ledna • 8:54

Naivko :-P

Reven_21
21. ledna • 23:39

Odpověd hodná dospělého člověka ;-)

beca
16. ledna • 18:35

To klidně zůstan. Uvidíme kdo tam bude častěji.

Reven_21
16. ledna • 19:09

3roky octavia I: krom běžného servisu (olej atd) vubec nic. Ted Octavia II mam jí rok a rovněž jen běžný servis :-) Mužete s tím Mordikem rict to samé?

Rama
18. ledna • 19:54

Kdo kupuje nova auta a ne olitane jebky, nemusi se starat o to, jak casto bude v servisu... obecne plati to, ze nova auto obvykle jezdi pouze na garancky.A kdyz si sahneme na 150, jdeme pro nove... :-D

risomas
17. ledna • 0:30

focusik 2003 = 10 rokov menim iba olej a filter. Tento rok som zmenil brzdove dosticky a kotuce po 160 tis km inak nic. moze sa tym pochvalit tvoja foftavia?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
17. ledna • 13:10

Ano to muže :-) První octavka byla rok 2002 a dohromady nalítáno cca 290 000km :-) a jak vy rikate i ja delal jen ten normalni servis :-) byla to 1.9TDI 81kw.

Lojzo
18. ledna • 11:29

:-DKonesne jsi se priznal v jakem srotu jsi celou dobu jezdil a z ceho jsi tak chytry p.Reven!

Reven_21
18. ledna • 18:00

Hele ty lojzo:D :D Jestli mluvíš o octavce s timto konkretnim motorem jako o šrotu:D tak jsi blb a autum rozumíš asi jako koza petrželi :D

Lojzo
18. ledna • 18:33

B-] Tak nejprve jste se onanoval nad propadakem Rapidem a ted je na rade Ochcavka 3! Fajn jen jsem zvedavy nad kterou dalsi plechovkou se budete slusne receno rozplyvat!? Uz se tesim na ty duchaplne a odborne komentare! L

Reven_21
21. ledna • 23:41

Lojzíku. Jdi do pr**ele. Je ti sotva 15, mamka ti utírá mlíko z brady a tady mě budeš neco říkat:D :D :D nebudu se hádat s prcek když jeho IQ nepřesahuje dnešní datum.

Marek
17. ledna • 17:33

Reven_21:
to kecáš:
měnil jsi minimálně 5* kotouče vepředu
já měl 66kw 1,9 TDI a kotouče jsem měnil během těch 2 let co jsem ji měl a nalítáno 240 tis km za ty dva roky asi 6* a jen jednou šli jako záruční výměna a na ostatních firemních autech to bylo stejné
jinak strašně špatně brzdily tyhle Octavie ale braly si fakt málo, já měl průměr a to bez hlídání rychlosti 4,7l na 100

Karel
18. ledna • 11:34

Pozor: Reven keca ma S 105 S!

Reven_21
18. ledna • 18:09

tak se tu každý zasmál, a ted jdi opravovat papundekl na tom tráboši co máš před barákem, Karlíku :-)

Reven_21
17. ledna • 18:12

Pane. Však jsem řikal běžný servis který zarhnoval i kotouče v předu a v zadu + destičky.

Marek
18. ledna • 8:34

zdravím, a já mluvil o zkroucených koutoučích, nad rámec běžného servisu a že to byla běžná závada ví každý, na žádném jiném autě jsem to nezažil alespon ne tolikrát, že při brždění se Vám volant kroutil v ruce jako had a přitom nájezdu co jste měl, nevěřím, že jste se s tím nesetkal
na OII už ten problém nebyl a o kvalitních brzdách pořád nebylo ani řeči, dokonce i na svém RS OII jsem si raději nechal brzdy předělat

Reven_21
18. ledna • 18:19

JOJO, vím o čem mluvíte. Pokud si dobře vzpomínám tak u OI to bylo zpusobený malou vulí v ložiskách, proto se kotouč začal časem kroutit. Za ty tři roky jsem jě dělal jednou. Prvně jsem je nechal jen vysoustružit a poté jsem je už vyměnil.
Mylím že brzdy u OII nejsou nijak zvášt tragické, pár vylepšení by to určitě chtělo ale bylo by to třeba na ukor zvětšené brzdné plochy atd. Jinak si dávejte pozor co do brzd, dílum od starline:D opravdu nedobre zkusenosti a brzdnej ucinek se oproti kvalitním dilum docela zhorší.

Autotechna
18. ledna • 19:20

Firma Starline neni vyrobni firmou! Pouze prebalovaci, kupuje dily standartni kvality, bali do svych obalu a poskytuje na ne 3 letou zaruku! Tyto dily kupuje a montuje vetsina servisu! Jedna se o dily standartni kvality a priznive ceny! Naopak udajne znackove dily VW, Skoda jsou taktez dily standartni kvality, nakupovane vetsinou v Cine a balene do znackovych obalu! Kvalita techto dilu je taktez standarni kvality, montuji se i v prvovyrobe, ale zaruka pouze 6 mesicu a cena ponekud nekde jinde!

Reven_21
21. ledna • 23:44

:D Zřejmě budete prodejce. Máme mnoho zkušeností s radoby dílama značky starline (kdyz je to jen prabalovaci firma tak proc na loziskách je vyrazeno starline". Jinak čepy vržou po 100km, spojka se rozlítla ještě než se nám podařilo vyjet z dílny:D Každej dobrej mechanik zná tuhle "značku" a že se jí ma obloukem vyhnout. Na co je ušetřených pár korun když to budu muset dělat zachvilku znova

Kenny
18. ledna • 22:04

Pravdu máte v tom, že značkové značky jsou přebaly jiných nebo min ne to co bývaly. Nicméně STARLINE patří na DNO nabídky!!! Osobně x-krát ověřeno. Byť minimální cenový odstup klame tělem.

jozo
17. ledna • 17:01

Ospevujes tu veci, ktore su vnimane ako uplna samozrejmost u normalnych automobiliek. Na druhej strane rozumiem, ze pre majitela Skody je uspechom chodit do servisu len na predpisane prehliadky....

Reven_21
17. ledna • 18:13

Chápu vaši závist:D nemám vám to za zlé :-)

jozo
17. ledna • 22:18

Iste,závidím :-)

Dr.River
17. ledna • 9:27

Jo jo, silnice jsou plný šrotu...

Honza
16. ledna • 18:09

To je teda výběr:-/
To spíš Astru sedan, ta alespoň vypadá k světuB-]

Fero
16. ledna • 17:10

Škodovka - Fuj Tajbl!!!!!

Aluminium
16. ledna • 17:41

Fero ty jsi dobytek ... kdyz uz falsujes like/dislike v diskuzich, mohl bys to alespon delat poradne

Jiří Salajka
18. ledna • 9:20

Hliníku...Hlavně že ty jsi férovej.....

CyberVic
16. ledna • 16:12

...Asistent rozjezdu do kopce je u DSG celkem nutnost, bez toho se skoro neda v kopci zaparkovat...:-( DSG se chova dost jinak, nez klasicky HDM automat, a v kopci auto casto neudrzi, nebo zabere s prodlevou... Stejne jsem kdysi uvazoval pri koupi Octavie II 1.9TDI DSG, a byla to velka chyba... Mel by tam byt AutoHold jako standart...

Honza
16. ledna • 15:48

Rapid, s velkou slávou přišel, ale rázem se z něj potichu stáva nechci říct propadák, ale zatím nepříliš úspěšný model. A může za to co, No cena...
Jako lowendové auto Rapid poslouží dobře, i když designově se mi vůbec nelíbí, interiér je pěkný a tvrdé plasty by mi nevadily, pokud tedy nezačnou vrzat. Podelná a výšková prostornost je skvělá, ale ta šířka...Nejen, že to blbě vypadá, ale myslím, že i tři děti by se vzadu pohodlně nesvezli...
Kliková náprava v téhle třídě nevadí, ale opravdu bych nechtěl jet s plným kufrem po rozbité silnici, ten mamutí převis jízdním vlastnostem určitě nepomůže.
Kombinace 1.4 TSI + DSG a vysoké ceny bude nejspíš okrajová záležitost, více se prodá nejslabších TSI.
Ze simply celevr řešení se mi líbí oboustanný koberec, dobrá věc, ikdyž také příplatková. Místo pro vestu pod sedačkou má kdekdo, škrabka v neuzamykatelném víčku je podle mě jen marketingová tahák, než něco, po čem bych vyloženě toužil.
Celkově na mě Rapid nepůsobí jako vyloženě dobré auto, těch stížností testérů na různé věci je celkem dost.
Co mě teda nejvíc dostalo je, že Rapid topí až po 10ti kilometrech, to je síla. S tím bych v zimě jezdit nechtěl...

Thales
29. ledna • 21:00

takž stejné jako moje oktávka z r 2002.

shadowmare
16. ledna • 15:29

Ještě, že se to auto jmenuje Rapid a ne Popular, což byl druhý návrh. To by bylo ještě víc mimo mísu.

Rama
16. ledna • 14:58

Nazyvejme veci pravymi jmeny... je to "kur**vsky" predrazeny kufr... sakrys, kde je tady zvracici smajlik???

Reven_21
16. ledna • 18:17

Zde je to jako na blbinkách.cz . Nejstupidnější příspěvek má vždy hodně "+"

Rama
17. ledna • 16:58

Jeste bych dodal, ze je to plastova jebka z vybehovych komponent a kupujici, ktery to za tu cenu vezme, musi byt jistojiste de*il... B-]Normalni clovek si v klidu vybere z x ruznych moznosti, ktere mu soucasny automtrh nabizi... vypatlane individuum potom sahne po predrazene jebce z MB :-P

AldonC
17. ledna • 22:59

No koukám, hodnotíš to tak že na co sám nemáš to je předzažený a kdo si to koupí je debil. :-D

Rama
18. ledna • 19:44

A jeje zase nekdo, kdo na to MA :-DKdyz na to mas, blbe, tak sis mel vybirat v jine tride... B-]A jestli mas na toho Rapida od Skofinu , tak mas pravdepodobne v kebuli neco, co silne pripomina kravi lejno ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
18. ledna • 21:36

Rama promluvila :-) Kavské lejno? Neřikej mi vašim rodiným jmenem :-)

Jirka
19. ledna • 8:59

Tak koukam jak se prete o to kdo na co ma a nema! Odpovida to realite!? Pojdte se bavit o tom co by jste radi!? Ja mam Cinsky Volvo, bracha ma Cinsky Volvo a podobne problemy neresime! Zkuste to taky! Vrele doporucuji!

Reven_21
21. ledna • 23:50

Někdy je to holt težký:D

Milos
22. ledna • 8:46

Tak konecne Rapid -20 000,- do roka a do dne dalsich -50 000,- ! Konecne ojektivni test na servru Autoforum a posledni Svet Motoru! Nebo neumite cist!?

Rama
19. ledna • 8:53

:-D tomu rikam fight B-]

Reven_21
17. ledna • 18:14

:DDDD jebka z MB?:D Pane, je to 1000x lepší než nejaká jebka kdesi z Jízní koree montovaná u čobolů

štaflík
16. června • 21:19

Vzhledem k tomu, že jsem měl několik úžasných škodovek (nové, ne ojetiny) i "jebku" z Jižní Korei, rád bych se Vás zeptal, jaké racionální argumenty a zkušenosti Vás vedou j názoru, že třeba i30 je vedle Rapidu "jebkou od čobolů". Soudím, že jste milovník škodovek, takže od Vás očekávám vyhlášený přehled, moudrost, nadhled a smysl pro racionalitu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
16. června • 21:22

Nebojte, já jen oplácím stejnou mincí... Když nekdo řiká jebka škodovka, a vychvaluje korejce.... tak ja prostě řeknu jebka korejec.... Ty auta zas tak špatný nejsou, ja bych si ho ale nekoupil už je proto, že se mi prostě nelíbí.

štaflík
16. června • 21:39

Neřekl bych, projel jsem si celé vlákno a jako arogantní, sebestředný idiot, jehož znalost aut končí kecy Pepy z hospody na téma "Škodoffka je nejlepčí vole", jste se tu projevil jednoznačně vy.
Ceed, i30 apod. jsou auta, která stojí jako Rapid, ale jsou o třídu výše, lépe zpracovaná a s lepším servisem (teda, zkušenost mám jen s Hyu). Zkuste se svézt i30 a Rapidem za stejné prachy, pak se podívejte na záruky a zkuste si přístup servisů. Pak začněte psát nějaké dementní dřisty od jebkách od čobolů. Mě je jedno, jeslti moje auto montuje Mongol v Boleslavi nebo Polák v Nošovicích, důležitý je výsledek.
Měl jsem 2.5 roku Fabii (nové auto) a přes 3 roky i30. Obě auta stála srovnatelně. Spolehlivost, ochotoa v servisu, prosotor, komfort, výkon... vtom všem se Fabia dívala z velmi velké dálky na koncovku i30.

Revan_21
16. června • 22:57

Přirozeně bráním to co mam rád. Když se někdo chová jak idiot tak snim taky jednám jako s idiotem a vyžaduje to snižit se na idiota. Když se někdo dokáže bavit opravdu inteligentně řiká rozumě svoje postřehy, kritiku (inteligentní kritiku), nějaký nápady, tak se snim dokažu bavit taky inteligentně.

Marcel H
20. ledna • 5:07

Shut up

Rama
18. ledna • 19:30

Jak vidno, tak jsi asi jeste v tech suntech z Koree nesedel...a buh vi jestli jsi vubec sedel v tom skvostu z MB :-DZrovna dnes Skodlivka ukazala, jak si umi udrzet cenu u noveho modelu B-] Nikdo tu plecku za ty prachy nechtel a hle 23tis dolu... no, tak jeste dalsich 20 a uz by se o te jebce v TSI dalo premyslet :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Janko
19. ledna • 8:43

Skvost nebo ohon?

Reven_21
18. ledna • 21:37

Ale joo sedel:D Jsem mechanik takže jsem seděl v 90% značkách, a moje maminka má Kiu sportage:-) moc dobře vím o cěm mluvím :-)

Pavel
19. ledna • 9:50

Pane Reven: Prosim o info!? Puvodne jste tvrdil ze mate informace od kamarada, ktery pracuje v MB na lince a ted uz jste najednou mechanikem, ktery sedel v 90% aut? Jak to ve zkutecnosti vlastne je? Prosim o vysvetleni! Dekuji!

Reven_21
20. ledna • 12:20

Víte. Já se sním učil na automechanika. On ted pracuje ve škodovce a já dělam mechanika :-)

Milos
20. ledna • 13:26

Predpokladam, ze za Rakouska Uherska?

Reven_21
20. ledna • 14:15

To měl být pokus o vtip? Chce to trenovat... mužete před zrcadlem :-)

Jirka
19. ledna • 9:36

Rad bych vas odborny nazor na Volvo!? Respektive S60? Srovnatelna velikost s novou Octou 3!?

Rama
19. ledna • 8:52

Zajimave, ze nesahla po skvostu jmenem YETI :-P

Lojzo
18. ledna • 11:21

:-DZase se ozval mistr co ma kamarada v MB!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
18. ledna • 18:05

Tvuj názor mě, ty prcku, vubec nezajíma :-) sám jezdiš tak akorát ve šlapací tříkolce :-) a ted jdi brečet k mamince :-)

k22
18. ledna • 11:20

Miluje, když má někdo v nicku zároveň i svůj věk. Hned vím, o koho jde. Tak třeba Ceed není vyráběn v Koreji ale v Evropě a představuje špičku na kterou ty ani tvůj tatík evidentně nemáte...
BTW, Jižní Korea má strojírenský průmysl na úrovni Německa, ale to jistě víš..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
18. ledna • 18:04

Kupte si druhé oči nebo se naučtě číst. Psal jsem montovaná u čobolů tedy u Slováků:-)

Janko
18. ledna • 18:37

Tak drz se trosku pri mure a moc sa do nas nemontuj! Keby nebolo naseho Kabani, tak ako by ta perfektna nova Octa vyzerala ty chydrej Cechuni!!! Reveni!!

Hulala
21. ledna • 16:47

Co vlastně lezeš na českej server, čobole?

Reven_21
18. ledna • 21:43

Za 1. mi netykejte, na pivo spolu nechodíme a za 2. nemyslel jsem to nijak urážlivě ale když už si tedy začal. Jdi si motovat ty vaše korejčíky když tam stejně nic jineho nemate, čoboláku.

Janko
19. ledna • 8:42

Promluvil Cechunsky vylentany pivny mozok!

Reven_21
21. ledna • 23:33

ale plosimtě:D Nebreč:D

expert
17. ledna • 21:32

H*O*V*N*O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
reven_21
18. ledna • 7:23

tak toto byla reakce hodná dospělého člověka. :DDD vsadim se že jsem se trefil do černeho a před barakem ti stoji korejec:D

Rama
18. ledna • 19:37

Za cenu toho predrazeneho zgarbu z MB se da koupit CEED II, i30, Cruze... a to mluvim pouze o korejcich a vsichni hraji jinou ligu. Jina trida, jina kvalita materialu, podvozku a u Ceedu navic design tvoreny kapacitou v oboru.Dale to jsou vsichni kompaktni Francouzi, nove i Focus... ve vyssich cenovych GOLF - kompakt kompaktu... kdo by si tedy kupoval tu plastovou jebku z vybehovych dilu koncernu? No prece typicky Czechaczek... ded mel Skodovku, tata mel Skodovku, streco mel Skodovku, Jarda z knajpy ma Skodovku a Karel rikal, ze Skodovka je nejlepsi :-D

Reven_21
18. ledna • 21:48

Tak si porovnej toho nechutně hnusnýho Cee'da a octavku. V korejciku dostanete design kterej za rok vyprchá a už se nikomu nelibí + ty levný tvrdý plasty.
Jinak muj děd je dávno po smrti a měl Hondu, otec měl od fordu po octavku a strejdu nemam. A dej si bacha do koho se navážiš. Bože že se vubec píšu.
Spoustu lidi sem chodí akorat dělat flamewar bez toho aby se tu bavilo k tematu. Je to tu na urovni novinek.cz kde nejdebilnější příspěvek má taky nejvíc plusu :-) jdete si leštit ego nad těma korejčikama, až vám to přestane jezdit tak chudaci moji kolekove vam to budou muset opravovat.

Rama
19. ledna • 8:51

Zase zvejkas nesmysly... blbe, alespon si precti recenze, kdyz uz si do tech korejcu nehodlas sedat a pak kvakej nesmysly. Tvrde plasty jsou v te tve predrazene jebce z MB.Dej si bacha :-) Aaaa, pan je virtualni wrestler :-DJsi proste typicky zaslepenec co plka blbiny bez jakychkoliv zkusenosti s konkurenci, kterou zatracujes... tak se jdi zakopat a nebo chcipni, jsi totiz zbytecny... B-]

Reven_21
21. ledna • 23:48

Jestli já jsem zaslepenec vuči automobilce KIA (víte co to znamená? "korejká imitace automobilu") a že zaslepený nejsem, jsou to prostě jebky a to že se to tváří líbívě na tom nic nemění. Tak vy jste stejně zaslepený vuči škodovce, proto sám sebe muže nazvat taky blbem :-) A ted si jdi pro dudlík :-)

štaflík
16. ledna • 14:47

Když vezmu, že je to o 120 tisíc dražší, než stejně motorizovaná a špičkově vybavená Altea XL, tak se musím nutně ptát - PROČ?:-O

Piknik
14. června • 8:57

COŽE?????? Altea je o 120 tisíc dražší než rapid, ne obráceně! Vy jste nějaký nastrčený trol od audi? :-)Jo a jentak mimochodem lidi se rozhodujou i očima když už jsme u té Altei tak mě se ten kotrmelec ani trochu nelíbí kdežto rapid ano - každý má jiný vkus a i když bude na trhu 50 aut s podobnou tehchnikou a jinými cenmai v řádech několika tisíců (přesně taková je aktuální situace) tak si vyberu auto které se mi líbí a ne nějakej paskvil co je o 10.000 levnější. Prostě vemu to co se mi líbí v úměrnosti k tomu kolik na to mam. Kdo to nechápe je tupec

štaflík
16. června • 21:14

Urážet a používat CapsLock a haldy otazníků jako idiot umíte dobře, nicméně počty Vám nejdou:
Testovaný Rapid: 540 000,-Kč
Altea XL Style Copa 1.4 TSI: 420 000,- Kč
Otázka pro intligentního Piknika: které auto je dražší? Altea, nebo Rapid?
Neřeším detaily, že Altea je auto o třídu výše, počínaje rozměry a konče použitou technikou (třeba multilink místo traverzy).
Nikdo Vám Alteu nenutí a věřím, že se Vám užovka Rapid líbí víc, než Altea, ostatně škodofkářský vkus je vyhlášený, nicméně zkuste si alespoň procvičit ty počty, než začnete nadávat chytřejším lidem do tupců.
Takže jo, kupce si o třídu horšího Rapida, připlaťte si za to 120 000 a mejte stejné auto, jako dalšího 70% vohnoutů na prakáči před Lídlem. Budete Simply CleverB-]

Lukas
16. ledna • 13:47

Zrcátcích......Co je to za slovo???

hugo
16. ledna • 13:03

Rapid se mi docela libi, ale za ty penize je tezko prodejny. Neznam jeho vyrobni cenu, ale pokud by Skodovka byla schopna jit s cenou na uroven Fabie, mohla by tu skaredou krabici prestat vyrabet a nechat ve vyrobe Rapida - rozhodne je modernejsi a hezci nez Fabia a sve zakazniky by si nasel.

Kamil
18. ledna • 8:45

Tak když se podíváš na současnou fabii a vezmeš třeba kombíka. tak máš lepší auto s velkým kufrem. V top výbavě máš automaticky ovládání zadních oken u řidiče měkké plasty na palubovce, tempomat atd. ..jasně že je o něco užší ,ale kvalitou materiálů a výbavou je dost výše . Jestli by chtěli rapid udělat konkurence schopným tak by museli buď slevnit a nebo do základu přidat hóoodně výbavy navíc za stejnou cenu.

Mino
16. ledna • 15:50

Nerozumím tomu, proč by se měla rušit Fabie, byť by byla za stejnou cenu. Lidi si totiž malá auta kupují nejen kvůli tomu, že jsou levná a na větší nemají, ale také kvůli tomu, že jsou... malá :-) Pokud tedy zákazník bude chtít malé auto a měl by za stejnou cenu Fabii i Rapida, nevidím žádný důvod, proč by si měl kupovat většího Rapida, když chce malé auto. To pochopitelně neznamená, že by Rapid neměl lepší poměr cena/výkon, to je ale něco jiného.

ffgggggggggggg
17. ledna • 8:50

Drtivá většina lidí kupuje fobii protože je levnější a protože je to české auto ... a pak tam soukaji kočárek a autosedačky.:-P:-P:-P

Terminator3
18. ledna • 14:04

Do Fabie Combi s kočárkem i 2 dětmi žádný problém..

hugo
16. ledna • 16:05

V tom s vámi souhlasím - pokud se na to ale podívám pragmaticky z pohledu výrobce, může být lepší ušetřit vývojové náklady a nahradit menší řadu Rapidem, který přibližně odpovídá Fabii Combi. Výrobce by ušetřil na vývoji Fabie III - tyhle dva vozy by si stejně kanibalizovali zákazníky pokud by byli za stejnou cenu. Těch pár procent zákazníků kteří by chtěli jen a pouze auto o velikosti Fabie hatchback by myslím Škodovka mohla klidně přenechat sesterským automobilkám (VW Polo a Seat Ibiza), popř. nabídnout Citigo pokud by stačilo. Ať si ale dělá Škoda co chce - rozhodně jí do toho kecat nehodlám ;)

Mino
16. ledna • 16:51

No, to je částečně pravda, když se to ale vezme do krajnosti, pak by celý VW Group mohl být značně zredukovaný (téměř v každé třídě má auta od dvou tří značek, v nižší střední a střední dokonce od všech čtyř). Nicméně ten vývoj nebude tak dramatický, v podstatě je to jen skládačka a s trochou nadsázky se vymýšlí jen karoserie (podvozek a motory jsou už vyvinuté). A z pohledu výrobce je dobré budovat image velké značky s velkým výběrem než té úzkoprofilové (nehledě na to, že tu pak máme třeba třikrát stejné auto - Fabia, Polo, Ibiza). Každý trh má svou jinou oblíbenou značku a kdyby třeba nebyla krátká Fabie, nemyslím si, že by češi houfně přešli na Polo nebo Ibizu. Pokud jim to nedá domácí automobilka, tak zakotví kdekoli, a tedy nejen u koncernu. Samozřejmě český trh není jediný, ale pro škodovku je dobré se usadit všude možně a oslovovat pokud možno co nejvíce zákazníků, tedy i ty, kteří chtějí malé auto. Osobně si myslím, že to má VW hodně dobře vymyšlené. Skoro v každé třídě tři modely, které jsou technicky téměř totožné (tedy jeden vývoj + vyvinou pár drobností), na každém trhu osloví minimálně jedna značka někoho. Je to iluze výběru jak Coca Cola. V obchodě milion nápojů, ale polovina z toho stejně patří jednomu výrobci.

palo
16. ledna • 15:11

uz je tomu par rokov co som pocul ze vyrobna cena fabky je 70tis. v sucastnosti ohladom na zvysujucu sa automatizaciu a zdielanie v ramci koncernu by som tipol ze zakladna verzia bude este nieco lacnejsia. nemyslim zeby napr taka oktavka ci superb stal vyrazne viac, je tam viac materialu, drahsia vybava, ale inak je to iba o par percent "viac auto" ako fabka

Alex
16. ledna • 14:31

hugo: výrobní náklady ti napsat nechci, ale třeba končivší Jůndaj i30 byly cca 80.000 Kč. Tak si něco připočti a ... ;-) Ale tak se to počítat nedá. Třeba dodavatelé automatizace pro výrobu mají na svých zařízeních vývar i přes 300% . Fabia své místo v segmentu mít bude, to bych sem ani trochu nepletl. Jak se (ne)líbí současná je věc druhá.

aikoN
17. ledna • 17:49

Ono se pořád skloňují výrobní náklady, ale člověk si musí uvědomit, že v prodejní ceně je zahrnut hlavně vývoj. Víte, kolik to stojí peněz, než vznikne kompletní vychytané auto? Ve světle tohoto mi přijde, že tvrzení, že i30 stál 80tkč, je trochu nefér. Pokud by se náklady na vývoj rozpočítaly mezi všechna prodaná vozidla, jistě by ta částka byla poněkud jiná.Stejně tak automatizační přístroje. Z hlediska samotné výroby možná vypadá, že je marže přes 300%. Ale přihlédneme-li k tomu, že se oproti automobilům jedná o méně masovou výrobu, rozpočítané náklady na vývoj budou vyšší (nehledě na to, že takové zařízení může být na vývoj náročnější jak samotný automobil). Samotný zisk nakonec tak velký nebude.Nezapomínejme, že prodávané věci se zde nevzaly zčistajasna a jejich vznik stál spoustu času a peněz.

Alex
16. ledna • 12:03

Testovat by se měla předpokládaná nejprodávanější verze, tedy 1.2 slabší TSI, manuál ;-)
....jasně, že (i) tady je cena dost out, za ty peníze si většina vezme O III. Kouzlo Rapidu by mělo být to, že Fabia už nestačí, ale na O III. chybí nějaká ta kačka :-P (popř "velké" auto s lodním kufrem na courání okolo komína netřeba)

ffgggggggggggg
17. ledna • 8:49

možná ne každý jezdí jen kolem komína ...:-P:-P

Doporučujeme

Články odjinud