Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Jestliže patříte k těm, kteří by v Octavii nejraději viděli jen dostupné auto s velkým kufrem pro české rodiny, musí vás verze se zvýšeným podvozkem, benzínovým turbomotorem a bohatou výbavou zákonitě dráždit. Jezdí ale parádně a jako alternativa ke kompaktním SUV za podobné peníze má nepopiratelné kouzlo.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kostce
  2. Rozdíly oproti Octavii 4x4; Něco za něco
  3. Řazení na volantu? Nemáme, zeptejte se později
  4. Excelentní nejen na polní cestě; V terénu jen opatrně
  5. Drobnosti za příplatek; Pomocník na D1; Milionová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Ač se to na první pohled nezdá, Octavia Scout není jen oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozek pro něj znamená výhodu hned dvakrát: zaprvé se s ním nebudete bát projet i úseky, ve kterých byste se s běžnou Octavii strachovali o zdraví podvozku a olejové vany, a zadruhé je poddajnější pérování Scoutu na českých cestách příjemnější než nižší a konstrukčně jednodušší podvozky běžných verzí.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Když k tomu přidáte známé přednosti Octavie v podobě prostorného interiéru, velkého kufru a důrazu na každodenní použitelnost, nemůže být výsledkem nic jiného než velmi lákavé auto. Navíc s puncem lepšího zboží. Škoda podporuje postavení Scoutu i tím, že do něj montuje to nejlepší z nabídky motorů pro Octavii. Samozřejmě to není zadarmo – a nemluvíme o pořizovací ceně, kterou si zhodnotíte každý sám. Z elementárních fyzikálních důvodů je Scout nutně o něco pomalejší, žíznivější a méně kultivovaný než ekvivalentní motorizace s předním pohonem. Podle nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétním případě stojí.

Radosti
Excelentní pérování na špatných cestách
Lákavá kombinace motoru a převodovky
Vynikající řízení i jízdní vlastnosti
Velký kufr s mnoha praktickými detaily
Prostor pro cestující (příčně i podélně)
Použitelné hlasové ovládání
Starosti
Přenos jízdních hluků do interiéru
Nelze objednat řadicí tlačítka
Omezené schopnosti v terénu
V základu bez rezervy
Omezená nabídka motorizací
Mnohé komfortní i užitné detaily až za příplatek
8  /10
147 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie147 fotografií
Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 3.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 97.jpg Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG 79.jpg
Následující kapitola
Škoda Fabia 1.198
Rok výroby: 2006
Stav: 151 243 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 160 142 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.39
Rok výroby: 2006
Stav: 139 526 km
Cena: 45 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků