Test Škoda Octavia 1.6 TDI-CR – zpátky do minulosti

173 komentářů

VW
4. června • 17:27

Doporučuji posledni SM test Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Emotion! A pak že to nejde!? Jo pitomý Japonci cca 20 roků za Evropou! Tak nevím kdo by se měl od koho učit!?B-]

Stefan
3. června • 10:45

tento kozmeticky vynovený nemecký derivát mna nenadchýna- u nás ceny od 15 000 eur
potom to už stupá nad 18 000 eur...nepáci sa mi nizky podvozok/šetrenie železa!/
a už celkové pôsobí ošumelým dojmom je to vlastne to isté dizajnovo/znova šetrenie-aby nemuseli prestaviť výrobný pás/ záaruka do 60 -80 000 km a na 2-3 roky/znova šetrenie
aby nemuseli doplácať na opravy../etc etc...
B-]

Oktavianus
1. června • 20:12

Proc to ma starej volant jeste z Yetiho a nema to uz novej volant s novyma tlacitkama a ovladanim tempomatu jako Golf? To nas tu VW zase skrti? Grrr... :-((

Petr
2. června • 9:45

Otázka je, který volat byl použit. V nabídce je několik příplatkových volantů, podle funkcí (tvary jsem nestudoval, pro mě to bylo zbytečně matoucí).

Mirus
1. června • 19:10

"Největší pokrok Škoda udělala v kabině vozu. Provedení interiéru je excelentní"Tohle myslíte vážně? Excelentní interiér kde na zadních dvěřích je komplet tvrdý plast bez látky? Ve výbavě Elegance!!
Viz video (cca 4m5s) asi jediné recenze kde se to zmiňuje, u nás na to asi v té záplavě endorfinu z exkluzivity všichni zapomněli, každopádně exkluzivní interiér si představuju tak, že je prostý takových šetření.....http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-16-tdi... ...

jirka
1. června • 17:11

Cestoval jsem 5 dni sluzebni coctou. Za co me trestas pane boze. Dvojkova 1.6 plyn zakladni vybava. Na plyn vysoka spotreba 9 l. Sedacky v predu budiz. V zadu jak drevena lavice potazena latkou. Reproduktory katastrofa podprumerne. Zrychleni tragicke idealni pro sebevrahy na predjizdeni. Palubovka jeden plastovej hnus. Dvere vnitrni plasty po triceti tis km rozvrzane. Kufr zamykal jak se mu chtelo. A to nejhorsi podvozek ja ze zebrinaku pri prejizdeni nerovnosti. Jak kdyz jde vse na doraz a tlumi to posadka. Hnus hnus nikdy vice.

VW
1. června • 18:00

Tak to by ti v Oct3 nehrozilo, to je jiný kafe, přímo cibetkové!B-]

Mirek
1. června • 19:19

Rozhodl jsem se ti ušetřit práci. Spletl jsem se jen v tom, že to bylo u Humpolce.
http://www.auto.cz/srovnavaci-test-skoda-oct... ...

Mirek
1. června • 19:00

Děláš si srandu? Kdo jí vyzkoušel, tak ví, že na zadních sedadlech se sedí tak trochu s koleny pod bradou, sedadla nepodpírají stehna z důvodu nízko umístěného sedáku. Ten je navíc krátký. Vlastně není důvod aby byl dlouhý, když neplní svou funkci. Ostatní se mi již nechce ani vypisovat. Snad jen za zmínku stojí napsat, že v jednom testu bylo napsáno, že pasažeři na zadních sedadlech při delší cestě protestovali a chtěli, myslím, že u Hodonína, vysednout. Najdi si to.

Petr
1. června • 12:59

pane autore, výtky na "utajenou" cenu testované konfigurace vám sdělili již ostatní, ale za sebe bych si dovolil poznamenat jednu sviňárnu, kterou dělá Škoda u volby příplatové výbavy.
Např. vámi uvedené repro Canton se SW za příplatek 15900Kč nekoupíte. Musíte si (u druhého stupně výbavy) pořídit navíc další věci v minimální ceně cca 13000Kč. Vazbu tohoto repra s autorádiem Bolero bych snad i pochopil, proč je ale toto repro nutno vázat na nákup "komfortního telefonování" či "elektrických oken vzadu" opravdu netuším. A takových bonbónků má Škoda více. To co mají jiné automobilky v základu či jako samostatné příplatky je u Škody nutno kombinovat a kupovat i zbytečnosti.O3 se mi designově líbí, jejich ceny a odírání zákazníků v porovnání s konkurencí už nikoliv.

reven_21
1. června • 13:37

Bohužel jste neřekl nic co by nebylo naprosto normální :-) U jundeee máš předprogramované výbavy, a volitelná výbava už je pak opravdu chudá.

Mirus
1. června • 18:55

Aha, takže NORMÁLNÍ je u Škody být nucen do dalšího příplatku v případě zájmu o jiný a naopak u H je ŠPATNĚ cesta paketů, kde z tohoto paketu něco nechci, ale musím ho koupit tak jak je? Není to totéž?

reven_21
1. června • 19:14

Aha. Takže je normální být ucen do předprogramovaných balíčku s minimální možností uživatelké upravy? Nikdo tě nenutí si ty příplatky brát, ale je podstatně lepší když si to mužu podle sebe upravit.

Mirus
1. června • 20:26

Ale samozřejmě že nutí, viz příspěvek o audiu výše, alespoň si to přečti než hloupě odpovíš. Proto píšu že je to stejný jak u H tak Škody....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
reven_21
1. června • 22:59

Opět- Nikdo tě nenutí si to audio brát, mužes si nechat udělat vlastní.

Petr
2. června • 9:40

Ano máte pravdu, nikdo mě nenutí si toho Cantona brát. Jenže audio v holém autě mi nestačí, chci mít repro i vzadu a na SW jsem si také za pár let používání zvykl. Proto jsem se na něj zaměřil, když jsem si po Autotecu dělal "svou" sestavu Octávie (1.4TSI, druhá/třetí výbava). Neznám pakety u H. ani Kii, znám příplatkovou logiku u PSA, která je mi mnohem milejší a na peněženku přijatelnější.Svého času bylo u Fluencu spřaženo vyhřívání předních sedaček s nutností koupit si kožený paket za cca 50.000Kč. Dnes už je to naštěstí jinak.

Mirus
2. června • 8:26

Mohl bys číst co se psalo výše? Pokud chci audio, MUSÍM si k tomu vzít další věci, o tom se celou dobu bavíme a je to stejné jako vzít u H balíček kde z něj něco nechci.

Revan_21
2. června • 22:02

Jenže ten balíček obsahuje věci které si 90% lidí vezme... jako třeba bluetooth sada... takže to zas tak jako fatální error nevidím... Né každej třeba za jízdy telefonuje s mobilem u ucha. A co se týká toho samotného radia... Zvládnou 750W audia už chce pořádný výkon na výstupech z rádia... a to nějaký levná edice radii neumí.

Mirus
3. června • 9:44

Ale prosimtě, to samý můžu napsat o balíčku u H, to že nevyhovuje tobě je tvůj problém, bavíme se obecně o stylu příplatků který prostě je podobný a těžko můžeš argumentovat že 90% lidí si ho u koncernu veme, to je nesmysl.
Audio které zvládne 750W určitě nemůže být obyčejné, nic to nemění na tom, že ho musíš přikoupit a o tom je celá diskuse, netřeba vysvětlovat proč to tak musí být. Každopádně pokud to nechceš pochopit tak to nepochopíš což vypadá že je jistý.

Revan_21
3. června • 12:16

Nejste mimo mísu? Na co vám bude 750w audio, když nebudeš mít rádio které to zvládne? Ty bys raději kdyby sis to mohl vzít bez toho rádia, a pak mohl jenom v hospoděj před Karlem a Pepou machrovat že máš 750w? To je jako když by se prodaval notebook jenom základna bez obrazovky, a ty si nadával že ti dotoho nutí svojí obrazovku...

Mirus
3. června • 23:55

Takhle otazka neznela, dokola odbihate od tematu, netreba reagovat.

Revan_21
4. června • 0:01

To spíš Ty nechceš chápat odpověd.

Mirus
4. června • 10:43

Zkusim to naposled, pak koncim, bavime se o tom, ze pokud chci jednu vec z vybavy, tak MUSIM koupit dalsi, stejne jako u H kde mam v balicku i veci co nechci.
NEBAVIM se o tom jestli je logicky k repru 750W lepsi radio a ze 90%lidi k tomu chce i BT, tak nemel kraviny a drz se zakladni otazky, jaky je rozdil mezi priplatkama Š a H? Každá má něco pro a něco proti, paušalizovat že Š to má simply vymyšlený a H předražený balíčky je nesmysl, o tom se celou dobu bavíme.

Revan_21
4. června • 12:02

JEZIS TVLE!:D K 750W audiu NEMUZES VZIT SHITSKY RADIO. Když vemeš shit radio tak ti to nebude fungovat. Co jako že ktomu musíš vzít i BT sadu? Dělaš jako kdyby 3500 byla tak strašně velká částka. Řešíš uplný hovadiny - vzdy se nejde nějakej blb kterej bude rejpat když muže, i do věci který jsou NAPROSTO jasný. A vubec kup si třeba raketoplán a drbej s ostatníma členama z ghetta jestli tam není moc drahá příplatková výbava! Bože.

Mirus
4. června • 18:39

Ty si byl prvni kdo rejpal do nesmyslnejch balicku u H a kdyz uz nemas argument tak zacnes vysvetlovat proc to musi bejt spolu, to mne nezajimalo, ale ty to budes dal resit a neobhajis si tvrzeni jakej je rozdil vzit balicek od H a nesmyslne priplacet za veci co nechci u Š.

Revan_21
4. června • 20:00

To máš pravdu... ale je rozdíl v balicku kde te nutej vzit si BT sadu, a v balicku ktery ti urcuje vlastne celou výbavu auta.

Mirus
5. června • 23:37

To se pak muzem bavit i o tom jakej je rozdil dat 10tis u Š za central s alarmem nebo dat u H 5.900,- za central s alarmem, dvojitou podlahu v kufru + ulozny prostor a dojezdovou rezervu.... ze?:-P

Mirek
1. června • 18:51

Jestli to nebude tím, že ze zášti neumíš správně napsat ani název automobilky a tím pochopit, že kupuješ hodně dobře vybavené auto za podstatně přijatelnější cenu a tím nemusíš spekulovat, že tam chceš dovybavit nějakou hračičku a s ní musíš dokoupit další dvě voloviny za hodně peněz.

reven_21
1. června • 19:12

Řekni mi jedinej duvod proč bych ho psal spravne? Nekdo rika misto "octavka" "coctavka" či ochchávka..... Tak proč JA bych měl psát tu vietnamskou automobilku spravně?

LOL
2. června • 20:20

i klidně piš hnůjdaj, to já zase píšu polski Trapid :-D

Mirek
1. června • 19:18

Ty už nemusíš nic. Komu není rady, tomu není pomoci. Pokud se zjevně řídíš hloupou teorii, že když druhý dělá voloviny, tak já je musím dělat také, tak opravdu není co řešit. Ve tvém případě a po tvém upřesnění kde leží Korea zvláště.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
2. června • 21:59

Pravda, zeměpis nebyla moje silná stránka :-) Ale kde leží korea vím naprosto přesně :-)))) A žádnou teorii se neřídím, prostě to tak je :-)

Kominik
31. května • 19:44

Pan Sikl se dopousti velice zasadni chyby. On tady v diskusi opakovane obhajuje cenovou politiku Skody s tim, ze dokud to lidi kupuji, je to obhajitelne, a ze ma Skoda skvely marketing. Je na tom velice poznat, ze pan Sikl se novinarinou nezivi, jak sam priznava.
Jako profesionalni novinar-recenzent by mel plnit svuj hlavni ukol - odkryvat prave ten marketingovy balast a jednoznacne rict, zda automobil za ty penize stoji nebo ne z hlediska sve uzitne, nikoli marketingove hodnoty. Z jeho pozice jako recenzenta je naprosta, s odpustenim zhovadilost, prohlasovat, ze ceny jsou obhajitelne, protoze Skoda ma skvely marketing. Vzdyt jeho remeslem jako recenzenta je tu marketingovou mlhu vyvetrat!
Dalsi je problem eticky. Pan Sikl zcela zasadne porusil pravidla novinarske slusnosti a etiky. Napsat, ze testovany vuz stoji tolik a tolik, dat tam hromadu fotografii a pak prohlasovat, ze je vlastne jedno, ze vuz na obrazcich stoji treba o 200 tisic vic, protoze je dovybaven o "zbytecnosti", je zcela zasadni eticke pochybeni. Tohle proste nejde "okecat". Ty obrazky jsou informace, stejne jako je informaci text. Nelze uvest zakladni cenu a vydavat ji za cenu testovaneho vozu! Tato informace je proste lziva a to, co recenzent povazuje za "zbytecnost" nehraje vubec roli. Spise je to nehorazne trapna vymluva. Clanek neni urceny recenzentovi, ale ctenarum - a mnoho lidi dane prvky vybavy asi za zbytecnost nepovazuje, jinak by se nemohly nabizet za priplatek, ze?
Podobne pochybeni by se dalo prisuzovat nedostatku inteligence a novinarskeho vzdelani, ale z toho pana Sikla nepodeziram, protoze on zjevne inteligentni je. Je to tedy nejspise zamer, ale pak at nam zde pan Sikl nelze o tom, jak jsou jeho testy "nejprisnejsi".

psikl
31. května • 22:09

Díky Kominíku za reakci. On je problém v tom, že jako jeden z mála se pouštím do diskuze. Znám novináře, co ani příspěvky nečtou, natož na ně odpovídají. Já se snažím s lidmi komunikovat a číst každý příspěvěk. Musím se přiznat, že některé příspěvky trošku více (shválně) hraním, aby vyvovaly diskuzi. Pokud chcete slyšet můj názor, Octavii s testovaným motorem bych si nekoupil. Výbava je pro mě zbytečná a vůz nejezdí podle mých představ. Umím si představit Octavii s motorem 1.8 TSI. Díky propadu cen již z principu nekupuji nová auta, ale jen ojetiny. Vlastním dvacetilétého japonce, se kterým jsem maximálně spokojen, dokonce bych uvažoval i o benzínovém Mondeu z roku 2003-2004 ... tyhle auta splňují mé požadavky. Žádná zbytečná elektronika, dobré jízdní vlastnosti, odpovídající komfort ... každý jsme z jiného soudku. Znám lidi, co si pořídili novou Octavii jenom proto, že je nová, přitom jim ta druhé generace po faceliftu sloužila znamenitě. Navíc si ji nakonfigurovali téměř na 800 tisíc. Proto říkám, dokuď lidé Octavie kupovat, nebudu od nich odrazovat. Průměrné motoristy uspokojí. Kdo chce víc, hledá víc či zkouší na základě ostatních testů. Z testu je jasně patrné, že Octavia vyniká zavazadlovým prostorem, interiérem, dobrým ovládáním a je dost dobrá v rámci klikové nápravy. Ostatně vzhledem k cílové skupině to jako velký problém nevidím, podívejte na Civic, ten taky dostal dobře odladěnou klikovku.A ceny bych rád doplnil, zatím jsem ze Škody nic nedostal. V pondělí zaurguji. Test musel jít ven i bez těchto údajů.

Mirek
2. června • 14:18

Konečně vcelku rozumný názor. Já šel pro nové auto z důvodu, že to co jsem chtěl v ojetinách nebylo a navíc, po zkušenostech s ojetinama od známých, bych s tím měl možná i soukromý problém ohledně podvodů v údajích. A navíc nepotřebuji každou chvíli kupovat nový automobil.

psikl
3. června • 15:25

Je to o prioritách .. někdo rád nová auta,někdo rád ojetiny, někdo veterány, youngtimery atd... Jelikož ročně řídím přes 60 nových aut a zhruba 20 ojetých, dokáži si vybrat vhodné auto, přičemž na věku auta mi nezáleží ...

Zd
31. května • 14:06

Mám octavii 2. generace a i když je to fajn auto, škoda už mi do domu nesmí. Natož octavia. Po 3 letech provozu = předražené normální auto

komik
31. května • 13:19

Objektivně musíme přiznat, že se octavia přiblížila reálným cenám. Nyní potvrdila, jak byly ceny staré generace přestřelené... rozvoj jako Clio ceny vyšší než Laguna. Nová octavia je v levnějších konfiguracích obhajitelná, jakmile si ale vyberete lepší motor/výbavu, budete mít trochu pocit, jestli náhodou Škoda opět český trh trochu nedojí :(.

psikl
31. května • 22:27

Jasně, že Škoda český trh dojí. A dojí ho proto, protože to zákazníci (kupující) dovolí. Jeden čas se Octavie tahaly z Belgie, protože tam byly až o 140 tisíc (ve vyšších specifikacích) levnější. Jejich dovoz se vyplatil. Cena dvojkové Octavie byla silně přestřelená, mírně se to zlepšilo po FL a v závěru kariéry. Přesto se Octavie kupovaly ze všech aut v nižší střední nejvíce. Rozum to sice nebere, ale na základě toho, mohu prohlásit, že cena Octavie je obhajitelná (když se dobře prodává). Takovej Rapid narazil s cenovkou hned po vypuštění na trh. Téměř vůbec se nekupoval. Škoda zareagovala, cenu snížila a přidala výbavu.

Skyline
31. května • 10:24

OT: vydrzel jsem zhruba tyden. Neco tak otresneho jako ta neskutecne otravna reklama na ochcavku se proste neda. Ad block pro mozillu to nakonec vyresil za zhruba 20 sekund i s restartem prohlizece. Kdo chce moc, nema nic (to stejne plati o reklame na folcvagn u konkurencniho webu, kam sice moc nechodim, ale aspon jsem zabil dve a vice much jednou ranou).

Mirek
31. května • 11:27

S tím se nedá než souhlasit. Nechápu, jak si klidně dají reklamu, která překrývá obsah stránek, o který tady jde. Pánové strčte si tu reklamu do nejtemnějších míst.

VW
31. května • 11:40

Já když jdu do garáže pro auto, tak už mám kolikrát i strach garáž otevřít, aby tam nestála náhodou ta zázračná, nejlepší a nejkrásnější Octavie! Tak to bych už rozhodně nerozchodil!!!B-]

pcwifi
31. května • 8:55

720W audio vykon..jooojooo a muj mobil vaří 2x50W :-D , hergot ja mel dojem, ze doba kdy na kazdem jezevcikovi od ťinga a ťonga bylo psano 2x1000W uz pominula a ona se ta degenerace v upravene verzi nese i dneska...smutné. Me by stacilo kvalitnich 4x35W do prednich a zadnich repro a 1x75W do Wooferu, ten to potrebuje. Vic netreba...

Revan_21
31. května • 12:13

To je nasčítaný maximální výkon všech repro v autě, nikoli RDS výkon. Klasické rerproduktory ve dveřích mužou mít max výkon třeba 75-85w + repro v palubce a výškové... a taky subwoofer dá dohromady maximální výkon 750w.

Martin
31. května • 7:22

Sice další "odborný" test. Ale hned na první straně blbost. Diesely nemají integrované svody do hlavy.

Fucker
30. května • 23:28

Bolo spomenute nedostatocne odhlucnenie podvozka? To, ze je pocut kazdy kamienok najma od zadnej napravy a pri vyssich rychlostiach je viac pocut podvozok ako aerodynamicky vzduch? A kvalita plastov? Sice spracovanie je dobre, ale ku kvalite to ma daleko. Toto mam od kamosa dilera, tieto nedostatky boli spomenute aj v Motoringu na TA3. K tej tyci miesto multilinku, je to poznat, na kombiku menej vzhladom na ine zatazenie. A ze starsie dvojkove O sa predavaju lepsie:D

Petr Ježek
30. května • 22:22

Opět nedůsledný test. Mezi plusy trojkové verze je třeba zařadit nízkou pohotovostní hmotnost, což znamená vyšší agilitu jízdy a aktivní bezpečnost. Není uvedeno rozložení hmotnosti na nápravy, což definuje základ stability v zatáčkách. Současně jde i o hmotnost na přední nápravě (nedotáčivost versus trakce předního pohonu). Poznámka o chybějící hlukové izolace kapoty je v kontextu pochvalování si nízkého hluku v kabině značně irrelevantní, pokud není nadměrný zvuk motoru v exteriéru, což se neřešilo. Poznámka o neskoněných motorech není doplněna o jeho přesnější poloze vzhledem k nápravě, k převodovce lze říci totéž. To vše totiž rozhoduje o jízdních vlastnostech nejen v mezních situacích, kdy jde o to, aby vůz zůstal na silnici a na správné straně. Pokud se zákazník u auta upne na charakteristiku obývacího pokoje, pak chraň ho svatý Kryštof...

psikl
31. května • 9:12

Bohužel taková je doba. Lidi kupují auta podle toho, jak se jim líbí, jaký mají interiér a už nikoho nezajímá, jak jezdí... pro mě osobně je to nejdůležitější kritérium. Zatím neholduji žádným pomocných systémům a věcem, které akorát zvyšují hmotnost vozidla. Jinak k testu. To, co jste napsal, bych popisoval třeba u Porsche, ale ne Octavie, která není určena pro extrémní jízdu a spíše všichni, kdo oni uvažují ocení co všechno mohou uvnitř mít atd.

jarda
1. června • 13:50

Mylite sa.uzivatelia brutalne kritizuju dvihanie zadnej nohy v zatackach

psikl
3. června • 15:27

To jsou asi nějaké hospodské povídačky, nic takového se u testovaného vozu nedělo a to ho zkoušíme doopravdy poctivě ...

Mirek
4. června • 17:14

http://auto.sme.sk/c/6721012/videotest-nova-... ...
53 sec před koncem videa. Je to však specifická jízda.
Jinak s testem Rasťo Chvály se dá vcelku souhlasit.

reven_21
1. června • 14:19

:DDD to ale jezdí po okruhu ne? V normálním provozu při normální jízdě se tohle vubec neděje.

Jouda
30. května • 18:19

Nevim od půl mega víc bych kupoval auto o třídu výše (mondeo, accord, mazda 6, citroen c5, avensis atd.) s větším motorem, prostorem a v základu lepší výbavou. V testu na sauto měli octavii za 805000,-- to mi příjde šílenost než za 800 octavii tak si přihodím a koupím MB E klasse. Dostat dnes v základu auto s nelakovanými zdrcátky, vzadu okna na kličku atd. kor při ceně octavie mi příjde ostuda a rozhodně bych šel radši ke konkurenci. Třeba víceprvkovou nápravu mám i na fiatu Doblo a to i když koupím social edici za 250000,--, příplatek za navi 38 tisíc za věc co se krade a umí to to co mobil nebo navigace za 3000 Kč je dost, třeba dacia za navigaci chce rozumnějších 10 litrů.

mve
30. května • 20:08

V testu na auto byla ta Octavia za 805 tisíc jen ve srovnatelné výbavě jako konkurence, testované auto stálo přes milion....

Ash
30. května • 17:49

Připouštím, že autům vůbec nerozumím ... Jinak by mne formulace " Asistent rozjezdu do kopce je u automatických převodovek standardem, u manuálnu je nutné za něj připlatit rozumné dva tisíce korun." nechala chladným.
Takto mi to hlava nebere - mám automat, sundám nohu z brzdy a auto se na volnoběh rozjede dopředu. U manuálu sundám nohu z brzdy a auto se rozjede také, ale opačným směrem. :-))Ale jak říkám, autům vůbec nerozumím, vždyť jezdím teprve dvacet let :-D

Lovap
31. května • 8:42

To bude asi tým, že Škodá do áut nemontuje automatické prevodovky klasické (s meničom) ale dvojspojkové - a tam to pravdepodobne funguje maličko inak.

Ash
31. května • 9:33

Inu, já jsem spíše narážel na koncernovou politiku a tvorbu cen. U VW je v případě manuální převodovky asistent pro rozjezd do kopce již v základní výbavě (snad s výjimkou Up-u, to nevím jistě), u škodovky je to za "rozumný příplatek 2.000,- Kč". Otázka, co je to rozumný příplatek, že ? Ale na druhou stranu, když si někdo kupuje Octu za 3/4 mega, tak ho ty dva litry navíc (= jedna nádrž, a ještě ne celá) nerozhodí.
Asi to bude ten, jak se to jenom jmenuje ... (zatracenej Němec, pořád mi něco schovává), jo, už vím - marketing. Prostě tam, kde to má bez debat smysl (manuál), je to u Škody za příplatek, a kde ne, tak se to dá do základu, aby se odůvodnila příplatková cena za DSG převodovku (cca 60 litrů, a je tam ještě o jeden kvalt navíc)Ale jak říkám, já tomu vůbec nerozumím, oni jsou určitě tam v těch kancelářích moudří a vzdělaní, určitě samý MBA a DiS :-))

George
30. května • 16:28

:-D Tu se opět sešlo ,,chytráků " :-D .,,Oktávka je hnusná,předražená,nevybavená,neprodejná......" .,To mi pak vysvětlete,proč pak musí chodit škodováci do práce povinně i o sobotách?? ;-)

james
30. května • 16:43

v takom pripade maju antiskodovacky chytraci druhu teoriu a tou je, ze ludia su tak sprosti, ze aj napriek cene/nekvalite/.. to kupuju, miesto toho aby kupili to najlepsie co na trhu je a to KIA pripadne nieco ine sikmooke, ktore ma samozrejme najlepsi pomer cena/vykon/kvalita. Samozrejme keby sa tu predavali sikmooke auta tak ako skodovky, zas by blahom chrochtali o tom, ze ludia si vedia kupit to spravne. a tom je cele, ono staci precitat uz len diskusie na Sme.sk, a vie si spravit obraz.
nehovorim ze skodovka je super, ale je to automobilka ako vacsina dalsich, ktora vyroby pomerne kvalitne auto na presun z bodu A do bodu B.

____
30. května • 20:54

To bude tim, že lidi začali trochu přemejšlet a zjistili, že škoda je úplně stejný šméčko jako Kia/Hyundai s tim rozdílem, že u středně vybavený škodovky, která tě vyjde pomalu na 400tisíc dostaneš u Kia/Hyu plnou výbavu. Rozdíl je ještě v tom, že Kia/Hyu kopíruje Japonce, to auto se chová na silnici přesně jako Toyota, Honda nebo Mazda to je pro ně docela plus, protože radši bych jezdil v autě který kopíruje Japonce, než v plečce, která stojí prachy, je to levná kopie vw, kterým komforta jízdní vlastnosti absolutně nic neříkej:-D. Další rozdíl tu jsou motory, chtěl bych vidět jak by to tsi aspon 200tisíc km najelo bez výměny půlku motoru, tsi je od koncernu přešlap, kterým si mysleli jak doženou v benzínových motorech Japonce. Kia/Hyu s těma jejich motoroma si myslim, že aspon těch 250 tisíc nějak nahrkaj.

JeCh
31. května • 15:36

Tim to neni. Oktávky se prodávají ze stejnýho důvodu, proč volili lidi Zemana, proč volí komunisty a pseudokomunisty, proč kupujou buřty s nulovym obsahem masa nebo proč si myslí, že blinkr jim na dálnici dává právo přejet kdykoliv do levýho pruhu, ať tam jede kdokoliv jakkoliv rychle.Všechno to má stejnej důvod - po světě chodí obrovský množství debilů. To vysvětluje spoustu zdánlivě nelogickych věcí...

George
1. června • 19:08

A ty jsi jejich velitel,zřejmě :-D (těch debilů).Je zajímavé,že ve světě jsou oblíbené,a ti cizí ,,debilové" nevolili ani Zemana,ani komouše.Těch pár kusů,co prodá Škodovka tady, těm sockám,to je jim myslím nějak jedno.Aspoń se zkrátí čekačka těm normálním,solventním zákazníkům.To,že z lidí udělala pravičácká,zlodějská banda žebráky,díky kterým jsou nuceni kupovat korejské náhražky a parodie aut ,typu Logan a Thalie,za to ŠKODA AUTO a.s. opravdu nemůže :-D

George
30. května • 21:37

Víte vubec, co Octavia v základu má? ? Je směšné, když porovnáváte Škodovku s ,, Koreou", které jsou jen kvalitnějšími plagiáty ostatních automobilek,než ty Čínské.Kdyby jste do aut trošku dělal, věděl by jste.Ty úspory a ,, levnost" se někde musí nahnat.Hádejte kde? Materiál, ,antikorozni úprava, životnost materiálů apod Ještě jsem neviděl testovat zatěžově (ať už celek, nebo komponenty) korejské auto dva roky před uvedením na trh.Jo a ty kecy o VW motorech?? Doporučuji nahlédnout do vyhodnocení světový motor roku, několik let zpětně :D Japonci se vezou , spíše jen dojíždějí vlnu popularity devadesátých let ;)

Leone
1. června • 11:41

.., myslím že spousta lidí ví co Octavia v základu má, bohužel víme to moc dobře,....na jedné straně spoustu sraček o které nestojíme,...a na stranu druhou si musíme připlácet za kdejakou "normálnost" a navíc nelze to konfigurovat se zákl.activem,...takže ve finále drahé, jako prase a NEBO LEVNÁ social,verze:-D,....ale objektivně,...toto není jen případ škodovek,...ovšem ŠKODA v tomto ohledu, rozhodně vede !!!!

LOL
31. května • 14:59

LOL.. a škodovku vídáš, že? :-) Jestli to není tím, že vývoj škody sídlí v ČR, kdežto Korejci vyvíjejí v Koreji a Německu, nikoli ovšem v ČR.A jinak je to vše blábol, kvalita škodovky je přinejlepším srovnatelná. Doby škodováckých "držáků" z před +10-15 let se sice starou, ale spolehlivou technikou a postavené tak aby vydržely a taky aby zlomily posměšky ohledně nekvality Škody např. v UK, DE apod. už dávno skončily.A naopak ta Korea dneska kvalitativně leze neustále nahoru (aktuálně bych ji co se kvality a konstrukce týká, řadil někam na úroveň überwagen gruppe, tj. takový průměr, co neurazí ale ani nenadchne) a nevidí to jen zaslepenci, co mají (nebo mocinky moc chtějí) "oktu v dýzlu, vole!"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JeCh
31. května • 15:30

Navíc současný TDI a TSI motory jsou skoro největší šmejdy, co se dá koupit. Starý TDI sice drnčely jako traktor, moc to nejelo, ale aspoň něco vydržely. Nový TDI absolutně netáhnou (zřejmě omezení výkonu kvůli EU a jejich emisnim normám na CO2), hlučný jsou pořád a navíc vrcholně nespolehlivý. O TSI snad ani nemá cenu se rozepisovat, to je synonymum pro problém.Nejhorší je, když člověk sedne do oktávky v základu a první na co mu padne zrak a ruka je volant, kterej je snad ten samej, jako byl ve favoritu. Odpornej tvrdej plast.

Antiautomat
2. června • 13:06

Kupa dieselu do koktavky ci rapida je samozrejme vo svetle sucasnych udalosti a cenach holy nezmysel. A co sa tyka benzinakov, preco asi cinsky rapid dostal atmosferu v benzine? No zjavne preto, ze Cina ulohu nejakeho odpadkoveho kosa na do-vyrobu a do-odbyt provizorne zaplataneho problemoveho produktu hrat zjavne nemieni, ze...skratka rozmyslaju hlavou a diktovat im nik nebude. Hodnoty, ktore su u nas tradiciou usli celkom niekam doprec. Jednoduchost a spolahlivost ustupila /za kazdu cenu/ problematickej zlozitosti na jednej a az prilisnymi ustupkami na druhej strane a potom prirodzene dostavate finalny produkt s dost rozporuplnymi vlastnostami. Trend je pritom taky, ze coraz vacsia cast sveta prave tieto hodnoty zacina hladat /niet sa co divit vzhladom na ten kvalitativny hnoj co automobilky hadzu na trh/. Tip:pustte taky rapid s prajednoduchou jednasestkou /samozrejme po oprave zvrzaneho dizajnu zadnej casti/ na hociktory trh od rajchu na vychod a uvidite ako sa po nom zaprasi. A ako sa bude celosvetova kriza dalej prehlbovat /co zakonite aj bude, uj, zla to sprava pre tzv.premiove znacky, u ktorych je 99% z ceny auta jedine a len v plastovom embleme na dekli/, tak sa bude tento trend len viac a viac presadzovat. Inymi slovami, portfolio znacky neodraza to, co by sme chceli, ale to, co zije /na ich smolu/ leda tak v predstavach ich marketingu a fajnensu. Cize presny obraz dnesnej svetovej ekonomiky, skutocna hmatatelna hodnota nikde. Aka doba, take auta.

Mirek
30. května • 21:58

Takže ctrl C, ctrl V. Ty budeš dobré číslo. Ještě to tu několikrát nakopíruj.

Revan_21
30. května • 17:05

Docela výstižně:D Zachvilku se tady na tebe jedne mnoho "hateru" a budou rozvádět sve nesmyslné teorie:D

dzelo
30. května • 15:06

Octavie je jen pokračování předraženého auta které se ohání pořád kufrem ale že má polovinu výbavy za příplatek již tak nepropaguje. Kdo chce velký kufr ať si koupí dodávku ale na normální ježdění takový kufr stejně nevyužijete a jen vozíte vzduch. Mě osobně tato škodovka ničím nepřekvapila a když vezmu její zadní nápravu tak je to skok zpět a šetření na nepravých místech.:-/

Dr.River
31. května • 9:26

to dzelo: Až jednou dospěješ, najdeš si babu a budeš s ní mít děti, pak pochopíš, proč tolik lidí potřebuje ku*va velkej kufr a vzduch v něm rozhodně nevozí...

Petr Ježek
30. května • 22:27

S tou výbavou je to zajímavé: Platí, že čím výce výbavy, tím vyšší náklady a nižší výkony. Dumejte, proč.

james
30. května • 15:21

co preboha riesite ludi, ktory mozno aj vacsinu casu prevazaju vzduch a odporucate im kupit dodavku a podobne. to snad nechajte na individualny vyber ludi, ked chcu nech tam vozia aj vzduch, je to ich vec a Vas to predsa nijak neobmedzuje. skutocne takychto murdlantov su mraky... za to ze to nepotrebujete/nechcete Vy je len na Vase rozhodnutie. Suhlas v tom, ze pokial cela min generacia mala lepsiu zadnu napravu, neviem preco pri modernejsom auta spravili krok spat a este pre mna jedna vec co mi osobne vadi, ze dvere su bez calunenia.

Jouda
30. května • 18:34

Já má kufr jeden kubík a je mi malej, příště radši koupím regulérní dodávku. Místo vzduchu vozím věci, sem tam něco potřebuju na barák, a hlavně mám psa a ten má klec 120 * 70 * 90 cm takže pak skládám věci mezi děti na sedačku, okolo psí klece do okýnek atd. a když jedu někam dál tak rakev na střechu, příště koupím asi něco jako caravelle, scudo atd. nejlépe ojetinu, kupovat nové auto je škoda peněz.

5cm
30. května • 21:10

tak to som sa z chuti zasmial, kupovať auto pre psa tak to je teda sila, to už fakt nepochopím.

Lovap
31. května • 8:39

Čo ty všetko nechápeš ... :-O

james
30. května • 19:07

neviem sice kto ti dal minusku, ale ano kazdy mame svoj sposob vyuzitia auta..

Revan_21
30. května • 15:09

Pokračování předraženého auta které má v historii sveho jmena jedny z největších prodejních čísel. Jenom u nás se stále drží na prvním místě v prodejnosti.

VW
30. května • 15:20

Otázka jak ještě dlouho?B-]

Revan_21
30. května • 17:07

Tak dlouho dokud lidi budou aspon trochu rozumě uvažovat a nenechaj ze zmanipulovat korejskejma papírákama :-)

VW
30. května • 17:15

A co takový Francouzi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
30. května • 17:49

To jsou slušné auta, ikdyž spolehlivost není jejich silná stránka. Mají poměrně stále množství zákazníku... A abych pravdu řekl tak nový fluence se mi docela líbí :D

VW
30. května • 18:01

Fluence není sice výkřik techniky, ale za tu cenu super! Kdybych kupoval nové auto, tak bych do něj šel! Původně jsem uvažoval o Chevroletu Crus, ale nakonec to vyhrálo Volvo! Kvalita Francouzkých aut se dosti rychle blíží Německým, nebo spíše kvalita Německých klesá! Ale to je jen můj osobní názor!B-]

Jouda
30. května • 18:31

Dělám v automotive a kvalitu u dnešních aut nehledejte. U nás ve fabrice děláme díly jak na mercedes S klass tak na dacii, obojí je levný aušuš, který se při výrobě ochcává jak to jde hlavně aby byla produkce a bylo to levný, občas se šidí kontroly na tlakovkách atd. Takže značku auta neřešte stejně je každá součástka z jiné montovny v turecku, ukrajině, rumunsku, česku atd. Když koupíte auto tak třeba 99% výfuků dělá jedna firma, sedačky další atd. v montovnách ve východní evropě, pak to dovezou do maroka kde z toho čmoudi udělají dacii nebo do německa kde z toho turecký přistěhovalci udělají MB, BMW, VW, Ford atd. :-D hlavně že pak lidi machrují jakou mají značku auta.

marclucpicard
30. května • 21:45

A preto treba kupovať japoncov vyrábaných v Japonsku a hneď je o pár problémov menej B-]

Revan_21
30. května • 22:51

Jo, a ptákovina jako mrnavej chladič oleje stojí víc jak 15000 na japončíka :-)

X1
30. května • 13:25

Obhaji si cenu? Pochybujem. Po uvedeni OII ich zacalo pribudat ako huby po dazdi, teraz je problem o OIII zakopnut, namiesto Skody salonov rastu ine najma korejske. Dovod? Preco by mal niekto kupovat Skodu, ked ina znacka ponukne za menej viac?Stare casy su davno prec, Skoda funboys je menej, ostali len ti zaryti, argumenty o vyssej zostatkovej cene a vyssej kvalite oproti inym znackam su smiesne, takisto neplati uz vyhodnost servisnych nakladov alebo nahradnych dielov..Skoda by mala prekopat cenniky a nerobit z ludi blaznov, ceny nie su v ramci EU jednotne, dokonca na domacich trhoch (CZ, SK) vyssie, ak niekto uvazuje o aute v cene nejakych 20-25 tis eur ma brutalny vyber, staci sa pozriet co ponuka Mazda 6. Preco by mal niekto riesit Ochcafku?

Antiautomat
30. května • 18:38

...o dizajne a motoroch ani nehovoriac, minimalne v tomto je Mazda6 o svetelny rok vpredu.

psikl
30. května • 13:38

Máte pravdu. Ona Octavia je stále jen nižší střední třídě, přesto cenou přerůstá do střední (stejně jako rozměry). V Česku si však cenu obhájí, toho bych se nebál ... a když ne, udělá Škodovka akční ceníky nebo přijde s akční výbavou. Navíc Octavia se prodává dobře i v zahraničí, kde nelze její úspěch omlouvat vlastenectvím či zvyklostí kupovat okřídlený šíp.

LOL
30. května • 14:20

jenže tam bývá zhusta vybavena zcela jinak a prodává se za jinačí peníze.Ale určitě se tu objeví nějaký Kufrjožka, co bude tvrdit, že jiné auto takový kufr nemá a že se to vyplatí i za ty přemrštěné ceny.

psikl
30. května • 14:31

Podívejte se na to takhle, dokuď čeští zákazníci budou akceptovat a kupovat Octavie, proč by Škoda měla zlevnit? Skvěle to ukázal případ Rapidu. I samotní lidé ze Škody mi potvrdili, že cenu "přepískli". Prodeje se nerozeběhly prodle představ, tak museli zareagovat (cenu snížit a přidat výbavu). Kdyby lidi Octavii nekupovali, zaručeně by Škoda šla s cenou dolů ...

LOL
30. května • 22:17

jenže oni už přestávají a nenakupují, dokonce i firemní fleety se začínají orientovat jinam, a to ty ceny jsou v těchto případech poněkud jiné.

jarda
30. května • 16:12

Ale aj tak sa nepredava, ze?

Mr.Semtex
30. května • 15:09

Ano Rapid něco ukázal, ale až si bude potřeba přiznat to samé u OIII, bude to pro Škodovku velký průser..Nečekám žádné přiznání, naopak potichu zavedeme hromadu akčních paketů (ale to se vlastně už děje, že?) a když ani to nepomůže..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
George
30. května • 16:19

Nevím jestli jste si stačil všimnout,ale ,ta vybavenější,větší,bezpečnější ,,předražená" Octavie začíná z cenou méně,než za kolik se prodávala předchozí verze.Takže jaká drahota??? ;-)

Revan_21
30. května • 17:51

To už je dávno pohřbený:D a nikdy na to nikdo z tech hateru nevezme zřetel:D Tehda se prodávala snad cca o 100 000 víc:D

LOL
31. května • 15:03

jeslti to nebylo tím, že O2 se nedala koupit s haťapkou.. :-Da přece ty motory hoši z Junge Schmerzfeiern nevyhodí, když už je vyrobili a nikdo je nechce.

Palo
30. května • 12:28

laneassistent sa s tebou nebude pretahovat o volant ked das smerovku. a to by si mal vzdy ked opustas svoj jazdny pruh a prechdzas cez ciaru... :-D

Vegasgeek
31. května • 13:17

A co rizikove situace? Tady v Praze se mi stava kazdou chvilku, ze nejakej vylizanec mi vleze do pruhu, protoze prdi na zrcatka a blinkry uz vubec nepouziva a ja se musim obratne uhybat do jineho pruhu, nebo ke krajnici. Nebo kdyz jsem na D1 predjizdel kamion, ktery se ale v case, kdy jsem byl v jeho polovine, rozhodl predjizdet taky a to ne zrovna vybiravym zpusobem (na kamion velice obratne a blinkr az kdyz uz byl kolama v mem pruhu) a ja musel vyjit az na travnik. Nevim, jestli bych stihal davat blinkr aby me nejaky blby asistent pustil z pruhu.

roomstein
31. května • 19:11

lane assistent může být šikovná věc, ale jen v případě, že se dá jednoduše a pohotově vypnout-zapnout. Třeba jako tempomat.

psikl
31. května • 22:11

Přesně tak.

psikl
30. května • 13:41

To máte uživateli Palo pravdu. Ale pokud pojedete zatáčkovitou trať ostře a budete chtít držet ideální stopu, často tak musíte jet až u krajnice v protisměru .. středovou čáru tak často přejedete ... (ovšem za předpokladu, že trasu znáte, máte dostatečný rozhled a nikoho neohrožujete). A právě v tento moment je nutné lane assist. vypnout.

Jakub
31. května • 10:09

V populárním týdeníku SM o automobilech jsem se nedávno dočetl v testu bmw 1?0x (s xdrive), že po troše cviku s ním může i trochu zkušený řidič najíždět do zatáček dveřma napřed. Že to sice řidiče začátečníky může vyděsit, ale prý to tak je a je to naprosto běžné. Tady v diskuzi se dočtu, že aktivní prvek bezpečnosti, který teoreticky udrží auto v pruhu, pokud řidič na dálnici zaklimbá, je naprd, protože při rallye do vrchu v serpentýnách se jezdí od krajnice ke krajnici...ideální stopa. HUSTÝ!!!
btw: neměla by se ta ideální stopa jezdit jen v rámci tvého pruhu?
p.s.: předpokládám, že jestli bude Octavia III použitá na přestavbu na závody cestovních aut nebo octavia cup nebo něco podobného, tak lane asistent mít nebude ;-)

psikl
31. května • 11:02

Napsal jsem nedostatek, na který jsem při zkušební jízdě narazil. Pokud chcete vůz vyzkoušet na limitu a pokud projet zatáčku co nejrychleji, středovou čáru zaručeně vždy přejedete ... samozřejmě za předpokladu ideálních podmínek ( že mám dobrý rozhled, nikdo široko daleko není a nikoho neohrozím).

Laky
30. května • 12:26

Cena testovaného kusu není 529 tis. Kč tak jak uvádíte, ale mnohem více. Toco uvádíte je pouze holý základ elegance pro 1,6 TDI. Kde jsou započteny xenony, navigace, vyhřívaná sedadla, pakeket Elegance Plus atd. Kolik je celková cena prezentovaného (fotografovaného) vozu?:-/

Patt
30. května • 14:08

Já jsem se podle foto (a podle konfigurátora co povolil a nebo co vyžadoval) skusil nakonfigurovat toto auto. Možná to co jsem zjistil není přesně cena toho auta ale je asi celkem blízko. Takže cena mi vyšla 701 990,-. Za tuto cenu si pane redaktore (píšete že auto za tu cenu je obhajitelné) může koupit člověk plnohodnotnú střední třídu s víceprvkovou zadní nápravou a dle mně i lepším motorem.

psikl
30. května • 14:27

Ceníkové ceny jsou obhajitelné, Škoda je přece známá rozsáhlou příplatkovou výbavou ...

jarda
30. května • 16:10

Dobry vtip.Zaznacit do ankety o najlepsi prispevok roku.

psikl
30. května • 16:16

Cena bude obhajitelná do té doby, dokud se Škodovky budou za tyto ceníkové ceny kupovat. Navíc každý prodejce "umíů nějakou tu slevičku či výbavový paket "zdarma".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
psikl
3. června • 15:30

By mě zajímalo, všichni co dali u mémo příspěvku nesouhlas, jak myslí, že cena není obhajitelná? Cenu si Vůz přece obhajuje tím, že ho lidé kupují. Pokud by ceny Octavie nebyly obhajitelné, tak se neprodá ani jedna .... a podívejte do statistik, nové Octavie se prodávají stejně jako dvojky.

jarda
30. května • 16:25

Ak ked sa ani kupovat nezacnu tak ako u Rapidu?
Dokonca aj Vas test znaci obrovske obavy predajcu.:-D

psikl
30. května • 19:08

Mé testy patří k nejtvrdších v Česku, nemám co ztratit. Snažím se psát své pocity i na úkor toho, že to nemusí být automobilkách příjemné. Navíc testy mě neživí, dělám to spíše pro radost.

psikl
30. května • 13:32

Cena v testované výbavě je s motorem 1.6 TDI od 529 tisíc Kč. Příplatky u novinářského vozu jsem neuváděl, bylo jich nesčetně mnoho a nepodařilo se mi získat konečnou cenu ...

Bob
3. června • 0:54

Podívej se na plusy a mínusy.
Tohle jsi posral, i kdyby jsi měl tu cenu jen odhadnout

Tom
30. května • 14:10

takže lenost, neochota a informace s nulovou hodnotou :-/

psikl
3. června • 15:17

Ze Škodovky mi místo ceny poslali seznam základní + volitelné výbavy, kterou testovaný vůz (na fotografiích) obsahoval:Základní výbava
Basic equipment
Tinted windows
Front and rear electric windows
Hill hold control
3rd rear headrest
Driver knee airbag
Curtain airbags and side airbags
Central door locking with remote control(2 foldable keys)
KESSY - keyless central door locking with engine start/-stop function
Park distance control system (rear parking sensors)
Front fog lights
Additional el. heating
Inside rear view mirror with humidity sensor
"CLIMATRONIC" - Dual-zone air conditio- ning with electr.regulation,combifilter with aut.air.recirc.
Glasses storage
Hight adjustable driver and passenger seat with lumbar support
Storage box under passenger seat (LHD)
Rear seat split and folding with armrestwith storage box
Heated front seats
Front armrest "JUMBO BOX"
Infotainment Radio "BLUES"
Infotainment Radio "SWING"
MDI ( Mobile Device Interface )
8 loudspeakers
Board computer "MFA"
"MAXI DOT"
Cruise control
Small leather package (4 spoke leather steering wheel)
Small leather package (4 spoke multi-function leather steering wheel for radio)
Net program
Textile floor mats
Multifunction box + Sun and Pack
Increase in initial standard fuel fillingVolitelná výbava:
Alloy wheels "Teron" 7J x 17 -- verze 2 -- ET 49
DVD-LW with two SD- card slots
ECO-function
Driver activity assistant
Region code "ECE" for radio
Without charging socket
Tire 225/45 R17 91W
Radio High (Gen1)
Battery 380A (68Ah)
Seat upholstery in Alcantara/leather
Storage package 1 - with emergency waistcoat under the front seat
Extended service intervals
Voice control
Service interval 30000 km or 2 years (variable)
Chrome package - control lights black, chrome handbrake button
Camera and/or distance senzor (driver assistance system)
Without drawers under the front seats
Without interior lighting
Traveller assistant
Without TV/digital radio reception
Standard seats in front
Electrical interface for external use, USB and AUX-IN
Hill hold assistant
Parking hand brake - mechanical
Standard rear seat - without support remote control
Instrument insert, display in km/h
Pedals "standard" - plastic pedal covers
Pedestrian protection measures extended
Without rear stabilizer
Wheelbase - 2680 mm
Rear axle "standard"
Rear tailpipe (standard) covered
Floor mats, front and rear
Board literature in Czech language
Standard climatic zones
Electronic stabilization program (ESP) without HBV and vacuum senzor with multi collision brake
Preparation for towing
Rear disc brakes -- 15" CI38 HR-A1510 (253x10) --
Alloy wheels covers
Power steering, speed-dependent (Servotronic)
Without engine and chassis protection
Without folding table on front seat backrest
Glovebox - cooled
Front wheel drive
Without differential lock
Front disc brakes (Geomet D) -- 15" PC57-25/14 Jurid 201 --
Driving mode selection
Fresh air with activated carbon filter
Three arm leather steering wheel with multi-function
Child seat anchor for child seat systém ISO FIX - 2x Top-Tether
Three-point belt for the middle rear seat
Central console - storage box with lid, with charging box, without phone holder
Without panoramatic sunroof (full roof)
Without front child seat anchor (ISO FIX)
Without backrest release for front seats
Electric seat adjustment for both front seats, driver's seat with memory - right traffic
Back bench undivided, armrest folded down with center armrest
Storage boxes in the trunk - right only + cargo element right
Three-point belt for the front seat with electric pretensioners - lock without inscription "Press"
Without roof rails/ roof rack
3rd rear headrest
Cargo net - lined luggage compartment with multifunction box
Sun blind for rear window
Three-point rear automatic belt with ECE label
Heating for front/rear seat, separately adjustable
Unlocking trunk/ rear lid from the inside (electric)
Central locking systém "Keyless-Entry"
Windscreen, heat insulation glass
Side and rear windows in heat-insulating glass - for EU width 3,85 mm for front only
Control for radio and phone
Interior rear view mirror automatically dimming
Windows with comfort use and cut-out fuse, electric
Make-up mirror left, with cover, without airbag label
Make-up mirror right, with cover, with airbag label
Airbag for driver and front passenger with knee airbag - co-driver airbag deactivation
Side airbags front and rear, with head airbag
Trim in Chrome , chrome side window seal , chrome frame masks
Exterior konvex mirror, right
Exterior konvex mirror, left
Front headrests - WOKS III
Without the fire extinguisher
Front center armrest
Without Front Assistant/ City-ANB
Hand brake handle in leather
Gearshift knob / handle in leather with plague
Shift lever in leather with ornamental seam
Luggage compartment floor, plush fabric with silver thread - damping - two side (reversible)
Interior lights in the front and rear footwells
Automatically dimming outside mirrors with memory function, electric folding/adjustable/heated -tilting to the ground - with puddle lights
Electronic immobilizer
12 Volt socket in boot
Without heat storage/ heater
Without preparation for VTS (Vehicle Tracking System)
Tire pressure monitoring - RKA plus (Fa. Continental)
Start/ stop system with recuperation
Exhaust concept, EU5 plus
Without impact protector for door entry
Glasses holder
Lumbar support, electric adjustable front seat backrests
Navigation system high "Columbus"
Crew Protect Assistant
Automatic Parking Assistant + Intelligent Parking Assistant
Lane Assistant
Intelligent Light Assistant
Headlights with variable light distribution , day lights with LED
Daytime lights and assistent driving lights with coming home function
Without rear window wiper and washer
Windshield wiper intermittent control with light / rain senzor
Central door locking system with remote control - 2x foldable keys
Headlight range adjustment, automatic / dynamic with corner function (AFS 1)
SBBR with LED (light emitting diodes)
2 front reading lights with difusion, + rear reading light
Rear fog light
Cruise control system , electronic
Fog lights with black interior - with corner function
Wash water level indicator
Headlight washers
Dual-tone horn
Antenna for AM/FM reception , diversity
Climatronic air control with storage
Luggage compartment lighting
Non smoking execution
Auxiliary heating with remote control
Optical and acoustic control seatbelt all passengers
Multi function display / on-board computer "Color"
Warn lights (door area)
Heated windshield washers nozzles front
Without brake pads wear control
Sound package "branded" - 10 channel amplifier
Comfort phone with Bluetooth
Voltage 12V 230V plus inverter

psikl
30. května • 14:26

To není o neochotě ani lenosti. Nechci uvádět zcestné informace. Nakonfigurovat cenu mohu, ale nikdy nebude přesná. Raději počkám na oficiální cenu ze Škody. Až ji dostanu, napíšu ji sem. Ale myslím, že cena testovaného auta není vůbec důležité. Ono dostat se k novinářskému holátku je nemožné. Zejména Škoda ráda půjčuje plně vybavená auta, na kterých prezentuje, co všechno se dá pořídit za příplatek. Osobně v autě nepotřebuji žádné zbytečnosti ...

Antiautomat
31. května • 14:01

Ono zmysel by ta oktavka zdanlivo mala len v nizsich verziach, lenze tu mame problem ten, ze prave v tejto /cenovej/ oblasti sa konkurecnia moze pochvalit tym, ze za tie iste peniaze ponuka viac. A nie je to len vybavou, ked si vezmeme trebars taky Fluence HDi, ten ponuka /a to priam hviezdne/ silnejsi motor. Nechcem sa zasa navazat do klasickej bolesti VW, ktorou su motory /je vseobecne zname ze koncern ani jeden motor v objeme od 1 do 2l, ktory by sa dal oznacit ako podareny, v sucasnosti jednoducho nema/ a prave motory su dovodom preco nic, co ma s VW spolocne uz v garazi nikdy nechcem ani vidiet....ale tu by som rad vedel, ako je mozne ze z objemu 1.6 ponuka iba toto? Jeden tip by bol na nedostatocne dimenzovanu /zaroven to druha bolest VW/ prevodovku, dalsi na setrenie na samotnom motore, materiale, odflaknuty vyvoj a testovanie /mozno ma ten motor aj na viac, ktovie/ apod. Komediu menom TSi samozrejme spominat nebudem, po poslednom cirkuse neverim zeby dokazali vyrobit kvalitny malolitrazny preplnovany benzinovy motor /teda presne v oblasti, kde sa setrenie na materiale v dosledku vacsieho namahania mensich suciastok prejavi zarucene najfatalnejsie/. No a co sa tyka drahsich verzii, tam zasa pohlad do cenniku trebars tej spominanej Mazdy6 /ktoru rozhodne nemozno oznacit za prave lacny tovar/ akukolvek dalsiu diskusiu o obhajitelnosti ceny definitivne konci. Aspon teda tak to vidim ja, tu nastavaju tazkosti v tom, ze toto auto v porovnani s inymi nema co ponuknut aby sa im cenovo rovnalo.
Nie naopak, na svoju cenovu uroven povysuje prvky bezne z aut o kategoriu nizsie.
Vykon? Kde?
Spotreba? Kde?
Technika? Kde?
Vybava? Kde?
Spolahlivost? Kde?
Dizajn? Kde?
Lacny servis? Kde?
Dlhovekost? Kde?Tym sa ale samotny kruh len zacina, ked si spocitam, ze vyrabaju Citigo, Rapid, Oktavku a Superba, potom je uz problem vobec cenu nastavit tak aby bola odpovedajuca. To znaci, vypustit aspon jeden model /sucasna Fabia ako jasny nepodarok je jednoznacne na odstrel/, spravit konecne poriadok s motormi a prevodovkami no a samozrejme vybavou. Pripadne, zrusit tu znacku a nechat to len na minivozy vobec a je pokoj. Dovod jej existencie v pripade takejto politiky nevidim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
31. května • 14:10

pardon doplnam este hnustera a yetiho, na netbook klavesnici je to fuska....

George
1. června • 18:56

Vsadím se,ty kokot,že děláš u nás v ČR,a akorát hážeš machra,i když tomu pi.u rozumíš :-D Mít aspoń na toho Yetiho,tak slintáš blahem ;-)

Herbert
3. června • 13:24

"U nas v CR", hehe vsak to tou secko vlastnia ti z Reichu!

George
3. června • 13:42

Jestli to u nás vlastní ,,Reich",tak vy už jste Mad'arsko :-D

LOL
2. června • 20:14

jiříku, tohle jsi nezvládl! :-D

Antiautomat
1. června • 22:30

Prijemny vecer aj Vam prajem! ;-)

jarda
30. května • 16:08

Tak ste mohli pockat aj so zverejnenim testu nie?Cennik je na internete, cakat netreba
http://www.skoda-auto.cz/ke-stazeni/katalogy-ceniky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
psikl
30. května • 16:15

Já čekám na přesnou specifikaci testovaného vozu přímo ze Škody. Ceny jinak známe.

jarda
30. května • 16:20

Nehnevajte sa ale dali Vam na test len auto a klucik?A na cenu zo Skody ste nemohli tu chvilu pockat?
Ako dlho uz cakate?

Mr.Semtex
30. května • 15:06

To myslíte vážně, že: "myslím, že cena testovaného auta není vůbec důležitá"? Opravdu by byl test jako takový stejný, kdyby jste jezdil na plechových kolech, v základních sedačkách, v rukou svíral gumový volant a zíral na pustinu černých plastů bez navigace, klimatizace a jiných extras, která by byla narušena pouze třemi otočnými ovladači, které jako by vypadli z roku 1980 a kličkami na stahování oken na zadních dveřích?Nelžete sám sobě.. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
psikl
30. května • 16:29

Jestli jsem i Octavií bez těchto zbytečností, tak umím Octavii jako celek posoudit. Interiér testované vrcholné výbavy Elegance je sám o sobě hodně povedený. osobně vyznávám auta bez zbytečností, pro mě ideál mondeo 2003-2006 bez elektronickych veci

Mirek
30. května • 18:56

Doporučuji vám se podívat na Autosalon, test Octavie kombi Elegance 2.0 TDI. Tam samozřejmě postupovali naprosto stejným způsobem. Vyhodnotili automobil silně nadprůměrně, tester řekl, že ostatní kombíky se mají vrátit do školky a rozplýval se nad výbavou vozu. V tabulce potom uvedli, že cena testované verze je 674 900 Kč. Já myslel, že mne raní mrtvice. Auto s předvedenou výbavou v ceně přes 800 000 Kč a v Autosalonu se tváří, že je to za hubičku. Za tuto cenu nebudu vůbec ztrácet čas s Octavii a rovnou se podívám po autě střední třídy, např. Mazdu 6. V Octavii III jsem jezdil a pokud tester řekne, že rozdíl v jízdních vlastnostech pozná jeden z tisíce, vlečná náprava, tak se trefili zrovna na mne, ale tohle pozná tedy mnohem více řidičů. Dovoluji si tvrdit, že se oblast testování aut dostává neodvratně do podoby placená reklama.

VW
30. května • 19:24

Tak to jsem zrovna viděl a dost jsem se při tom zasmál! Myslím že měl testér kliku, že ho nezkontrolovala naše udatná POLICIE! Měli by si to prohléhnout na archivu TV Nova!?Byl nalitej jak Kalousek v parlamentu! :-D

Revan_21
30. května • 19:36

Chtěl si řict Zeman na hradě, že?:D

VW
30. května • 19:45

Aj tak by se to dalo posoudit!? Ale mohlo to být eventuelně i po trávě!? B-]

Revan_21
30. května • 22:53

Jojo, to se dá dneska sehnat za každym panelákem :D

psikl
30. května • 19:21

Prosím neporovnávejte Octavii s Octavií kombi. Ty auta jsou úplně jinak nastavená ...Na Autosalon nemám čas se dívat a názory ostatních novinářů mě nezajímají. Mám svojí hlavu a prezentuji své pocity a zkušenosti ... neplatí mě žádná automobilka, nejsem na nikom závislý ... za ostatní novináře nemohu mluvit, neznám poměry s inzercí apod. To všechno jde mimo mě, jelikož mě živí úplně jiná oblast, než auta. Podle prodejců a dostupných dat kupují firmy většinou s 1.6 TDI v základu a obyčejní lidé si pořizují nanejvýš 1.2 TSI. Pouze hrstka sáhne po 1.8 TSI. Přesto existuje i skupina lidí, kteří si nakonfigurují Octavii s cenou blížící se 3/4 milionu korun. A důvod? Nechtějí být vidět, přesto chtějí výbavu....Trojková Octavia je levnější než její předchůdkyně.

psikl
30. května • 19:21

Prosím neporovnávejte Octavii s Octavií kombi. Ty auta jsou úplně jinak nastavená ...Na Autosalon nemám čas se dívat a názory ostatních novinářů mě nezajímají. Mám svojí hlavu a prezentuji své pocity a zkušenosti ... neplatí mě žádná automobilka, nejsem na nikom závislý ... za ostatní novináře nemohu mluvit, neznám poměry s inzercí apod. To všechno jde mimo mě, jelikož mě živí úplně jiná oblast, než auta. Podle prodejců a dostupných dat kupují firmy většinou s 1.6 TDI v základu a obyčejní lidé si pořizují nanejvýš 1.2 TSI. Pouze hrstka sáhne po 1.8 TSI. Přesto existuje i skupina lidí, kteří si nakonfigurují Octavii s cenou blížící se 3/4 milionu korun. A důvod? Nechtějí být vidět, přesto chtějí výbavu....Trojková Octavia je levnější než její předchůdkyně.

jj
31. května • 15:18

Tak ten druhý odstavec této reakce mluví opravdu za vše a bohužel i za úroveň celé redakce autorevue.cz. Nemohu uvěřit tomu, že toto mohl vyplodit stejný člověk - autor článku. Napište sem, jaká že to úplně jiná oblast vás prosím tedy živí, ale vypadá to, i vzhledem ke gramatickým chybám, že to evidentně vůbec nebude novinařina, že ;-) ? A ty z prominutím kecy o tom, jak ostatní pořady typu autosalon nemáte čas sledovat, názory ostatních novinářů vás nezajímají atd. si zkoušejte na malé děti a neurážejte zde inteligenci diskutujících. Tohle by nikdy profík v jakékoli oblasti nenapsal. Čest práci :-O

Mirek
30. května • 20:40

Já nepsal o cenovém srovnání s předchozí verzi, ale budiž, kdo nevidí les pro stromy......
Ceny všech automobilů v porovnání klesly, nelze tedy srovnávat co bylo kdysi. Přesto zrovna Octavia III klesla s cenou nejméně a hlavně je docela šílené číst, co vše je v příplatkové výbavě. Člověk by to čekal v základu, ale to bychom nebyli v Česku. Nechápu tu mánii, že za každou cenu se musí ukázat, že Octavia je lepší, než zbytek třídy. Není tomu tak dávno, když se "ponižovaly" automobily, které měly vlečnou nápravu. Teď když to uvedl ve svých etalonech koncern WV, tak najednou je to přednost a měl by se tomu klanět svět.
Nikde jsem nenapsal, že zrovna vy jste ta placená reklama, to byla narážka na Autosalon. Přesto byste měl sem tam kouknout a přečíst, co dělá konkurence. Rozhodně není přednost se pochválit, že je mi jedno co "dělá svět" kolem mne.

psikl
31. května • 9:08

Já už nevím jak to mám napsat, dokud budou čeští zákazníci Octavie (potažmo) Škodovky kupovat za vyšší ceny, než stojí srovnatelná konkurence, nemůže nikdo vidět důvod jít s cenou dolů. Pokud se něco kupuje za vyšší ceny (což znamená vyšší marži), tak proč by to měl prodejce zlevňovat? Škoda umí skvěle marketing a vytěžit z toho maximum ... Kdyby se Škoda nesnažila ukázat, že je nejlepší ve třídě (píšete vy), tak by asi prodeje byly hodně špatný. Proč by Škoda měla hlásat: "máme průměrné auto za vyšší cenu než konkurence"?Nejsem zastánce vlečené nápravy, všechny auta mám jedině s nezávislým zavěšením, které na limitu krásně spolupracuje a při pomalé jízdě nepřenáší rány do karoserie. Škoda Octavia má v rámci vlečených náprav dobré naladění, stejně jako se to povedlo Hondě s aktuálním modelem Civic ...

Mirek
31. května • 11:45

Nejsem si jist, že to patří mému příspěvku, ale budiž. Nikde jsem nenapsal, že je nejlepší. Je mi jasné, že to s cenou a prodejností takto je. Na druhou stranu, zkuste si spočítat počty testů, článků... týkajících se Octavie III a konkurence. Tímto děláte asi neplacenou reklamu Škodovce, neboť násobně těmito články převyšujete články o konkurenčních vozidlech. Osobně jsem vyzkoušel hodně aut, včetně Hondy Civic a to s benzínem i dieslem. Honda má lépe nladěnou vlečnou nápravu než Octavia III. Když už jste vzpomněl Civic, zkuste se podívat, kolik je zde testů na poslední genberaci a poté to porovnejte s Octavii. Není to značný nepoměr? Jenže takto je to skoro s veškerou konkurencí.Nemám vcelku nic proti Octavii a koncernu WV. Nejsem, jako někteří zde přispívající, fanatik nějaké automobilky. Vybírám si auto, které se mi líbí a se kterým se mi dobře jezdí, vyhovuje mi výbava a není to poruchový křáp. Bohužel Octavia zatím vždy vypadla ze hry.

psikl
31. května • 22:17

Nevím, ale současnou Hondu Civic jsem na konkurečním serveru testoval již 3x a Octavii pouze 1x. Toť údaje za mě. Některé redakce se řídí čteností, tak proč vydávat test Civicu, když Octavie bude 10x až 20x čtenější????U Civica je zadní náprava skvěle odladěná, pokud ho však naložíte (stejně jako já s dieselem 1.6), budete překvapen, jak se jeho vlastnosti změní k horšímu. Nejvíce to poznáte na rozbitém asfaltu v zatáčce.... U Octavie je skoro opačný projev. Bez zatížení nic moc, při zatížení se chová o dost lépe. Pokud Vám projev Octavie vadí, nekupujte si ji a sáhněte třeba po krátké i30, ke které nelze mít po stránce jízdních vlastností připomínku. Skvěle jezdí i podceňovan Mazda3 s lehkých dvoulitrovým benzínovým motorem. Ta se dá vodit s takovou přesností na hraně, že se nestačíte divit.

Mirek
1. června • 18:36

Se vším, co uvádíte jsem jezdil, otestoval si to. U Civicu mi vadily docela zadní sedadla, neboť celkem často jezdím ve více lidech než dva a pro normálně vzrostlého člověka to moc na delší cestu není. Pokud bych ze svého pohledu hodnotil auta v této třídě po stránce jízdních vlastností a hluku v kabině, tak to vyhrál Focus. Jediné s čím jsem nejel je nový Golf a to záměrně, neboť manželka ho nechtěla, tak jsem si ušetřil jedno dilema. Mazda jezdí dobře, ale je nějak již výběhovka a také v interiéru hlučnější a některé prvky výbavy mi neseděly. Po stránce spotřeby se mi zdála i žravější. I30 a Ceed jezdily opravdu komfortně a dobře, ale i v testech zmiňovaný hluk do interiéru pronikal. Nakonec volba padla na Focus kombi Titanium 1,6 EcoBoost v trošku vylepšené výbavě, kde se velmi dobře sedí i na zadních sedadlech. Navíc nemám problém s designem a i za volantem jsem si dobrou polohu bez problému našel. Jízdně je velice dobré, včetně odhlučnění kabiny. Zadní sedadla může např. Octavia tiše závidět. Pokud to vezmu po stránce ceny, tak ta je podstatně přijatelnější než srovnatelná Octavia. A asi v tom bude největší zakopaný pes pro mnoho lidí. U mne v tomto případě cena nehrála naštěstí roli, já řešil jiné priority u automobilu.
Pokud se jedná o četnost čtení, tak tady jsme opět u placené reklamy, návštěvností webu, a tím nutnost shlédnout placené reklamy. Navíc tím novináři dávají jasně najevo, že jim nejde ani tak o kvalitu, ale kvantitu.

psikl
3. června • 15:21

Jde s Vámi souhlasit, ale Focus po stránce jízdních vlastností už není, to co býval. První generace jezdila naprosto famózně... samozřejmě současná generace jezdí dospěleji, ale už neposkytuje takovou radost z řízení.

Mirek
4. června • 17:00

Já hledal raději komfortnější auto a to mi Focus splňuje a stále patří jízdně na vrchol třídy, přestože se o něj asi s někým dělí. S tímto nemám problém, nepotřebuji se tetelit blahem, že ostatní jsou horší.

George
30. května • 21:21

Víte vubec, co Octavia v základu má? ? Je směšné, když porovnáváte Škodovku s ,, Koreou", které jsou jen kvalitnějšími plagiáty ostatních automobilek,než ty Čínské.Kdyby jste do aut trošku dělal, věděl by jste.Ty úspory a ,, levnost" se někde musí nahnat.Hádejte kde? Materiál, ,antikorozni úprava, životnost materiálů apod Ještě jsem neviděl testovat zatěžově (ať už celek, nebo komponenty) korejské auto dva roky před uvedením na trh.Jo a ty kecy o VW motorech?? Doporučuji nahlédnout do vyhodnocení světový motor roku, několik let zpětně :D Japonci se vezou , spíše jen dojíždějí vlnu popularity devadesátých let ;)

roomstein
31. května • 19:00

to je jasné, nažene se to 3x delší zárukou ;-)

Snoo
31. května • 13:39

Hloupě se zeptám. Existuje i nějaká anketa "Motor roku po pěti letech v provozu"?Ohledně TSI to až takové kecy nejsou, vím o třech autech z mého okolí, které na ten řetěz skoro dojely...jedno z nich vlastním.Předchozí mazda?No problem a na korozi taky netrpěla... Jinak cena oktavii je opravdu trošku mimo a v ve vyšší kvalitě ty prachy opravdu nebudou...

k22
31. května • 9:50

Jirko, podívej se na test Ceeedu po 150000km a srovnej to s tím co vydrží např. motor 1.2TSi ve škodovce...njelpeší nižší střední je dnes KIA Ceed, multilink skvělé jízdní vlasnosti, výborný poměr cena/hodnota, VAg jde šupem dolů a ani placení fanatici moc nepomůžou :-P

Revan_21
31. května • 12:10

Och tak já jsem placený fanatik?:D Že jsem si toho nevšiml:D Penez je porad docela málo :D

LOL
31. května • 14:21

tak to děláš zdarma a z vlastního přesvědčení, ale to si opravdu nejsem jistý, že to je pro tebe dobré vysvědčení.. :-D

Mirek
30. května • 21:51

Ano vím. Umíte číst? Chápete psaný text? Kde něco píšu o Korei, plagiátorství atd.? Zdá se vám např Toyota, Ford, Mazda..., že to jsou kopírující, podřadné automobilky? Pro větší informovanost se podívejte, kdo nabízí určité vymoženosti techniky jako první a rozhodně to není v této třídě WV, ale právě zmínění Japonci, Volvo, Ford... Doporučuji se podívat na ceníky a zkusit si nejprve nakonfigurovat konkurenční modely a potom psát nesmysly a hlavně se podívat, kdo uvedl na trh dříve tuto techniku v této třídě. Pokud se jedná o antikorozní ochraně, tak jsem vlastnil dlouhé roky Toyotu a WV by se mohl od ní učit. Někde jsem psal něco o motorech? Doporučuji si vyzkoušet nové motory Mazda a nehledět přitrouble na mnohdy zavádějící ankety. Pokud se jedná o atmosférické motory, tak například benzínové motory 1,6 jsou zrovna doménou vám v žaludku ležících Korejců a Japonců. Příště si zajděte některé vámi kritizované "výrobce" nejprve vyzkoušet, než napíšete tuhle snůšku pitomostí. Moc rád mám fanatiky vašeho ražení.

Zelí
30. května • 22:05

Sice neúplný, ale vcelku slušný seznam plagiátorů ... Toyota, Ford, Mazda... a k nim samozřejmě jižní kimovci. Tato grupa nemá ve zvyku cokoliv vymýšlet.

LOL
31. května • 14:19

jistě, všichni kopírují überwagen a Zelí je letadlo! :-D

Zelí
31. května • 15:28

Nejsem žádný fanda ani germánů a ani hitlerwágnů, já pouze suše a bez emocí konstatuji fakta. Z nich plyne, že v posledních třicetiletech je koncern VW v oblasti hromadné výroby ten, podle kterého se řídí to, jak mají auta vypadat a jakou používají techniku a koneckonců i to jakou technologií jsou auta vyráběna. Ostatní výrobci jenom následují. Pokud bys rozumněl tomu, jak probíhá technický a návazně i technologický vývoj, nejen u výrobců, ale i u subdodavatelů, tak bys pochopil, že to ani jinak nejde. Tady v evropě mají ostatní výrobci zpoždění cca 5-7 let, v japonsku zpoždění 10-12 let a u jižních kimovců 15 a více let. Proč myslíš, že kimovci přesunuli vývoj z jižního kimovska do německa... můžeš hádat ... aby zkrátili vývojové zpoždění na evropských, přijatelných 5-7 let. Podívej se na zrůdy, které produkovali ještě v roce 2005 a které tady prodávali. To bylo těch 15-20let zpoždění. To co produkují dnes, je výsledek evropského vývoje s již přijatelným zpožděním 5-7let.
Netvrdím, že to tak zůstane navždy. Ale japonci na to měli 50-60let a zatím nic nepředvedli. Kimovci samozřejmě taky nic.

JirkaK
1. června • 10:47

Ano, pokud ostatní výrobci doženou koncern VW ve vyhlášené a notoricky známé kvalitě a spolehlivosti jejich motorů, máme se za pár let na co těšit.

reven_21
1. června • 13:35

Narážíš pouze na nove TSI motory, ale nezapomen, že má i mnoho legendárních motoru... Se kterýma nebyl vubec žádný problem najezdíl pul mega kilometru, a ještě si vpohodě jezdil dál. Chtěl bych vidět 13 let starý korejský auto, který bude mít 500 000km najeto... Bez výměny motoru

nrain
1. června • 14:06

Hyundai Accent cez 600 000 km a slape bez problemov dalej... ;)

reven_21
1. června • 14:15

Jojo, tohle auto mam ted na dílně... Je to rok 2003 a je vyrobený technologii tak 5-7let pozadu. Navic ten vietnamskej patent že musíte robrebrat pulku interieru aby šel ven lanovod jsem opravdu ještě neviděl :-))))

roomstein
31. května • 19:04

Nevím, proč urážíte jižní korejce kimem. to budete nás čechy častovat "gottwaldovci"?

Mr.Semtex
31. května • 19:34

To je jednoduché.. Pokud někdo věří v technologický náskok koncernu nad kýmkoliv, není už potom ani tak divné, když si plete i severní Koreu s jižní.. B-]

Mr.Semtex
31. května • 16:22

Děláš si srandu, že? Už v roce 1993 jsem jezdil Hondou Accord, která měla motor, podvozek, řazení i řízení o kterém se třeba takovému Passatu té doby ani nezdálo, do té šílené kraksny tehdy VW montovalo převratný 1.8 55kW.. :-DPořádný podvozek dostal Passat až někdy od roku 1996 a obstojný benzín až když si VW přiznalo, že bez přeplňování stojí většina jejich benzínu za hovno, ale to je asi stejně buřt, protože koncern žil dlouhá léta stejně jen naftou 1.9TDI.. Takže já bych byl s těmi technologickými náskoky trochu opatrnější.. Navíc oni Japonci všeobecně na Evropu celkem kakají, prodeje mají jinde a tam taky vozí něco jiného..

LOL
31. května • 15:50

Aha. Takže všichni výrobci u dieselů převzali od ÜW nejprve pumpe-düse a až všemocný überwagen vynalezl common rail, tak všichni po jeho vzoru přešli na CR.Co se designu týká, kterému jsi věnoval celkem podstatnou část svého příspěvku - ano, existují různé "designové školy" - americká, evropská, asijská. Dozajista nemá smysl nabízet asijská auta v evropě, protože obecný vkus je v každém světadílu trochu jiný.Korejcům přiznávám totéž co ty - velmi rychlé učení a vývoj. Jejich dnešní auta už jsou nad běžnou produkcí koncernu.

Zelí
1. června • 16:52

VW šlo cestou přímého vstřiku nafty a jako první to masivně nasadili do výroby, protože věděli, že cesta pro naftu je jen přes přímý vstřik. Ostatní je se zpožděním oněch 6-7let následovali. Co se týká technologie PD, tak to je sice spojeno s VW, ale vstřikovače vyráběl Bosch. VW na to měl pouze exkluzivitu, takže se to u nikoho jiného nemohlo objevit. Celé PD dojelo na cenu, protože vstřikování CR vycházelo kolem roku 2008 u čtyřválce levnější o 20 tisíc Kč.
Designem jsem se ve své reakci nezabýval vůbec, ale i pro design platí více méně totéž.
Co se týká jižních kimovců, tak prezentovat čtyřválcový benzínový motor s nepřímým vstřikem MPI jako něco technicky špičkového chce dávku opravdu hodně velké zaslepenosti. Pokud by tohle dělali před třiceti lety, tak by byli ve středním proudu. Dnes jsou těch třicet let pozadu. A zase je to o subdodávkách, kimovcům zatím nikdo nedodá komponenty pro přímý vstřik, takže oni nemůžou slepit žádný motor. Až jim to někdo dodá, tak oni ho s velkou slávou vyrobí. Ale nic, vůbec nic nevymyslí, z jejich hlav nic nevypadne, oni můžou dostat pouze cenu za kvalitní pajcování.

Skyline
3. června • 17:10

Zeli ty jsi proste idiot. Chapu to, s vydunenym mozkem po tech vsech kilacich v traktorech to asi jinak dopadnout nemohlo. Ale nejdriv jsi tady narazil s petiventilovou technikou u Ferrari a ted ti jaksi uslo, ze ten primy vstrik, ktery Korejci nemaji, jezdi napriklad v Sonate. Chapu, pro jakehokoliv fanatika musi byt obtizne vyrovnat se se stale vice do oci bijici realitou, kterou uz ani pres ty saze z dehtu nejde prehlednout a ktera pro tvou modlu neni zrovna prizniva. Nicmene ta krec co tu predvadis uz neni ani vtipna, jednomu je te spis lito. Ale nesmutni, podobne uderny komsomolec revan te zastoupi ;-)

deny
1. června • 15:51

jestli on v tom commonrailu nemá prsty fiat....

LOL
1. června • 20:49

to já vím to byla jen poťouchlá narážka na Zelího.. :-D

Mirek
30. května • 22:13

A místní hlupák se připojil. Mám pocit, že ti to tady napsalo dost lidí. Cvičná otázka, kdo vymyslel montážní linky? A druhá, kdo to od nich zkopíroval? Že by kopírovali i tví oblíbení koncernoví výrobci?

George
31. května • 7:55

Omlouvám se,ale omylem jsem dal svou reakci pod vás.Ano,montážní linku vymyslel Ford,ale ruku na srdce,kde je dnes? N;-)ebo ,,Indické" Volvo? Jejich sláva je už za zenitem ;-)

Mirek
31. května • 10:19

OK, Volvo bych nepodceňoval, stále jsou v rámci bezpečnosti na špičce a kvalitu také výrazně zlepšili.

Revan_21
30. května • 22:53

Taky koukám že ses připojil, Mirku :-)

Mirek
31. května • 10:21

Jen pro info, byl jsem tady dříve, tak jsem se nemohl také připojit. ;-)

Mr.Semtex
30. května • 13:19

To nechtěj vědět.. :-D

jarda
30. května • 16:04

Zacina to byt vazny problem.Aj u Rapidu nedavno dokonca dali ine fotky ako bolo testovane auto!

Doporučujeme

Články odjinud