50
Fotogalerie

Test: Škoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI - bezcharakterní kráska

Kapitoly článku:


Monte Carlo a TDI?

Do této chvíle bych měl pro Fabii Monte Carlo pouze slova chvály. Pravda, nejde o žádný pořádný tunning, ale ona i ta jednoduchá vylepšení z pohledu designu fungují velmi dobře. Jenže nějak mi v kontextu sportovního designu nesedí nabídka motorizací. Edice Monte Carlo se nabízí s motory 1.2 TSI v obou výkonových variantách a 1.6 TDI ve všech třech výkonových provedení. Na jedna-čtyřku TSI, která by se samozřejmě hodila k této edici nejvíce, můžete rovnou zapomenout. Zaplať pánbůh, že se neprodává něco jako Fabia Monte Carlo HTP.

Testovaný exemplář měl pod kapotou nejvýkonnější verzi naftové jedna-šestky. Jak se tak na to dívám, tohle je druhé nejrychlejší Monte Carlo v nabídce, což mi přijde trochu smutné. Ale budiž, nepotřebuji přece ke svému řidičskému potěšení nutně stáda koní pod kapotou. Jenže dieselový zvuk a výraznější turbo-efekt, stejně jako omezené spektrum využitelných otáček, nic z toho není sportovní ani co se za nehet vejde. Tenhle konkrétní kousek má sice atraktivní design, ale absolutně nesportovní motor.

A jsme u jádra celého problému. Upřímně říkám, že já bych se s tím asi smířit nedokázal a když už, tak bych raději sáhnul po benzinové jedna-dvojce, která je, jak už to tak chodí, poměrně výrazně levnější. Ale to může být pouze můj osobní problém. Monte Carlo prostě není o zážitcích za volantem, ale pouze o tom, „že to vypadá“.

fabia_monte_carlo_45.JPGfabia_monte_carlo_46.JPGfabia_monte_carlo_47.JPG
77 kW je maximum, co k Fabii Monte Carlo můžete dostat. Název auta slibuje mnohem více

"Sportujte" za málo

Auta, která si na něco hrají, mi vadí už z principu, ale určitě se najde mnoho zákazníků, kteří s tím problém nemají a rádi si pořídí něco stylovějšího. Nakonec pořád je tato Fabie menší zlo než Renault Clio Gordnini s nějakým obyčejným motůrkem. Chudák Amédéé Gordini musí v hrobě rotovat jako turbodmychadlo testovaného TDI.

Ale abych pouze nekritizoval, Fabia 1.6 TDI je obecně poměrně dobrým automobilem, což si nakonec můžete přečíst v samostatném testu. Vyloženě pomalí s ní nebudete a především ušetříte za spotřebu. U našeho Monte Carla ukázal palubní počítač průměrnou hodnotu 5,6 l/100 km, a to jsem Fabii rozhodně nešetřil. Háčkem, respektive obrovským hákem, je pořizovací cena. Chcete-li šetřit, musíte si připlatit opravdu nemalou sumu.

 

Pořád je Fabia Monte Carlo menší zlo než Clio Gordini 1.6 16V nebo 1.5 dCi

 

Ať sáhnete po jakékoliv motorizaci v nabídce, vždy bude spojena v případě Monte Carla s pětistupňovou manuální převodovkou. K ní žádné výhrady nemám. Snad jen by řadicí páka nemusela být umístěna tolik vzadu a její chod by mohl být o malinko přesnější, ale v zásadě jde pouze o detaily. Díky dlouhatánské pětce vůbec nechybí ani na dálnici šestý rychlostní stupeň. 
 

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud