Test: Škoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI - bezcharakterní kráska

Líbí se vám Fabia RS, ale nechcete utrácet spoustu peněz? Dlouhou dobu jste měli smůlu. Teď tu ovšem máme Fabii Monte Carlo.
Seznam kapitol
  1. Opravdu „přísná“ Fabie, Interiér téměř nezměněn
  2. Monte Carlo a TDI?, Sportujte za málo
  3. Zbytečně schopný, Nemá charakter, má styl
  4. Kompletní fotogalerie

Když se podíváme do seznamu našich redakčních testů, zjistíme, že za posledních dvanáct měsíců navštívila Škoda Fabia naší redakci celkem dvakrát. Nejprve s naftovou jedna-šestkou pod kapotou, poté následovalo ostré provedení RS. Do třetice vyzkoušíme provedení, které se pokouší dát obě tyto verze dohromady. Opět jsme otestovali dieselový čtyřválec 1.6 TDI, tentokrát ale ne ve standardní karoserii, nýbrž v edici Monte Carlo. Ale nebojte se, o pouze o designu to nakonec přeci jen nebude.

Čtěte také
Škoda Fabia RS: rozumný sportovec

Škoda Fabia 1.6 TDI: nafta není všechno

Opravdu „přísná“ Fabie

Přestože je součástí edice Monte Carlo také sportovní podvozek, nemůžu začít ničím jiným než designem, protože ten speciálně u tohoto modelu hraje hodně důležitou roli. Nutno podotknout, že se designérům podařilo za pomoci celkem jednoduchých triků ušít fakt povedený kabát, který poutá až nečekaně hodně pozornosti. Možná to je kvůli tomu, že si jej lidé pletou s vrcholným RS a nebo to bude prostě a jednoduše proto, že se jim výsledek líbí. Upřímně řečeno, mě také docela padnul do oka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Základem úspěchu je kontrast mezi karoserií a černými doplňky. Výsledek se vážně povedl

Výrobce vsadil jednoduše na kombinaci černých doplňků a černé střechy s jednou z šesti barev karoserie, které jsou k dispozici. Naše černobílá krasavice je základní provedení, za které nemusíte připlácet. Alternativou může být ještě červený lak Corrida. Za žlutou už přihodíte 5400 Kč, 10 000 Kč pak stojí béžová, stříbrná nebo šedá.

Kromě střechy potažené černou fólií má Fabia Monte Carlo ještě pár černých plastových doplňků, pod předním nárazníkem černé „lízátko“, pod tím zadním něco jako černý difuzor a zapomenout nesmím ani na světla s černým podkladem. Jednoznačně největší parádu ovšem udělají lité šestnáctky, jak jinak než černé s nízkoprofilovými pneumatikami (205/45 R16). Za rozumný příplatek 3100 Kč lze pořídit disky ještě o palec větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na karoserii nesmí chybět ani patřičné plakety. Největší parádu ovšem stejně udělají kola

Sečteno a podtrženo, Fabia Monte Carlo vypadá na první pohled tak dobře, až by si jeden mohl myslet, že po stránce designu je ještě o kousíček lepší než její ostrá a podstatně lépe jezdící sestra. Záměrně zdůrazňuji „na první pohled“, protože když se člověk podívá pozorněji, zjistí například, že výfuk je úplně schován za zmíněným difuzorem nebo že skrz velké disky prosvítají na zadní nápravě obyčejné bubnové brzdy. Jo, tady něco nesedí. 

Interiér téměř nezměněn

O interiéru Škody Fabie toho bylo napsáno už více než dost. Všichni dobře vědí, že má na svou kategorii velmi solidní zavazadelník a že je uvnitř poměrně úzká, což díky efektnímu designu karoserie zvenku velmi úspěšně maskuje. Nebudu tedy takříkajíc nosit dříví do lesa a pouze přidám jednu osobní výtku. První věc, kterou bych dal pryč, by byla loketní opěrka. Ta je tak úzká a umístěná tak vzadu, že je stejně prakticky nepoužitelná a ještě překáží při řazení. 

 

Fabia Monte Carlo dostala kovové pedály, kůží obšitý volant, černý strop a sportovně tvarované sedačky

 

Kabina Fabie Monte Carlo se od kterékoliv jiné Fabie příliš neliší. Kromě ozdobné prahové lišty s názvem edice stojí za zmínku také kůží obšitý volant s kontrastní červenou nití, černý strop nebo kovové pedály. Sympatické jsou sedačky s výrazným tvarováním. Vybírat můžete mezi naším šedým provedením nebo výraznější červenou verzí. Tím jsou ovšem veškeré novinky vyčerpány. Jestli si myslíte, že by interiér mohl být vylepšen ještě o kousek lépe, pak vězte, že ani Fabia RS na tom není o mnoho lépe a ta by si nějaké sportovní úpravy zasloužila ještě daleko více. 

Následující kapitola
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků