U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.

U Škody Fabia došlo letos k nahrazení čtyřválce 1.2 TSI tříválcovým litrem. Příští rok z nabídky zmizí turbodiesel 1.4 TDI, který v malém modelu nedává moc velký smysl.
48
Fotogalerie

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Kapitoly článku:


Kolik za dobrodruha?

Až na trochu svéhlavou automatickou převodovku, za kterou si ale na druhou stranu nemusíte připlácet, toho Fabii Combi ScoutLine nebylo moc co vytknout, ale co cena? Základ výbavy spočívá v linii Style, která s motorem 1.2 TSI (81 kW) a převodovkou DSG vychází na 371.900 Kč, pokud ale chcete něco „dobrodružnějšího“ (ScoutLine), jste rázem na 420.900 korunách.

Standardní výbava obou linií zahrnuje šest airbagů, funkční paket, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač MaxiDOT, elektrické ovládání přední oken, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci nebo rádio s pětipalcovým displejem.

ScoutLine má oproti Stylu navíc audio Škoda Surronud (pro Style za 2000 Kč), vyhřívání předních sedadel (5000 Kč), stříbrné střešní nosiče (10.500 Kč), přípravu pro tažní zařízení, za kterou si u jiných výbav ani nepřiplatíte, Sunset (4000 Kč), mlhovky s funkcí Corner (2500 Kč), dojezdovou rezervu (1100 Kč), paket ScoutLine (vnější plasty a stříbrné kryty zrcátek, nelze pro jinou výbavu) a litá 16“ kola (5.300 Kč). Cenový rozdíl výbav Style a ScoutLine (49.000 Kč) je tedy z velké části pokrytý bohatější výbavou.

skfako06.jpgskfako17.jpg
V rámci příplatkové výbavy dáte nejvíce za vestavěnou navigaci Amundsen a prosklenou střechu. Druhý zmíněný prvek bychom si klidně odpustili.

To by byl základ, abychom se však dostali na konfiguraci zkoušeného exempláře, je třeba ještě poměrně dost přihodit. Vůz byl dále vybaven paketem Advance za 12.000 Kč, paketem Simply clever za dva tisíce, systéme rozpoznání únavy řidiče (1500 Kč), mlhovkami s funkcí Corner (2500 Kč), panoramatickou střechou s manuálně ovládanou clonou (26.500 Kč), infotainmentem Amundsen s navigací (18.300 Kč), hlasovým ovládáním (400 Kč), zadní parkovací senzory (8000 Kč) a systémy SmartLink (3.300 Kč) a SmartGate (2.000). Sakumprásk jsme v tom skoro za půl milionu.

Verdikt

Škoda Fabia ScoutLine není špatné auto, to je ale dáno tím, že samotná Fabia není vůbec špatná. Akční verzi ScoutLine berme pouze jako stylovou záležitost bez vlivu na jízdní vlastnosti nebo průchodnost terénem, a to je potřeba si moc dobře uvědomit. Není zbytečná – dává majitelům pocit výjimečnosti stejně jako sportovněji laděné Monte Carlo, nicméně právě snaha se odlišit zvedá cenu jinak velmi dostupného auta poměrně vysoko (ScoutLine stojí nejméně 370.900 Kč).

skfako19.jpgskfako50.jpg

Motor je osvědčená klasika, která překvapí dynamikou a nezklame spotřebou, koupi automatické převodovky bych si ale raději pořádně rozmyslet. Smyslem automatů v malých vozech je fungovat dobře v situacích, kdy má řidič plné ruce práce, tedy hlavně ve městech, kde ale nevyváženost reakcí a občasná svéhlavost moc nefunguje. Na dlouhých trasách je tomu právě naopak, tam bych ale těch „pár“ tahů pákou precizní manuální skříně klidně snesl.

Technické údaje: Škoda Fabia Combi

Rok • stupeň výbavy
2016 • ScoutLine
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 197 cm3
Nejvyšší výkon
81 kW (110 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 600 až 5 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
175 Nm při 1 400 až 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,6 s
Nejvyšší rychlost
199 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
530 l • 1 395 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 178 kg • 1 633 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,8 • 4,1 • 4,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 470 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 457 mm • 1 451 mm
Rozměr pneumatik
215/45 R 16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 257 × 1 732 × 1 467 mm

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud