Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Škoda způsobila uvedením modelu Citigo na trh hotový poprask. Nejen, že se během měsíce dostala na špičku prodejů mezi těmi nejmenšími automobily, ale také přitáhla pozornost k tomuto segmentu a tím trochu paradoxně pomohla i svým konkurentům. Opravdu je tohle auto tak dobré?
Seznam kapitol
  1. Why not?, Mikro-MPV
  2. Simply na sto procent, Výbava hodně bohatá, Tři válce ke štěstí
  3. MQB je znát, Cena
  4. Fotogalerie

Škoda se už před delší dobou vytasila s prohlášením, že se v budoucnu budou její modely prodávat jako rohlíky na krámě, že celosvětové prodeje mají být podstatně vyšší a vůbec že nás čeká jedna velká mladoboleslavsko-německá ofenzíva. S tím samozřejmě souvisí příchod nových modelů, přičemž prvním a z pohledu prodejů asi tím nejdůležitějším se stalo malé Citigo.

V ČR téměř posvátná značka Škoda tak vstoupila do nového segmentu. Na českém trhu platí pro většinu kategorií fakt, že v segmentu, kde má mladoboleslavská automobilka svůj model, tam je nejprodávanější a tento trend se potvrdil také v případě modelu Citigo. Netrvalo dlouho, a malá novinka vystřelila na vrchol prodejů. Je to velice zajímavé, protože se ještě ani neprodávala v pětidveřovém provedení a za hubičku, alespoň oproti třeba trojčatům z Kolína, rozhodně také nebyla, i když „ceny od“ slibovaly něco jiného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo je jednoduché auto a tomu samozřejmě odpovídá také design. Někteří jej hodnotí jako nepovedený, já v něm problém nevidím.

Why not?

Citigo je dlouhé něco málo přes 3,5 metru, široké 1641 mm a vysoké 1478 mm. Pohotovostní hmotnost činí 854 kg. Ve srovnání například s Peugeotem 107 je po všech stránkách větší (3430 mm, 1630 mm, 1470 mm), přitom Peugeot váží pouze o 29 kilogramů méně. Rozdíl není velký, což naznačuje, v čem bude mezi poměrně letitými trojčaty a Citigem hlavní odlišnost. Citigo je modernější.

Než se ale pustíme dále, dovolil bych si přeci jen trochu okomentovat design. I když se mnou mnozí nesouhlasí, mě se prostě Citigo líbí, respektive nevidím v jeho vzhledu žádný problém. Je to jednoduše tvarované auto, na které designéři nasadili tvář Škodovky. Ano, Seat mi přijde z celé trojice nejpovedenější, ale ani Citigo nevypadá špatně. Nakonec jsem se o tom přesvědčoval v jednom kuse během testu. Jasně zelený testovací exemplář poutal pozornost jako nějaký ostrý hot-hatch. Abych to shrnul, na téma designu říkám: proč ne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo poutalo během testu velkou pozornost. Najít klidné místo na focení nebylo vůbec jednoduché.

Mikro-MPV

Během testování Škody Citigo jsem měl možnost krátce usednout za volant Toyoty Aygo. Klasický srovnávací test už připravujeme, ale přeci jen mě zajímalo přímé srovnání, protože se mi Aygo, které přednedávnem prodělalo facelift a dostalo mimo jiné „very cool“ oranžová zrcátka, prostě a jednoduše líbí. Nechtěl jsem připustit, že by Citigo mohlo lepší, jenže ono tomu přesně tak je.

Toyota | První svezení

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Škoda Citigo je vnějšími rozměry o něco větší, interiér ale dělá dojem, že je větší asi tak zhruba o třídu. Už od pohledu je jasné, že Citigo nabídne více co do prostoru i do zpracování a vůbec celkově působí jednoznačně moderněji. Tím spíš, když se vám dostane do ruky vrcholná výbava Elegance se světlým interiérem a chromovými doplňky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I když to bude znít divně, Citigo je prostorné auto. Alespoň oproti svým nejbližším konkurentům.

Jak už jsem zmínil, co do prostoru nemůžete mít žádné námitky. Interiér působí vzdušně a všichni kolem sebe mají relativně hodně místo. A ano, když píšu všichni, tak tím opravdu myslím i cestující na zadních sedadlech. Nebýt poněkud komplikovaného nastupování přes přední sedačky (sedadlo řidiče bez paměti polohy), není k tomuto tématu co dodat. Samozřejmě nečekejte prostor Superbu, ale na svou kategorii nabízí Citigo až překvapivě hodně.

Škodovka se tradičně chlubí spoustou litrů v zavazadelníku, kterým se v daných kategoriích řadí mezi absolutní špičku. Citigo tradici drží. V základu zvládne 251 l, maximálně pak 951 l. Opět jde o špičková čísla. Svou stavbou a vůbec koncepcí využití vnitřního prostoru mi Citigo nejvíce připomíná zmenšené MPV, což je pro něj myslím hodně velká pochvala. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Why not?, Mikro-MPV
  2. Simply na sto procent, Výbava hodně bohatá, Tři válce ke štěstí
  3. MQB je znát, Cena
  4. Fotogalerie
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 152 471 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 166 325 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 144 752 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků