Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Škoda způsobila uvedením modelu Citigo na trh hotový poprask. Nejen, že se během měsíce dostala na špičku prodejů mezi těmi nejmenšími automobily, ale také přitáhla pozornost k tomuto segmentu a tím trochu paradoxně pomohla i svým konkurentům. Opravdu je tohle auto tak dobré?
Seznam kapitol
  1. Why not?, Mikro-MPV
  2. Simply na sto procent, Výbava hodně bohatá, Tři válce ke štěstí
  3. MQB je znát, Cena
  4. Fotogalerie

Škoda se už před delší dobou vytasila s prohlášením, že se v budoucnu budou její modely prodávat jako rohlíky na krámě, že celosvětové prodeje mají být podstatně vyšší a vůbec že nás čeká jedna velká mladoboleslavsko-německá ofenzíva. S tím samozřejmě souvisí příchod nových modelů, přičemž prvním a z pohledu prodejů asi tím nejdůležitějším se stalo malé Citigo.

V ČR téměř posvátná značka Škoda tak vstoupila do nového segmentu. Na českém trhu platí pro většinu kategorií fakt, že v segmentu, kde má mladoboleslavská automobilka svůj model, tam je nejprodávanější a tento trend se potvrdil také v případě modelu Citigo. Netrvalo dlouho, a malá novinka vystřelila na vrchol prodejů. Je to velice zajímavé, protože se ještě ani neprodávala v pětidveřovém provedení a za hubičku, alespoň oproti třeba trojčatům z Kolína, rozhodně také nebyla, i když „ceny od“ slibovaly něco jiného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo je jednoduché auto a tomu samozřejmě odpovídá také design. Někteří jej hodnotí jako nepovedený, já v něm problém nevidím.

Why not?

Citigo je dlouhé něco málo přes 3,5 metru, široké 1641 mm a vysoké 1478 mm. Pohotovostní hmotnost činí 854 kg. Ve srovnání například s Peugeotem 107 je po všech stránkách větší (3430 mm, 1630 mm, 1470 mm), přitom Peugeot váží pouze o 29 kilogramů méně. Rozdíl není velký, což naznačuje, v čem bude mezi poměrně letitými trojčaty a Citigem hlavní odlišnost. Citigo je modernější.

Než se ale pustíme dále, dovolil bych si přeci jen trochu okomentovat design. I když se mnou mnozí nesouhlasí, mě se prostě Citigo líbí, respektive nevidím v jeho vzhledu žádný problém. Je to jednoduše tvarované auto, na které designéři nasadili tvář Škodovky. Ano, Seat mi přijde z celé trojice nejpovedenější, ale ani Citigo nevypadá špatně. Nakonec jsem se o tom přesvědčoval v jednom kuse během testu. Jasně zelený testovací exemplář poutal pozornost jako nějaký ostrý hot-hatch. Abych to shrnul, na téma designu říkám: proč ne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo poutalo během testu velkou pozornost. Najít klidné místo na focení nebylo vůbec jednoduché.

Mikro-MPV

Během testování Škody Citigo jsem měl možnost krátce usednout za volant Toyoty Aygo. Klasický srovnávací test už připravujeme, ale přeci jen mě zajímalo přímé srovnání, protože se mi Aygo, které přednedávnem prodělalo facelift a dostalo mimo jiné „very cool“ oranžová zrcátka, prostě a jednoduše líbí. Nechtěl jsem připustit, že by Citigo mohlo lepší, jenže ono tomu přesně tak je.

Toyota | První svezení

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Škoda Citigo je vnějšími rozměry o něco větší, interiér ale dělá dojem, že je větší asi tak zhruba o třídu. Už od pohledu je jasné, že Citigo nabídne více co do prostoru i do zpracování a vůbec celkově působí jednoznačně moderněji. Tím spíš, když se vám dostane do ruky vrcholná výbava Elegance se světlým interiérem a chromovými doplňky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I když to bude znít divně, Citigo je prostorné auto. Alespoň oproti svým nejbližším konkurentům.

Jak už jsem zmínil, co do prostoru nemůžete mít žádné námitky. Interiér působí vzdušně a všichni kolem sebe mají relativně hodně místo. A ano, když píšu všichni, tak tím opravdu myslím i cestující na zadních sedadlech. Nebýt poněkud komplikovaného nastupování přes přední sedačky (sedadlo řidiče bez paměti polohy), není k tomuto tématu co dodat. Samozřejmě nečekejte prostor Superbu, ale na svou kategorii nabízí Citigo až překvapivě hodně.

Škodovka se tradičně chlubí spoustou litrů v zavazadelníku, kterým se v daných kategoriích řadí mezi absolutní špičku. Citigo tradici drží. V základu zvládne 251 l, maximálně pak 951 l. Opět jde o špičková čísla. Svou stavbou a vůbec koncepcí využití vnitřního prostoru mi Citigo nejvíce připomíná zmenšené MPV, což je pro něj myslím hodně velká pochvala. 

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků