Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Postavili jsme dosud nejtroufalejší model korejské automobilky proti nové generaci „španělského Golfu“. S krkolomným názvem se musíte smířit u obou, ale který z nich nabídne lepší svezení na našich oblíbených silnicích?

Opravdu jsou auta čím dál tím nudnější? Stýskáme si nad tím, že snižování emisí a spotřeby zabíjí v autech jiskru. Že ve snaze o kultivovanost ztrácejí charakter. Že v zájmu bezpečnosti okrádají řidiče o prožitek souznění mezi člověkem a strojem. Zapomínáme přitom, že tahle mince má i svoji nablýskanější stranu.

Nikdo, koho baví řídit, nemůže nechat stranou fakt, že tahle nudná, bezpečná a úsporná moderní auta jsou stále rychlejší a schopnější. Vezměte si účastníky našeho dnešního srovnání. Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden není hot hatch.

Jsou to rychlé hatchbacky na půli cesty, představitelé žánru, kterému v anglických automobilových časopisech říkají „warm hatch“. Maličko peprnější než konfekce, ale do opravdu horkého zboží mají daleko. A přesto. Před deseti lety, kdy jsem s psaním o autech začínal, by se bez problémů mohly postavit ostrým hatchbackům té doby. A většinu z nich na silnici bez problémů porazit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seatu nelze upřít střízlivý sportovní švih, ale vedle křiklavého cee’du jakoby se ztrácel.

Modely Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR jsme do srovnávacího testu vybrali, protože představují nesamozřejmou volbu. Důležitou složkou radosti z vlastnictví rychlého auta je přece i vědomí, že stejné nepotkáte na každém rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernové modulární platformě, vyplňuje prostor mezi slabšími motorizacemi a zatím neexistující, nicméně ohlášenou dvojicí ostrých verzí Cupra/Cupra R. Kia cee’d GT je prvním pokusem korejské značky o sportovně laděný model a svědectvím jejího rostoucího sebevědomí. Předponou „pro–“ automobilka označuje třídveřovou verzi.

Ano, v testu se nám sešly třídveřové varianty obou rivalů. Jsme rádi, protože vypadají lépe na fotografiích a mají o něco tužší karoserie. Měli byste ale vědět, že Seat Leon FR i Kiu Cee’d GT koupíte rovněž v praktičtějším pětidveřovém provedení. Nejde tedy o žádné víkendové hračky, ale o normálně použitelná auta na každý den.

Než vyrazíme na oblíbenou silnici, v další kapitole se podíváme na techniku obou rivalů a jejich nejdůležitější parametry.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Kia Carens 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 168 349 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 79 000 Kč
Kia Ceed 1.591
Rok výroby: 2015
Stav: 40 352 km
Cena: 270 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků