Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Postavili jsme dosud nejtroufalejší model korejské automobilky proti nové generaci „španělského Golfu“. S krkolomným názvem se musíte smířit u obou, ale který z nich nabídne lepší svezení na našich oblíbených silnicích?

Opravdu jsou auta čím dál tím nudnější? Stýskáme si nad tím, že snižování emisí a spotřeby zabíjí v autech jiskru. Že ve snaze o kultivovanost ztrácejí charakter. Že v zájmu bezpečnosti okrádají řidiče o prožitek souznění mezi člověkem a strojem. Zapomínáme přitom, že tahle mince má i svoji nablýskanější stranu.

Nikdo, koho baví řídit, nemůže nechat stranou fakt, že tahle nudná, bezpečná a úsporná moderní auta jsou stále rychlejší a schopnější. Vezměte si účastníky našeho dnešního srovnání. Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden není hot hatch.

Jsou to rychlé hatchbacky na půli cesty, představitelé žánru, kterému v anglických automobilových časopisech říkají „warm hatch“. Maličko peprnější než konfekce, ale do opravdu horkého zboží mají daleko. A přesto. Před deseti lety, kdy jsem s psaním o autech začínal, by se bez problémů mohly postavit ostrým hatchbackům té doby. A většinu z nich na silnici bez problémů porazit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seatu nelze upřít střízlivý sportovní švih, ale vedle křiklavého cee’du jakoby se ztrácel.

Modely Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR jsme do srovnávacího testu vybrali, protože představují nesamozřejmou volbu. Důležitou složkou radosti z vlastnictví rychlého auta je přece i vědomí, že stejné nepotkáte na každém rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernové modulární platformě, vyplňuje prostor mezi slabšími motorizacemi a zatím neexistující, nicméně ohlášenou dvojicí ostrých verzí Cupra/Cupra R. Kia cee’d GT je prvním pokusem korejské značky o sportovně laděný model a svědectvím jejího rostoucího sebevědomí. Předponou „pro–“ automobilka označuje třídveřovou verzi.

Ano, v testu se nám sešly třídveřové varianty obou rivalů. Jsme rádi, protože vypadají lépe na fotografiích a mají o něco tužší karoserie. Měli byste ale vědět, že Seat Leon FR i Kiu Cee’d GT koupíte rovněž v praktičtějším pětidveřovém provedení. Nejde tedy o žádné víkendové hračky, ale o normálně použitelná auta na každý den.

Než vyrazíme na oblíbenou silnici, v další kapitole se podíváme na techniku obou rivalů a jejich nejdůležitější parametry.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků