Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

14 komentářů

Ullsperger
28. března • 17:56

Dobrý den,
na ulici jsem se včera všiml zajímavého neznámého auta, a tak jsem zahledal na internetu s cílem se o Renaultu Wind něco dozvědět. Ovšem po přečtení první strany testu jsem proběhl sice i zbytek, ale už jen zrychleně abych si ověřil dojem z článku. Zkrátka: skutečné informace z článku by se vešly do jedné čtvrtiny jeho rozsahu a ještě by výsledný dojem byl lepší. Kdo je zvědavý na rádoby duchaplnosti autora typu : "Francouzští soudruzi by se měli zamyslet (.. nad sladěním...), "motor je částečně i středních otáčkách povážlivě letargický...", nebo že "posilovač předkládá řidiči tradiční porci poddajné servilnosti..." atd?
Já ne.

Sobul
7. září • 14:28

Místo tohoto motoru 1.6 16V by Windu podle mě více seděl 1.4TCe. Podobný výkon, mnohem vyšší krouťák. Mám ho v Meganu a jsem spokojen.

rom
10. září • 1:03

Myslim ze prave by vice nesedel. Tedy pokud to ma byt sportovne ladeny vuz. 1.4TCe je urcite lepsi na bezny jezdeni, pri sportovni jizde je prirozeny mit spicku vykonu nahore

Petr Maleček (dj.kure)
6. září • 11:01

Píšete, že to má pětistupňovou automatickou převodovku. Jestli mě zrak nešálí, tak v autě byla pětistupňová manuální.

Smx
6. září • 9:59

Popis motoru ve mě probudil jistotu, že autor článku jezdí celý svůj život v 1.9TDI.. :-D

plej
6. září • 1:27

Ten předek je hezkej, zadek je prostě holčičí, nemůžu si pomoct :). A celkově je to auto taková zcvrklina, za docela velký peníze... kdyby udělali třeba Megana kupé (opravdu dvoumístný, žádnej kompromis hnusnej)

Pavel Endrle
6. září • 1:14 • spolupracovník MobilMania.cz

Auto je to zajímavé. Měl bych ale výtku k autorovi, resp. k jeho hodnocení motoru. Jestliže max. výkon motoru je někde kolem 6,5k rpm, tak se jedná o vysokootáčkový motor. A co z to plyne? Že k dosažení tohoto výkonu se motor musí vytáčet. Srovnání s felicií 1.6 mpi je dle mě nonsense - oba motory mají jinou charakteristiku a max. výkon položený někde úplně jinde. Chtěl bych vidět tu felicii točit 7k rpm :-)Mitsu Evo má taky výkon položený malinko jinde než normální auta a turbo zasahuje od určité hranice. Že by o něm ale někdo tvrdil že je "líné", to jsem ještě neviděl. Viz tady:www.youtube.com ...

BlackRider
7. září • 14:26

Presne na tenhle dil sem si vzpomnel kdyz sem cet tvuj prispevek :). Jezza vicemene rika, ze je tohle auto (testoval tam EVO FQ-400) na bezny jezdeni nepouzitelny a ze mnohem lepsi volba je FQ-320 ktery je levnejsi, neni zas o tolik slabsi a funguje i pri nizsich otackach...

Antiautomat
6. září • 21:00

no mozno ten autor ma tak trochu aj pravdu, taketo auto je potom naozaj akosi lenive a porovnanie s feliciou 1,6 je tu celkom zaujimave. Na to ze to ma papierovo o cca 60 konikov viac, tie cisla fakt bohvieako nevyzeraju. Mal som Feliciu 1.6 /rv99-00/, najazdil 180.000 /takze som ju poznal dost dobre/ no a ten motor sa k tomu autu hodil skvele, uz na 3.000 chytal taku forsaz, az to mnohi tazko chapali, hlavne v stupani ''filcka'' rada ukazovala prdel ovela silnejsim autam. Trojku dokazal plynule roztiahnut od 1000 /!/ otacok, samozrejme ze som ho tak netrapil, 5-ka tam sla pri dva a pol bez akejkolvek namahy a reptania a hlavne s okamzitou odozvou. Moja sucasna 20v koktavka by sa musela dobre obracat aby ju na starte z krizovatky dobehla (a to by na stupani asi ani nedokazala :-). To ohladom zrychlenia a tahu. Ohladom Vmax, tacho sa dalo dotlacit v poho cez 180, dalej som to kvoli otackam nehnal...Zladenie motora a prevodov naozaj v tom aute bolo vydarene a to cele tomu davalo objektivne aj pocitovo 'stavu' /v ramci tych 55kW/.K tomu tomu beriem aj do uvahy ako je to u frantika cele dot blbo nakratko sprevodovane /preco asi, ze/ - dat tam prevod aky mala ta felicia, tak na D1 v kopci by bol asi problem :-) No a na druhej strane, furt to cele nahanat ako vzdutu kozu niekam za 4.000 mi takisto s tymto typom auta akosi nesedi /vobec, naco je komu potom takyto motor/ a musim povedat ze aj s tou mojou 20v na 100% v tomto smere celkom spokojny nie som. Preto asi v tom clanku to mierne sklamanie na adresu pouzitelnosti. No a na adresu Eva, to uz ma vrtulu a ventilator takze je urcite niekde inde.... ;-)

Nommo
9. září • 23:41

K cemu se teda delaji ty "ovela" silnější auta, když jim tady dává každej druhej na prdel? Jasně, mně dá taky na D1 "na prdel" 1,2 HTP hned ze dvou důvodů: z kopce se mu to konečně rozjede a za druhé já nejsem idiot a neženu to na 170 jenom proto, že teď porávě můžu... :o))) V kopci si to většínou vyměníme, protože mně auto těch řekněme 130 udrží bez problémů i do kopce. A zvládne k tomu i zrychlit bez popdřazení na 2... :o)))Já jsem s Feldou 1,6 též jezdil a opravdu to pro mě bylo tehdy dělo. A to hned ze dvou důvodů: střídal jsem to s Feldou 1,3 40 i 50 kW a pocit, že mám motor jako Oktávka, mi tehdy dával křídla jako Redbull. Tyhle pohádky fakt žeru!

Pavel Endrle
6. září • 1:12 • spolupracovník MobilMania.cz

Auto je to zajímavé. Měl bych ale výtku k autorovi, resp. k jeho hodnocení motoru. Jestliže max. výkon motoru je někde kolem 6,5k rpm, tak se jedná o vysokootáčkový motor. A co z to plyne? Že k dosažení tohoto výkonu se motor musí vytáčet. Srovnání s felicií 1.6 mpi je dle mě nonsense - oba motory mají jinou charakteristiku a max. výkon položený někde úplně jinde. Chtěl bych vidět tu felicii točit 7k rpm :-)Mitsu Evo má taky výkon položený malinko jinde než normální auta a turbo zasahuje od určité hranice. Že by o něm ale někdo tvrdil že je "líné", to jsem ještě neviděl. Viz tady:www.youtube.com ...

Dušan
5. září • 19:52

Tak nevypasá to úplně nejhůř, taková hračka pro ženský. Akorát ty madla dveří jek v Š105 a ten kufr, nemyslím ani tak velikost ale jek to vypadá, ty panty a tak , hrozná prasárna

dfssdf
7. září • 22:36

no zrovna ten kufr bych nekritizoval, nevidim na něm nic divnýho, vzhledem k tomu že se do víka schová i střecha.

james
5. září • 13:33

na to aka je ta hruuza lahka to zere v meste celkom dost,tie madla, to je pekny ulet. radsej tam mohli dat logo Dacia, to by sa potom dalo chapat

Doporučujeme

Články odjinud