Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz

Tento Renault stojí více než milion korun a ve výbavě má téměř vše, na co si vzpomenete. Až na to, že pod jeho obrovskou kapotou se ukrývá pouze šestnáctistovka a nic většího tam nedostanete.
Seznam kapitol
  1. Pokud jde o vzhled, rozhodně ano
  2. Prostor? Problémy nečekejte, Cože, jedna-šestka? (+dynamika)
  3. Pod taktovkou 4Control, Displeje a další vymoženosti
  4. Talisman za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Fotogalerie

Příchod nějaké modulární platformy zpravidla nastartuje velkou ofenzívu. Bylo (a stále je) tomu tak u koncernového MQB; u Jaguaru, kde na jedné platformě postupně vyrostlo XE, XF a F-Pace; velké počty nových automobilů na nás čekají rovněž u Volva a výjimkou není nakonec ani Renault. Po Kadjaru, Méganu nebo Espace tu máme další příspěvek vycházející z platformy CMF. Jmenuje se Talisman. 

Testy | Srovnávací testy | Kabriolety | Renault | Nissan

Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát jinak  

V základu se tak můžeme dost opakovat. Opět je zde například systém natáčení zadních kol (stejně jako u Méganu), k dispozici jsou motory o objemu nanejvýš 1,6 litru a nechybí ani vychytávky moderní doby, na které aktuálně Renault láká mladé zákazníky. I do Talismanu dostanete různé displeje, systém Multi-Sense, barevné osvětlení interiéru atd. V tomto případě je vše zabaleno do velké karoserie sedanu střední třídy, který můžete vyměnit také za kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modely značky Renault z poslední doby vypadají vážně dobře a Talisman není výjimkou. Design tohoto vozu patří určitě k jeho silnějším stránkám

Tak co, mají se soupeři typu Škody Superb, Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat nebo Mazdy6 čeho obávat?

Renault Talisman vs. Škoda Superb vs. VW Passat: Vnější rozměry
Model Renault Talisman Škoda Superb VW Passat
Délka (mm) 4848 4861 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1869 1864 1832
Výška (mm) 1463 1468 1456
Rozvor náprav (mm 2808 2841 2791
Rozchod kol vpředu (mm) 1614 1584 1584
Rozchod kol vzadu (mm) 1609 1572 1568

Pokud jde o vzhled, rozhodně ano

Musím se přiznat k tomu, že se mi na pohled Talisman během testovacího týdne opravdu hodně zalíbil a soudě podle reakcí okolí jsem nebyl sám. Designový styl posledních Renaultů obecně je velmi povedený, velkému Talismanu ale sluší možná ze všech francouzských novinek nejvíce.

Zajímavosti | Ceny | Renault

Renault Talisman má české ceny. Je dražší než Škoda Superb

Dynamická silueta, dlouhá kapota, parádní devatenáctipalcová kola a v našem případě také diodová světla. Tohle se vážně povedlo. Jen si musíte odmyslet falešné koncovky výfuku, které se už ale v dnešní době staly naprostým standardem třeba také u Mercedesu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní diodové svítilny vypadají velmi efektně; v poslední době se nám tu rozmohl takový nešvar – falešné koncovky výfuku, se kterými dorazil i Talisman 

Do testu jsme dostali vrcholnou výbavu Initiale Paris a ta se v některých detailech od běžných variant liší. Poznáte jí na první pohled třeba podle už zmíněných 19palcových kol, chromované masky chladiče doplněné o podpis výbavy a případně také podle unikátní barvy karoserie Améthyste Black, což ale nebyl případ testovaného automobilu.

Vnější vzhled je ale pouze menší část toho, co umí Initiale Paris nabídnout. Tím hlavním je interiér. Tam se v rámci vrcholu nabídky nastěhuje čalounění kůží Nappa, pořádné opěrky hlavy, výborná sedadla doplněná o masáž. Speciální je také volant, okna u této verze lépe tlumí hluk a nakonec i karta bezklíčkového odemykání má svůj vlastní design.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava Initiale Paris coby vrchol nabídky dostala řadu detailů, které ostatní varianty nabídnout nemohou. Řeč je třeba o štítcích na karoserii, chromových detailech nebo speciálním designu karty bezklíčového odemykání

Nebudu se dlouze rozepisovat. Pokud jde o první dojem, ten nový Renault Talisman opravdu umí udělat velmi dobrý, obzvlášť v této vrcholné verzi. A je to tak správně, protože při ceně začínající na hranici jednoho milionu korun (ano, za tento Renault zaplatíte více než za silnější dieselový Superb ve vrcholné výbavě Laurin & Klement) by si Talisman měl mít čím takovou hodnotu obhájit. 

Radosti
Prostorný interiér
Bohatá výbava
Povedený motor
Nízká spotřeba
Systém natáčení zadních kol
Starosti
Vyšší cena
Vzhledem k ceně a konkurenci slabý motor
Chování na nerovných silnicích
Řízení bez jakékoliv zpětné vazby
7  /10
90 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie90 fotografií
_DSC0565.jpg _DSC0563.jpg _DSC0567.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pokud jde o vzhled, rozhodně ano
  2. Prostor? Problémy nečekejte, Cože, jedna-šestka? (+dynamika)
  3. Pod taktovkou 4Control, Displeje a další vymoženosti
  4. Talisman za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Fotogalerie
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 120 431 km
Cena: 124 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 184 491 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 131 962 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků