Kapitoly článku:
Závoďák pro každý den
Nový Megane RS dělá vše pro to, aby alespoň nepatrně překročil stín svého nadmíru zdařilého předchůdce a pokud možno ještě přidal do kapsy třeba Golfa GTI. Po několikadenním ježdění musím potvrdit, že dílko se francouzům daří velmi dobře a věřím, že „cupové“ provedení je na tom ještě o něco lépe.
Kupátko je jasnou jedničkou po stránce vzhledu, ale největší libůstky ukrývá pod kapotou. Přeplňovaný dvoulitr má velký výkon, krásný zvuk a nezaměnitelný sportovní charakter spojený hlavně s ukrutným zátahem nad 5 000 otáček, ze kterého vám ještě dlouho zbude připitomnělý úsměv ve tváři. Oproti dřívějšku i jiným Renaultům se RS výtečně řídí, o krok zpět po hříchu zůstala zase ta nešťastná manuální převodovka. I když na druhou stranu v době, kdy mívají nějaký derivát automatu i ty nejlepší supersporty, velké díky i za ní.
Standardní sportovní podvozek odvádí perfektní práci, nutnost přenést 250 koní.na vozovku bývá ale někdy pro přední kola příliš tvrdý oříšek, což mívá za následek ztrátu rychlosti vlivem zlomkovitého výpadku trakce.V tomto směru je tedy samosvorný diferák dodávaný do šasi verze Cup nanejvýš žádoucí.
Nu a kam s ním? Pokusím-li se být spravedlivý, Megana RS bych pro evropského zákazníka viděl jako zlatou střední cestu mezi Golfem GTI a Focusem RS a jako „nepřímější“ konkurent se jeví Scirocco R. Na jedn stranu to není výkonem takový extermista jako Ford, oplývá však o poznání větší porcí sportovního espritu než-li GTI, které je vedle než až příliš obyčejné. A aby toho nebylo málo, podle všeho se brzy můžeme těšit na ultimativní a odlehčené verze F1 Team R26 a R26.R. Leč nebudu předbíhat, aktuálně je Megane RS za akčních 729 900,- Kč (normálně o 20 000 více) každopádně více než zajímavou nabídkou.
Cena v základním provedení (Mégane Coupe Expression 1,6 16V): 369 990 Kč
Cena v testovaném provedení (Mégane Coupe RS Luxe): 749 900 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 1 998 ccm
- Největší výkon: 184 kW (250 k) při 5 500 ot./min
- Největší točivý moment: 340 Nm při 3 000 ot./min
- Palivo: Natural 95
Přenos výkonu
- Šestistupňová manuální převodovka
- Pohon předních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 245 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 11,5
- Mimo město: 6,7
- Kombinovaná: 8,4
- Objem palivové nádrže: 60 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: vlečená ramena, torzní příčka
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 387 kg
- Užitečná hmotnost: 405 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 299 mm
- Šířka: 1 844 mm
- Výška: 1 423 mm
- Rozvor náprav: 2 640 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1024 l