Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Renault opět zamířil do segmentu vyšší střední třídy. Po dlouhé době přišel plnohodnotný nástupce modelu Safrane, který láká zákazníky bohatou výbavou, nízkou cenou a spoustou prostoru.
Seznam kapitol
  1. Design typicky francouzský?, Udělejte si pohodlí
  2. Cestujeme první třídou, Nafta vládne
  3. Hlavní problém: podvozek, Vykoupení v podobě ceny, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Začátek příběhu velkého sedanu vyšší střední třídy se začal psát v Koreji, kde byl tento model představen jako Samsung SM5 (a kde je také vyráběn). Není samozřejmě náhodou, že velký sedan nejprve zamířil na východ. Na tamních trzích je zájem o takovou koncepci podstatně větší než v kombíkami přeplněné Evropě. Dost možná se nejprve ani nepočítalo s tím, že by nový Samsung mohl na starý kontinent proniknout, ale stalo. Vedení Renaultu nakonec dospělo k závěru, že by se tu přeci jen nějaké ten exemplář mohl prodat a zákazníkům vůz nabídl coby model Latitude.

Design typicky francouzský?

Že nejde o tak úplně typický francouzský vůz, to dokazuje podezřele střízlivý design. Automobilka v minulosti neváhala vyzkoušet nějaký ten experiment, přičemž vrcholem zřejmě byla dvojice Avantine a Vel Satis, která skončila v propadlišti dějin jako velmi špatně prodejná záležitost, což z ní ovšem postupem času paradoxně dělá pro určitou skupinu zákazníků zajímavou a žádanou ojetinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zapomeňte na experimenty. Latitude sází na jednoduché a skoro až konzervativní tvary.

Latitude ovšem razí čistě konzervativní styl. Karoserie dostala jednoduché tvary, přední světlomety protažené daleko do blatníku a dlouhou příď. Dojem luxusu by pak měla vytvářet mimo jiné hojně použitá imitace chromu. Osobně si myslím, že tohle auto mnoho cen za design neobdrží a dokonce bych řekl, že je vzhledově tak trochu bezcharakterní. Ale to je samozřejmě velmi subjektivní záležitost. Jak se říká: „co člověk, to názor“.

Udělejte si pohodlí

Design zdaleka není tím, co je u tohoto modelu důležité, takže jej rychle přeskočme a pojďme k první záležitosti, která mluví pro koupi Renaultu Latitude. Řeč je samozřejmě o nabídce vnitřního prostoru. Latitude je už od pohledu velké auto, takže určitě nikoho nepřekvapí, že je zde místa na rozdávání, a to pěkně prosím pro všechny. Bylo by dost zvláštní, kdyby tomu tak nebylo, protože vůz je dlouhý 4897 mm a rozvor náprav činí 2762 mm. Například oproti Škodě Superb je Francouz delší o 59 mm a rozvorem ji překonává o pouhý jeden milimetr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak vpředu, tak vzadu nabídne Latitude spoustu místa ve všech směrech. Prostor je jednou ze silných stránek testovaného automobilu.

Na předních sedačkách si bez problémů udělá pohodlí řidič i spolujezdec. Jediné, co by mohlo trochu vadit, je široký středový panel, který se až příliš tlačí na pravé koleno řidiče. Vzadu na tom Latitude není tak dobře jako ona bájná Škoda Superb, nicméně jak v podélném, tak v příčném směru je testovaný Renault minimálně nadprůměrný.

Zavazadelník pojme v základu 477 litrů (kvůli rezervě, bez rezervy to je přes 500 l), což není zrovna dechberoucí číslo, ale v praxi určitě postačí. Bavíme se o sedanu, takže je nutno dopředu počítat s menším vstupním otvorem. Latitude by ale měl spíše reprezentovat, ne stěhovat. Když přijde na přepravu dlouhých předmětů, můžete celkem jednoduše sklopit zadní opěradla. Jako u každého jiného sedanu, také v případě velkého Francouze se ale musíte smířit s omezeními danými konstrukcí auta. Otvor mezi zavazadelníkem a prostorem pro cestující taktéž není největší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků