Test Renault Laguna 2,0 dCi: lepší než šestiválec?

49 komentářů

PETRISKO
1. června • 11:15

BOHU ZIAL NAPOSLEDY SOM SA POPALIL FRANCUZOM LAGUNA II 1,9 A PO 115TIS KM OPRAVA TURBO, PREVODOVKA, SILENTBLOKY MOTORA A POD CCA ZA 110TIS SKK. TAK KDO NEVERI NECH SI KUPI!!! B-] ALE JA ANI NIKTO Z OKOLIA SA UZ PEKNOU KRABICOU OKLAMAT NENECHAM!!! TAKZE POZRIET A TAM S TYM AJ SKONCIT. RENAULT NIKDY VIAC (ANI BENZIN ANI NAFTA-ANI CLIO ANI LAGUNA)...!!!

baran
14. září • 14:41

vlastnim lagunu II r.v. 2006 august 1.9Dci najazdene cca. 163 000 tis. a zatial mozem povedat ze velka spokojnost auto je nonstop na cestach maximalne vytazene ziadne problemy. Jedine menene rozvody, dosticky atd. ale to je samozrejmost. Servis tot je pravda az prilis drahy

Smx
1. června • 11:18

Jestli to nebude tím, že máš zapnutý CAPS LOCK.. :-D

Maťo
3. června • 12:17

Chlapec je asi dvojnásobne nasraný, všetko velkým písmom a dva krát...Mám momentálne Scénica II 2,0 16V, kvalita nič moc a do mesiaca kupujem Lagunu 2,0 dci so 4 ročnou zárukou a zlavou 300t Kč. Tak uvidím, že čo a ako. Držte mi prosím palce.

PETRISKO
1. června • 11:11

BOHU ZIAL NAPOSLEDY SOM SA POPALIL FRANCUZOM LAGUNA II 1,9 A PO 115TIS KM OPRAVA TURBO, PREVODOVKA, SILENTBLOKY MOTORA A POD CCA ZA 110TIS SKK. TAK KDO NEVERI NECH SI KUPI!!! B-] ALE JA ANI NIKTO Z OKOLIA SA UZ PEKNOU KRABICOU OKLAMAT NENECHAM!!! TAKZE POZRIET A TAM S TYM AJ SKONCIT. RENAULT NIKDY VIAC (ANI BENZIN ANI NAFTA-ANI CLIO ANI LAGUNA)...!!!

Brus
30. května • 12:37

ty údaje o hmotnostech jsou správné? 730kg užitečné je strašně moc, vždyt 9-ti místný transit má tunu

Dusan
30. května • 9:18

Porizovaci cena je u Renaltu az podbiziva. Rozhodne nikdo jiny vam nenabidne tolik auta za tak malo penez, srovnatelny Passat by vysel na mega a nove Mondeo takovy motor vubec nema. Na druhou stranu je treba si uvedomit, ze stare heslo "There is no such thing as a free lunch" opravdu plati. U Laguny je nizka porizovaci cena nicmene:a) otazkou je zivotnost, k tomuto motoru nedostanete zadne reference, nicmene u predchozich 1.9dci a 2.2dci platilo, ze turbo umrelo nejpozdeji kolem sto tisic, sestistupnova prevodovka (asi stale stejna) pravidelne po sto tisic rovnez zacala odchazet, problemy s EGRkem byly uz u novych vozu a elektronika zila vlastnim zivotem.
b) naklady na servis - Renault ma extremni ceny nahradnich dilu. Laguna byla ve stredni tride co se tyce dilu rozhodne nejdrazsi vubec (nekde se to zaplatit musi).
c) propad ceny je desivy, Renault Laguna 1.9dci v plne palbe se ac z roku 2004 bezne prodava pod 250.000Kc, coz na ani ne trilete auto stredni tridy je dost zoufala cena.Takze ano Renault Laguna je ve stredni tride nejlevnejsi, ale jde zaroven o nejmene spolehlivy vuz vubec s extremnimi servisnimi naklady ve sve tride.

Pepino
30. května • 13:29

jen malá korekce: Mondeo podobný motor samozřejmě má: ten 2,2 HDI, s vynikající pověstí od koncernu PSA, konstruovali společně hoší od Peugeotu a Fordu. Takže bude i v Mondeu.
Ahoj!

Dusan
30. května • 13:40

To je otazkou. Do S-Maxe ho nedali, ac je na trhu jiz druhym modelovym rokem.

PeterPan
30. května • 9:33

Je to tak, extremne drahy servis zabiji starsi renaulty. Take kdyz jezdim kolem autobazaru stale koukam na ty same lagunky co tam stoji uz cca 1rok. Proste drahy servis a spatna povest co se tyce problemu kolem a je to bezpecnej lezak. Jinak Lagunu jsem mel a bylo to co se tyce prostornosti, pro me prijemneho podvozku a dilenskeho zpracovani interieru prijemne svezeni. Je to skoda, ze na to frantici kaslou. Ted mam oktavku II a je to jine. Vrzajici plasty, dileske zpracovani nic moc. Tvrdy podvozek. Motor je prijemnej. Toto vse.

peter13
11. června • 21:20

takú blbosť už dávno nikto nenapísal.CHoď sa pozrieť na škodovky.Porovnaj lak po piatich rokoch na škodovke a renaulte.Problém nie je v autách ale na akých cestách auto jazdí a s akým vodičom.Na športovú jazdu sú športové autá.Laguna je rodiiný voz.Diesel je tichučký.Náhradné diely porovnateľné so škodovkou.

Commander
30. května • 12:37

Jojo, je to tak. Ale zase...Stačí se podívat na 100 tisícové testy v Auto Tipu. A kde že je ta konkurence od lidového výrobce (VW)?:-DB-]

Marek
30. května • 8:49

Informace pro redaktora, Laguna ve verzi Dynamique má automatické odemykání a zamykání dveří, ať si naštuduje návod, není potřeba vůbec kartu vyndavat z kapsy...

mike
29. května • 21:46

Myslím,že tenhle motor je jedním z nejpovedenějších diesel 4valců v dnešní době(chlazení turba kapalinou,rozvodový řetěz) a nějak nechápu ten docházející dech už ve 4000 ot/min.Tenhle motor je naopak jedním z mála dieslů,které táhnou do 5000.V Autodieslu(září2006) byl hlavní článek o srovnání pěti diesel čtyřválců a takhle to dopadlo: 1.Laguna,2.O2RS,3.BmW320d,4.MBE220,5.Mondeo2,2TDCi,6.toyota avensis2,2D4D. Ten motor měl při 31st c 141KW /3856ot a v těch 5000ot jeste120kw a kroutak 415Nm/3011,
s křivkou podobnou spíš Tbenzinu.Žádnej rychlej sešup ve 4000.jinak žádný z těch testovaných dieslů nemělo smysl točit pres 4500ot,protože křivka šla už skoro kolmo dolů.Zrychlení z 0-100,0-400m laguna taky vyhrála.Jedině ten podvozek....
A nějak nechápu to srovnávání s 6válcem,je jasný,že 6 je 6 a je to víc než 4. Že bych si jako udělal malej test nejakyho 3 válce s 4 válcem ,co bude asi lepší?

Hip002
29. května • 21:14

Fakt to ma otackomer jenom do peti tisic?:-O

Brouk
29. května • 19:07

Motor s kultivovaností šestiválce ... prosim Vas, uz nehulte

PeTr7650
29. května • 21:02

Vzhledem k tomu, ze se nova laguna libi uz od vyjiti na trh v roce 2001, tak bych nevahal ani minutu, kupovat ted kocar stredni tridy. Ale v kombiku :). Starou lagunu sem si chtel tehda koupit, kdyz sem shanel auto, ale byly jeste hodne drahy.

glider
29. května • 18:22

no fotky mohli byt aj kvalitnejsie:-|

Smx
29. května • 16:12

Tak jsem si to hodil do Renaultího konfigurátoru a hned mi vylezla cena 653.562,- Kč za testovaný vůz.. ;-)

uživatel
29. května • 18:41

fčera jsem ji viděl na krámě v kombajnu v plný asi za 630, byla tam ohromná sleva. Limuzína se slabším dieslem (furt dost výkoným) a horší výbavou je už pod půlku melounu. Je těsně před příchodem nové generace, tak se vyprodávají. Osobně mám rok 2002, najeto 140tk a nemám problémy. Proto budu příště auto vybírat opět bez předsudků k Renaultu, i když netvrdím že budu hledat pouze tuto značku. Budu srovnávat a kvality bych se dneska bál snad jen u Číňanů.

Smx
29. května • 16:04

Autor zapomíná na to, že vzhledem k příchodu nové generace se teď dá Laguna II sehnat v jakémkoliv provedení (tedy i ta testovaná) se slevami atakujícími někdy i 35% a to je za takhle vybavené auto nádherná cena.
Co se kvality Laguny II po faceliftu v roce 2005 týká, tam bych neměl žádný strach - je totiž i podle vypečených německých statistik na nadprůměrné úrovni (hravě překonává i takovou Toyotu Avensis).Než na mě začnou reagovat chytráci, kteří mají zaručené informace z druhé ruky (jedna paní povídala), tak bych je poprosil, aby si tato fakta ověřili.. ;-)

Koubes
30. května • 12:07

Přesně tak. My jsme ji kupovali těsně po faceliftu před necelými 2 lety a sleva byla 22%. Ale doporučil bych spíš motor 2,0 Turbo. Za 1. se s ním dá v pohodě jet do 9 litrů, za 2. je o dost levnější než dCi a za 3. turboefekt je u tohoto motoru docela malý, je to hodně komfortní motor a táhne jak šestiválec.

ACE
29. května • 16:45

Kterou statistiku si to prohlížel, co sem našel, tak nikde se Avens. Laguna ani nepřiblížila natož překonala. Tak mi dej prosím odkaz.

ITTI
29. května • 16:54

Že by třeba tuhle?B-]
http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.asp?y=auto_ojetiny/adac2005.htm

Jarda
30. května • 12:49

Tak to je sqela statistika, kdyz Octavku daji do stredni tridy :-D:-D To asi delal znalec :-D

ITTI
30. května • 15:49

No taky nikdo netvrdí,že v ADACu jsou mistři světa a znalci,ale řešit,kam co kdo zaškatulkoval je směšné,když se to za posl. 8 let na českém netu probralo milion krát na "N minus jedna" pro N blížící se nekonečnu,tak o co de?O čísla nebo o nekonečnou diskusi o třídách?B-]

ACE
29. května • 18:48

No jo, to sem koukal jak se 2005 ukrutně vylepšily, třeba Citroen, to je jedna báseň, jap. taky nešli dolů, ale jak ty evropský značky zvedly spolehlivost, to se jen tak nevidí, to byl zlomovej ročník.

Smx
29. května • 17:18

A v ADAC-Pannenstatistik 2006 je dokonce ještě lepší.. ;-)

skl
29. května • 17:17

Aha. Takze v 4 zo 6 rokov je laguna suverenne najhorsia zo vsetkych modelov vo svojej triede, vynimkou su iba 1-2 rocne vozy (kde maju podobne cisla s dlhodobou spolahlivostou malo spolocne) a iba 1 rocne maju o 2 desatiny percenta !! lepsi vysledok ako Avensis. Naozaj presvedcive..:-D

ITTI
29. května • 18:17

2 slk: Komentoval jsem snad ten odkaz?
Teď teda budu:jj,kvalit ceda to nedosahuje.B-]

Cynik
29. května • 17:40

Tady je zřejmě někdo prudce ynteligentní, že? :-( Pokud by si pan (paní?) skl přečetl, o čem se bavíme, došlo by mu (za předpokladu, že má mezi ušima mozek), že hodnotíme spolehlivost Laguny po faceliftu, který se uskutečnil v roce 2005.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kevlar
30. května • 10:55

Pokud má pan (paní?) Cynik mezi ušima mozek, jistě dobře chápe, že hodnotit kvalitu auta po tak krátké době od uvedení na trh, je pitomost.
Já mám Lagunu II rok výroby 2004 - koupenou novou pár měsíců před vyjitím faceliftu a mám s tím krámem stále nějaké problémy. Na základě této zkušenosti vím jedno jistě - Renault mi už nikdy víckrát nesmí do baráku! Přístí auto bude nejspíš Škodovka - sice v tom není žádná emoce, ale aspoň je na to auto spolehnutí, což je to hlavní, co od auta očekávám.

Smx
30. května • 18:43

No jo, měl jsi počkat na facelift.. Jinak se škodovkou to asi taky nevyhraješ.. ;-)

peter13
11. června • 21:23

dávno sú preč časy kvalitných áut.Zisky nerobí predaj áut ale predaj súčiastok.Aj u iných automobilov je to podobné

Doyl
26. srpna • 15:17

naprostý souhlas a tak je to se vším , zapomenme na to ze nam vydrzi nove auto vic jak 5 let... Kdyby automobilky chrlili ze svých závodů bezporuchové spolehlivé auta , tak by byly zachvilku bez práce....:-D

Smx
29. května • 17:38

To že byl r.v. 2001 pro Lagunu II hodně problémový je naprostá pravda, ale mluvíme tu o koupi nového vozu r.v. 2007 a to je úplně jiné kafe.. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
peter13
11. června • 21:13

čo to znamená najhoršie???

skl
29. května • 22:58

To sa uvidi za 5 rokov... ;-)

ceedar
29. května • 16:41

100% suhlas. Len dodam, ze ak by mi slo o auto strednej triedy, velmi nevaham, kedze s cenami je to presne tak ako uvadzas.ale znamy kupili Ford Mondeo teraz (ked prichadza novy model) a uz ho predavaju. Nie je zle, je im proste VELKE!Z toho plynie i fakt, ze niekedy je fajn vozit sa limuzinou s sirokym rozchodom a silnym agregatom, ale casom clovek pride nato ze kupil velke auto. No niekomu to vyhovuje. Pre mna je i trieda kompaktov niekedy velka ;)Reanult Laguna 2 po facelifte je bomba auto, a kto napise ze renault je shit...tak nech pozrie na CLIO. Vo svojej triede nenachadza konkurenciu. Tak vazne je renault az taky shit? :)

Honza
30. května • 14:05

Clio ze nema konkurenci? :-)) Jak jste na to prosim vas prisel? Pokud vim, tak vede jen cenou

net_plny_adolescentov
30. května • 15:56

pan Honza najmudrejsi sa ozval ;)no lebo "wolswagen and bmw zeitung" casopis AUTO MOTOR UND SPORT vo velkom teste 15tisch malych aut (15 honza, vies pocitat do tolko?:) ho zvolill za vitaza bez konkurencie.A teraz honzik pocuvaj. Jedine co mu vytkli bola vysoka cena ;)) Ale HONZIK to asi nemoze prezit ;Pbtw. samozrejme ze VW POLO bolo hned druhe, porazajuc vsetky novinky od P206 po Opel Corsa...ale to je iny pribeh.Honza, uz ta ocko vola, mal by ti zatrhnut internet ;)

net_plny_adolescentov
30. května • 15:57

P207 nie 206...oprava

ITTI
30. května • 15:43

a taky v prodejích v Evropě za 2006,ve svém segmentu pouze nějakých 430 tis,nevím to přesně,ale to je fukB-],pak P206/207 a 3. je G.Punto(také přes 400tis).jj,vyložené propadáky,fr+it šroty,se mi chce povědět;-)

puck
29. května • 23:44

neviem ako clio, ale laguna je shit (mam ju 2 roky po facelifte 2005)

ITTI
29. května • 15:29

Hodím tip,o čem bude diskuse:rencl=šrot.:-D Máme svobodu vyjadřování,takže v pohodě. B-]

puck
29. května • 23:42

no jako majitel laguny mozem po dvoch rokoch spokojne povedat, renault = srot ;-) podobne aj scenic a megan s ktorym mam tiez par desiatok tisic km za sebou. kto neveri nech si to kupi :-)

huascaran
30. května • 9:12

ako majitel laguny zdaleka nemozem po 4,5 roka povedat to iste...
mam benzin, mozno to bude tym :-P
a verziu "dynamic", ktora ma zrejme trochu ine naladenie podvozku aj riadenia ako ostatne verzie.

Milan
29. května • 15:37

souhlasim s tebou rencek peknej srot,co s toho ze teoreticky ma dobre hodnoty,kdyz prakticky stoji za hov...no :-))

ITTI
29. května • 16:02

Pak že se netrefím.:-D jj, JPP je mocná:-D

Doporučujeme

Články odjinud