71
Fotogalerie

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Kapitoly článku:


Ve stylu MPV

Interiér jako takový je jednoduchý, přehledný a prostorný. Koleos vyniká oproti svým některým konkurentům velkou šířkou karoserie, což je samozřejmě uvnitř cítit. Když si sednete do takového Qashqaie a pak přesednete sem, bude vám Koleos připadat jako hrozně velké auto. Může za to velká vnitřní šířka, kdy v první řadě sedadel má jak řidič, tak spolujezdec všude spoustu místa. Vzadu to ale zas taková sláva není, především kolem kolen. Koleos ale tento handicap dohání zavazadelníkem o solidním objemu 470 l.

renault_koleos_int_02.jpgrenault_koleos_int_11.jpgrenault_koleos_int_12.jpg
Koleos nabízí spoustu odkládacích prostorů a nechybí ani stolečky ve druhé řadě sedadel. Tohle je jeho silná stránka.

Silnou stránkou Renaultu Koleos je variabilita a využití vnitřního prostoru. Kam se člověk podívá, tam najde nějakou přihrádku. Kromě těch klasických jsou uzavíratelné ještě třeba ve dveřích řidiče a spolujezdce, pod podlahou nebo pro zadní cestující ve středovém tunelu. Nechybí ani šikovná drobnost v podobě konverzačního zrcátka. Škoda, když už Renault dal do vínku modelu Koleos počet přihrádek ve stylu MPV, že mu také nedal posuvná zadní sedadla. Pochvalu si ale zaslouží jednoduché sklápění opěradel pomocí pák v zavazadelníku

Co naopak má Koleos již od začátku svého působení, to je dvojité víko zavazadelníku. Mezi SUV této velikosti jde o záležitost zcela nevídanou. O jejím přínosu můžeme polemizovat, ale pravdou je, že například ve městě ve stísněných prostorech přijde pouze vrchní otevíraný díl možná i vhod.

DSC_0026 (2).jpgDSC_0028 (2).jpg 
Dělené víko zavazadelníku možná má své určité výhody. Zavazadelník je nadprůměrně objemný.

Renault Koleos je v interiéru možná o něco lepší než dříve, ale pocit ze zásadní modernizace se jaksi nedostavil. Kabina není špatná a některá řešení jsou velmi sympatická, pouze bych se držel hesla „někdy je méně více“. Luxus, který předvádí vrcholná výbava, je takový řekněme kontraproduktivní. Radši klasické sedačky, než světlou umělou kůži, radši jeden kus plastu, než plast hrající si na dřevo…

Pouze diesel

Ačkoliv se zdá, že se pomalu opět zvedá zájem o benzinové motory, což platí i pro kategorii SUV (například Toyota Rav4 se u nás údajně prodává lépe s benzinovou jednotkou), stále platí, že většina zákazníků chce diesel. Renault na českém trhu nabízí Koleos výhradně ve spojení s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem. K dispozici jsou verze naladěné na 150 nebo 175 koní.

DSC_0164.jpgDSC_0167.jpgDSC_0170.jpg
Na českém trhu koupíte Koleos pouze ve spojení s naftovým dvoulitrem, který určitě není špatný.

Nás se týká výkonnější možnost, která je standardně vybavena pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Koho by to zajímalo, základem je dvoukolka se slabším dieselem a ve spojení s dostupnějším motorem můžete sáhnout také po automatické šestistupňové převodovce. Ale zpátky k tématu. Motorů se facelift nijak zásadně nedotknul. Ano, opět se můžeme dočíst o tom, že jsou úspornější a hlavně (ekologové zbystří), produkují méně emisí. Pro běžného uživatele jde ale o věci celkem bezvýznamné.

Naftové motory původem od Renaultu nejsou vůbec špatné. Ten v Koleosovi vyprodukuje 175 k a 360 Nm, což jsou pro takový automobil určitě dostatečná čísla. Maximální rychlost 191 km/h a zrychlení z nuly za 100 km/h za 9,9 s jsou velmi solidní. Navíc je motor výborně odhlučněn a do kabiny nepronikají ani žádné vibrace. Zátah nastupuje kolem hranice dvou tisíc otáček a relativně rychle se zase odporoučí. Tak už to u drtivé většiny naftových dvoulitrů chodí. Stačí řadit v ten správný moment.

Spotřeba, věc v dnešní době sledovaná možná ještě více, než objem zavazadelníku, a to už je co říci. Koleos osazený výkonnějším dieselem by se měl podle tabulek pohybovat v rozmezí od necelých šesti litrů do 7,5 l/100 km. Praxe je samozřejmě vyšší. Průměr testu, kdy jsem strávil zhruba polovinu týdne ve městě a zbytek na dálnicích, se ustálil na hodnotě 8,2 l/100 km, což je spíše podprůměrné číslo. 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud