Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Další z mnoha?

Kadjar je další vůz v houfu zvaném SUV a zároveň je to další model s technikou založenou na platformě CMF. Má vůbec čím zaujmout?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie

Kategorii SUV se prodejně daří, takže se nemůžeme divit tomu, že se všechny automobilky mohou pomalu přetrhnout, aby v tomto segmentu nějaký ten vůz měly. Platí to opravdu o každém výrobci od Dacie až po Bentley. Renault dříve mohl v tomto směru nabídnout pouze ne příliš povedený Koleos, což byl přeznačený Samsung a bylo to na něm dost poznat. Ovšem i zde se časy změnily.

Testy | SUV | Renault

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Před nějakou dobou nejprve přišel crossover Captur coby vůz pro zájemce o něco opravdu malého, letos dorazila větší alternativa, která už může mít na rozdíl od Capturu také pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Crossoverů je na trhu obrovské množství, techniku založenou na platformě CMF známe už z mnoha jiných automobilů a nakonec třeba ani design není žádné velké překvapení. Má Kadjar vůbec čím zaujmout? 

Kadjar využívá platformu CMF, která je dílem aliance Renault-Nissan, a tedy i známou techniku. To samé, ale v trochu jiném balení, jsme zkoušeli už mnohokrát. Třeba v rámci testu nového Espace, X-Trailu, Pulsaru a Qashqaie, ze kterého Kadjar vychází.

Kam přesně patří?

Právě srovnání s Nissanem je docela zajímavé, protože Kadjar opravdu není jenom Qashqai s jiným znakem na kapotě. Francouz se od svého technického příbuzného dost liší nejen na pohled, takže si Kadjar spíš spletete s novým Espace, ale hlavně po stránce rozměrů. S délkou 4449 mm, šířkou 1836 mm a výškou 1607 mm je tohle auto oproti modelu Qashqai o 69 mm delší, o 30 mm širší a o 17 mm vyšší. Shodný zůstal akorát rozvor náprav. Vyšší je i podvozek, kdy Kadjar nabídne mimo silnice velmi dobře použitelných 20 cm, zatímco městský Qashqai si musí vystačit se světlou výškou 180 mm.

SUV | Renault | První svezení

Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Když se pak podíváme na nabídku Nissanu a Renaultu, je krásně vidět, jak si obě značky rozdělily pole působnosti. Renault má Captur, což je velmi malý crossover, Nissan nabídne větší alternativu v podobě Qashqaie, komu to stále nestačí, ten může sáhnout po Kadjaru a pokud je to pořád málo, je zde ještě X-Trail. A zkrátka nepřijdou ani zájemci o ještě prostornější vůz, protože nový Espace přece má být také crossoverem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všimněte si, jak pěkně mají Renault a Nissan rozdělené pole působnosti. Malé SUV? Renault Captur. Trochu větší SUV? Nissan Qashqai. Je potřeba ještě něco většího? Renault Kadjar. Fakt velké SUV? Nissan X-Trail. Obrovský crossover? Renault Espace

Kadjar je krásným důkazem toho, co dnes dovolují modulární platformy, kdy se na jeden základ naseká řada různých modelů, přičemž technika je vždy téměř identická a na zákazníkovi je, aby si vybral velikost, která mu sedí. Takže Kadjar vyplňuje mezeru mezi Qashqaiem a X-Trailem. Jinak samozřejmě jde o kompaktní SUV, které se bude prát s konkurencí typu Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Škoda Yeti a tak dále. 

Radosti
Variabilita interiéru
Opravdu praktický pro aktivní lidi
Vysoký podvozek
Rozumná cena
Starosti
Pohon 4x4 pouze pro nejdražší verzi
Skřípající plasty v interiéru
Rychle rostoucí spotřeba
Neuvěřitelně laxní odezva na plyn v režimu Eco
6  /10
101 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
_DSC0462.jpg _DSC0463.jpg _DSC0464.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 120 431 km
Cena: 130 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 184 491 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 131 962 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků