33
Fotogalerie

Test Renault Fluence 1,5 dCi: stylový pohodář

Kapitoly článku:


Francouz v nejlepším slova smyslu

Lhostejno, že Fluence je směrován spíše na východní trhy, přivezl Renault po sérii sportovně nabušených modelů na trh opravdu nebývale komfortní auto nižší střední třídy. Fluence s láskyplnou nostalgií navazuje na nejlepší tradice francouzské podvozkové školy i pohodlné zpracování interiéru. Tohle starosvětské auto s klasickou tříprostorovou karoserií si prostě v klidu pluje krajinou nebo po žižkovských kočičích hlavách a na rtuťovitou konkurenci hledí s velkorysým nadhledem maskujícím méně jisté chování v zatáčkách.

K charakteru auta se výborně hodila osvědčená vznětová patnáctistovka, která potěšila klidným chodem, slušnou dynamikou a především nízkou spotřebou. Renault Fluence je zkrátka po čertech povedené auto, nad otázkou reálného odbytu se ale vznáší jeden velký háček. Co bude dělat Čech (a nejen on) se sedanem? S vědomím kvalit Fluence bych to neviděl úplně černě, pro příklady ostatně Renault nemusí chodit daleko. Stačí vzpomenout hojného rozšíření ošklivky Thalie nebo rumunsko-francouzského Loganu.

Klíčová je samozřejmě cenová politika i v této sféře se ale francouzský výrobce už léta chová velmi lidumilně. Základní Fluence s benzínovou jedna šestkou startuje na výtečných 299 000 korunách, testované špičkové provedení je pak o 90 000,- Kč výše. Jen pro srovnání za podobnou sumu (387 000,- Kč) opatříte jednu očesanou Octavii s archaickým motorem 1.6 MPI, podobně velká Jetta se stejně obstarožním motorem začíná dokonce až na 512 000,- Kč...

Cena v základním provedení (Fluence 1,6i Confort): 299 000 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Fluence 1,5 dCi 78 kW Privilege): 394 900 Kč

Test Renault Fluence dCI 01.jpg Test Renault Fluence dCI 05.jpg Test Renault Fluence dCI 13.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 461 ccm
  • Největší výkon: 78 kW (105 k) při 4 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 240 Nm při 2 000 ot./min
  • Palivo: Nafta

Přenos výkonu

  • Šestistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 185 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 5,3
    • Mimo město: 4,1
    • Kombinovaná: 4,5
  • Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 352 kg
  • Užitečná hmotnost: 409 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 618 mm
  • Šířka: 1 809 mm
  • Výška: 1 479 mm
  • Rozvor náprav: 2 702 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 496 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: - l

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud