Kapitoly článku:
Francouz v nejlepším slova smyslu
Lhostejno, že Fluence je směrován spíše na východní trhy, přivezl Renault po sérii sportovně nabušených modelů na trh opravdu nebývale komfortní auto nižší střední třídy. Fluence s láskyplnou nostalgií navazuje na nejlepší tradice francouzské podvozkové školy i pohodlné zpracování interiéru. Tohle starosvětské auto s klasickou tříprostorovou karoserií si prostě v klidu pluje krajinou nebo po žižkovských kočičích hlavách a na rtuťovitou konkurenci hledí s velkorysým nadhledem maskujícím méně jisté chování v zatáčkách.
K charakteru auta se výborně hodila osvědčená vznětová patnáctistovka, která potěšila klidným chodem, slušnou dynamikou a především nízkou spotřebou. Renault Fluence je zkrátka po čertech povedené auto, nad otázkou reálného odbytu se ale vznáší jeden velký háček. Co bude dělat Čech (a nejen on) se sedanem? S vědomím kvalit Fluence bych to neviděl úplně černě, pro příklady ostatně Renault nemusí chodit daleko. Stačí vzpomenout hojného rozšíření ošklivky Thalie nebo rumunsko-francouzského Loganu.
Klíčová je samozřejmě cenová politika i v této sféře se ale francouzský výrobce už léta chová velmi lidumilně. Základní Fluence s benzínovou jedna šestkou startuje na výtečných 299 000 korunách, testované špičkové provedení je pak o 90 000,- Kč výše. Jen pro srovnání za podobnou sumu (387 000,- Kč) opatříte jednu očesanou Octavii s archaickým motorem 1.6 MPI, podobně velká Jetta se stejně obstarožním motorem začíná dokonce až na 512 000,- Kč...
Cena v základním provedení (Fluence 1,6i Confort): 299 000 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Fluence 1,5 dCi 78 kW Privilege): 394 900 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 1 461 ccm
- Největší výkon: 78 kW (105 k) při 4 000 ot./min
- Největší točivý moment: 240 Nm při 2 000 ot./min
- Palivo: Nafta
Přenos výkonu
- Šestistupňová manuální převodovka
- Pohon předních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 185 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 5,3
- Mimo město: 4,1
- Kombinovaná: 4,5
- Objem palivové nádrže: 60 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 352 kg
- Užitečná hmotnost: 409 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 618 mm
- Šířka: 1 809 mm
- Výška: 1 479 mm
- Rozvor náprav: 2 702 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 496 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: - l