89
Fotogalerie

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Kapitoly článku:


Testovaný Renault Espace měl prostřední ze tří stupňů výbavy, o nichž jsme mluvili už v úvodní kapitole. Výbava Zen neobsahuje dva důležité prvky, které aspoň teoreticky mohou výrazně ovlivnit dojem z jízdy touto novinkou: nastavitelné tlumiče pérování a systém řízení všech čtyř kol 4Control. Jinak toho ale za svých 919 900 Kč (v případě motorizace Energy dCi 160 EDC) dostanete nemálo.

Tohle že je základ?

Výbava Zen obsahuje například přepínání jízdních režimů Multi-Sense, zatmavená boční okna, sluneční clony v zadních dveřích, multifunkční volant, 18“ kola, čalounění kombinací látka/koženka nebo hnědé provedení palubní desky. Zdá se vám to málo? K uvedenému je ovšem třeba připočíst všechny prvky, obsažené už v základním stupni výbavy Life. A tam Renault opravdu nešetřil. Bez příplatku tak dostanete kromě jiného:

  • Systém Renault R-Link 2 s 8,7“ dotykovým displejem
  • Bluetooth
  • Navigaci (ano, skutečně v základu!)
  • Elektrické sklápění zadních sedadel
  • Dvouzónovou automatickou klimatizaci
  • Bezklíčové odemykání a startování
  • Elektrochromatické vnitřní zrcátko
  • Panoramatickou střechu
  • LED světlomety
  • Parkovací senzory vpředu i vzadu
  • Tempomat

To všechno jsou položky dodávané sériově v základním stupni výbavy. Mohlo by se zdát, že už není za co připlácet. Espace v testované specifikaci ale disponoval ještě audiosystémem Bose s 12 reproduktory a aktivním potlačováním ruchů (25 000 Kč); metalízou (20 000 Kč); dojezdovou rezervou (2000 Kč); třízónovou klimatizací (15 000 Kč); atermickým čelním sklem (4500 Kč); provedením středové konzoly v designu Silver Wood (1000 Kč) a několika zvýhodněnými pakety.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 208.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 177.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 171.jpg
Průhledový neboli head-up displej (v systému R-Link přeložen poněkud záhadně jako „hlavní displej“) se dodává v rámci sady Technology Pack spolu s adaptivním tempomatem za 20 000 Kč

Sada Winter pack za 10 000 Kč obsahuje vyhřívání sedadel, čelního okna i ostřikovačů. Safety Pack za 15 000 Kč kombinuje detektor bezpečné vzdálenosti se systémem automatického brzdění. Stejnou částku byste zaplatili i za Visio System Pack s upozorněním na vyjetí z pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel a rozpoznáváním dopravních značek.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 182.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 188.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 187.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 199.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 200.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 197.jpg
Čalounění hnědou kůží Riviera a elektrické seřizování obsahuje paket Leather Pack; třízónová klimatizace je za příplatek, praktické bezvíčkové hrdlo nádrže zdarma

V sadě City Pack za 20 000 Kč získáte zadní kameru, systém automatického parkování podélně i kolmo a elektrické otevírání pátých dveří. Dvacet tisíc stojí i Technology Pack, tvořený kombinací adaptivního tempomatu a head-up displeje. A konečně Leather Pack s cenou 52 500 Kč obsahuje hnědé kožené čalounění Riviera, elektrické seřizování předních sedadel s pamětí polohy a elektricky nastavitelnou bederní opěrku s masážní funkcí.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 154.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 155.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 149.jpg
Obrazovku navigace lze jedním kliknutím roztáhnout přes celou plochu displeje; dálkové sklápění zadních sedadel 

Pokud byste chtěli po prodejci Renaultu Espace přesně v této specifikaci, vystavil by vám fakturu na 1 119 900 Kč. Možná by pak stálo za zvážení, jestli rovnou nenaskočit do vrcholné výbavy Initiale Paris. Ty by s testovanou motorizací vyšla na 1 059 900 Kč. Přitom obsahuje většinu uvedených příplatků a přidává k nim ještě třeba řízení všech kol, přepínatelné tlumiče pérování nebo čalounění jemnou kůží Nappa.

Renault Espace Zen Energy 1.6 DCi 160 EDC: Verdikt

Nová generace Renaultova velkého MPV je opravdu výrazně odlišná od těch dosavadních. Na trhu nemá mnoho přímých konkurentů, snad jen nový S-Max od Fordu. Atleticky stavěná a relativně nízká karoserie možná neskýtá takový přebytek místa jako dosud, ale vnitřní prostornost je přinejmenším srovnatelná s největšími kombíky střední třídy. Jeho hlavní předností je rozsáhlá sériová výbava a také promyšlený a půvabný interiér se záplavou elektronických funkcí. Konzervativní a starší zákazníky může komplexnost palubních systémů děsit, ale generace vyrostlá na moderní spotřební elektronice si bude v novém Espace cítit stejně dobře jako hluboko v menu svého chytrého telefonu.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud