Kapitoly článku:
Pouze pětistupňová převodovka nepředstavuje v praxi žádný velký hendikep. Lépe řečeno fakt, že převodovka má pouze pět rychlostních stupňů, nepředstavuje v praxi žádný velký hendikep. Řazení dlouhou pákou se bohužel nedokázalo zcela zbavit tradiční francouzské nepřesnosti a neurčitého definování drah páky v kulise.
Přesto se řidič nemusí obávat, že by za volantem tohoto malého kombi trpěl.
Podvozek zaslouží pochválit
Pérování působí komfortním dojmem, Clio Grandtour se hladce přenáší přes běžné nerovnosti a větší terénní vlny překonává decentním zhoupnutím. Díky polyuretanovým dorazům, zajišťujícím progresi v poslední fázi stlačení pružící a tlumící jednotky, se téměř neobjevují ostré rázy na velkých nerovnostech.
Přitom se Clio Grandtour nadměrně nenaklání, při najetí na nerovnost v zatáčce se nerozkolébá a zdatně odolává principiální nedotáčivosti. A řízení patří k nejlepším mezi malými auty.
Renault označuje 2,71 otáčky volantu mezi krajními polohami za „velmi přímé“, ve skutečnosti jde o zlatou střední cestu mezi stabilitou ve vysokých rychlostech a agilitou při nižších. Nízká ovládací síla nebude vadit nikomu, kdo volant drží zlehka, jak se patří. Řízení je nádherně přesné a především neobtěžuje řidiče parazitními momenty, které se u podobných konstrukcí často projevují „lepkavým“ pocitem při otáčení volantem.
Během let jsem to od čtenářů mnohokrát schytal za domnělou zášť k francouzským autům, ale věřte mi, že nemám problém pochválit vydařený francouzský podvozek, když na nějaký narazím – a Clio Grandtour je ten případ.
Typického zákazníka malého kombi s naftovým motorem nicméně nebudou zajímat ani tak jízdní vlastnosti jako spotřeba. Po vznětové motorizaci sáhne v tomto segmentu jen někdo, komu opravdu hodně záleží na co nejnižších provozních nákladech.